ik vergeet echt vaak mijn pil te nemen,heb al alles geprobeerd om het niet te vergeten maar het lukt me echt niet.
nu heeft men schoonzus dit ook dikwijls voor en zij is overgestapt naar een ring. ze plaats die zelf en na 3 weken (zoals de pil) moet je die er terug uithalen. heeft er hier iemand ervaring mee ?
Tenemieken, is een spiraaltje niks voor je? Is echt supermakkelijk, je hoeft de eerste 5 jaar nergens aan te denken, en veel vrouwen worden na verloop van tijd niet meer ongesteld. Het zetten is een beetje naar om te laten doen, maar het is echt de moeite waard.
had ik ookal aan gedacht maar omdat men schoonzus zij dat je die ring die zij gebruikt zelf kan plaatsen dacht ik dat dat wel makkelijker zou zijn. ik haat het echt om bij de gyne te gaan
Je kan de ring idd zelf plaatsen, je zet het in alsof je een tampon inzet. Er zijn veel verschillende reacties op de ring, de een vind het fijn maar de ander is bang dat hij uitvalt of is bang voor vieze luchtjes, weer de ander is bang dat je vriend het voelt tijdens het vrijen. Je kunt veel info vinden op http://www.nuvaring.nl/consumer/index.asp#start
Ik zou graag willen weten van anderen wat hun ervaringen zijn met de Diane-35? Ik slik deze pil nu bijna 6 jaar. De eerste 3 à 4 jaar ging alles volgens het boekje. Kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd enzo.
In principe moest ik het altijd worden op een donderdag, maar de laatste jaren merk ik dat ik het vaak maandag/dinsdag of juist vrijdag pas wordt. Ook het verloop is heel erg raar, steeds hele kleine beetjes en op één dag (meestal zondag) is er sprake van een heuse tsunami. Ik moet dan om de twee of drie uur naar de WC om tampons te verwisselen.
Naast deze veranderingen heb ik ook steeds vaker last van tussentijdse bloedingen. Meestal als ik op de helft van mijn pilstrip zit. Ik heb dan ook altijd buikpijn. Het is de ene maand wel meer dan de andere. Op dit moment ben ik uit mezelf maar even gestopt met de Diane 35. Ik kijk wel hoe mijn huid erop reageert. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel even een pauze kan gebruiken.
Wie slikt hier ook Diane 35 en wie herkent mijn ervaringen?
Ik moet er overigens bij vermelden dat ik sinds enkele jaren een huismerk krijg. De cyproteronacetaat/ethinylestradiol. Er is mij verzekerd dat er exact dezelfde werkzame stoffen in zitten. Zou het hier toch niet iets mee te maken kunnen hebben?
Ik heb de Diane ook heel lang gebruikt en de laatste jaren ook het zgn. huismerk. Ik herken wel wat in je verhaal, vooral over de heftigheid maar ik voor zover ik me kan herinneren was dit altijd al zo. Ik ben chronisch lui in het bijhouden van mijn cyclus en slikte de pil ook heel vaak door dus ik kan je verder helaas niks zeggen.
Hou er rekening mee dat als je stopt je hele cyclus nog wel even overhoop kan liggen. Vind het wel een goede zet trouwens, ik ben zelf ook gestopt. Mijn huid reageert er prima op (vooralsnog, ben net 1 maand gestopt)
ik heb vrijdag 4 jan. mijn laatste piletje geslikt van mijn strip. klopt het dat ik nu zaterdag 12 jan. mijn eerste pil moet slikken van mijn nieuwe strip? ¨*heb moeite met die dagen te tellen en waneer juist geteld moet worden*
Zijn er hier mensen die (zware) migraine aanvallen krijgen van de pil en daarna met tevredenheid zijn overgestapt op iets anders?
Ik heb eerst Microgynon 30 geslikt, maar elke maand dik een week met zware migraine op bed wordt heel snel heel vervelend. Eerst twijfelde ik of het daar wel van kwam, maar eigenlijk direct nadat ik ben gestop met de pil was de migraine ook weer (zo goed als) weg, alleen nog maar de lichte hoofdpijn die ik altijd al had. De afgelopen twee jaar helemaal niets meer gehad aangezien ik toch geen vriend of seks had (oei, en dat in deze tijd ). Heeft ook nog geen haast, eerst maar eens die leuke vent aan de haak slaan, maar ik wil me toch alvast wat verdiepen in de andere opties. Minipil heeft natuurlijk veel minder hormomen, maar ik ben echt een enorme chaoot en zo eentje moet je elke dag op hetzelfde tijdstip innemen: dat wordt nooit wat Mirena klinkt wel makkelijk, maar lijkt me toch minder geschikt gezien de wijze van inbrengen en de tijd (3 jaar is wel heel lang voor mij). Nuvaring lijkt me het beste, maar ik ben ook al niet zo van de tampons, dus of dit dan wel wat is...
Moeilijk, moeilijk! Welke anticonceptie (afgezien van het aloude regenjasje) vinden jullie het beste? Ik wil wel de zekerheid dat ik voorlopig NIET zwanger wordt, maar wil ook niet weer steeds met knallende hoofdpijn en licht-flitsen op bed liggen. Mijn huisarts doet er trouwens wel erg makkelijk over, die vond mijn migraine een 'lichte bijwerking', dus voor ik daar heen ga wilde ik eerst wat ervaringen van andere dames
Wat bedoel je met 3 jaar voor de mirena? De mirena mag 5 jaar blijven zitten maar kan ook zonder problemen eerder verwijderd worden. Het zetten... tja dat is even vervelend maar je bent wel gelijk 5 jaar van het gelazer met de pil af. Buiten dat, de mirena is net zo veilig als sterillisatie.
Ik meende dat het 3 jaar was Het probleem met Minerva is voor mij vooral, dat je het toch niet heel snel weer zal laten weghalen als het na 3 maanden ook weer voor migraine zorgt terwijl je bij de meeste andere opties gelijk kan stoppen. Maar misschien is de kans daar op ook weer kleiner
Denk dat ik sowieso maar langs de huisarts moet om hem duidelijk te maken dat migraine geen kleine bijwerking is... Ervaringen blijven welkom natuurlijk, hoe meer opties hoe beter
Het is echt 5 jaar Ik heb zelf geen last van bijwerkingen. Misschien dat je eens op hun site kan kijken wat daar over staat wat betreft bijwerkingen: www.mirena.nl
Ik heb even een vraagje. Ik ben gewoon netjes zaterdag ongesteld geworden, en ben het dan meestal van zaterdag tot dinsdag, en dan moet ik dus woensdag weer beginnen met een nieuwe strip.
Zoiezo was ik dinsdag nog ongesteld, woensdag overdag ook nog een beetje. Woensdagavond/nacht was ik helemaal niet ongesteld meer, dus ik dacht dat ik vandaag wel zonder tampon naar school kon. Hele dag op school niks gemerkt ofzo (niet naar de wc geweest) en toen ik thuis kwam had ik toch nog gemenstrueerd, en ook nog vrij veel.. Nu vraag ik me dus af, of mijn pil van gisteravond wel in mijn bloed is opgenomen (omdat ik dus vandaag nog ongesteld was)?
Ik ben een van de gelukkige vrouwen die 8 dagen lang ongesteld is. Dus ik begon altijd tijdens de menstruatie al met de nieuwe strip. Dat is geen probleem, je bent gewoon beschermd.
Ik sinds deze maand, na 6 jaar slikken, even gestopt met de pil. Mijn laatste pil nam ik altijd op zaterdag en dan werd ik pas donderdag ongesteld. Daar zat vrij lang tussen inderdaad.
Op zondag moest ik dan weer beginnen met mijn nieuwe strip maar mijn menstruatie hield pas op maandag of dinsdag op. Je bent gewoon beschermd. Alleen soms komt het weleens voor dat je nog een dagje langer ongesteld bent of dat het een dag stopt en daarna nog een beetje komt. Dat gebeurd zo vaak bij mij. Niets om je zorgen over te maken dus.
oke, nog even een vraag is het erg at je een dag vroeger begint dan 7 dagen met de pil? (dus vandaag in plaats van morgen?) want mijn vriendje komt mrogen slapen en ben ik dan wel veilig? de eerste dag van mijn nieuwe strip?
Als je nu in de stopweek zit en je houd je netjes aan de dagen is er niks om je zorgen te maken. Je bent dan ook in het begin van je strip beschermd, geen reden om eerder te beginnen.
@Lupi, Ik ben met de diane35 pil gestopt omdat veel migraine had, ook had ik last van gevoelige borsten, kon niet eens meer op mijn buik slapen. Ik ben overgestapt op het mirena-spiraaltje en ik ben er echt super tevreden over! Ondanks dat ik nu 31 ben en het spriraaltje zeker geen 5 jaar blijft zitten (eerder maar 2 jaar, dan willen mijn vriend proberen een kindje te krijgen), heb ik toch voor een spiraaltje gekozen. Niets dan goeds erover, ik ben zelfs niet meer ongesteld en dat terwijl ik met de diane35 wel 7-8 dagen ongesteld was!