Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 12:52

@Thami, met het lekkere weer vind ik het inderdaad wat lastig om mij in te houden. Vooral nu ik al een tijd niet echt lekker heb kunnen fietsen. Ik wil ook zeker niet te vaak gaan fietsen omdat het allemaal nog zo gevoelig is.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:27

Ik heb afgelopen woensdag eindelijk een rondje kunnen doen! Ging echt lekker! Al heb ik wel een beetje spijt dat ik te fanatiek heb gedaan. Ik voelde al wat keelpijn opkomen, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. De eerste 3 dagen viel mee, vandaag voel ik mij toch echt wat slechter -O-

Nou ja wel echt fijn kunnen fietsen! Ik ben natuurlijk verhuist en heb een nieuwe thuisroute, en deze biedt wel betere training dan mijn oude thuisroute. En lekker dichtbij op minder als 2 km zit een kort rondje , en op iets langer dan 2 km het grote rondje. Ik kan ook nog door naar Gieten , Annen ect. Dus de keuze is reuze!

Maar wat een wind vandaag! :roll: kwam al veel fietsers tegen die erg hun best moesten doen. Ik dacht nog om te gaan wandelen maar volgens mij kan ik beter even een avondje op de bank doorbrengen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:34

Er stond hier in de polder ook best een windje. Had de eerste 28km tegen, maar daarna 25km windje mee. Gemiddeld 27,6, dus heb mijn best gedaan op mijn eerste rit achter manlief aan.

@zebrastreep, beterschap! Hopelijk zet het niet verder door.
@Gothico wat vervelend dat je echt zo’n last hebt. Hoop voor je dat het snel beter gaat als de temperatuur wat verder omhoog gaat.
@Sakura, wat gaaf zeg!
@Thami veel plezier in Girona!
@ Time, af en toe even bankhangen is ook niet verkeerd. Kan je knie ook even rusten. Zit er vocht in, of dat niet?

Ik ben vast wat vergeten, maar iedereen een goed weekend gewenst!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 09:34

Goedemorgen allemaal

@Thami , geniet van Girona .Hopelijk speelt het weer mee .
Ik zie trouwens op social dat het nu echt de tijd is voor een trainingskamp .

@Padoertje , het voelt af en toe wel of mijn knie dik is , maar dat is niet zo .
Afgelopen week was ook weer raar .Vorige week de 10 km gelopen zonder problemen .
Maar wel de dagen erna wat gevoeld , het gekke is niet continu .En bewegen schijnt goed te doen ?
We zullen het zien morgen , of ze een oorzaak vinden .

Beterschap @Zebrastreep :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 20:47

@Padoertje, wat een fijne rit heb je kunnen rijden. Kano hoor zo’n snelheid.

@Thami, heel veel plezier in Spanje!

@Time, heel veel succes morgen. Krijg je gelijk de uitslag?

@Gothico, ik kan met voorstellen dat het kriebelt met het mooie weer van de afgelopen week. Rustig aan en ik hoop dat je lijf snel weer wat meer mee wil werken.

Vandaag de training even omgewisseld met de zaterdag, want vandaag was de openingskoers van de NLTR en die wilde ik wel graag rijden (goed georganiseerd, eten onderweg en niet nadenken over de route). Uiteindelijk de route van 110 km gereden want ik moest 4 uur trappen vandaag. En we hebben het gewoon droog gehouden! Het was een heerlijke rit. Enig nadeel, morgen moet ik nog een keer 4 uur rijden. Dat ga ik voelen :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 21:17

Zebra beterschap, hopelijk zet het niet door.

Maaike toffe rit, fijn dat je het droog hebt gehouden. Succes met je 4 uur morgen, daarna lekker een dag rust?

Time succes morgen!

Hier kalm rondje gedaan. Ben de 14e in een putje gestapt en heb daarmee onvrijwillig contact gemaakt met de aarde. Nu twee zere knieën, fietsen gaat maar moet ik bekopen de dag er na. De 1 is verdraaid met het verstappen en de andere is mijn slechte knie die het niet aan kan, dat de goede het even niet trekt. Kortom, beetje jammer.
Dus braaf kalm rondje vandaag op de gravel, toch even beweging en frisse lucht.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-25 22:03

Auw Marlies! Dat klinkt echt super naar. Eerst een pijnlijke knie en dan de andere er achteraan. Knap dat je wel een rondje bent gaan.

Vrijdag heb ik pas weer rust _O- . Al valt dinsdag wel mee, dan is het krachttraining in de sportschool en daar krijg je alleen spierpijn van, maar is relatief snel klaar.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:23

Zo, ik leef ook weer.
Ik heb niks bij gelezen. Stap zo weer in.

Wat een weken zeg. Met de nieuwe hond, Simba die weer geopereerd is dus fietsen stond op een laag pitje.
Met beide gaat best wel goed. De nieuwe lijkt aardig zn draai te vinden en met Simba gaat het ook goed.

Dat betekend direct weer fietsen :D
Broer en kameraad gingen ook en die wilde groen fietsen. Had die denk 1 keer gedaan maar vind die persoonlijk niet zo leuk.
Dus toen die overging naar paars heb ik die afgefietst en zijn broer en kameraad bij Avonturenpark naar huis gegaan en ben ik verder gegaan.
Niet snel gefietst maar wel lekker gefietst.

Afbeelding

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 13:25

Voor degene die lekker hebben gefietst, super weer. Inderdaad de wind van de week.

Ik heb zelf weer een poging gedaan maandag. Eerst naar de fysio geweest met de fiets. En in de avond naar de paarden.

Het ging eigenlijk best goed, alleen op de terugweg ging toch mijn rechter knie zeuren. Dus weet ik dat ik nog rustig aan moet doen.

Ik hoop nu langzaam op mooier weer. Zo kan ik het langzaam gaan uitbouwen. Maar nu doe ik nog oefeningen thuis.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:07

Het lijkt wel het slechte knieen topic _O-
Gaat het al beter Marlies ?

Afgelopen maandag is de MRI gemaakt , de uitslag komt tussen de 5 en 7 dagen .
Maar ik kan zelf al wel de foto,s zien , maar ja ik zie er niets op natuurlijk :=
Even afwachten nog dus .
Vandaag mijn looptraining geskippt , wil toch nu even de uitslag afwachten .
Ben daarom vandaag maar voor een extra zwemsessie gegaan , niet te veel meters gemaakt .
Anders begint mijn schouder te zeuren -Het is wat , dat ouder worden -O-
Fietsen gaat gelukkig wel , dus morgen de interval training gaat door .

@Maaike , je bent je coaching al met best veel uurtjes fietsen gestart , of lijkt het zo ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 21:03

MRI beelden zijn lastig om goed te beoordelen, daar heb je veel aan een goede radioloog. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ouders worden… je komt er helaas niet helemaal ongeschonden uit. Maar ik denk wel dat jij gezonder bent dan een heleboel jongeren :j .

Chris (=trainer) is enthousiast gestart. En ik ben een vrij simpele ziel die dan denkt: ‘er zit vast een idee achter, laten we het maar tot op de letter uitvoeren’. Ik heb werkelijk weinig getalenteerde genen in mijn lijf, maar hard werken kan ik dan weer wel. Enig probleempje is dat mijn ontstoken bultjes in mijn lies, zitbeentjes terug zijn. Deze keer rechts, dat is nieuw. Super irritant!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:06

Oei , dat van je ontstoken bultjes lijkt me niet fijn nee .
Normaal ken ik het dat er een opbouw in de trainingen zit als je start .
Dus dat je duur gaat opbouwen per week .
Hoe vaak fiets je nu per week ?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-25 22:33

Ik zit nu zo’n 12 uur op de fiets in de week. Dat wordt dus nog wat _O- . En er zit zeker opbouw in en ik heb ook wel het gevoel dat het goed gaat en ik het aankan. Ik wil heel graag niet een toertocht van 150 km rijden, ik wil wel voor mijzelf iets bewijzen. En die opdracht is begrepen :') .

Als ik dan laatste word, dat wel super fit!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 07:39

maaikemuis schreef:
MRI beelden zijn lastig om goed te beoordelen, daar heb je veel aan een goede radioloog. Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ouders worden… je komt er helaas niet helemaal ongeschonden uit. Maar ik denk wel dat jij gezonder bent dan een heleboel jongeren :j .

Ik ben ook erg benieuwd wat eruit gaat komen . Daarom zou ik ook nog graag fit willen blijven .
Achter de geraniums kan ik altijd nog .

Voor mijn hele triatlon ( 180 km bike )zat ik op mijn max zo rond de 15/16 uur , en dat was echt
in de laatste twee trainingsblokken . Met een opbouw van 6 maanden .

Als het voor jou goed voelt dan is het natuurlijk okay .Mij komt het al wat veel voor .
Geef je lichaam de tijd aan de hogere belasting te wennen , anders komen op het eind misschien de
pijntjes .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-25 08:10

Ik hou mijn lijf zeker in de gaten en ook de hoeveelheid tijd die ik heb met werk en andere activiteiten. Het scheelt dat ik niet hoef te trainen voor lopen of zwemmen en dat ik al vaak lang op de fiets zat wanneer ik vrij ben. Volgende week is een (relatieve) rustweek, lekker!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:27

Sorry ik reageer even niet op de rest, maar wil toch even stuiteren hoe gaaf Girona is als fiets bestemming <3
Vorig jaar was ik er op de racefiets, ook gaaf, maar ik vind graveller zoveel leuker.
Echt zo positief verrast over de paden hier, er is echt voor ieder wat wils! Je kan variëren qua hoogtemeters, en qua ondergrond. Er zijn prachtige brede gravelpaden maar ook technische afdelingen. En zoveel gravel! In alle richtingen rond Girona. Stad zelf heeft ook een heerlijke vibe, en mooi (window)shoppen met al die exclusieve fietswinkels.
Nou dat was mijn promo voor Girona, zaterdag weer naar huis..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 21:13

Top dat het zo goed bevalt @ Thami .
En alvast een goede terugreis.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 17:53

Klinkt als geslaagd Thami! Lekker!

Hier net terug van een gezellige lunchrit. Dikke 75km gefietst met een gemiddelde van 26.2. Laatste 15 km schoot er kramp in m’n hamstring, dus moest even stoppen en snel wat masseren. Daarna met een zeurderige pijn naar huis gereden. Gelukkig windje mee. Nu beentje op de bank en straks de massage gun er even opzetten hahaha.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 18:17

Ik volg je op Strava en ik wil inmiddels ook al een week lang naar Girona door de verslagen Thami. Het ziet er echt fantastisch uit. Echt een soort gravel walhalla. Heb je je eigen fiets meegenomen of heb je er eentje gehuurd?

Mooie rit gereden Padoertje. Ik ben echt jaloers op de snelheden die je weet te halen!

Ik heb de route van afgelopen maandag nog een keer gereden, maar dan met mijn vriend. Ik had maandag 2 favoriete routes een beetje samengevoegd om aan voldoende afstand te komen en om alle highlights te zien. En dat leverde een route op die ik zo mooi vond dat bij thuiskomst iemand een tikkeltje jaloers was. Dus mocht ie vandaag mee :):)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:31

Oh Girona, dat ziet er echt super gaaf uit! Beetje jaloers haha.

Fijn Maaike, helemaal prima toch om nog een keer te gaan, mooie kilometers en goed gezelschap, dan is herhaling geen probleem.

Padoertje vervelend van je hamstring. Hopelijk trekt het weer weg na het masseren. Wel lekker tempo hoor.

Hier hele dag buiten in de tuin gewerkt. Dikke workout haha.
Morgenmiddag denk ik de mtb maar een rondje Rijssen of zo rond sturen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 18:52

maaikemuis schreef:
Ik volg je op Strava en ik wil inmiddels ook al een week lang naar Girona door de verslagen Thami. Het ziet er echt fantastisch uit. Echt een soort gravel walhalla. Heb je je eigen fiets meegenomen of heb je er eentje gehuurd?

Mooie rit gereden Padoertje. Ik ben echt jaloers op de snelheden die je weet te halen!

Ik heb de route van afgelopen maandag nog een keer gereden, maar dan met mijn vriend. Ik had maandag 2 favoriete routes een beetje samengevoegd om aan voldoende afstand te komen en om alle highlights te zien. En dat leverde een route op die ik zo mooi vond dat bij thuiskomst iemand een tikkeltje jaloers was. Dus mocht ie vandaag mee :):)

Correctie, was een 26,5 zelfs. Mijn Garmin heb ik halverwege opnieuw gestart omdat we van de oorspronkelijke route af waren en dat ding maar bleef piepen dat ik een U bocht moest maken :') Dus uiteindelijk op Strava maar meegelift met de tijd van de rest. Dit was pas mijn derde rondje dit jaar, dus moet echt nog wel opbouwen hoor. Straks hoop ik weer op minimaal 28 te zitten en met de 50 km rondjes op een gemiddelde van 30 of meer. Voordeel als je met doorgewinterde mannen mee op kan trekken. Die rijden zonder de dames zelfs gemiddelden van 38 of meer. Dus vandaag was een makkie voor ze.

Maar jij hebt met 2 routes dan ook best lekkere km’s gemaakt vandaag?

Marlies, in de tuin werken met dit weer is ook geen straf. Veel fietsplezier morgen!

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 19:33

Padoertje dat is al een mooie snelheid zo ongetraind! Hier begint het clubseizoen op de weg ook weer, maar snelheid is niet mijn sterke punt :(

Maaike ook weer mooie rit gemaakt over de Veluwe, die ga ik opslaan voor een x.
We hadden fietsen gehuurd daar, waren simpele Alu fietsen maar prima. Hele goede service, mochten ze daar stallen elke nacht en ze werden dan schoongemaakt voor dag erna :) . Bike Rent Girona, echt een aanrader.

Marlies lekker tuinwerk weer is het! Dat gaat gelijk op met lekker fietsweer, dus wordt vast genieten morgen!

Ik was ook al klein rondje fietsen weer hier, zo’n hele dag wachten op bus en vliegveld, daar word ik ongedurig van :o

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:45

Goedemorgen , ik ben net wakker -O-
Het was een lange dag gisteren .Ik had van de NTB gisteren eerst wedstrijd official dag in Soest .
Daarna kon ik meteen door naar een verjaardag Y)(^)
Ik was denk ik half 1 thuis was , de klok een uur terug zetten .En tja , de halve dag is nu om .
En ik heb nog 3 uur fietsen op de planning .Denk dat het een combi buiten/binnen gaat worden .
Daarna nog een kort loopje .
Maar eerst koffie en brunchen .

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:44

Heb je inmiddels al uitslag van je MRI Time2Tri?

Ik heb ook genoten van de foto's van Girona Thami, heerlijk zeg! Ik heb nog nooit gegraveld, maar het zag er erg gaaf uit.

Hier afgelopen week niet gefietst. Druk met tentamens en ook nog een paar dagen ziek. Maar er komt weer mooi weer aan deze week zag ik! {:}

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 06:23

KleinBoefje schreef:
Heb je inmiddels al uitslag van je MRI Time2Tri?

Nee , ik heb nog niets gehoord .De uitslag gaat naar de HA , yal daar vandaag eens naar toe
bellen .Z hadden gezegd 5 tot 7 werkdagen .
I will keep you all informed .