Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IvysToeter schreef:dus dan zou niet aankomende menstruatie uitblijven maar diegene erna?
malih schreef:ik had een dicussie met me klasgenoot(vriendin van me neef) Ze heeft in de vakantie een blaas ontsteking gehad, hier voor kreeg zij antbibotica, en nu zit ze in haar stopweek. Maar door de antbiotica is de pil 2 weken niet veilig, of je nu een stopweek tussen door heb of niet.
Zij zegt namelijk, als ik nu sex heb (in haar stopweek, of tijdens het echte bloede) dan kan ik niet zwanger worden, want je kan niet zwanger worden als je menstrueerd.
Dit klopt toch niet? ze heeft de pil wel geslikt maar is nu tocht niet meer veilig?
snappen jullie t nog ?
_Tara_ schreef:malih schreef:ik had een dicussie met me klasgenoot(vriendin van me neef) Ze heeft in de vakantie een blaas ontsteking gehad, hier voor kreeg zij antbibotica, en nu zit ze in haar stopweek. Maar door de antbiotica is de pil 2 weken niet veilig, of je nu een stopweek tussen door heb of niet.
Zij zegt namelijk, als ik nu sex heb (in haar stopweek, of tijdens het echte bloede) dan kan ik niet zwanger worden, want je kan niet zwanger worden als je menstrueerd.
Dit klopt toch niet? ze heeft de pil wel geslikt maar is nu tocht niet meer veilig?
snappen jullie t nog ?
Als je menstrueert kun je inderdaad niet zwanger worden. Die pil is niet meer veilig, maar als je menstrueert is er geen eitje aanwezig dat bevrucht kan worden.
_Tara_ schreef:Ja lijkt mij wel... Je eisprong is namelijk 1 of 2 weken voor je menstruatie. Dus volgens mij kan ze dan nu sowieso niet zwanger zijn.
poes schreef:Stel me dus werkelijk ernstige vragen bij het onderwijs de dag van vandaag, want dit heb ik allemaal uit de biologieles van 10 jaar terug...