Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carolinef

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:37

nee heb m niet al zou ik er eventueel wel voor in aanmerking komen, maar dpvpk wil t eerst zo proberen, maar heftig hoor dat t zkf je er niet in tegenmoed komt hoor, hoop dat het voor Seppe een uitkomst is.

wij gaan volgende week maandag met z'n allen voro de mexicaanse shot, ben benieuwd of we r bijwerkingen van krijgen, hoop t niet want 2 dgn later zitten we in t vliegtuig naar gran canaria

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 17:17

ik moet hem vanavond halen.. :Y)

oei lekker caroline naar gran canaria :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:19

Indd hopen dat het ook helpt voor Seppe!
Ik ga de prik morgen halen. ;)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:26

prik deed totaal niet zeer ofzo, na die tijd ook niet :) dat had ik wel een beetje met de gewone griepprik

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:27

Haha das beter! :)
Je moet hierna toch nog 1 prik?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:30

Carolinef schreef:
ik ben trouwens 1 van de weinigen die t niet erg vindt om in t zkh te liggen, lekker uitrusten en nog keuze in wat je wilt weten ook, heb t nooit zo erg gevonden

Ik ben ook 1 van die weinigen. Het is rot dat je er ligt, maar van de andere kant kun je wel eens even helemaal uitrusten! Ik schaam me er een beetje voor, maar dat uitrusten vind ik dus ook heerlijk. En dan lekker aankruisen wat je wil eten.....

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 20:32

Bergje schreef:
Carolinef schreef:
ik ben trouwens 1 van de weinigen die t niet erg vindt om in t zkh te liggen, lekker uitrusten en nog keuze in wat je wilt weten ook, heb t nooit zo erg gevonden

Ik ben ook 1 van die weinigen. Het is rot dat je er ligt, maar van de andere kant kun je wel eens even helemaal uitrusten! Ik schaam me er een beetje voor, maar dat uitrusten vind ik dus ook heerlijk. En dan lekker aankruisen wat je wil eten.....

Haha nee laat mij maar liever thuis, met mams eigen eten :Y) Ik kan moeilijk uitrusten in een ziekenhuis, dan wil ik juist lekker bewegen :o

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 20:36

ik vind in het ziekenhuis liggen niet heel erg ofzo.. laat ik het zo zeggen heb geen nare ervaringen gehad ofzo :)

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:00

pff ik ben thuis gebleven.
mijn moeder prikte mij om 7uur en toen zat ik op 6,4 (heel netjes) en toen moest ik om 8uur eruit heb ik me weer geprikt en toen zat ik ineens op 8,9.. terwijl ik in die tussen tijd niks heb gegeten oid. en ik heb nu ook ketonen erbij.. dus gelijk maar even een nieuw naaldje gedaan en nu even afwachten of het zich herstelt

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:18

god meid zie jij 8,9 als te hoog? is bij mij juist een redelijke waarde, ik stond vanochtend op met 5,0 dus hier mag de vlag uit

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:36

nou wel als ik nog niks gegeten ofzo heb en ook verder nog niks heb gedaan.. dan vind ik het wel raar dat je dan van 6,4 naar 8,9 gaat in ene korte tijd.

en ik zit nu ok 15.. terwijl k juist al extra bolus

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:42

ja dan heb je misschiet iets onder de leden, zo zie je maar weer dat dat bij iedereen weer anders is, bij mij zijn zulke schommelingen zonder verklaarbare oorzaak meer regel dan uitzondering

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:45

bij mij ook :)
Maar ik gbruik nu 3 dagen appelazijn en ik merk meteen al dat het helpt!
Of het is toeval en gaaat al 3 dagen lekker met mn suiker, maar dat lijkt me sterk.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 10:46

jha miss inderdaad.. maar heb geen koorts ofzo :)

normaal vind ik 8,9 ook helemaal niet hoog, juist best wel goed voor mijn doen. maar nu vond ik het toch wel apart

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:52

nou goed in de gaten houden dan en lekker even dagje voro jezelf.

appelazijn ontslakt zeg maar, mijn vader is ooit op zo'n gezonheidscentrum in zwitserland geweest, en daar kregen ze alleeen wijn, knoflook en appelazijn, dat reinigt van binnenuit zeg maar

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:54

ik had op internet gelezen dat het ook goed kon zijn voor je suiker.
Nou heb ik al een jaar last van te hoge ochtendwaardes, zonder aanwijsbare reden.
Maar woensdag stond ik op met 4,9! en gister met 6,4!!
Nou dat is geweldig voor mij! Tebedenken dat ik normaal opsta met een waarde tussen de 15 en 20 :)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 11:28

hallo diabetesbokkertjes!
hoe gaat het nu met jullie allen?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:55

Met mij wel goed! :) alleen nog een beetje grieperig!
en met jullie dan?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:15

Seppe zn suikers hebben ook nog al last van het jojo-effect!
ongelooflijk!

We zijn dus vanmiddag "even"naar Rotterdam gereden, Ingrid heeft geholpen met het instellen van het pompje, en ik had dan de eer om de zender te "schieten".
Seppe vond het allemaal zooooo spannend, zn suiker is nu eindelijk aan het zakken, heeft n hele dag rond de 20 gezeten!
maar goed, we zijn van start gegaan.
Nu maar hopen dat er betere tijden aanbreken!

Vandaag was het toch wereld-diabetesdag?!

Volgend weekend is het drie jaar geleden dat bij Seppe suiker ontdekt werd!
Tijd vliegt, jeetje!
Hij is nu 5, toen was hij echt nog zoooo klein....
Denk dikwijls terug aan de tijd dat hij "gezond"was.
Gossie, wat heb je dan als jonge ouder n onbezorgd en gelukkig leven...........

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 15:24

ja dat kan ik me helemaal voorstellen, ik hoop dat de sensor een uitkomst is voor seppe en hij zich gauw op en top voelt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 22:37

Hoi!
Héél herkenbaar, dat soms geen begrip van de buitenwereld.
Ik ben helaas niet de aller dunste. Soms zit je zo laag met je suiker, dat je wat MOET eten. Dan zie je bepaalde mensen zo kijken van 'Ja hoor, neem nog maar wat!'...................
Op de lagere school was ook een drama. Dan moest ik om een uur of 10 een glaasje sinaasappelsap en een kaakje. Andere kinderen 'Goh, wat heerlijk dat je tijdens de les mag eten!' / 'Zij mag weer wel eten onder de les' enz.
Vooral als kind trok ik me daar erg wat van aan! Zo erg dat ik het dus niet nam. (nu ik 'ouder' ben.... denk ik wel eens dat de leraar ook wel beter in had kunnen grijpen...) Hoe vaak ik niet in de pauze viel omdat ik helemaal naar werd.... Dan kwam ik weer thuis met kapotte knieeen.....
Ik begroef m'n pakken sap en koekjes, want anders moest het m'n ouders wel op gaan vallen hoe lang je met een pak kon doen :P (dit weten ze nu nog steeds niet......)
Hoe gek kun je je laten maken?!?!?!?

Pomp verhaal nog steeds niet verder dan de vorige keer.........

Ik weet de naam niet meer :P (sorrie), maar wat een waanzinnig gaaf paard die zwarte!!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:49

ach gossie kentaro, wat sneu dat je als kind zijnde niemadn had die t even uitlegde of deed voor je, ik heb daar gelukkig nooit last van gehad, mijn moeder kwam op school om uitleg met dia plaatjes etc te geven, veel klasgenootjes vonden mij ook stoer dat ik mezelf spoot dus heb t nooit als negatief ervaren, ja op school dan, met kinder partijtjes etc kreeg ik altijd een ander zakje snoep dan de andere kids, ik kreeg natuurlijk t suikervrije spul en dat vond ik vreselijk, at t dan ook nooit op, vroeger was t nog niet zo flexibel als nu.

nou ik stuiter verder, even afkloppen maar suikers zijn redelijk laatste 3 dgn, en heb vanmorgen zaaaalig geerden op mijn spook, dus we kunenn r weer tegen aan.

fijne dag allemaal

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 11:02

Mijn suikers stuiteren enorm de laatste dagen vanacht hypo gehad van 1,3 en opgestaan met een 23.1 heerlijk dat geschommel..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:17

Brrr, da's balen Valeria.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt. Ik ga over op de nieuwe ADI Nilimedixpomp van Boeren Medical. Totaal ander systeem, maar superklein en geen toeters en bellen die ik toch niet gebruik (afstandbediening/sensoren e.d.).

Na zeven jaar pomp weet ik inmiddels wel wat ik wel en wat ik niet wil. De pomp komt officieel deze week of volgende week beschikbaar, hoewel er al wel twee mensen op een proefversie draaien. Ik hoop over een week of drie over te zijn.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:39

joehoe mensen, wij zijn weer back on track, heb mega ontsteking in buik van naaldje, ienens deed ie snachts pijn, heb m er pas volgende ochtedn uitgehaald en toen was t rood dik en hard, heb r ruim 3 dgn niet aan kunnen zitten van pijn, nu wordt dat minder maar komt er wel troep uit, iemand van jullie dit ook wel s gehad?
verder ben ik erg draaierig, sta niet stevig op benen en ben licht in hoofd dus maandag naar arts, verder alles wel goed, suikers zitten tussen 5 en 15 dus dat gaat nog, al waren ze op gran canaria haast niet omlaag te krijgen