Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:15

Succes Warboel!
Ik heb afgelopen week een gesprek gehad met de ergotherapeut. Ben benieuwd of zij mij nog wat nieuwe dingen mee kan geven. Net gesprek gehad met de longarts. Zij gaat me loslaten, want kan niet zoveel meer met het long-covid verhaal en volgens haar ben ik slim genoeg om mijn weg er in te vinden en alle ontwikkelingen zelf bij te houden. En kom ik er niet uit, dan mag ik altijd contact opnemen. We gaan het zien.
Goede nieuws is dat als ik over mijn grens ga en klachten krijg, dit niet schadelijk is, maar alleen heel vervelend voor mijzelf. Dat ik dus vooral balans moet gaan zoeken om mijn immuunsysteem niet teveel te prikkelen, maar dat ik ook bewust keuzes mag maken om dat wel te doen als het me mentaal weer positieve energie oplevert. Zoals muziekspelen momenteel voor mij is. Een avond repeteren is de dag erna alsof ik de griep heb. Hoge hartslag, koorts, benauwd, spierpijn, hoofdpijn. Maar de repetitie zelf is weer ontspanning.
Balans is het nieuwe toverwoord :+. Soms kan ik het niet meer horen.

En verder is het verloop volstrekt onduidelijk omdat er simpelweg geen informatie is. Dus ik zet het potje long-covid maar naast de potjes NAH en fibromyalgie in de kast en zie wel wanneer het open popt :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 17:12

@Daihyo Dus nog meer zoekend rondfladderen en maar kijken wat wel en wat niet werkt. Fijn :') Deze kon er ook nog wel bij :x Ik heb dat net zo met mn hoofdpijn, ze kunnen er niks mee want het is geen normale migraine.

@Warboel heel veel succes, ik hoop dat het goed gaat lukken!

@Loraine fijn dat je NC koptelefoon werkt. Mooi voor die prijs.

Zaterdag heeft toch weer het een en ander teweeg gebracht. Ik droom ineens weer allerlei dingen, ook dat ik ging rijden op mijn lievelingspony van de manege, Merel <3 Dat was even fijn. Maar ook wel weer veel verdriet en angst, dus het gesprek van zaterdag heeft ook wel weer wat losgemaakt. Maar dat is oké, het enige probleem is dat ik er niet zo goed bij kan, ik denk door de medicatie. Dus ik voel me deze hele week al knetter depressief en moe. Dat is wel een uitdaging maar ik gun het mezelf ook wel om rust te pakken. Dinsdagavond wel pubquiz gedaan en gisteren geoefend voor muziektheater. En van beide kon ik toch ook veel energie pakken, daar was ik wel blij mee. Gisteren ook heel veel lol gehad, dat was echt fijn. Vandaag voel ik me echt even depri, zo erg dat ik bijna niet van huis wil zijn. Maar ik geef het de ruimte en dan komt het vanzelf. Wel een belachelijk druk weekend dus ik moet even kijken hoe ik dat ga volhouden maar ik heb geen moeite om voor mezelf te kiezen dus dat komt wel goed.

Texas02

Re: Chronisch depressief/ziek, de vooroordelen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 23:29

Wat fijn dat hij zo goed werkt! Ik zit er ook aan te denken eentje aan te schaffen. Ik heb ook een JBL, maar hij kraakt. Het plastic. En ik word er knettergek van. Als je ook maar even beweegt, kraakt het alweer, laat staan dat je iets eet. En dit is de tweede al, ik heb deze sinds juni ofzo, de vorige opgestuurd voor garantie en toen dus deze gekregen, maar hij doet nu al hetzelfde. De vorige heeft ongeveer een half jaar geduurd.. Mijn vorige JBL (ouder model) ging iets van 2 of 3 jaren mee tot de batterij kapot ging. Maar ik heb ook geen zin in weer 1000 vragen beantwoorden voor hij weer opgestuurd mag worden voor nogmaals garantie.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 00:19

Even in twee posts hoor, sorry. Ik was net even wat anders aan het doen en tussendoor aan het bijlezen, maar typen en andere dingen doen gaat dus niet goed samen :D

Wat fijn dat je mee mag doen aan het onderzoek, Warboel! *\o/* Dat is goed nieuws! 6 pillen op een dag klinkt voor mij als veel, is dat het ook? Ik hoop dat het goed gaat met afbouwen!

Vervelend, Daihyo. Zulke dingen kun je nou net niks mee. Je gaat toch juist naar een arts omdat je er zelf niet uitkomt..

Earth, dat is dan toch een beetje dubbel.. Aan de ene kant is het fijn geweest om daar mee te doen en leuke dingen kunnen doen, maar aan de andere kant dus toch weer depressief en moe. :(:) Ik heb ook wel eens het idee dat dromen met het weer te maken hebben. Met wat ruiger weer heb ik wel het idee dat ik sneller raar droom.

Ik had weer extreem last van de spieren deze week. Vooral weer nek en schouders. Ik heb zo'n massage apparaat, die heb ik er gisteren en eergisteren maar eens weer op gezet en dat heeft wel geholpen maar goed is het nog steeds niet. Ik gebruik dat ding niet zo graag, hij kneust zo. Maar kneuzen is nog altijd beter dan de pijn die ik anders heb. Al moet ik zeggen dat het kneuzen deze keer meeviel. Het lijkt voor mij echt alsof het weer heel veel invloed er op heeft. Als dat zo is zou het volgende week weer een stuk beter moeten zijn, even afwachten of dat ook zo is. Dat wil ik eerst wel even voor mezelf duidelijk hebben voor ik naar de huisarts ga. Met halve informatie kun je tegenwoordig niet meer aankomen, je moet tegenwoordig helaas eigenlijk al weten wat je hebt voor je naar de huisarts gaat..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 16:39

Maandag ga ik een paar weken naar 'hotel mama' en ben nu bezig met de eerste dingen inpakken, opruimen wat opgeruimd moet worden, extra wassen aan het draaien, de bult afwas wegwerken etc.
Alles op mijn gemakje maar ik ben het overzicht een beetje kwijt nu en ontzettend druk in mijn hoofd. -O-
Komt wel goed hoor, moet gewoon even een zeer gedetailleerde to-do afstreeplijst maken zodat ik daarop kan terugkijken of ik niets vergeet en bij verlies vh overzicht weer de draad kan oppakken waar ik hem kwijtraakte.
En bewust rustmomenten inlassen etc is ook geen overbodige luxe, al helpt het niet dat ik door de spanning superkut slaap. :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 21:45

Even niet gereageerd, niet uit onwil maar noise cancelling koptelefoons, daar weet ik niets van en echte depressie ook niet.

Een beetje saai was de afgelopen week wel en ik voel me niet echt fit. Niet eens zozeer lichamelijk maar nergens zin in en moe.

Zal weer proberen te reageren op jullie maar dit weekend is het ook druk. Morgen feestavond bij het rode kruis en zondag een huisconcert bij een leerling van Nico.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 22:28

Texas ik herken dat wel ja. Ik wil ook niet met elk wissewasje naar de huisarts, maar ik wil ook niet onvoorbereid aankomen ofzo. Ik denk dat dat ook wel een beetje tendens is van deze tijd. Huisartsen weten ook wel dat men steeds vaker zelf gaat zoeken en gaat googlen enzo. Mijn huisarts vraagt me vaak ook wat ik zelf voor idee heb of wat ik zelf wil. Gelukkig heb ik na wat wisselingen van huisarts binnen een praktijk nu weer een vaste, dat vind ik toch wel fijn. Was er gisteren weer vanwege mijn hoofdpijn, ik werd er helemaal knettahhhgek van, had bijna de hele week door hoofdpijn. Maar je verwacht het niet, ik slikte medicatie voor de hoofdpijn die, jaja, hoofdpijn kan veroorzaken _O-
Het is een bloeddrukmiddel die dus helpt bij migraine, maar mij hielp het niet, ik kreeg dus alleen maar meer hoofdpijn _O-
Dus dat middel ga ik afbouwen, maar nog niet helemaal stoppen. Want ik had er een andere positieve bijwerking van, namelijk dat ik me niet meer zo gejaagd voel omdat mn hartslag wat wordt vertraagd.
Eigenlijk gebruik ik het medicijn waarvoor hij is gemaakt := Ik heb namelijk een hartritmestoornis gehad en een ablatie gehad, maar daar heb ik een iets hoger hartritme aan overgehouden. En dat is nu dus tot rust gekomen, waardoor ik veel beter inslaap. Dus ik kan mooi met dit medicijn klooien.

Vandaag had ik ook wel een gekke dag en nu voel ik me superverwarrend.

Ik voelde me de hele week al oliebol. Zondag had ik gereden en het ging niet goed, hij was sloom, hangerig en hij wilde niet lekker voorwaarts. Heel soms heeft hij dat, maar omdat de eigenaar op vakantie is begon ik aan mezelf te twijfelen. Ik dacht dat ik dat la redelijk oke had, maar ik kan mezelf nog vrij goed de grond in praten terwijl ik het dus niet eens door heb _O-
Dus naast dat ik me oliebol voelde, zat ik het rijden opnieuw voor me uit te schuiven. Daar had ik nog weer extra stress van.
Vandaag moest ik van mezelf gaan rijden, ik moest het doorbreken. En wat denk je, het rijden ging echt supergoed :') Je verwacht het niet. En toen viel er zoooooveel spanning van me af, ik zat huilend op het paard van blijdschap. Ik heb echt genoten en de hele tijd met een big smile op zijn rug gezeten. :D
Note to self, niet teveel aan mezelf twijfelen. Dat helpt niet. Mja, soms makkelijker gezegd dan gedaan hé.
En nu voel ik me dus superraar. Want enerzijds heb ik hoofdpijn, ben ik tantoemoe, nog steeds down maar ik ben ook blij en ik heb superveel zin in morgen. Dus ik voel me op zijn zachts gezegd nogal verward _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-24 22:30

Texas ik herken dat wel ja. Ik wil ook niet met elk wissewasje naar de huisarts, maar ik wil ook niet onvoorbereid aankomen ofzo. Ik denk dat dat ook wel een beetje tendens is van deze tijd. Huisartsen weten ook wel dat men steeds vaker zelf gaat zoeken en gaat googlen enzo. Mijn huisarts vraagt me vaak ook wat ik zelf voor idee heb of wat ik zelf wil. Gelukkig heb ik na wat wisselingen van huisarts binnen een praktijk nu weer een vaste, dat vind ik toch wel fijn. Was er gisteren weer vanwege mijn hoofdpijn, ik werd er helemaal knettergek van, had bijna de hele week door hoofdpijn. Maar je verwacht het niet, ik slikte medicatie voor de hoofdpijn die, jaja, hoofdpijn kan veroorzaken _O-
Het is een bloeddrukmiddel die dus helpt bij migraine, maar mij hielp het niet, ik kreeg dus alleen maar meer hoofdpijn _O-
Dus dat middel ga ik afbouwen, maar nog niet helemaal stoppen. Want ik had er een andere positieve bijwerking van, namelijk dat ik me niet meer zo gejaagd voel omdat mn hartslag wat wordt vertraagd.
Eigenlijk gebruik ik het medicijn waarvoor hij is gemaakt := Ik heb namelijk een hartritmestoornis gehad en een ablatie gehad, maar daar heb ik een iets hoger hartritme aan overgehouden. En dat is nu dus tot rust gekomen, waardoor ik veel beter inslaap. Dus ik kan mooi met dit medicijn klooien.

Vandaag had ik ook wel een gekke dag en nu voel ik me superverwarrend.

Ik voelde me de hele week al oliebol. Zondag had ik gereden en het ging niet goed, hij was sloom, hangerig en hij wilde niet lekker voorwaarts. Heel soms heeft hij dat, maar omdat de eigenaar op vakantie is begon ik aan mezelf te twijfelen. Ik dacht dat ik dat la redelijk oke had, maar ik kan mezelf nog vrij goed de grond in praten terwijl ik het dus niet eens door heb _O-
Dus naast dat ik me oliebol voelde, zat ik het rijden opnieuw voor me uit te schuiven. Daar had ik nog weer extra stress van.
Vandaag moest ik van mezelf gaan rijden, ik moest het doorbreken. En wat denk je, het rijden ging echt supergoed :') Je verwacht het niet. En toen viel er zoooooveel spanning van me af, ik zat huilend op het paard van blijdschap. Ik heb echt genoten en de hele tijd met een big smile op zijn rug gezeten. :D
Note to self, niet teveel aan mezelf twijfelen. Dat helpt niet. Mja, soms makkelijker gezegd dan gedaan hé.
En nu voel ik me dus superraar. Want enerzijds heb ik hoofdpijn, ben ik tantoemoe, nog steeds down maar ik ben ook blij en ik heb superveel zin in morgen. Dus ik voel me op zijn zachts gezegd nogal verward _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 22:39

lor1_1984 schreef:
Maandag ga ik een paar weken naar 'hotel mama' en ben nu bezig met de eerste dingen inpakken, opruimen wat opgeruimd moet worden, extra wassen aan het draaien, de bult afwas wegwerken etc.
Alles op mijn gemakje maar ik ben het overzicht een beetje kwijt nu en ontzettend druk in mijn hoofd. -O-
Komt wel goed hoor, moet gewoon even een zeer gedetailleerde to-do afstreeplijst maken zodat ik daarop kan terugkijken of ik niets vergeet en bij verlies vh overzicht weer de draad kan oppakken waar ik hem kwijtraakte.
En bewust rustmomenten inlassen etc is ook geen overbodige luxe, al helpt het niet dat ik door de spanning superkut slaap. :+

Succes. Of sterkte?

Percy: dat heb ik ook regelmatig. Helemaal prima om dan gewoon mee te lezen en niet te reageren toch?

Ik ben moe. Wel een heel goed gesprek op mijn werk gehad. En eindelijk voor elkaar dat ik mag gaan doen wat ik écht leuk vind, maar dan wel in mijn tempo, rekening houdend met goede en slechte dagen. Hopelijk krijg ik daar weer een mentale boost van. Ik heb in ieder geval zin om er mee aan de slag te gaan.

Vanmiddag nog even een heerlijk rondje uitgewaaid met de knapste <3
Afbeelding

En een nieuw speeltje bij de paarden gezet. Vooralsnog vinden ze er niet veel aan :+
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 00:30

Jim! <3 Hoe gaat het met hem? En heb je Noura al onder het zadel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 08:17

Met Jim gaat het heel wisselend. Vorige week zondag liep hij zo kreupel dat ik dacht: nu is het klaar. Dus ik maandagochtend de dierenarts gebeld voor een afspraak voor nieuwe foto’s en overleg. Daarna naar de paarden gegaan om de wei open te zetten, rent hij daar in galop en bokkend in :roll: :+
Maar goed, foto’s wilde ik sowieso al maken, dus die afspraak blijft gewoon staan. En dan is het afwachten. Maar meer dan af en toe een rondje lopen doen we niet meer. Soms zet ik de verzorgster erop met zadel, dan kan kleine Ximo als handpony mee en loop ik met Noura. Zelf stap ik er eigenlijk niet meer op.
Hij zit eigenlijk al een paar jaar in reservetijd en het is wachten tot dat been echt klaar is. Tot die tijd staat hij lekker met pensioen. Dat is wel het voordeel van een eigen plek hebben.

Noura is nog niet onder het zadel. Die blijkt zo hypergevoelig te zijn dat ik daar heel lang de tijd voor neem. We zijn nu bezig met dekentraining omdat ze het afgelopen winter soms best pittig had. Ze heeft een hele andere vacht dan de mannen. Ze heeft wel al een aantal keer een bbp op gehad, het longeren gaat ook wel aardig. En we wandelen regelmatig, dus ze is bomproof. Alles op rustig tempo. We hebben een hele fijne instructrice die helemaal op dezelfde lijn ligt, met een bak aan ervaring met beleren, maar ook als gedragstrainer. Dus dat is super fijn.

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 09:58

Ik val weer even binnen, voel me te ellendig om op iedereen te reageren dus sorry daarvoor, maar heb wel een vraag hoe jullie dingen aanpakken.

Als jullie je slecht voelen, hoe beslis je dan wat je eventueel wel nog doet en wat je skipt?
Bv. Ik ben gisteren opgestaan met verhoging, ging al een paar dagen niet goed qua pijn (weersomslag gok ik) maar ik had vakantie en dingen gepland (want wanneer doe je ze anders) dus toch zo goed mogelijk aan de planning gehouden. Geen enorme dingen hoor, gewoon voormiddag wat doen en namiddag/avond rusten.

Het ding van vrijdag al geskipt want het wilde niet meer zo, gisteren dan slecht opgestaan maar die dingen niet geskipt want beloofd en gereserveerd etc. Was uiteindelijk toch wel leuk. Vandaag is mijn vaste dag dat ik naar de paarden ga maar slechte nacht gehad en voel me gewoon belabberd.

En dan ga ik weer malen.. Niet gaan is op zich een optie want toeval wil dat ik morgen moet gaan want de hoefsmid komt. Dus op zich geen ramp. Maar als ik verlof heb kan ik net eens een keer extra gaan.. zou ik dan toch niet gewoon even doorduwen? Kan de rest van de dag nog liggen..

Kan mezelf zo opvreten in dat soort dingen. Wanneer luister je naar je lichaam en wanneer duw je door?
(qua paarden moet ik niks qua verzorging, dus gewoon voor de aandacht, maar wel 30 min enkel in de auto)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:35

Ligt eraan. Als ik verhoging heb zorgt doorduwrn ervoor dat de klap veel groter wordt en ik ipv 1 dag niet gaan een aantal dagen plat moet. Dus ik pak dan al eerder de rust. Als ik in jouw voorbeeld vandaag zou gaan na al paar dagen over grenzen hoef ik de rest van de week niet meer uit bed te komen. Of at lukt niet eens.

Heel vervelend en lastig, maar ik ben dus vrij snel en streng jn dingen schrappen pm te zorgen dat het maar kort hoeft

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 10:37

Rohesia schreef:
Ik val weer even binnen, voel me te ellendig om op iedereen te reageren dus sorry daarvoor, maar heb wel een vraag hoe jullie dingen aanpakken.

Als jullie je slecht voelen, hoe beslis je dan wat je eventueel wel nog doet en wat je skipt?
Bv. Ik ben gisteren opgestaan met verhoging, ging al een paar dagen niet goed qua pijn (weersomslag gok ik) maar ik had vakantie en dingen gepland (want wanneer doe je ze anders) dus toch zo goed mogelijk aan de planning gehouden. Geen enorme dingen hoor, gewoon voormiddag wat doen en namiddag/avond rusten.

Het ding van vrijdag al geskipt want het wilde niet meer zo, gisteren dan slecht opgestaan maar die dingen niet geskipt want beloofd en gereserveerd etc. Was uiteindelijk toch wel leuk. Vandaag is mijn vaste dag dat ik naar de paarden ga maar slechte nacht gehad en voel me gewoon belabberd.

En dan ga ik weer malen.. Niet gaan is op zich een optie want toeval wil dat ik morgen moet gaan want de hoefsmid komt. Dus op zich geen ramp. Maar als ik verlof heb kan ik net eens een keer extra gaan.. zou ik dan toch niet gewoon even doorduwen? Kan de rest van de dag nog liggen..

Kan mezelf zo opvreten in dat soort dingen. Wanneer luister je naar je lichaam en wanneer duw je door?
(qua paarden moet ik niks qua verzorging, dus gewoon voor de aandacht, maar wel 30 min enkel in de auto)

De hoefsmid is belangrijker, dus energie bewaren voor morgen kan een goede optie zijn.

Wel jammer dat je vaak iets niet kan. ( helaas herkenbaar voor mij)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:28

Heel herkenbaar, ik ben sinds gistermiddag ook aan het nadenken over de komende dagen en of ik dingen moet gaan afzeggen/skippen. Voor vanmiddag heb ik een afspraak staan, morgen heb ik mijn vrijwilligerswerk, en hierin moet ik eigenlijk gaan kiezen want ik functioneer op het moment al slecht door de pijn. Mijn focus voor nu is om nu eerst voor mijzelf te gaan zorgen, dus de noodzakelijke dingen in huis, douchen, noodzakelijke dingen rondom de dieren. Vooral douchen is een trigger die vaak veel extra pijnklachten oplevert, aan de hand van hoe ik daar uit kom ga ik de beslissing nemen of ik vandaag de deur uit ga of niet. Als ik mij vandaag verder overbelast, dan weet ik zeker dat ik maandag mijn vrijwilligerswerk niet kan uitvoeren, en of ik maandag kan werken dat weet ik ook pas op maandagochtend.
Daarnaast heb ik ook wat taken liggen voor een game server waar ik admin van ben, ik overweeg om een van de andere spelers ook admin toegang te geven zodat veranderingen doorgevoerd kunnen worden, zodat het spel fijn speelbaar blijft ook als ik een tijdje afwezig ben.

-

Sinds gisteren is het voor mij weer even ellende, ik voelde hoe een arm kouder leek te worden als de ander en ik heb ook even iemand gevraagd om te voelen om dit te testen (even een dubbelcheck, voor geval het tussen mijn oren zou zitten), mijn gevoel bleek juist te zijn. Kort daarna begon de boel ook te verkrampen. Mijn bewegingen zijn ook 'raar' aan die kant, gelukkig heb ik woensdag een gesprek met mijn handtherapeut want ik hoop dat zij wat weet...

Mijn reumahandschoenen heb ik ook weer uit de kast kunnen trekken, ik had gehoopt ze nooit meer nodig te hebben na de operatie maar helaas. Buiten is het voor mij nu al te pijnlijk koud om zonder handschoenen te lopen, gisteravond moest ik ze binnen ook al aan. Pffsss ergernis...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:03

Ff ego post. Lees morgen weer bij. Nu blijft er niks hangen.

Gisteren mijn verlate verjaardagsfeest gevierd.
We organiseerde een bbq.
En wat een fijne dag heb ik gehad.
De ochtend begon met een prachtige sarah pop plus paard.
En de rest van de dag geweldig weer!

Nu compleet Total loss.
Maar heb iedereen zien genieten van nog even het fijne weer, maakt dat echt goed ❤️
Laatst bijgewerkt door Polly op 17-09-24 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd op verzoek

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 12:11

Aww wat leuk DP!! Gefeliciteerd nog!

Rohesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:17

Fijn dat je een leuke dag had en toch hebt kunnen genieten!

Bedankt ook voor de reacties. Ik ben toch gegaan :+ Gevoel vanmorgen zei niet doen, maar ik blijf altijd ruzie maken met mezelf over zo'n dingen. Heb het idee als ik altijd naar mijn lichaam luister ik steeds minder en minder ga (kunnen) doen. En ja, als ik had moeten werken vandaag was ik ook gegaan.. dus dan kan even naar de paarden ook wel. Nu wat aan het eten en dan de rest van de dag niks meer.

Het is ook gewoon altijd zo onvoorspelbaar dat lichaam van mij. Soms helpt een dag iets skippen, soms maakt het totaal geen verschil, en dan had ik het net zo goed kunnen doen .. Nu kan ik pech hebben en morgen helemaal ellendig zijn, of het was gisteren de ergste dag en het is morgen helemaal voorbij (de verhoging dan, de pijn is iets anders). Ik kan er geen staat op maken, en dat maakt het nemen van beslissingen van wel of niet iets gaan doen ook zo moeilijk..

@Telpeva: hopelijk kan de therapeut wat helpen, lijkt me heel vervelend zo'n dingen :=

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:32

DP, nog gefeliciteerd!! :)

Ik ben ook even compleet gaar. Mijn benen willen gewoon niet meer. En wat ik heb gedaan? Gister paard gelongeerd en boodschappen gedaan.

Vandaag een staprit van een uur. Ik kwam van mijn paard af en kreeg meteen een middelvinger van mijn linkerbeen.

En nu staan ze gewoon in de fik, allebei. Zo fijn, zenuwpijn. :(

En toch ga ik het woensdag gewoon weer doen! :') Ik zwem ook 2 avonden in de week. Dinsdag Aquajogging, donderdag banen zwemmen. Afgelopen donderdag geteld, 30 banen in 50 minuten, ik was zeer trots op mezelf! :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 22:35

Sterkte, ik hoop voor je dat je zenuwpijn snel wil zakken! Wel super leuk, rijden <3 soms zijn dingen het waard!

Bij mij is nog geen verbetering, mijn afspraak van vanmiddag heb ik moeten cancellen en de kans dat ik morgen kan werken lijkt mij ook nihil, gelukkig kan ik woensdag terecht bij de handtherapeut.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:40

Jawel, ik heb vannacht goed geslapen en als ik dan opsta, is het weer even weg. Dus nu gaat het weer goed. :)

Met de weersverandering, merk ik het ook altijd, dan word ik ook strammer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:40

Gefeliciteerd DP!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:50

Gefeliciteerd DP.

Zaterdagavond leuk feestje gehad maar eten is op het moment een ramp, ik kan bijna niets op. Dat viel wel op met een grote groep aan tafel.
Gisteren een heel leuk huisconcert gehad met twee net afgestudeerde pianisten.

En toen was ik moe en landde ik naast mijn bed i.p.v. in mijn bed. En nu kan ik mijn linker schouder niet meer bewegen en is er iets stuk in mijn rug. Hoera voor de osteoporose. Ik twijfel of ik naar de spoed zal gaan als mijn man terug thuis is. Ik ben links en kan me niet eens aankleden :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:44

Oww dat is een ellende... Kan je rechts nog gebruiken? misschien dat je dan een joggingbroek, huispakbroek, comfortbroek nog aan kan trekken met 1 hand? denk aan makkelijke kleding zonder knopen, zonder rits, met stretch. Slippers, klompen enz. zijn aan te trekken zonder handen, schoenen met een rits zijn makkelijker aan te trekken als het knopen van veters, een bh zonder sluiting met stretch is over je hoofd aan te trekken met 1 hand.
Misschien dat daar al iets bij zit wat je al in huis hebt zodat je je voor nu in elk geval kan aankleden? :knuffel:

Als je meer wilt weten of specifieke vragen hebt over eenhandig dingen doen dan kan dat, als je dat liever prive houdt dan mag dat ook per pb. Ik heb een tijd maar 1 hand kunnen gebruiken. Ik hoop echt heel hard voor je dat het tijdelijk is!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 18:20

Percy schreef:
Gefeliciteerd DP.

Zaterdagavond leuk feestje gehad maar eten is op het moment een ramp, ik kan bijna niets op. Dat viel wel op met een grote groep aan tafel.
Gisteren een heel leuk huisconcert gehad met twee net afgestudeerde pianisten.

En toen was ik moe en landde ik naast mijn bed i.p.v. in mijn bed. En nu kan ik mijn linker schouder niet meer bewegen en is er iets stuk in mijn rug. Hoera voor de osteoporose. Ik twijfel of ik naar de spoed zal gaan als mijn man terug thuis is. Ik ben links en kan me niet eens aankleden :(

Oh sjit!! :(

Hoop dat het mee valt!’ Osteoporose is echt drama! Mijn moeder heeft het ook en die breekt ook heel makkelijk. ;(