Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:52

Gefeliciteerd Zira, wat een leuke naam Zoë.

Hoe gaat het bij iedereen met de pasgeboren baby's?
En met de andere zwangeren?

Hier nu 39+5. EN nog niet echt tekenen van een aanstaande bevalling.
Ben nu in de fase van rustig opstaan, beetje yoga, fotoboek maken, puzzel maken en series kijken beland :')
Geniet nu ook wel van het lanterfanten, want waarschijnlijk de laatste keer tot aan mijn pensioen dat ik het zo rustig aan kan doen :+

Sweetgirl1

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:10

Hier een beetje verkouden. Beetje lusteloos. K eet en drink wel gelukkig.
Kleine is nog flink aan het draaien met zn beentjes en duwen met zn billen.
Nu ben ik 38+6.

Heb wel gister beetje kramp gehad dat ik echt krom ging. Maar was na 2 tellen weer weg.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:31

Zebraatje schreef:
Gefeliciteerd Zira, wat een leuke naam Zoë.

Hoe gaat het bij iedereen met de pasgeboren baby's?
En met de andere zwangeren?

Hier nu 39+5. EN nog niet echt tekenen van een aanstaande bevalling.
Ben nu in de fase van rustig opstaan, beetje yoga, fotoboek maken, puzzel maken en series kijken beland :')
Geniet nu ook wel van het lanterfanten, want waarschijnlijk de laatste keer tot aan mijn pensioen dat ik het zo rustig aan kan doen :+

Het gaat hier heel goed! Scott poept alleen een beetje weinig (afgelopen 2 dagen niet), maar net toevallig (nadat het cb was vertrokken) weer z'n broek vol <3 Wist niet dat ik zo blij kon zijn met ontlasting hahaha

Lekker van genieten ook nog hoor, als je niet veel/geen klachten hebt! Met de kleine krijg je ook nog zat (verplichte :P ) rust, maar dat is toch weer heel anders..

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:27

Het gaat hier ook goed! Groeit goed. Hij was afgelopen dinsdag op het cb 2975 gram, in 6 dagen weer 170 gram aangekomen. Iom het cb wegen we iets vaker. Komende maandag ook weer even.
@joanieke, dat hadden wij hier ook. Ewout had 5 dagen niet gepoept, op het cb nog om advies gevraagd maar was nog niet zo gek volgens hun omdat het met borstvoeding tot 14 dagen kan duren.
De volgende dag kregen we eindelijk weer poep haha. Maar nu weer 2 dagen niets..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:59

Pieneappel schreef:
Het gaat hier ook goed! Groeit goed. Hij was afgelopen dinsdag op het cb 2975 gram, in 6 dagen weer 170 gram aangekomen. Iom het cb wegen we iets vaker. Komende maandag ook weer even.
@joanieke, dat hadden wij hier ook. Ewout had 5 dagen niet gepoept, op het cb nog om advies gevraagd maar was nog niet zo gek volgens hun omdat het met borstvoeding tot 14 dagen kan duren.
De volgende dag kregen we eindelijk weer poep haha. Maar nu weer 2 dagen niets..

Die info is helaas een beetje achterhaald... Newborns die borstvoeding krijgen zouden minstens 1 luier per dag moeten produceren de eerste 6 weken, daarna mag het inderdaad lang duren tot 14 dagen..
https://borstvoeding.com/artikelen/kind ... ntlasting/

CB nam het hier wel serieus. De verpleger ging zelfs contact opnemen met een lactatiekundige. Nu dacht ze dat het geen probleem zou zijn bij Scott gezien hij goed groeit, maar het was wel iets om in de gaten te houden. Als ik maandag nog geen poep had gehad moest ik langs komen en mijn man kwam op t idee om colostrum te geven mocht het niet op gang komen. Ik denk dat ik dat ga doen vanaf morgen, 1 spuitje per dag oid.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 09:39

Hier gaat het ook erg goed. Hier juist heel erg veel beetjes poep, elke 3 uur wel wat. Hij was 8% afgevallen, en sinds gister (op precies 1 week oud) weer op geboortegewicht dus gaat als een trein! Verder is hij heel rustig en horen we hem bijna niet, zelfs als hij honger heeft maakt hij vooral wat kleine geluiden ipv huilen. Verschil van dag en nacht met onze dochter die echt overal om huilde! Overdag vraagt hij elke 3 uur om de borst, snachts zitten er soms langere stukken tussen. Hij doet eigenlijk alles volgens het boekje en we zijn erg trots op hem <3 het is vooral weer wennen aan de nachtelijke onderbrekingen, maar dat hoort erbij. Herstel van mijzelf gaat snel, veel sneller dan na de eerste bevalling dus dat is fijn want manlief gaat vanaf maandag weer aan het werk (zou twee weken verlof hebben.. maar eigen zaak en loopt niet zoals verwacht). Wel heel erg last van naweeën gehad de eerste 3 dagen

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 22:33

J0anieke schreef:
Oooh wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd! <3
En bizar precies 37 weken, het mocht nét aan thuis! _/-\o_

Haha ja echt net aan ook := ‘s avonds om kwart voor 8 met 36+6 week braken de vliezen, godzijdank helder vruchtwater dus nog even stiekem gewacht met bellen tot het 00 uur geweest was. Het ging echter giga snel met de weeen dus uiteindelijk om half 2 ‘s nachts verloskundige gebeld ivm weeenstorm. Verloskundige was er om 2. Kwart over 2 persen en om half 3 was kleine Zoë er al <3 dus net 2.5 uur 37 week _O- _/-\o_

Bedankt allemaal voor de felicitaties! We genieten volop van haar en het gaat gelukkig goed. Ze is heel tevreden en zoet. Aanhappen van de borstvoeding ging eerst wat lastig, maar nu we een tepelhoedje gebruiken gaat dat ook heel goed. Ik heb ook veel productie dus de eerste flesjes zitten al in de vriezer haha. Morgen alweer de laatste dag Kraamzorg ! Gaat zo bizar snel!!

Heerlijk zebraatje!! Geniet er van!! Ik had ook nog plannen voor fotoboeken maar dat is er niet meer van gekomen haha

Vervelend Sweetgirl dat je niet helemaal fit bent !

Dat zul je altijd net zien hè Joanieke dan ga je heen van hij poept niet en prompt poepen ze := fijn dat het verder bij jullie ook zo goed gaat !

En bij jullie ook alles goed Pieneappel wat fijn! <3 En wat knap dat Ewout zo goed groeit !!

En Lady ook al zo’n lief tevreden mannetje, wat fijn! <3 fijn dat hij alweer op geboortegewicht is en zo goed drinkt en zelfs al wat langere pauzes ! En jij gelukkig een goed en snel herstel! Dat is wel fijn nu je man onverwacht sneller weer aan het werk moet. Wel erg jammer zeg -O- maar snap dat dat lastig is met een eigen zaak

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 12:40

Jeetje Zira dat is echt op de valreep! En ook al zo snel bevallen hihi. Nog een uk met haast zo te lezen :))

Fijn dat het lukt met tepelhoedje! Ik heb onze eerste ook met tepelhoedje moeten voeden, zo fijn als het daarmee toch lukt! Vooralsnog lijkt het nu te lukken zonder hoewel hij wel wat lastiger aanhapt(of aanhappen gaat eigenlijk goed maar na 1 hap laat hij steeds weer los) sinds ik stuwing heb gehad. Uiteindelijk pakt hij t wel maar duurt soms even.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 20:31

Haha ja het was echt krap. Maar we hebben zo gelachen want vrijdag had ik het er nog met m’n vriendin over en toen zei ik nou dan bel ik je gewoon na 00 uur. Zo bizar dat het twee dagen later ook nog echt zo ging!!

Ja echt fijn dat het tepelhoedje lukt. De eerste dagen lukte het aanhappen wel, maar toen ik stuwing kreeg niet meer. Dus nu eerst maar even met en dan gewoon steeds even oefenen zonder. En dan komt het vast goed :D ja dat was hier dus ook zo steeds aanhappen en dan naar 1 of 2 x zuigen weer loslaten.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:55

Zo leuk om al die babyverhalen al te lezen <3 nu kijk ik nog meer uit naar de komst van m'n eigen baby!

Fijn dat het bij iedereen voorlopig gewoon vlot lijkt te gaan :D

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 13:08

Je voelde het gewoon aankomen Zira haha!

Hoe gaat het met de zwangeren hier? Houden jullie het nog een beetje vol?

Onze kleine man had gister een regeldag (dag 10) en precies volgens het boekje was het heel veel drinken en onrust. Gelukkig lijkt hij vandaag weer de oude en slaapt hij weer veel <3 kon ik ook rustig de paarden uitmesten vanmorgen terwijl hij in de kinderwagen slaapt. Ook gewogen vanmorgen, hij is nu +350 gram in vergelijking met zijn geboortegewicht met 1,5 week oud :):) hij drinkt duidelijk genoeg en heeft haast

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 13:52

Haha ik denk het ja !

Jullie gelukkig de regel dag weer achter de rug :D jeetje doe je nu al weer uitmesten haha? respect ik dacht dat ik er fit uitgekomen was, maar dit vind ik wel erg knap haha. Fijn dat hij ook zo lekker gegroeid is!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:14

Ja vandaag weer voor het eerst uitgemest hoor. Na mijn eerste bevalling nog wel last gehad van mn bekkenbodem maar nu totaal niet gelukkig, wel rustig beweging opgebouwd deze keer, elke dag wat meer. Voel ook de hechtingen niet meer. En ben nog steeds een slechte stilzitter moet ik toegeven :o

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 23:30

Oke blond moment maar mocht iemand van jullie problemen hebben of krijgen met aanhappen bij borstvoeding geven, ik kwam er na een paar dagen pas achter dat het lag aan het gebruik van tepelcreme hier 8)7 ik gebruikte het preventief 2x daags en kwam er pas later achter dat hij slecht aanhapte daardoor. Nu gestopt en opgelost. Weer wat geleerd := en zonde van al het gehannes snachts voor die dagen

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 03:21

XladyX schreef:
Oke blond moment maar mocht iemand van jullie problemen hebben of krijgen met aanhappen bij borstvoeding geven, ik kwam er na een paar dagen pas achter dat het lag aan het gebruik van tepelcreme hier 8)7 ik gebruikte het preventief 2x daags en kwam er pas later achter dat hij slecht aanhapte daardoor. Nu gestopt en opgelost. Weer wat geleerd := en zonde van al het gehannes snachts voor die dagen

:j ook als je tepel nat is van de melk (bijvoorbeeld tijdens de stuwing periode), gaat het aanhappen vaak moeilijker. Ik heb er altijd 1 of 2 hydrofielen bij (ik leg er 1 onder mn borst) anders spuit ik m'n kind helemaal onder en ben ik zelf helemaal doorweekt en tussendoor maar ik m'n borst (en kind := ) dus altijd even droog. :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:12

Hahaha ja daar hield ik wel rekening mee want dat heb ik ook en had ik bij onze dochter ook. Maar die tepelcreme was wel heel stom dat ik dat niet aan gedacht had!

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 16:41

Leuk om nu ook de verhalen van degene met baby's te horen.
Nu alweer aan het uitmesten XLadyX! Gaat goed je herstel dan.

Hier nog steeds zwanger met 40 +4 :o
We wachten rustig verder af.
Gisteren weer controle bij verloskundige. Alles was nog goed; mijn bloedruk, hartslag baby en ze is ook nog lekker actief. Die zit daar dus wel lekker comfortabel volgens mij. Volgende week weer controle gepland staan. Dan evt strippen als er iets van ontsluiting is en anders eind volgende week naar het ziekenhuis.
Hoop dat ze een dezer dagen vanzelf komt, want ik liever geen inleiding.

Met mij gaat het ook nog wel goed. Begin me wel echt te vervelen. Moet nu dingen verzinnen om mezelf te vermaken :') Laatste keer in mijn leven dat ik zo relaxed aan kan doen denk ik. Dus moet er maar van genieten. Al ben ik van nature iemand die slecht stil kan zitten.

Mijn dag bestaat uit rustig opstaan rond 9 uur, ontbijten, yoga oefeningen, douchen, boekje lezen, lunchen, klein rondje lopen, en dan bedenken wat ik nog meer ga doen op de dag.
Fotoboek is inmiddels af, puzzel is af. Ben nu bezig met schilderen op nummer. :')

We wachten en relaxen rustig verder.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:30

Hier is vanmorgen na een heftig weekje van 4 dagen opname in het ziekenhuis onze kleine man geboren om 6:51

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:35

Sweetgirl1 schreef:
Hier is vanmorgen na een heftig weekje van 4 dagen opname in het ziekenhuis onze kleine man geboren om 6:51

Gefeliciteerd Sweetgirl! Fijn dat jullie jongetje er nu is.
4 dagen ziekenhuisopname voorafgaande aan de geboorte klikt niet fijn :(:)
Hopelijk gaat nu alles (snel) goed en kan je snel herstellen en genieten van je zoontje.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:42

Gefeliciteerd sweetgirl!

En heel herkenbaar Zebraatje! Had ik met m'n eerste ook. Wel fijn dat je je lichamelijk goed voelt! De 42 weken is in ieder geval ook in zicht, schrale troost.. :')

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:54

J0anieke schreef:
Gefeliciteerd sweetgirl!

En heel herkenbaar Zebraatje! Had ik met m'n eerste ook. Wel fijn dat je je lichamelijk goed voelt! De 42 weken is in ieder geval ook in zicht, schrale troost.. :')

Ja precies, over anderhalve week is ze er sowieso <3

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 17:56

Spannend zebraatje! Ik ga voor je duimen dat ze gewoon uit zichzelf komt en niet te lang meer op zich laat wachten.

Gefeliciteerd Sweetgirl! Klinkt pittig 4 dagen opname, hoop dat het goed met jullie gaat nu!

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:49

Maandag zat er een gaatje in mn vliezen daarom most ik blijven

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:05

Sweetgirl1 schreef:

Proficiat! Hopelijk ging de geboorte zelf wel goed?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 21:43

Bedankt voor jullie tips over aanhappen. Hier voed ik sinds de stuwing met een tepelhoedje. Het aanhappen was eigenlijk direct vanaf het begin al lastig en toen ik stuwing begon te krijgen lukte het helemaal niet meer. Wil het tepelhoedje op den duur wel proberen af te bouwen dus dan zal ik jullie tips meenemen. Welke tepelzal gebruikte je lady? Heb hier namelijk lanoline liggen, maar daar staat op dat het niet afgewassen hoeft voor het voeden.
Hier ook genoeg productie en daardoor spuit en lek gevaar haha Joanieke. Zoë haar gezichtje zit vaak ook helemaal onder de melk na het voeden haha. := Ook verslikt ze zich af en toe wel zo hard gaat het dan.

Oef je geduld wordt of de proef gezet zebraatje !! Fijn dat het zowel met jou als de kleine nog wel goed gaat !! Wel alle klusjes al uitgespeeld haha. Ik hoop dat de kleine zich snel zelf aandient zodat je niet naar het ziekenhuis hoeft voor een inleiding enz.

Nogmaals gefeliciteerd met jullie kleine man! *\o/* Nu bijkomen van de zware dagen.