Ik heb afgelopen week een gesprek gehad met de ergotherapeut. Ben benieuwd of zij mij nog wat nieuwe dingen mee kan geven. Net gesprek gehad met de longarts. Zij gaat me loslaten, want kan niet zoveel meer met het long-covid verhaal en volgens haar ben ik slim genoeg om mijn weg er in te vinden en alle ontwikkelingen zelf bij te houden. En kom ik er niet uit, dan mag ik altijd contact opnemen. We gaan het zien.
Goede nieuws is dat als ik over mijn grens ga en klachten krijg, dit niet schadelijk is, maar alleen heel vervelend voor mijzelf. Dat ik dus vooral balans moet gaan zoeken om mijn immuunsysteem niet teveel te prikkelen, maar dat ik ook bewust keuzes mag maken om dat wel te doen als het me mentaal weer positieve energie oplevert. Zoals muziekspelen momenteel voor mij is. Een avond repeteren is de dag erna alsof ik de griep heb. Hoge hartslag, koorts, benauwd, spierpijn, hoofdpijn. Maar de repetitie zelf is weer ontspanning.
Balans is het nieuwe toverwoord
. Soms kan ik het niet meer horen. En verder is het verloop volstrekt onduidelijk omdat er simpelweg geen informatie is. Dus ik zet het potje long-covid maar naast de potjes NAH en fibromyalgie in de kast en zie wel wanneer het open popt
Deze kon er ook nog wel bij
Ik heb dat net zo met mn hoofdpijn, ze kunnen er niks mee want het is geen normale migraine.
Dat was even fijn. Maar ook wel weer veel verdriet en angst, dus het gesprek van zaterdag heeft ook wel weer wat losgemaakt. Maar dat is oké, het enige probleem is dat ik er niet zo goed bij kan, ik denk door de medicatie. Dus ik voel me deze hele week al knetter depressief en moe. Dat is wel een uitdaging maar ik gun het mezelf ook wel om rust te pakken. Dinsdagavond wel pubquiz gedaan en gisteren geoefend voor muziektheater. En van beide kon ik toch ook veel energie pakken, daar was ik wel blij mee. Gisteren ook heel veel lol gehad, dat was echt fijn. Vandaag voel ik me echt even depri, zo erg dat ik bijna niet van huis wil zijn. Maar ik geef het de ruimte en dan komt het vanzelf. Wel een belachelijk druk weekend dus ik moet even kijken hoe ik dat ga volhouden maar ik heb geen moeite om voor mezelf te kiezen dus dat komt wel goed. 
Dat is goed nieuws! 6 pillen op een dag klinkt voor mij als veel, is dat het ook? Ik hoop dat het goed gaat met afbouwen!
Ik heb ook wel eens het idee dat dromen met het weer te maken hebben. Met wat ruiger weer heb ik wel het idee dat ik sneller raar droom.

Ik heb namelijk een hartritmestoornis gehad en een ablatie gehad, maar daar heb ik een iets hoger hartritme aan overgehouden. En dat is nu dus tot rust gekomen, waardoor ik veel beter inslaap. Dus ik kan mooi met dit medicijn klooien.