GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:41

santie schreef:
Daar kan ik helaas pas woensdag mee verder en Ozempic kan volgens ha niet verhoogt met minder dan 0.25. Maar ik bedoelde wat kan ik in de tussentijd tegen de misselijkheid doen?

Gember thee werkt goed tegen de misselijkheid. En rauwe groente. Wortels en een appel. Op de een of andere manier heeft het maagzuur dan wat anders te doen dan mij pesten. Bij de wegovy kan je wel met minder ophogen. 8 klikjes is 0,25. Ik was heel misselijk in het begin en heb met 4 klikjes verhoogd. Maar je kan ook terug naar je oude dosering.

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 09:32

1,1 kg er af! En donderdag ophogen maar 3,75 mg. Ik ben benieuwd!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:16

Hoi, ik heb een paar pagina's gelezen, maar lang niet alles. Zijn er ook Bokkers die de pen gebruiken om slechts die laatste kilo's af te vallen?

Mijn bmi is 24,6, maar ik ben door de overgang de afgelopen 2 jaar toch een goede 8 kilo aangekomen. Inmiddels is daar alweer 4 vanaf door een voedingsprogramma van de sportschool (clean food en hoog in vetten), maar die laatste kilo's willen echt niet.
Ik zit minimaal 2 a 3 keer per week op de racefiets, wandel 3x per week 6-8 kilometer in flink tempo en probeer aan krachttraining te doen. In de winter 3x pw, maar nu is dat ingeruild voor de racefiets en ga ik 1x per week. Gezien ik voor het klimmen van bergen op de racefiets echt nog wel 5 a 6 kilo lichter wil zijn, neig ik dus naar wat meer drastische maatregelen. Al het vet zit namelijk rond mijn buik en zit gewoon in de weg als je 5 uur lang voorovergebogen op de fiets zit.
Ik zag al iets voorbij komen op insta over Wellis, maar verder ben ik echt een leek op dit gebied. Ben dus erg benieuwd of één van jullie dit voor niet al teveel kilo's heeft gebruikt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:59

Met zo’n bmi is het niet voor jou en zul je het niet voorgeschreven krijgen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:07

Padoertje door reacties als die van Ipsilonka zul je hier geen reacties krijgen want de mensen die het daarvoor gebruiken worden afgebrand, maar je zal PB's ontvangen. Ik ken er ok een aantal en daar werkt het prima voor kan ik je zeggen, die zijn heel erg blij :D Dat het er niet voor is, weten we allemaal, maar hey waarom niet ;) Ik zou willen dat ik die luxe had, mijn BMI is gewoon wel te hoog, (29,7 toen ik begon) en tik nu de -5 kilo aan na 1 1/2 maand, heb wel bijna 2 weken even stil gestaan waarvan zelfs 1 x ietsje aangekomen, dus toen toch maar opgehoogd en de neerwaartse spiraal is weer in gang gezet.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:15

Mer1980 schreef:
Padoertje door reacties als die van Ipsilonka zul je hier geen reacties krijgen want de mensen die het daarvoor gebruiken worden afgebrand, maar je zal PB's ontvangen. Ik ken er ok een aantal en daar werkt het prima voor kan ik je zeggen, die zijn heel erg blij :D Dat het er niet voor is, weten we allemaal, maar hey waarom niet ;) Ik zou willen dat ik die luxe had, mijn BMI is gewoon wel te hoog, (29,7 toen ik begon) en tik nu de -5 kilo aan na 1 1/2 maand, heb wel bijna 2 weken even stil gestaan waarvan zelfs 1 x ietsje aangekomen, dus toen toch maar opgehoogd en de neerwaartse spiraal is weer in gang gezet.

Dank je. Ik ben inmiddels al een heel stuk meer ingelezen.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:31

Lees al weer vanaf het begin mee en 1,5 maand ook al bij de huisarts geweest, die het helaas niet wilde voorschrijven.

Ik twijfel om nog een keer naar de huisarts te gaan, maar dan bij de andere arts van de praktijk.
Zal dan ook aangeven dat ik het anders via de commerciële route wil doen.

Ben gewoon helemaal klaar met een lichaam wat niet mee werkt en altijd pijn doet. Is m'n gewicht daar niet de directe oorzaak van, maar een bmi van 35 helpt natuurlijk niet mee.

Het liefst doe ik het niet via commerciële dingen, deels omdat het nog onduidelijk is of je het moet blijven gebruiken. Via een commerciële vind ik het dan wel erg duur, als er geen einde is aan het gebruik. Voor een jaar of 2 is nog te overzien.

Als ik het via de huisarts die dan zou ik bij de diëtist ook advies willen vragen, om te zorgen dat ik wel genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

Iemand die zich heeft verdiept in vergoedingen? Een GLI traject kan ik niet aan mee doen, omdat het beweegdeel mij niet lukt.
Weet iemand hoe het dan zit met vergoeding?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:35

Ik weet dat mensen die bij Yazen zitten hebben geprobeerd het te vergoeden. Sommige kregen de begeleiding wel vergoed maar het merendeel niet. De injecties zelf krijgt niemand vergoed.

Annemiek73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:37

kosseh schreef:
Lees al weer vanaf het begin mee en 1,5 maand ook al bij de huisarts geweest, die het helaas niet wilde voorschrijven.

Ik twijfel om nog een keer naar de huisarts te gaan, maar dan bij de andere arts van de praktijk.
Zal dan ook aangeven dat ik het anders via de commerciële route wil doen.

Ben gewoon helemaal klaar met een lichaam wat niet mee werkt en altijd pijn doet. Is m'n gewicht daar niet de directe oorzaak van, maar een bmi van 35 helpt natuurlijk niet mee.

Het liefst doe ik het niet via commerciële dingen, deels omdat het nog onduidelijk is of je het moet blijven gebruiken. Via een commerciële vind ik het dan wel erg duur, als er geen einde is aan het gebruik. Voor een jaar of 2 is nog te overzien.

Als ik het via de huisarts die dan zou ik bij de diëtist ook advies willen vragen, om te zorgen dat ik wel genoeg voedingsstoffen binnen krijg.

Iemand die zich heeft verdiept in vergoedingen? Een GLI traject kan ik niet aan mee doen, omdat het beweegdeel mij niet lukt.
Weet iemand hoe het dan zit met vergoeding?

Ik volg het Cool traject van de GLI en hier zit geen beweegdeel, dit focust zich meer op het maken van de juiste keuzes.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:37

Ik laat na volgende week de eerste komen.. Volgende week zaterdag heb ik een etentje met mijn hele familie, die ik maar zelden zie.. Dus daar wil ik nog even optimaal van genieten, mocht ik last krijgen van eventuele bijwerkingen..

Ik lees namelijk geregeld over misselijkheid in het begin en bij verhogen en dat zou ik heel zonde vinden..

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:23

Ik heb helemaal nergens last van. Dat mag ook weleens gezegd worden. Heb nu 1x friet en 1x pizza op en waar ik normaal echt last kan hebben van dat soort eten, had ik dat met medicatie helemaal niet, waarschijnlijk omdat mijn porties nu klein zijn.

Ik heb het wel koud, maar dat heb ik altijd als ik in een kcal tekort zit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:29

ik ook nauwelijks. Laatst een keer toen ik teveel/te vet? had gegeten. Maar in die 2 maanden verder nergens last van gehad

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 17:31

Oh dat is in ieder geval al fijn om te lezen.. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:13

Zonder GLI is er geen vergoeding mogelijk. Er zit verschil tussen de verschillende programma's, waarbij er met enig zoeken ook wel opties zijn voor mensen die niet intensief kunnen bewegen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 18:43

Na het ophogen had ik vooral in de nacht wel last van maagzuur en misselijkheid, maar dat is maar 2 x echt geweest.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:52

Ik ga ook starten! *\o/*
Heb afgelopen dagen het hele topic doorgelezen haha. Ik heb deze wens al langer, maar mijn man was niet zo'n voorstander en ik vind dat hij er ook wel wat over te zeggen heeft. Gelukkig heeft hij zich er helemaal in verdiept en snapt hij waarom dit voor mij zou kunnen werken.
Ik lees echt zoveel herkenbare dingen dingen hier, zoals dat rot stemmetje in mijn hoofd die voor eetbuien zorgt. Dat ik de afgelopen 13 jaar ook alles al geprobeerd heb, van weight watchers tot een voedings psychologe en alles er tussenin.

Ik ga het eerst via de huisarts proberen, over 2 weken heb ik een afspraak (ze is nu op vakantie), en dan ben ik benieuwd of ze het wil voorschrijven. Sowieso lijkt het me wel fijn om even een lichamelijke check te krijgen. De kans is natuurlijk aanwezig dat ze het misschien niet wil voorschrijven en dan ga ik denk ik over op Wellis.

Blijf vooral jullie ervaringen delen, ik vind het reuze interessant!

(Mijn bmi is op dit moment 32,2)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:02

Wat leuk dat je zo enthousiast bent Hedi! Ik hoop dat de huisarts wil meewerken maar ik ben bang van niet. Maar bij Wellis zit je prima. Ik hoop dat je er net zo blij mee bent als velen hier.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:37

Ik heb een hele lieve huisarts, maar dat zegt natuurlijk niet alles haha! Ik heb er al rekening mee gehouden dat ze niet wil meewerken, vandaar Wellis als backup :')

Het enige wat ik spannend ga vinden is evt misselijkheid, ik vind dat zo naar haha. Ik ben ook niet perse fan van naalden, maar dat heb ik er wel voor over _O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:23

Ik snap je wel hoor, dat je eerst naar de huisarts wil gaan. Dat heb ik ook gedaan.
BMI 37 en slaapapneu, maar nee ze ging het niet voorschrijven. Dus ook gestart via Wellis, nu pas in de eerste week hoor. Maar het is geweldig tot nu voor mij *\o/*

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:31

Oh wauw, bizar dat ze het zelfs dan niet willen voorschrijven.. slaapapneu lijkt me vreselijk.

Ik vind het sowieso niet erg om nog 2 weken te wachten nu, want ik heb nog een weekendje weg, en een fancy afscheids etentje van mn werk op de planning binnen die tijd _O-

Hoe lang zit er, bij Wellis, normaal tussen de aanvraag via de website en het gesprek met de 'arts' voor je de eerste bestelling opgestuurd krijgt?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:45

Ze wilde me richting een cpap apparaat sturen, terwijl ik daar veel te weinig stops voor heb. En toen (8/9 jaar geleden) zei de kno arts al afvallen dan heb je er veel minder last van. Maar ze zei ook ja we hebben er te weinig ervaring mee. Ik denk dan joh, als je met niemand begint.....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:05

Nou precies, iemand moet de eerste zijn toch

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:25

_Hedi schreef:
Oh wauw, bizar dat ze het zelfs dan niet willen voorschrijven.. slaapapneu lijkt me vreselijk.

Ik vind het sowieso niet erg om nog 2 weken te wachten nu, want ik heb nog een weekendje weg, en een fancy afscheids etentje van mn werk op de planning binnen die tijd _O-

Hoe lang zit er, bij Wellis, normaal tussen de aanvraag via de website en het gesprek met de 'arts' voor je de eerste bestelling opgestuurd krijgt?

Dat ligt eraan wanneer jij je intakegesprek plant. Dat kan al binnen enkele dagen. Na aanmelding krijg je een mail waarin ze vragen om aanvullende informatie en het inplannen van een telefonische intake. Daarna krijg je binnen 24 uur akkoord en is het met 2 dagen in huis.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:46

Nou ik ben benieuwd. Ik heb het telefonisch het gesprek met Wellis gehad. Ik ehb best wat medicatie (migraine, schildklier en hypertensie) dus ik vind het nog best spannend of het wordt goedgekeurd. Volgens de cardioloog zou het geen probleem moeten zijn. Ze gaf al wel aan dat ik mijn schildklier om de 6 weken moet blijven prikken omdat het wat invloed op de opname van Thyrax kan hebben.

Nu maar wachten tot ik meer hoor (zei ik al dat ik hier geen geduld voor heb? :D |o )

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 14:54

Ooh, dat heeft mijn arts mij niet verteld. :x
Dat had ik ook wel willen weten eigenlijk.
Laatste keer is een half jaar geleden.