verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:56

na de hechting is er van de week uit gekomen. Moest niezen, voelde een knap en had opeens een draadje in mijn mond.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:38

Ik moet vrijdag voor de 2e ronde kiezenslachten. De 1e ronde heb ik al achter de rug. Ze hadden "per ongeluk" in mijn wangspier gesneden. Maar ja, dat voel je niet als je verdoofd bent, maar wel als de verdoving uitgewerkt is! @#$%^& wat deed dat zeer zeg! Moet dus vrijdag weer, en ik hoop dat ze het nu bij de kiezen slachten houden, en mijn wangspier heel laten..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:53

Kiezenslachten :')
Oei, je wangspier :oo Helemaal goed hersteld?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:16

Dat klinkt niet fijn! Sterkte met de tweede keer.

Zera: Heb je wel gezegt dat je alles voelde? Normaal spuiten ze gewoon wat bij. Ik heb Ronder ook gevoelt maar mocht kiezen of ik extra wou omdat hij bijna klaar was (door zagen). Maar of dat echt voelen was of gewoon net niet goed verdooft is natuurlijk de vraag. Dat ging om een horizontale. Maar zonder verdoving voel je wel meer :+
Spoelen moet wel degelijk. Boven hoeft het niet onder wel. Je krijgt (hier teminste) een spuitje mee met een bocht. Dan moet je wat zout in lauw water doen en daarmee kun je spuiten.
Niet spoelen word gezegt omdat je niet mag roggelen/spoelen zoals na het tandenpoetsen ;)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:24

FairyTail. Heb dat gezegd tegen ze. Ze hadden wat verdoving erbij gedaan en zijn toen weer meteen verder gegaan. Dus niks laten inwerken enzo. Heb eerst 45 min in de wachtkamer gezeten voordat ze me weer naar binnen riepen. Maar het was echt pijn. De tranen liepen over mijn wangen.

Wil eigenlijk ook niet terug de 10de maar moet wel.

Na heb vandaag mijn ouders nog eens erover gevraagd(die zijn tandarts) en van hun mocht ik absoluut niet spoelen. Ze hebben het nog met een andere tandarts overlegd en de kaakchirurg nog gebeld. Maar het mocht absoluut niet.

Dus snap niet goed waarom het bij de meeste wel mag en bij mij niet :?. Misschien omdat wij limburgers zijn ofzo. Weet het ook echt niet. Dat die andere adviezen geven. Snap niet goed dat er geen duidelijke overeenkomst over is.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:28

Ik zou het gewoon doen. Heb je gezegt dat je van andere weet dat het met een zoutoplosing moet/eventueel water en een spuitje?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:34

Ik heb ook geen zoutoplossing gekregen, alleen een spuitje en dan met lauw water. Maar spoelen na het tandenpoetsen deed ik ook hoor, daar is bij mij dan weer niks van gezegd?

riviera2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:53

Ik moet 1 feb. mn 2de verstandskies eruit laten halen. Ze staan bij mij erg scheef en bij de vorige moesten ze wel 10x bijboren en met 2 man eraan trekken etc. duurde zo'n 30 min en aan het eind wat extra hechtingen.. De kies die er nu uitmoet staat precies hetzelfde dus heb er niet echt zin in :S...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:03

Ik moet woensdag voor 1 kies. Rechtsonder..
Het van de huiarts Oxacepam meegekregen. Neem 2 pilletjes en hoop dat ik het trek.
Ben zo ernstig met verdovingen e.d.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:05

Ik heb een paar jaar geleden beide verstandskiezen boven laten trekken. Ik ben echt een tandartsfoob, dus ik vond het al erg dapper van mezelf dat ik het durfde. Ik moet toegeven dat het trekken zelf me erg meeviel. Wel heb ik veel napijn gehad.
Nu heb ik onder beide verstandskiezen nog zitten, maar deze 'liggen' zeg maar, ze groeien naar voren ipv naar boven. Deze moeten er dus uitgesneden worden, maar no way dat ik dat laat doen :n Mn tandarts wil dat ik ze weg laat halen, maar ik heb zelf zoiets van, zolang ik er geen pijn aan heb, zitten ze daar nog prima! Als ik er last van ga krijgen zien we wel weer verder :=

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:11

Ik heb een paar weken geleden mijn eerste verstandskies gekregen (ben 18 jaar). Deze kwam linksboven door. Hoopte dat die lang weg zou blijven, maar helaas...
Maar wat een pijn heb ik alleen maar bij het doorkomen gehad. Mijn tandvlees stond zo strak dat ik mijn mond nauwelijks open kon doen. Heb een paar dagen dus weinig kunnen eten.

Gelukkig gaat het nu erg goed en voel ik niks meer.
Dit wil ik ook heel erg graag houden zo!
Ben niet zozeer bang voor het trekken van mijn kies, maar meer voor de naald die voor de verdoving zorgt! :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

cruesli schreef:
zolang ik er geen pijn aan heb, zitten ze daar nog prima! Als ik er last van ga krijgen zien we wel weer verder

Dat was mijn 1e reactie ook, ook nadat de TA had gezegd dat ik ze weg moest laten halen, omdat de kans groot was dat ze gingen ontsteken! Dat heb ik geweten. Ik was eigenwijs, maar natuurlijk durfde ik ze niet te laten trekken. Na een jaar (2e controlebezoek aan de TA) was er nog steeds niks aan de hand, en de TA wees me er weer op dat ze er echt uit moesten, en ik zei "ja ja, dat komt wel". Nou alsof die TA magische handen had ofzo, een week later begon m'n verstandskies LI boven te ontsteken! Een pijn dat ik daar aan gehad heb! Heb ze toen met spoed laten verwijderen.. Geen pretje hoor! Ik zou ze er echt nu uit laten halen nu het nog geen pijn doet!

BrittKitt schreef:
Kiezenslachten :')
Oei, je wangspier :oo Helemaal goed hersteld?

Ja vond het woord "slachter" wel toepasselijk na alle ellende die hij me bezorgd had :P Hoop niet dat ik met dat woord mensen bang gemaakt heb, haha!

Jaa mijn wangspier is weer helemaal goed hersteld, ze hadden 'm ook niet helemaal doorgesneden, maar een stukje erin gesneden. Ze waren uitgeschoten met het mes zeg maar.. Heb er wel een tijd lang last van gehad met lachen, en er zat een soort van "gat" in m'n wang. Daardoor was mijn wang ook gezwollen, niet eens van de getrokken kies, maar een stuk lager, waar die spier geraakt was zeg maar...

Fairytail schreef:
Dat klinkt niet fijn! Sterkte met de tweede keer.

Dankjewel! ik hoop dat het nu beter gaat! Heb er echt slechte ervaringen mee. Durf nog steeds niet. Ik neem van m'n werk een oxazepammetje mee, dan blijf ik (hopenlijk) wat rustiger dan de vorige keer. Schijt 7 kleuren bij de tandarts, laat staan bij de kaakchirurg en dat ik nu weet wat me te wachten staat, werkt ook niet echt mee...

Welke kneus heeft verstandskiezen uitgevonden ;)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:21

Die wat ons gemaakt heeft :P.

Alleen het verstand word er niet minder om :P. Heb ze afgelopen woensdag eruit laten halen en s' avonds de iq test gemaakt :P Was slimmer dan vorig jaar :P

De verdoving zelf vond ik ook niet zoveel voorstellen. Alleen het woord tandarts of kaakchirurg vind ik al eng.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 07:12

Nou dan had hij dat stukkie overmogen slaan! Of moeten zorgen voor Goedpassende verstandskiezen, dat ze er niet uit hoeven :P

Verdoving vond ik juist verschrikkelijk! Van die loei grote spuiten en dan krijg je er niet 1, nee ze douwen 4 van die dingen door je gehemelte en tandvlees heen, wat echt een naar gevoel is. En dan denk je dat ze klaar zijn en dat ze de spuit eruit trekken, nee dan blijft die spuit nog een minuut zitten ofzo.. Ik wilde haast verdoofd worden voor de verdoving! Heb ik nou zo'n bagger ziekenhuis? :P

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:17

Ik mag 8 februari tandarts doet het zelf. Ik kan niet zeggen dat ik er zin in heb maar zie het wel. Voor zover hij het kon zien zaten ze recht en geen haakjes of iets dergelijks. Dus echt moeilijk moet het niet gaan worden.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:30

itsmi schreef:
Nou dan had hij dat stukkie overmogen slaan! Of moeten zorgen voor Goedpassende verstandskiezen, dat ze er niet uit hoeven :P

Verdoving vond ik juist verschrikkelijk! Van die loei grote spuiten en dan krijg je er niet 1, nee ze douwen 4 van die dingen door je gehemelte en tandvlees heen, wat echt een naar gevoel is. En dan denk je dat ze klaar zijn en dat ze de spuit eruit trekken, nee dan blijft die spuit nog een minuut zitten ofzo.. Ik wilde haast verdoofd worden voor de verdoving! Heb ik nou zo'n bagger ziekenhuis? :P

Ik heb ook per kies 4 spuiten gehad. Vond dat ook echt pijnlijk. Het gebeurde alleen wel snel volgensmij. Voor mijn gevoel niet, maar ik had voor en na op de klok gekeken :+

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 10:50

Ik vind de spuiten ook het ergste. Ze denken mij dan zenuwachtig terug te krijgen maar na de verdoving heb ik zoiets van ik zie het wel.

Bij mij duurde het spuiten ook lang trouwens..

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:58

hey hallo,

nuo overleefd hoor! moest gister m'n kies laten trekken. Ik ging voor 1 en hij heeft er twee getrokken!!
dus ben niet zo fit vandaag, het ergste waren de prikken en ja, ik moest gelijk een afspraak maken voor de andere kant, maar van de schrik ben ik zo het ziekenhuis uit gelopen. oeps....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:00

Ach, jij kon tenminste lopend het ziekenhuis uit :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:27

Hahaha je wilde zo snel weg daar ;) Iedereen vindt d eprikken het ergst zo te lezen! :S En dat zijn ze ook natuurlijk.

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:47

ik moet vanavond naar de tandarts voor controle. pff ben nu al zenuachtig. ;(
en misschien moet mijn verstandskies eruit... :(

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:16

Sterkte! Hoopv oor je dat ze mogne blijven zitten!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:44

itsmi schreef:
cruesli schreef:
zolang ik er geen pijn aan heb, zitten ze daar nog prima! Als ik er last van ga krijgen zien we wel weer verder

Dat was mijn 1e reactie ook, ook nadat de TA had gezegd dat ik ze weg moest laten halen, omdat de kans groot was dat ze gingen ontsteken! Dat heb ik geweten. Ik was eigenwijs, maar natuurlijk durfde ik ze niet te laten trekken. Na een jaar (2e controlebezoek aan de TA) was er nog steeds niks aan de hand, en de TA wees me er weer op dat ze er echt uit moesten, en ik zei "ja ja, dat komt wel". Nou alsof die TA magische handen had ofzo, een week later begon m'n verstandskies LI boven te ontsteken! Een pijn dat ik daar aan gehad heb! Heb ze toen met spoed laten verwijderen.. Geen pretje hoor! Ik zou ze er echt nu uit laten halen nu het nog geen pijn doet!

Naja ik heb écht een fobie voor de tandarts, dus dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
Van alleen maar plaatsnemen in de stoel gaat al een heel gevecht met mezelf aan vooraf en dan jank ik al acuut van de spanning, zelfs als ik mn mond
nog niet eens open gedaan heb.
Dus óóit als ik eens heel veel moed heb verzameld, ga ik het misschien eens aandurven, maar voorlopig nog niet.

Ik heb ook een half jaartje geleden ofzo een ontsteking gehad in een 'gewone' tand. Ik wist dat ik daarvoor een wortelkanaalbehandeling moest hebben.
Maar ik durf alleen naar mijn eigen tandarts, maar het was weekend en mijn tandarts had geen dienst helaas. Dus ipv naar een vervanger te gaan, heb ik
een hels weekend gehad (vanaf vrijdag avond tot dinsdagochtend, want maandag was mn eigen tandarts ziek :( ) met heel, heel, heel veel pijn. Ik heb allerlei
pijnstillers ingenomen, niets hielp helaas. Maar ik ben zo doodsbang, dat ik het toch volgehouden heb tot dinsdag. En toen was ik met een half uurtje ook van de
pijn af. Klinkt super dom als ik het zo typ, maar ja, gevoel en angst zet je niet zomaar om he ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:46

Meis, waarom laat je het dan doen in de tandartsstoel?
Vraag na of het onder narcose mag, je bespaart jezelf zoveel ellende :(:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:28

Mag niet onder narcose. Anders had ik dat ook gewild! Volgens mij alleen in Belgie.Zit ook bij een speciale "angst" tandarts.. Die richt zich speciaal op mensen die bang zijn voor de tandarts.. Aanrader?
Laatst bijgewerkt door itsmi op 26-01-10 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt