Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:37

Ja hopelijk kan de fysio wat voor je doen Sall!

Ook raar, ik open net mn post. Heb ik een medaille van Voorthuizen loopt. Heb ik zo goed gelopen dat ik een 2e krijg :')

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:31

iirrssjjee schreef:
Het was inddd heel druk! Maar ik vond het fantastisch!! Mega leuk!! Ik heb overigens wel 7,5km! Vond vooral het bejaardenhuis geweldig! Al die ouwetjes <3

Je kreeg wat dat betreft wel echt waar voor je geld! Als je al die attracties los zou kopen/betalen, zou je meer kwijt zijn dan die €27,50 inschrijving. Ik ga volgend jaar weer als die er is :D

Vond de medaille ook mooi!
[ [url=m/iI9mZE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dat bejaardenhuis was vorig jaar ook echt heel leuk. Toen zat ook de hele gang vol! Die mensen waren zo blij!
Hebben jullie ook zo knetterlang in het reuzenrad gezeten? :') ik dacht dat ze ons vergeten waren haha.
Mijn man had 8km nog wat. ik denk dat de attracties her en der wat hebben toegevoegd hahaha.
Deze run is idd zijn geld dubbel en dwars waard! Ik loop hem gratis via de hoofdsponsor, maar anders zou ik hem nog steeds lopen.

Succes Sall! Hopelijk helpt het.

Ik heb het trainingplan van garmin aangezet aangezien ik die suggesties nog steeds niet gevonden heb. Nu geeft hij me een trainingsplan dat ik tot nu toe alle dagen genegeerd heb :') maar vandaag gaf hij wel een leuike training aan dus die gelopen. 10 min warm, 8x 20sec gas geven en 45 sec herstel in jog, 10 min cooldown. Geen idee ook wat er in ronde 3 en 5 gebeurd. Mijn lijf voelde weer als lood dus hij was erg zwaar maar we zijn er toch even op uit geweest. Heb niet het idee dat ik daarin zo veel minder hard ging. Niet eens mijn km's afgerond. Hij zei training klaar en ik dacht jaaaaa, klaaar!
Afbeelding

iirrssjjee

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:48

Ja we hebben echt 6 rondjes gemaakt hahahhaha! De vriendin van mn broer was mee, zij helemaal haasten om foto's te maken hahaha. Uiteindelijk was ze er maar bij gaan zitten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:05

Die kermisrun; stop je dan ook echt bij al die 15 attracties??
Lijkt me vermoeiend :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:17

Ja goof, hahaha. ALleen de ren stukken waren dus best lang en dan had je 2 of 3 attracties war je even je snack kon opeten. Het einde was echt gewoon lopen en attracties ingaan die je leuk vond. :+
Het is echt meer een walk met wat stukjes ahrdlopen dan iets anders :')

iirrssjjee schreef:
Ja we hebben echt 6 rondjes gemaakt hahahhaha! De vriendin van mn broer was mee, zij helemaal haasten om foto's te maken hahaha. Uiteindelijk was ze er maar bij gaan zitten :+

hahaha ja wij ook snel even de kerk erbij. Ow nog een rondje en nog een en nog een. Het hield niet op! Hebben er denk ik 15 min gestaan/ingezeten. :')
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 23-07-24 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:18

Ik zou met die snacks echt niet kunnen lopen ja, haha. Maar bijzondere ervaring wel!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:50

Die kermisrun lijkt me echt geweldig!! :D

Balen Sall! Even rustig aan maar.. :(:)

Hier net ronde gelopen met de hardloopgroep.. pff.. het was echt ploeteren.. was blij toen het eindpunt in zicht kwam. Laatste 2 km ook nog in de stromende regen..

Maar ik heb ze ook weer gevonden!!! De rondjes van Garmin! *\o/*

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:58

Hier vanavond ook met de loopgroep gelopen. Net droog gehouden. Toen we thuis kwamen, begon het te druppen.
Afbeelding

Mooi eentje op reserve, Samantha. :))

Toch maar weer gedaan, Leonie! +:)+

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 08:37

Leuke medaille van de kermisrun Irisje!

Leuk zo’n training Leonie, mooie snelheid ook weten te behalen. Kan me voorstellen dat het zwaar is.

Fijn Namiro, als je het zwaar hebt dat het dan ook nog effe gaat regenen.. Maar wel mooi doorgezet toch. +:)+

Puera ook al lekker een loopgroep, gelukkig droog gehouden. :D

Als ik jullie mooie Garmin rondjes zie wil ik ook een Garmin. :+ Gister een interval training gedaan, ook regen. Nu even een paar dagen niet en zondag pas weer.
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:26

Knap gedaan Leonie, je snelste tijd is snel!

Goed gedaan Namiro en Puera! O die Garmin rondjes, waar zitten die?

Netjes Myka!

Ik heb net een interval gelopen. Ik voelde me niet zo lekker, weer buikpijn, maar ook echt zwabber benen, slecht geslapen etc.
Maar toch gedaan. 2 in, 6x500/500 op 5:00/6:30 en 6x 250/250 op 4:45/6:45 en 2 uit.

Die 4:45 heb ik niet helemaal gered, dacht dat ik om zou vallen pfff.
Nu bijkomen met thuiswerken, haha. Vanavond nog paardrijden maar dat komt altijd wel goed.
Zaterdag ga ik een halve lopen, geen wedstrijd maar als training gewoon. Wekker vroeg, Camelbak mee en gaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:49

Toppie gedaan, Myka!

Pittig Samantha, zeker als je je niet helemaal fit voelt. Goed gedaan!

In de Connect-app open je de activiteit. Rechts bovenin kies je voor delen, en dan voor activiteitdetails. Vervolgens heb je daar de verschillende opties, waaronder de afbeelding met de rondjes.
Kan zijn dat je nog een update moet draaien, als ze er nog niet bij staan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:07

Oja thanks!

Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 17:56

Hopelijk voel je je wat beter Samantha!

Vanmiddag ben ik bij m’n fysio geweest en ben ‘lekgeprikt’ met dryneedling

Hij zag geen verband met overbelasting of iets dergelijks qua lopen en denkt gewoon pech
Vermoeide spieren na de 11km run en verkeerd te hebben gezeten of gelegen
Rust (althans niet hardlopen) t/m vrijdag dit weekend een run en kijken hoe het aanvoelt

Dan moet de wedstrijd donderdag helemaal goed komen :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:16

Goedemorgen! Wat is het in ene stil hier
Zit iedereen in de Garmin group? :+

Mijn bil voelt vandaag al een stuk beter en minder beurs dan verwacht van de dryneedling (ik haat naalden :x )

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:46

Ik niet hoor :')

Heb vanochtend nog een piramide interval gedaan.
Vond het maar weer benauwd.

Wel prima gelopen, ondanks de hoeveelheid zweet :+

Afbeelding
Afbeelding

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:50

Mag ik me hier ook melden?
Hier heeeel langzaam weer aan het opbouwen na jaren niet te hebben gelopen. Helaas chronische shin splints dus echt op zoek naar wat de beste manier is.
Tot nu toe gaat het overigens goed! *\o/* Voel ze wel iets met inlopen maar het trekt weer weg tijdens het lopen, so far so good.

Ik loop nu tussen de 4-5km in totaal, vaak in blokken van 1.5-2km en dan 2 minuten wandelen. Gemiddelde tijd zit op 30-35 minuten op de 5km.

Ik loop nu 2x in de week, zal de volgende keer ook even printscreens maken van mijn loopje :D

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:56

Goed gelopen Sherivey! Wat houdt een piramide interval precies in?

Hoi Muur! Welkom

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:14

De training vandaag was:

- 2 km inlopen
- kern: 200-400-600-800-600-400-200 meter tempo, 2 minuten rust tussen ieder interval
- 2 km uitlopen

Dus met piramide wordt bedoeld ieder interval iets langer en daarna steeds weer wat korter. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:26

Gisteren weer 6 keer 800m interval gedaan. Dit ging op zich eigenlijk prima. Er zaten stukken bij dat ik niet lekker liep en op andere momenten wel. Soms kreeg ik alleen een 'goed gevoel' in m'n rechterbeen, soms helemaal niet. Links bleef sowieso achter.

Maar ik merk dat ik niet geheel dood kan gaan met trainingen. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar mensen die zeggen het snot voor de ogen te lopen, ik kan dat op 1 of andere manier niet?
Het is net of ik ook bij interval trainingen met de rem loop zeg maar. Zo van ik moet het wel volhouden, dus rustig beginnen. Ik kon nu 4 van de 6 keer binnen de gestelde snelheid halen, 2 keer dus niet. Maar ik zat wederom niet in een anaerobe hartslagzone. Daar kom ik eigenlijk nooit in lijkt het. Maar als ik een interval gelopen heb, dan heb ik toch wel een minuut nodig voordat ik weer een beetje kan praten. Dus het is niet dat ik rustig loop.
De laatste interval kon ik overigens wel een paar woorden uitbrengen, dus die was qua snelheid echt langzamer (meer dan 1 minuut per km te langzaam), maar ergens ook qua intensiteit. Alleen, op dat moment zegt mijn lichaam, nee, je gaat niet harder, dan word je te moe.
Herkennen jullie dit? Hoe trainen jullie wel anaeroob? Ik zou verwachten dat je met een intervaltraining juist best wel wat anaeroob traint, of niet? Ik heb gisteren op de 1.12 minuten en 8.55 km in totaal wel 18 seconden boven de 160 gezeten. Dus amper. Train ik dan toch te rustig? Maar waarom kan ik dan niet helemaal stuk gaan?
Ik heb dus geen hartslagzone 2 en lijk ook geen 5 te hebben.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:35

Ik heb geen antwoorden op je vragen Germie.
Ik loop gewoon 6 of 7 km door de week, en in het weekend probeer ik 10. En de ene keer loop ik sneller dan de andere keer. Ik heb verder geen doel, best sneu als ik het zo lees :')
Wel lees ik graag mee hoor, ik vind het wel interessant.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:50

Morris, waarom is dat sneu?
Lekker juist, gewoon lopen ;)

Germie, waarom wil je helemaal stuk gaan?
Ik train ook intervallen. Maar ik heb er een hekel aan om tot kotsen toe te lopen. Laatste keer dat ik tot het gaatje ging is ruim een jaar geleden in poging tot een PR op de 10 km. Geen lol aan.

Je kunt best intervallen doen zonder compleet stuk te gaan

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:01

Sherivey schreef:
Morris, waarom is dat sneu?
Lekker juist, gewoon lopen ;)

Germie, waarom wil je helemaal stuk gaan?
Ik train ook intervallen. Maar ik heb er een hekel aan om tot kotsen toe te lopen. Laatste keer dat ik tot het gaatje ging is ruim een jaar geleden in poging tot een PR op de 10 km. Geen lol aan.

Je kunt best intervallen doen zonder compleet stuk te gaan

Dus feitelijk doe ik ze dan niet verkeerd? Want ik heb altijd het idee dat je kapot moet gaan met intervallen. Dat deden we 30 jaar geleden wel. En tja, mijn lichaam vindt dat niet fijn. Ik had wel gisteren mooie piekjes hoor tijdens de 800m in de hartslag, en met rust zag je het ook snel weer dalen. Maar ik twijfel dan wel steeds of ik wel hard genoeg train. Zeker omdat er bij mij ook wordt aangegeven dat ik te weinig anaerobe activiteiten doe.
Ik ben wel een echte stayer overigens. Altijd al geweest. Voor sprinten moet je me niet bellen zeg maar. En nu met die pees gaat dat helemaal niet.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:06

Hopelijk heeft de dry needling het gewenste effect, Sall.

Fanatiek, Sherivey!

Welkom Muurp!

Hoezo sneu, Morris? Je bent toch lekker aan het lopen! Da’s hartstikke goed!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:24

Voor andere problemen heeft dry needling bij mij goed geholpen Sall, hopelijk bij jou ook.
Interessant die piramideintervallen Sherivey, lijk me ook fijn als je die langste erop heb zitten dat het dan steeds lichter wordt.
Welkom muurp!

Ik heb eindelijk een fijn rondje gevonden van 5,2 km. Groot stuk doodlopende weg dus geen verkeer. Dan eindigend op een rechte weg langs een kanaal met gedeeltelijk schaduw. Doe er op dit moment nog 43 minuten over omdat ik veel wandel en korte intervallen ren. Maar vijd het fijn om op dezelfde route steeds iets meer te gaan rennen tot ik de 5 km kan.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:32

Lekker rondje Samantha, en dat voor je werk uit!

Hopelijk komt het dan helemaal goed Sall en kun je van je run genieten!

Ah het is ook benauwd inderdaad Shervivey! Maar je hebt hem alweer lekker in the pocket. Vind piramide altijd erg fijn om te lopen.

Hallo Muurp!

Ik ga wel ooit stuk tijdens intervallen maar dan wel op zo een manier dat ik met 1 max 2 minuten lopen. gewoon weer door kan. Je lijf en hersenen zullen er ook altijd alles aan doen om je te beschermen over je grenzen heen te gaan. Dat heeft een reden.