Ik heb afgelopen week een gesprek gehad met de ergotherapeut. Ben benieuwd of zij mij nog wat nieuwe dingen mee kan geven. Net gesprek gehad met de longarts. Zij gaat me loslaten, want kan niet zoveel meer met het long-covid verhaal en volgens haar ben ik slim genoeg om mijn weg er in te vinden en alle ontwikkelingen zelf bij te houden. En kom ik er niet uit, dan mag ik altijd contact opnemen. We gaan het zien.
Goede nieuws is dat als ik over mijn grens ga en klachten krijg, dit niet schadelijk is, maar alleen heel vervelend voor mijzelf. Dat ik dus vooral balans moet gaan zoeken om mijn immuunsysteem niet teveel te prikkelen, maar dat ik ook bewust keuzes mag maken om dat wel te doen als het me mentaal weer positieve energie oplevert. Zoals muziekspelen momenteel voor mij is. Een avond repeteren is de dag erna alsof ik de griep heb. Hoge hartslag, koorts, benauwd, spierpijn, hoofdpijn. Maar de repetitie zelf is weer ontspanning.
Balans is het nieuwe toverwoord

En verder is het verloop volstrekt onduidelijk omdat er simpelweg geen informatie is. Dus ik zet het potje long-covid maar naast de potjes NAH en fibromyalgie in de kast en zie wel wanneer het open popt