Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:44

welmoed__ schreef:
Dat zijn toch best nette waardes Set_elkol? Ik moet zeggen dat het me ook niet erg aantrekkelijk lijkt om een grote baby te moeten uit poepen. :o

Ik heb dat ook met de naam inderdaad, even checken bij iemand anders of die echt leuk is en niet te "raar" of zo.

Klopt hoor, nette waardes, maar in de eerste week meten had ik twee keer rond de 8.5 en twee keer boven de 9, en dat zou niet moeten kunnen als je geen diabetes hebt. Maar het lijkt er dus op dat ik het met mijn eetkeuzes onder controle heb gelukkig! Die week van de hoge waardes had ik ook veel stress en kiespijn en volgens mij kunnen daar soort factoren ook nog invloed hebben. Ik hoop dat de verpleegkundige het ook zo goed vindt :D

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:03

Klopt, je suikerwaardes kunnen omhoog schieten door stress, dus kan maar zo dat dat invloed heeft gehad. Boven de 8 hoort inderdaad niet bij een niet diabetes patiënt. Ik hoop ook voor je dat je vpk het goed vind.

Bedankt voor jullie lieve complimenten! Begin met nu wel echt dikker te voelen, wat ik ook wel beetje lastig vind.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:23

Oehh 22 weken prik. Daar was ik vorige zwangerschap ook te laat mee. Kreeg toen rond 20 weken een infofolder, maar toen bleek dat al veel te laat om fatsoenlijk een afspraak in te plannen. Werd uiteindelijk pas rond 27 weken. Heb toen zelfs nog klacht ingediend, werd zo onfatsoenlijk te woord gestaan en kreeg 3 opties, doordeweeks, wat ik niet kon. En toen werd echt gedaan alsof het belachelijk was dat ik niet kon. Euhh, ik werk gewoon, als je dan met voorstellen komt op dagen dat ik net aan andere kant van het land ben, dan wil dat niet :')

Dus nu maar vast gemaild voor een afspraak.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 10:56

linoleum schreef:
Oehh 22 weken prik. Daar was ik vorige zwangerschap ook te laat mee. Kreeg toen rond 20 weken een infofolder, maar toen bleek dat al veel te laat om fatsoenlijk een afspraak in te plannen. Werd uiteindelijk pas rond 27 weken. Heb toen zelfs nog klacht ingediend, werd zo onfatsoenlijk te woord gestaan en kreeg 3 opties, doordeweeks, wat ik niet kon. En toen werd echt gedaan alsof het belachelijk was dat ik niet kon. Euhh, ik werk gewoon, als je dan met voorstellen komt op dagen dat ik net aan andere kant van het land ben, dan wil dat niet :')

Wow wat slecht, ik kreeg van mijn verloskundige met 15 weken al mail en info. Dus heb hem toen gelijk ingepland, met 40 uur werken valt er sowieso niet om werk heen te plannen dus alles lekker in werktijd. Denk dat ik aankomende maanden veel uren afwezig ben :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 11:14

Wat een mooi buikje Welmoed!

Barbabientje lief dankjewel, maar ik merk dat hoe meer verhalen ik hoor over inleiden hoe meer ik er de zenuwen van krijg := Griepprik zijn ze bij mij eigenlijk niet over begonnen, ben bang dat dat nu ook te laat is. 22 weken prik heb ik wel gewoon laten doen en Corona heb ik recent gehad dus die vaccinatie hoef ik ook niet, maar die had ik wel genomen anders.

Noeps mijn dochter is geboren met 2755gr, daar is de baby nu al ruim overheen. Blijft toch bijzonder hoe anders iedere bevalling is; ik heb echt geen entertainment nodig gehad. De eerste voorzichtige weeën begonnen om 14.00u en ze is om 20.00u geboren. Heb muziek aangezet op mijn telefoon zodat ik in m'n bubbel kon komen en dat lukte, dus heb er eigenlijk heel weinig van meegekregen. Was echt een beetje wazig en van de wereld en dat zonder pijnstilling :+

Yipee fijn dat de 13w echo goed was! Ik duim voor je dat de NIPT ook goed is!

Lastig zo'n man Jojoni. Die van mij vindt vaak alles wel best, maar dan komt ie op onverwachte momenten toch ineens met een hele sterke mening. Ook niet altijd handig haha. Heb je geen goede vriendin die je het kunt vragen?

Set_elkol fijn dat ze het aan het uitzoeken zijn nu! Heel veel meer dan op je eten letten kun je toch niet doen en ik moet zeggen dat hoe langer ik bezig ben met dat aangepast eten hoe makkelijker het wordt. Heb wel wat dingen online besteld, maar dat is wel een dure grap. Ik miste vooral een zoet tussendoortje, dus had van Protiplan protein wafers besteld, die zijn echt lekker maar meer dan 1€ per stuk >;) Ik kan de Ehrmann High Protein toetjes ook aanraden, die zijn ook laag in suiker en smaken echt lekker.

Bedankt voor de Instagram tips, ik ben vroedvrouwmargot en vraagdevroedvrouw gaan volgen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:27

Bedankt voor de tip, heb meteen een toetje meegenomen :9

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:53

Vanillia schreef:
Ja zeker wel Doubtless! Rationeel gezien weet ik dat inleiden gewoon de meest verstandige optie is en uiteindelijk wil ik de optie die het meest veilig is voor mij en de baby, dus de keuze is wel duidelijk. Alleen gevoelsmatig blijft het wringen, zullen de hormonen wel zijn haha.

Lastig he, dat je het niet volledig rationeel kan doen :+ Hopelijk komt de baby op tijd vanzelf!

Mooie foto Welmoed <3

Barbabientje schreef:
Even een vacinatievraag;
22 weken prik voor kinkhoest wil ik sws halen, maar nu twijfel ik over de griepprik.
Mijn VL zei dat je in principe alleen jezelf beschermt en niet de baby, maar beste vriendinnetje die verpleegkundige is bij consultatiebureau zei van wel, dus nu twijfel ik.

Kinkhoest heb ik wel gehaald, maar de griepprik haal ik niet. Doe ik normaal ook niet.
Ik twijfel nog over een corona prikkie, meer mensen die dat overwegen?

Yipee schreef:
Het begin van de echo was de kleine gremlin ook erg slecht zichtbaar dus ze twijfelde of ze niet toch de afspraak moest verzetten. Maar warempel, de kleine kwam meer naar voren en gaf een hele show weg waardoor hij precies ging draaien in de hoeken die ze nodig had haha. Erg leuk om te zien. Dus ze heeft alles kunnen meten en kwam toch ook wel uit op vandaag exact 13 weken. Alles zag er goed uit.

:)) Leuk verslag. Fijn dat alles goed was!

linoleum schreef:
Pfff hier vandaag ook wat teveel gedaan. Zo lastig, drie kwartier op laag tempo wandelen is dus al teveel als ik verder nog wat huishouden doe en dochter regelmatig naar boven/beneden moet tillen. Lig al uur op de bank met last van m’n buik. Denk dat ik vroeg op bed ga vanavond en leren dat de grens dus al heel dichtbij ligt.

Zooo herkenbaar :+ Tandje terugschakelen dus...

Nog een tip voor de vluchttas: Gesmeerde boterhammen! Catering in het ziekenhuis is op gezette tijden, dus dan kan het nog wel eens te lang duren. Partner was heel blij met zijn eigen meegebrachte ontbijtje. En ik was heel blij met een boterham na de operatie :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 13:58

Barbabientje schreef:
@Vanilia; pfoe dat is dan inderdaad een flinke baby!
Ik ben ingeleid bij de eerste, mocht je daar wat meer over willen weten mag je altijd pb sturen hoor :) Gooi ik liever niet zo online.

@Yesterday: je zou, als je zelf twijfelt, gewoon ook even de huisarts kunnen bellen en zeggen dat je dit wilt. Je hebt in principe alleen een aanvraag nodig van ofwel de HA ofwel de VL.

Even een vacinatievraag;
22 weken prik voor kinkhoest wil ik sws halen, maar nu twijfel ik over de griepprik.
Mijn VL zei dat je in principe alleen jezelf beschermt en niet de baby, maar beste vriendinnetje die verpleegkundige is bij consultatiebureau zei van wel, dus nu twijfel ik.

@Welmoed; mooi buikje!

Dan moet je je verloskundige toch even verwijzen naar de site van het rivm https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... re%20vrouw.

Afbeelding

Hier 22 weken, griepprik en covid prik gehad. Met het oog op dat ik beschermd ben en straks ook de baby antistoffen mee krijgt.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 17:27

linoleum schreef:

Goeie, ik heb direct de GGD gebeld. Met 22+6 kan ik terecht voor kinkhoest&griepprik.
Coronavacc heb ik een paar weken terug al gehaald. Slecht dat jij bij de vorige zwangerschap pas zoveel later terecht kon voor de vaccinatie..

Ik merk dat deze tweede zwangerschap fysiek zwaarder is dan de eerste. Toch sneller last van mijn bekken en banden -O- Mijn man neemt nu wel meer van me over, met name het tillen van dochter, dat scheelt al een hoop. En ik laat de grote boodschappen bezorgen. Wel een goede motivatie om wat trouwer m’n sterkher programma te blijven doen, alles om een beetje fit te blijven! Alhoewel ik nu echt snipverkouden ben en van m’n neus snuiten al bandenpijn krijg :roll:

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 18:49

Fijn dat er meer mensen zich herkennen in die onzekerheid bij beslissingen!
Ik heb wek een goede vriendin om te vragen maar aan de andere kant vindt ik t ook heel leuk om geheim te houden :').
Misschien kan ik t beter aan de kapper vragen ofzo :')

Op t moment ben ik me aan t verdiepen in babyfoons. Ik wil graag een met camera, die ik mee de wei op kan nemen. Zodat als de baby slaapt, ik bv wel even snel de paarden kan voeren of longeren en ook kan zien of ik direct terug moet bij huilen of dat t nog rustig huilen is..
Ik ben uitgekomen bij de volgende 3 modellen, heeft iemand daar ervaring mee?
- philips avent connected
- b-care babyfoon
- motorola nursery

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:19

Wij hebben een Philips avent DECT babyfoon met alleen geluid en een losse Ring camera, dat bevalt ons heel goed :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:51

Geen ervaring met die drie…

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:56

Wij hebben een Nest beveiligscamera, omdat m’n vriend ook een rondje moet met de hond als ik late dienst heb.
Moeten ook nog even bedenken of we onze “grote” dan genoeg vertrouwen om deze naar de baby te doen of dat we er eentje extra aanschaffen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:00

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:01

Hier ook enkel een simpele Alecto DECT telefoon met enkel geluid. We hebben gezegd dat camera er pas komt als we die missen, dat is tot nu toe nog niet voorgekomen. Maar anders dan zal het iets worden met een camera waar we beveiligd via wifi op telefoon naar kunnen kijken. Dus niet iets wat specifiek als babyfoon wordt verkocht.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:07

Wij hebben ook een DECT babyfoon zonder camera. Ik mis een camera niet, ik hoor snel genoeg wel of het een beetje gejengel is of dat er echt iets aan de hand is.

Jojoni wij willen allemaal vast wel meedenken met de naam en kaartje :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:10

Ik ben ook geneigd om voor een babyfoon te gaan zonder camera, helemaal omdat ik in een appartement woon en geen trap op/af moet. Ben gewoon altijd in de buurt dan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:44

Enige keren dat ik wel een camera zou willen, is als ik haar hoor spelen en stiekem wel benieuwd ben wat ze nou dan precies doet :') maar anders hoor ik altijd wel of actie nodig is of niet, meestal niet.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 22:03

Mijn man kwam straks thuis dus ik vertel hem dat ik de keuze tussen 3 babyfoons heb beperkt, zijn antwoordt: 'doe maar, mij maakt t niet uit welke'. :') :') Echt he..
Bedankt voor jullie ervaringen alvast. Ik bekijk ze allemaal even.
De reden dat ik ook voor camera wil gaan is dat ik in dat opzicht vrij onzeker ben en ik kan mezelf voorstellen dat ik gewoon wat geruster ben met een beeld erbij..

@noeps, er zijn mensen die mij kennen op bokt en in t dagelijks leven dus ik ga t kaartje hier niet neerzetten :o . Maar als er iemand wil meekijken, start ik morgen graag de pc op en stuur ik een pb met de proefversie :D .
Qua naam heb ik mijn man in de 'val' gelokt. Ik heb hem gewoon namen laten noemen totdat 'mijn' naam voorbij kwam en toen toen heb ik stop gezegd :') . Omdat hij zijn mond niet kan houden, zeggen we nog altijd dat we niet 100% zeker zijn. Maar ik ben stiekem wel 100% zeker dat t die naam gaat worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 23:10

jojoni schreef:
Fijn dat er meer mensen zich herkennen in die onzekerheid bij beslissingen!
Ik heb wek een goede vriendin om te vragen maar aan de andere kant vindt ik t ook heel leuk om geheim te houden :').
Misschien kan ik t beter aan de kapper vragen ofzo :')

Op t moment ben ik me aan t verdiepen in babyfoons. Ik wil graag een met camera, die ik mee de wei op kan nemen. Zodat als de baby slaapt, ik bv wel even snel de paarden kan voeren of longeren en ook kan zien of ik direct terug moet bij huilen of dat t nog rustig huilen is..
Ik ben uitgekomen bij de volgende 3 modellen, heeft iemand daar ervaring mee?
- philips avent connected
- b-care babyfoon
- motorola nursery

Wij hebben een motorola gehad op monitor en wifi. Maar dat was het niet helemaal. Nu 1 van luvion die je middels een apparaat ook via internet kan doen maar dat werkte slecht. Wij hebben uiteindelijk gekozem voor een camera/monitor voor in huis en 1 op geluid en 3km afstand die nemen we mee naar de paarden. Wel pas vanaf dat ons zoontje langer sliep

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:11

Zo even uitgebreide bijleespost, wel meegelezen maar niet gereageerd afgelopen dagen

Stoer dat er nog zoveel dames zijn die sporten. Ik deed het ervoor al niet dus nu ook niet :+

Barbabientje wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was! Schrikken van de pseudokroepaanval van je dochter. Ik heb de griepprik voor komende vrijdag op de planning, haal hem altijd al maar zou het nu zeker doen. Alle beetjes helpen, ook als baby het niet mee zou krijgen is het natuurlijk beter als ik het zelf ook niet krijg, nu of als ze er net is. Covid haal ik niet in overleg met huisarts en vk, reageer er heel heftig op laatste 2x met hoge koorts, dat vinden we nu te veel risico en ben ik het mee eens.

Welmoed fijn dat Pietertje en jij weer goed zijn gekeurd bij de vk, en leuk een 3D echo deze week :D Mooie buikfoto ook

Yesterday is die babytas van Kruitvat de moeite waard? Ik had net de dag ervoor de gratis luiers opgehaald en kan hem nu op mijn pas niet meer regelen maar wel die van ML, maar denk eerst eens kijken of het de moeite waard is hihi

Linoleum vervelend dat je je vorige zwangerschap zo beroerd voelde, maar wel hoopgevend (voor mij :') ) hoe snel je je al beter voelde! Valt deze zwangerschap je minder zwaar? Goede tip over dat boek ook, meteen even opgeslagen!

Yipee onze kleine gaat sowieso per fles gevoed worden. Of het kunstvoeding wordt of dat ik fulltime ga kolven, zie ik wel als ze geboren is. Sowieso of het überhaupt op gang zou komen, maar ook of ik dat kolven wel wil dan. Heb me er in ieder geval wel op voorbereid maar ook al uitgezocht welke flesvoeding we mee zouden willen beginnen dus alles gaat mee naar het ziekenhuis. Ik heb een startset flesjes (Philips Avent met ontluchtingsding) in huis, melkpoedertorentjes, een flessenwarmer en sterilisator. Mocht er meer nodig zijn, dan is dat snel genoeg gekocht, net als andere flesjes. Heb die uit de babypakketten in ieder geval bewaard voor het geval dat.
Dat klinkt als een fijn lang verlof dat je hebt aangevraagd, hopelijk lukt dat! Fijn dat de 13-weken echo ook goed was

Maartje1990 lekker nog aan het rijden! Was de naam die jullie oudste uiteindelijk heeft gekregen wel 1 die jullie al op het oog hadden, of moesten jullie echt vanaf 0 beginnen zo vlak voor de bevalling?

Eilinora herkenbaar de nachten, alsof je vast voor wordt bereid op de gebroken nachten van straks. Kan me gewoon niet meer omdraaien in bed zonder wakker te worden door mijn buik, maar kan ook niet te lang op 1 zij blijven door mijn bekken :7 En dan nog 2 of 3x plassen hihi

Jojoni eigenwijs kind dus :') hopelijk lukt het bij de volgende echo wel om alles goed te kunnen meten. Wat vervelend van het maagzuur zeg! Ik heb een nogal uitgebreide lijst wat er in de ziekenhuistas gaat, echt veel meer dan nodig geloof ik lol, maar heb liever te veel mee dan dat ik wat langer moet blijven en te kort kom. Bij ons in het ziekenhuis mag manlief blijven slapen, maar is een pyjama dan verplicht dus dat moet nog even gekocht worden, wel een goede om te weten van te voren
Afbeelding
Wat tof dat je het geboortekaartje zelf ontwerpt trouwens!
Wij hebben de Philips Avent Connected gekocht, 1e kindje dus nog niet in gebruik gehad, maar mocht je willen kan ik hem wel voor je uittesten kwa bereik? Vond vooral de beveiligde verbinding erop heel belangrijk. De Motorola hadden wij ook op de lijst maar las ik mindere reviews als je in een omgeving zat waar al veel technologie gebruikt werd dus die viel hier af gezien onze buurman nogal van de high tech is. Gok dat je daar bij jullie minder last van zal hebben

Vanilla wat heb je een mooie buik! Kan me goed voorstellen dat je toch graag hebt dat de bevalling natuurlijk start, al weet je dat inleiding verstandiger is. Je kunt natuurlijk altijd vanaf 37 weken inzetten op alles om het maar een beetje op gang te brengen en hopen dat het werkt en je die 38 weken niet haalt? En wat had jij een razendsnelle bevalling zeg!

Yonker dat is even schakelen als je zo overtuigd was van een meisje, maar super leuk een zoontje! Gefeliciteerd :D

Doubtless och hemel zo'n overijverige bedrijfsarts.. Hopelijk valt het kwartje snel dat het gewoon een kwestie is van bevallen :+

Set_Elkol slim om je door te hebben laten verwijzen, klinkt alsof je het nu goed onder controle hebt, maar fijn dat er meegekeken gaat worden

Noeps jammer dat deze zwangerschap je zwaarder valt, al kan ik me voorstellen dat het met al een kleintje ook echt lastiger is om rust te pakken als je lijf dat aangeeft nodig te hebben. Hopelijk ben je snel over je verkoudheid heen!

Mocht iemand eens willen sparren over naam of kaartje, stuur gerust een pb. Leuk om te doen, herken de behoefte zelf ook, my lips are sealed :)

Hier even een wat onrustige tijd, de opa van mijn man die laat vrijdag euthanasie uitvoeren dus dat houdt wel bezig. Hoe fijn voor opa ook, is het natuurlijk wel verdrietig. Wel zijn we heel blij dat we hem alvast het geboortekaartje en de namen van baby hebben kunnen laten zien, hij was helemaal vereerd dat hij het nu alsnog wist. Mooi om te zien
Zondag en maandag veel weeënactiviteit gehad, maar erg onregelmatig dus had niet gebeld gezien ik maandag toch al naar de vk moest. Daar gemeld en hebben ze ook inwendig onderzocht, dat was gelukkig helemaal goed. Ze vermoed blaasontsteking dus net wat ingeleverd. En op mijn kop gekregen dat ik toch echt had moeten bellen ervoor, oeps. Dacht onregelmatig is niet zo erg, dus geen reden voor om ze in het weekeind te storen :o Verder helemaal goedgekeurd weer, alles precies volgens het boekje kwa groei dus dat is fijn!

Afbeelding
Buik groeit gestaag door, zo leuk <3 Morgen 30 weken, vind die 2e helft echt hard gaan!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 12:46

Bellex: de naam die het geworden is stond wel in de lange lijst en bij mijn vrouw in de top 3. Bij mij stond die niet in mn top 3.

De optie die we hadden was "Jesse" dat zou hem worden en euh 2 weken voor uitgetelde datum zijn we (ik :+ ) gaan twijfelen en hebben we zowel Jesse als de andere naam stickers gekocht voor geboortebord. Uiteindelijk is het dus de andere naam geworden (we zijn heel voorzichtig met namen/foto's op internet benoemen).

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:20

@Maartje,
Mijn man mag wel blijven slapen maar we gaan dat niet doen. We vinden dat niet helemaal eerlijk tov de honden. En t is ook praktischer voor de paarden als hij smorgen en savonds thuis is (in België is het normaal dat je een paar dagen in t ziekenhuis blijft).
Als je t bereik van de philips zou willen uittesten zou ik echt heel blij zijn! Van de slaapkamer van de baby tot aan de stal is het max 150 meter in vogelvlucht. Dat zou hij makkelijk moeten halen volgens de beschrijving, maar er staan wel bomen tussen..
En inderdaad weinig last van buren :') maar wel van minder bereik vanuit de provider..
Ik stuur je straks een pb met mijn kaartje! Ik ben te benieuwd wat anderen er echt van vinden!

Veel sterkte alvast met je aankomende verlies. Euthanisie is altijd heel dubbel..

Hoe herken je weeënactiviteit of bv harde buiken? Ik was net aan t uitmesten en kreeg ineens heel veel pijn in mijn buik. Maar vrij geconcentreerd op 1 plaats, een echte steek. Ik moest echt stoppen en voorover buigen van de pijn -O- . Terug na de schuur gewandeld na een paar minuten en echt een kwartier gezeten. Gelukkig was ik eigenlijk zo goed als klaar. Alleen nog aan t opruimen. Dus de rest rustig opgeruimd, na huis gewandeld en dan gaan rusten.
Maar is dat nu een harde buik? Of deed ik teveel en was de baby t gewoon oneens en zat ze dwars tegen een orgaan ofzo? Dat vindt ik dus ook moeilijk inschatten..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 15:32

Een goeie harde buik voelt alsof je baarmoeder om een bal heen gespannen zit. Dat houdt even aan en verdwijnt ook weer. Je hebt ook versies die tussen ontspannen en ‘een goeie harde buik’ in zitten, maar dat klinkt zeker niet als wat jij beschrijft. Ik gok dat het geen weeen en geen harde buik was, maar “gewoon” pijn. Duidelijk fysiek teken dat je overbelast.

@bellex: klachtjes serieus nemen O:) !! Ben benieuwd of het inderdaad een blaasontsteking is!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:16

@Maartje begrijpelijk hoor, zijn wij ook voorzichtig mee :j Heel nieuwsgierig misschien, maar zijn jullie nu nog steeds gelukkig met de gekozen naam of ook even twijfel gehad? Slim om het op deze manier gedaan te hebben, al denk ik dat ik het toch Spaans benauwd kreeg als mijn man dit nu deed met alle hormonen erbij lol. Hebben jullie wel een aantal namen op het oog voor de kleine meid?

@Jojoni gok dat je mij bedoeld hihi. Zal morgen het bereik eens proberen te testen, is wel in een woonwijk dus kan op het platteland dan alleen nog maar beter zijn. Begrijpelijk dat je man naar huis gaat met de honden en paarden inderdaad, wij hebben alleen nog een kat dat gaat dan toch iets makkelijker. Dank voor je sterktewens
Harde buiken is bij mij echt dat mijn buik voor een korte tijd (max 30 seconden) een beetje aanvoelt alsof het een harde bal is, hij is letterlijk hard als je het voelt van buiten en gespannen en ongemakkelijk. Maar geen pijn, mag volgens de vk nooit pijn doen. De weeënactiviteit die ik nu had was duidelijk anders dan de harde buiken, het was wel pijnlijk, vooral vanaf mijn navel naar beneden, hield 45-90 seconde aan en ik werd er 's nachts ook wakker van.
Wat je beschrijft klinkt mij in ieder geval niet als een harde buik, waar zat je pijn en zou het met je banden te maken kunnen hebben? Hier ook wel eens een steek bij tillen, dan is het te veel en weet ik dat ik het niet nog eens moet doen, meestal aan een zijkant van mijn buik tussen navel en schaambeen.

Net de huisarts gebeld voor uitslag, er zijn ontstekingscellen, maar geen grote hoeveelheid dus gaat op kweek tot morgen. Ook kweek naar het lab gestuurd voor GBS dus ben benieuwd