Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:44

Lisitano schreef:
Ik had een Dubatti voor de eerste maar ik vind het vergeleken met onze Thule urban Glide echt een rotding. Het is heel zwaar en groot. Die Thule stuurt heel fijn en loopt heel licht.
Ik loop ook veel onverhard omdat ik de honden combineer met kind, al vanaf het begin. Dan wil je ook een beetje goede vering en luchtbanden.

Oh ik ben benieuwd of de duo variant daarvan ook bevalt! Wel blij om dit te lezen daar de duo eigenlijk gewoon de bredere dubbele variant ervan is. Die wil ik volgende maand gaan halen (ik heb een kleintje van bijna 13 maanden die niet loopt en nu 30+1 zwanger dan van zijn zusje).

Ik heb ook naar de bugaboo gekeken, maar ik heb het gevoel dat die overrated is. In die zin, ik vind de zonnekap echt heel goedkoop ogen (heel beweeglijk) en daarnaast jammer dat je die niet extra ver kan uitklappen zoals bv bij de thule (heb nu een nuna mixx en daar kan je hem ook extra ver uitklappen, wat vaak echt noodzaak is omdat meneer de zon echt vreselijk vind in zijn gezicht).

claudiadvx schreef:
Oh heel veel!
Kasten en lades beginnen steeds voller te worden <3
(Foto’s zijn van gisteravond)

[img*]m/2toQ01.jpg[/img]
[img*]m/bz27kO.jpg[/img]
[img*]m/LX2ORi.jpg[/img]

Die kat bovenop de kast hahah _O-
Maar al een flinke verzameling!

Goldie schreef:
Dat klinkt goed Claudia!

Was vandaag nog even spannend of ze me weer op zouden nemen vanwege laag kalium of toch niet, maar mocht toch lekker thuis blijven :)

Ik voelde vannacht voor het eerst schopjes :+:

Ik lees verderop dat je tóch weer opgenomen bent.. Hoe voel je je nu?
En wat leuk, de eerste schopjes!

Lisitano schreef:
Ik loop nu 1x in de week hard en 1x behendigheid van de hond. Dat is veel sprinten. Nu wilde ik over op 2x per week hardlopen en behendigheid laten vallen. Gisteren deed ik 8 km. Ik liep voor mijn zwangerschap halve marathons en voornamelijk onverhard. Zo’n 3 tot 5 keer per week trainde ik van 6-18 km. Ik was in de 1e termijn zo moe dat het al snel minder werd maar ik ben wel blijven lopen.
Ik ben nu bijna 26 weken zwanger. Als ik start heb ik wel wat steken in mijn buik maar dan duw ik mijn hand er even tegenaan en gaat het na zo’n 200 meter alweer prima. Gisteren voelde ik op het einde mijn bekkenbodem “duwen” maar heb toch tot de auto doorgerend. Toen ik uit de auto kwam voelde ik al dat ik teveel had gedaan en ‘s nachts kreeg ik harde buiken.
Hoe gaat het bij jou? Loop jij verhard?
Ik loop altijd onverhard en ook met de hond. Daardoor ga ik soms wel wat over mijn tempo heen en door het onverharde zwik ik meer (je enkelbanden worden ook slapper met zwangerschap). Ik denk dat ik vrijdag nog een rondje verhard ga en dan zonder hond. Even zien hoe ik dan terug kom. Ik wilde eigenlijk heel graag tot 30 weken blijven lopen :o

Wauw knap hoor dat je dit nog kan! Ik ben nu 30+1 en veel bekkenklachten, maar desondanks ga ik dinsdag eindelijk toch nog even last minute beginnen met de zwangerfit 1 uur per week (sporten onder begeleiding van de fysiotherapeut). Vond dat al heel wat haha.

Rebel_Jits schreef:
Vandaag zijn er meubeltjes geleverd *\o/* Bedje en z'n parkje voor de woonkamer. We kunnen beginnen afvinken :list:
We hebben nog altijd geen wandelwagen gekozen :o Reeële kans dat we morgen nog wat rondrijden naar grote winkels om te testen. Iemand tips in zuid Nederland of Belgie of stukje Duitsland? Babydump in Maastricht kennen we.
Aan de andere kant ben ik wel begonnen met de kast in de berging te maken. Als het droog is, kan ik beginnen zagen.

Ah leuk, foto’s als het staat! :D
Wandelwagen is ook echt wel heel lastig vind ik altijd, het moet je net passen, je smaak zijn en je moet er fijn mee kunnen sturen. Heb je totaal nog geen idee wat je zoekt / eisen je hebt?

x_Rebecca schreef:
Wij zijn eindelijk bezig met de kamer schilderen, alleen nu heb ik weer enorm veel last van carpaal tunnel syndroom. Had ik de vorige zwangerschap ook (wel later pas), maar alle kracht uit mijn rechterhand is weg. Ik kan niks vasthouden of optillen (sowieso handig met een peuter :+ ). Heb nu 1,5 muur met links wit geschilderd, nog 2,5 te gaan en dan nog met het kleurtje er overheen :+. Misschien binnenkort toch de aangeboden hulp maar eens accepteren, want ik ben overmorgen al weer 32 weken! Gaat (gelukkig!) heel hard nu tijdens de vakantie/verlof.

Ai CTS lijkt me wel echt heel naar.
Als je hulp kan krijgen, zeker gebruik van maken. Pas goed op jezelf!
En jeetje de tijd vliegt he!

amillion schreef:
Poehh ik had veel bij te lezen hahaha.
Wat fijn dat het goed gaat bij iedereen en dat er sommige al bezig zijn met de babykamer. Ik had de babykamer ook op opgezet bij 16 weken. :P Meer om de verzamelde spullen kwijt te kunnen op de behoorde plekken.
Wij weten ook inmiddels wat we krijgen. Een zoontje!
Ik heb veel spullen van mijn zusje gekregen zij is vorig jaar oktober bevallen ook van een jongen dus kan veel gebruiken. Vorige week de wagen opgehaald. Het is een Mima Xari geworden in de camel kleur.
De box kon ik ook overnemen van haar die komt in december tegen de tijd dat ik uitgerekend ben. Fijn dat je de spullen dan niet gelijk nieuw hoeft te gaan halen. Scheelt weer in de portemonnee.

Ook las ik iets van een appgroepje. Lijkt me leuk om te joinen :o

Wat leuk, een zoontje!
Heel fijn als je veel kan (her)gebruiken wat je hebt gekregen, scheelt een hoop kosten!
Fijn dat je bent geslaagd voor een kinderwagen, heb hem even opgezocht en ziet er heel leuk uit!

Goldie schreef:
Dit weekend moet ik vermoedelijk nog blijven in het ziekenhuis, mag morgen wel eventueel een paar uurtjes naar huis.

En wij hadden vanochtend onze 20 weken echo :+:
Beeb is helemaal goed gekeurd, alles volgens het boekje. Even de ogen dicht toen ze geslacht ging bekijken :j
Wel opgelucht nu, toch blij dat baby gewoon goed groeit en het dus niks te lijden heeft onder mijn ziekte (alleen ik dus :'))
Nu mag ik de meubeltjes gaan bestellen. Al moet ik dat wel thuis doen, want zoveel geld kan ik niet overmaken zo zonder iets. Behang zijn we ook zo goed als over uit en vriendlief gaat binnenkort beginnen met de schuine wandkast voor opbergruimte <3 *\o/*

Ik hoop dat je morgen naar huis mag en het dan opwaarts mag gaan!
Fijn dat de baby helemaal door de apk is! Knap hoor dat je het geslacht onbekend wilt houden voor jezelf, ik ben daar te nieuwsgierig voor haha.
En wat leuk, al er over uit wat je wilt bestellen voor meubeltjes?

Zo ik ben weer bij :P

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 07:38

Goldie, wat fijn een goede 20-wekenecho. En inderdaad knap dat jullie opzij kunnen kijken bij het geslacht. Zou stiekem toch spieken :')
Wel balen dat je het weekend in het ziekenhuis doorbrengt, maar hopelijk daarna weer goedgekeurd.

Amillion, wat leuk een zoontje. Extra leuk dat hij qua leeftijd straks zo dicht op het zoontje van je zus zit. Worden vast goede vriendjes :D

Rebecca, het zit jou echt niet mee deze zwangerschap he? Wat vervelend zeg! Al aan het aftellen?
En fietsen is ook lekker bewegen toch?

Wij hadden gisteren weer een controle, helemaal goedgekeurd. Baby lag met het hoofdje naar beneden, maar de verloskundige zei dat hij nog best veel ruimte heeft om te draaien. Hopelijk blijft ie dus zo liggen, want bij de volgende afspraak met 36 weken moet hij goed liggen haha.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:45

Lusitano; oh dat klinkt goed! Ik loop voornamelijk verhard, voor m'n zwangerschap ging ik nog wel vaak naar het bos maar de laatste tijd eigenlijk niet meer... Ik heb dus half april nog een marathon gelopen en daarvoor ook vaak 10 miles en halve marathons. Maar het eerste trimester was ik écht heel moe en misselijk. Ik ben toen ook wel blijven lopen, maar eigenlijk ging het heel snel bergafwaarts. Ik denk dat mijn lichaam de combi van marathon en zwanger niet erg leuk vond, en dat ik daar wel even een klap van heb gehad. Vorige week liep ik 7 km maar kreeg ik op de terugweg erg last van mijn buik dus ben ik tussendoor gaan wandelen. Gister 4km gelopen en dat ging eigenlijk prima! Dus denk dat ik ga proberen om 2x in de week 5km ofzo te lopen. Ik heb ook nog 2 paarden en die gaan voor, dus dan hardlopen maar even op een wat lager pitje

Oh nee Goldie wat balen! Ben je ondertussen alweer thuis? Fijn dat de 20-weken echt goed was, wij mogen maandag over een week <3

Saskia dat zijn ook pittig wat stappen zeg! Ik heb een kantoorbaan, dus ben al blij als ik 10.000 haal.. Vanaf volgende week komt de hond van m'n ouders te logeren voor 3 weken dus dan zal ik hopelijk wel weer wat meer stappen doen. En fijn dat de controle goed was!

Rebel, leuk de meubeltjes! Heb je ondertussen een wagen uitgekozen? Wij gaan voor de Joolz, we zijn allebei lang en deze voelde voor ons het prettigst. We hebben deze getest bij de babydump, daar hadden ze zo'n loopbaan met verschillende ondergronden (tegels, gras, grind etc)

Amillion: wat leuk, een zoontje! Hebben jullie al een naam of kunnen jullie nu gericht gaan zoeken? Wij willen het geslacht niet weten en vinden een jongensnaam toch echt een stuk moeilijker dan een meisjesnaam.. -O- Gelukkig hebben we nog even!

Verder merk ik hier dat ik nog niet echt kan genieten van de zwangerschap. Ik voel me nog steeds erg moe en heb weinig energie.. Vanochtend 3,5km gewandeld en nu eigenlijk alweer toe aan een dutje. Zo'n contrast met hoe actief ik hiervoor was.. mentaal vind ik dat nog steeds erg moeilijk. Morgen 18 weken maar heb nog steeds hoop dat het energiekere 2e trimester nog gaat starten :')
Edit: we hebben wel gister onze vakantie geboekt! Weekje chillen in Griekenland, de week voor we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis. Ik kijk er nu al naar uit <3 *\o/*

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:05

@saskia wat fijn dat de controle goed was! :D
@Samir hopelijk kan je er straks wat meer van genieten!

Ik heb een gesprek gehad met de gynaecoloog vandaag, ik had er vooraf best wel wat spanning bij en zag er eigenlijk tegenop omdat ik wist dat we de bevalling gingen bespreken.
Het was een hele sympathieke vrouw. :)

Er is sinds heeeeeel kort eindelijk optie om een medische badbevalling te doen mits het bad beschikbaar is. *\o/*
Als het op gang komt is de bedoeling om constant gemonitord te worden op de ctg, maar die hebben ze nu dus ook draadloos. _/-\o_

Wel nog steeds alles afhankelijk van de situatie, of de bevalling spontaan op gang komt etc etc.
Gynaecoloog staat achter een VBAC en wil hier ook echt op inzetten, heeft wel factoren benoemd wat de situatie zou kunnen veranderen maar feitelijk weet ik bij voorbaat ook dat de garantie op een geslaagde vaginale bevalling groot is, máár wel minder groot als bij een ander door de voorgeschiedenis (60-80% zoals het er nu nog voor staat, maar afhankelijk straks van natuurlijk nog meerdere factoren).
Maar zij staat er ook in als zijnde “elke bevalling kan een ander verloop hebben” en eigenlijk voelt dat wel heel positief. Wel hoopt ze dat we kunnen voorkomen dat we moeten inleiden etc.

Ook de ligging wordt met 36 weken pas interessant, maar ze verwacht geen problemen omdat ze vermoedde te voelen dat ze vandaag head down lag (en ze ligt wel eens in stuit of dwars, maar meerendeels eigenlijk altijd al head down dus hopelijk is dat de voorkeurspositie van t meisje haha). :P
Hartje klopte goed en qua voelen lag ze goed op groei. En omdat ik morgen een groeiecho krijg bij de VK maakt ze zich nu nog geen zorgen om de mindere beweging van de laatste dagen.
Met 34 weken natuurlijk nog een groeiecho bij de vk, met 36 weken weer consult bij de gyn en krijg ik ook een liggingsecho.

Ook keek ze mijn bloed en bacterie onderzoeken na van vorige keer en zei ze dat ze vermoed dat ik vorige keer koorts heb gekregen door de ruggenprik, omdat niets wees op een infectie. Ook gaf ze direct aan dat dat ook wel echt domme pech is, omdat je maar in 15% van de gevallen koorts krijgt.
Maar dat, mocht een bad of andere wijze van “proberen te onstpannen” niet voldoende verlichting geven, gaf ze aan om niet te terughoudend te zijn met een ruggenprik. Ze zei “dat dit eerder zo uitgepakt heeft is echt gewoon pech en hoeft niet te betekenen dat het volgende keer weer zo verloopt.”
En ook zei ze dat er nog een alternatief is qua pijnstilling (morfinepompje) maar dat dat eigenlijk pas de voorkeur geniet als een bad of evt douche niet voldoende werkt en alleen als de ontsluiting al verder gevorderd is.

Goed al met al, er zijn meer opties als vorig jaar. Oh en ze heeft genoteerd dat er geen infuus in mijn handrug mag worden geplaatst zoals vorig jaar (daardoor voelde ik me vorig jaar echt gehandicapt, kon niks met die hand, dus was blij en voelde mij echt gehoord). En eigen VK mag erbij zijn, maar ligt een beetje aan hoe de bevalling vordert of zij hem zelf mag uitvoeren/controles doet of dat het echt de VK van het zkh of de gynaecoloog is, natuurlijk vanwege dat het hun verantwoordelijkheid is. In het laatste geval is het alleen al fijn als eigen VK er is omdat het vertrouwd voelt en het dan mentale steun biedt. :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:33

Gowlan, dat klinkt toch al goed zo, een poging voor VBAC met bad *\o/* Je kan je natuurlijk nog zoveel voorbereiden, maar op het moment supreme gaat het toch zoals het gaat.
Al doet een vertrouwd gezicht links en rechts ook al veel, fijn dat je eigen VK erbij mag zijn.

Wow Samir, ook nog zo kunnen hardlopen! Elke meter is een meer dan ik kan :') Heel knap!
Die vermoeidheid kan wel even duren, hihi. Hier ook echt in vlagen. Ene dag energie voor 10, dag erna kan ik enkel bankhangen en lui zijn. Luisteren naar je lijf is het belangrijkste nu :(:) Dat weekje vakantie gaat al goed doen!

Saskia, spannend he, of de babies goed blijven liggen. Ik duim met je mee!

Goldie, hoe fijn dat beebs goed groeit ondanks.. Hopelijk mag je snel naar huis :j

Amillion, proficiat met een zoontje! Join the club :D En superfijn dat je al veel dingen mag overnemen, want het is duuuur als je alles nieuw moet kopen %)

Oef Rebecca, carpaal tunnel is zo pijnlijk. Misschien tijdelijk een brace proberen. Stiekem hoop ik dat je linkshandig bent en dus nog wat kan doen :(:)

Onze boel is besteld *\o/* Deze week komt de wandelwagen met toebehoren, dan hebben we de grootste stukken. Foto's komen als alles staat over 3 weken. Hierna enkel nog aankleding als boxkleed, aankleedkussen etc.. Maar die wil ik pas kopen als er geverfd is en de boel staat. Moet toch een beetje bij elkaar passen he :list:

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 11:59

In het weekend mocht ik wel even met weekendverlof en ben ik lekker een paar uurtjes thuis geweest. Zelf even wat kleren uitgezocht om mee te nemen. Lekker mijn eigen douche, knuffelen met de kat en lekker knuffelen met vriend ook en samen de kwali gekeken voor de sprintrace <3
En ik was zo slim om mijn e-dentifier van de bank mee te nemen, dus ik heb gisteren de babykamer besteld :)) *\o/*

Het plan was vandaag naar huis, maar helaas zijn m'n bloedwaarden weer gezakt en hebben we een nieuw plan van aanpak bedacht, maar dus nog wel en dagje blijven...

@Samir: Nu dan nog precies een week voor jullie 20 weken echo <3
Dan maar lekker wandelen inderdaad :j
Jammer dat het je nog niet lukt om te genieten van je zwangerschap, maar niet iedereen zit 9 maanden op een roze/blauwe wolk. Al hoop ik voor je dat het nog wel komt :*
Lekker nog even op vakantie dus *\o/*

@Gowlan: Dat klinkt als een heel fijn gesprek <3 Ik blijf toch ook nog een beetje hopen op de optie medische badbevalling :) Ik hoop voor je dat het bad dan beschikbaar is, heb je al wel een plan B gemaakt ook? Zo'n morfinepompje lijkt me ook wel wat, zelf doseren wat je nodig hebt. Alleen je hoort ook wel eens dat mensen niet zo goed gaan op morfine :')

@Rebel_Jits: Wat heerlijk dat jullie ook de boel besteld hebben *\o/*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:35

Wat fijn dat je zo’n uitgebreide afspraak hebt gehad Gowlan. Ik moest VBAC even opzoeken, maar begrijp nu dat je een keizersnede hebt gehad vorige keer. Niet gepland toen zeker? Wel fijn dat je dit keer waarschijnlijk toch een vaginale bevalling kunt proberen. Wat zou een reden kunnen zijn om in te leiden?

Mijn eerste bevalling was erg rap, dus we hebben van de week instructies gekregen wat we moeten doen als de baby geboren wordt zonder dat de verloskundige erbij is. Nogal een gek idee dat dat ter sprake kwam :')

Floortje88

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 20:46

Oh echt Saskia, dat lijkt me ook vreemd! Waren ze vorige keer wel op tijd?

Mijn broer heeft ook een van zijn kinderen zelf “gehaald” omdat het zo snel ging.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:43

Saskia, wat een eng idee dat je er misschien alleen voor staat. Wilde jij nou thuis bevallen? Dat scheelt al wat tijd :))

Gowlan, wat een fijn nieuws.

Hier bloedarmoede. Ik dacht het al, vorige zwangerschap had ik het ook maar nu een nog lager ijzer. Sporten dus even stil gelegd en maar aan de tabletten.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 16:55

Wat vervelend Lisitano...

Ik ben met weekendverlof, waardes gaan de goede kant op *\o/* zondagavond moet ik me wel weer melden dan. Morgen ook een dagje uit met collega, hoop dat ik het een beetje trek maar ik heb er wel zin in <3

Zat ook in m'n dossier te kijken, stond er ineens een suiker van 14,7... Ik arts vragen hoe dat zit, die ook in de error. Is er waarschijnlijk iets per ongeluk in mijn dossier gekomen van de patiënt die naast me lag. Voor de zekerheid mijn suiker ook meteen geprikt. Vlak na het eten was die 5,8 dus helemaal prima gelukkig :j

Vanochtend gebeld door de fysiotherapie, er is plek voor me in de zwanger&fit klas *\o/*

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 19:39

Ooh, wat naar Lisitano! Was de vorige keer tabletten slikken alleen voldoende?

Goldie, veel plezier morgen! Hopelijk wordt het leuk en kun je 't volhouden!

Hier vandaag de checkup gehad en de bevalling besproken. Heb ook aangegeven dat ik deze keer sneller voor een ruggenprik kies, als ik weer vooral rugweeën blijk te hebben, dat begreep ze gelukkig wel. Verder was alles netjes, bloeddruk top, hartslag van de baby top, baby is al weer ingedaald (hebben alle harde buiken en indalingsweeen toch nut, hahaha). Eigenlijk ligt hij er nu perfect voor om geboren te worden. Ik zei al, laat 't dan maar niet te lang duren :'). Maar ze heeft me toch wel weer gewaarschuwd dat de kans groot is dat ik gewoon weer overtijd ga, net als bij de eerste.

Wel bijzonder trouwens, schijnbaar gebruiken ze in mijn ziekenhuis een 'nieuwe' ruggenprik, de walking epidural, iets minder heftig, waarbij je nog wel kunt lopen/bewegen/zelf naar de wc kunt lopen etc. Ga me daar toch eens verder in verdiepen. Ben benieuwd of die net zo goed werkt als de volledige. Iemand daar ervaring mee of iets over gehoord?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:00

Wat fijn Goldie, geniet ervan morgen! Ik hoop dat je het goed trekt :*
Ik snap wel dat je even schrok van zo’n getal :=

Rebecca, vorige keer moest ik enkel aan de Floradix maar ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik me daarna voelde. Ik had ook zittend werk en ik ben nu veel meer fysiek bezig. Ik ben zo snel weer moe en bewegen voelt als de hele tijd trap-op moeten.

Die ruggenprik ken ik ook niet, daar wil ik me ook wel in verdiepen. Fijn dat de baby er alvast klaar voor ligt! Nu wachten ja :D

Ik heb ook over mijn bevalling gesproken met een gynaecoloog. Vorige keer had ik ondanks (en naast) een knip ook een totaalruptuur. Gelukkig heb ik er niets aan over gehouden maar volgens de gynaecoloog is dat niet zo vanzelfsprekend. Bij een tweede heb je meer kans op opnieuw een totaalruptuur dus ze wilde graag een en ander bespreken. Belangrijkste was dat ik niet weer zo’n grote baby krijg dus we blijven toch de extra groeiecho’s doen. Helaas kwam wel uit het gesprek dat ze sterk adviseert wel eerder in te leiden als de baby toch weer voorloopt in groei. Na mijn inleiding bij de eerste wilde ik echt heel, heel graag geen inleiding meer. Ik dacht dat ik er inmiddels wel overheen was maar ik kreeg meteen weer een enorme angst. Na het gesprek ben ik even ingestort. Als ik de bevalling wel “gewoon” zou doen heb ik vrij veel risico op weer totaalruptuur en ook incontinentie. Als het niet nu is, dan misschien wel later.
Over drie weken heb ik weer een groeiecho. Tot die tijd maak ik me even druk om de grootte want die gaat wel veel bepalen. Ik zou ook voor een keizersnede kunnen kiezen maar ik vind dat herstel zo lang. En dan zou het puur zijn omdat ik niet weer zo’n nare bevalling wil, dat voelt een beetje als falen ofzo.
Ik hoop dat ze gewoon heel gemiddeld is of liefst iets eronder. Ik heb in elk geval goede glucose en bij de 20 weken echo kwam er maar een heel lichte voorlopende groei naar voren, terwijl mijn zoontje toen al op P95 zat.
Ik moest het even kwijt.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:23

Saskia, lijkt me ook een erg gek idee. Ik zou in jouw situatie denk ik direct de VK bellen zodra de bevalling begonnen is.

Goldie, veel plezier morgen!

Rebecca, fijn dat alles er goed uitzag. Ik ken de nieuwe ruggenprik niet maar het klinkt goed.

Lastig Lisitano, ik snap dat je een inleiding niet ziet zitten en dat je je druk maakt na je vorige ervaring. Hopelijk is deze baby lekker gemiddeld en kan de bevalling gewoon natuurlijk op gang komen. Mijn 1e was ook groot maar ik ben er met alleen een knip vanaf gekomen. Ik heb zelf gevraagd of ik deze keer een grote kans heb op een inleiding bij weer een grote baby maar de VK gaf aan dat ze niet verwacht dat dit niet nodig zal zijn. Ik ben wel heel benieuwd naar de eerste groeiecho over 2 weken.

Ik ben de laatste tijd weer erg moe, verder gaat alles z’n gangetje. De babykamer is klaar dus ik ben lekker aan het rommelen met de spulletjes en het kamertje rustig verder aan het inrichten.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 00:08

Veel plezier Goldie! Je ziekenhuisbezoekje duurt wel iets langer dan je dacht nietwaar? Kun je het een beetje volhouden daar? Of komen de muren al op je af?

Rebecca, ik heb ooit wel gelezen over die ruggenprik, maar geloof niet dat ie in ons ziekenhuis wordt gebruikt. Het klinkt wel een stuk fijner dan verplicht op bed liggen.

Lisitano, snap dat je je daar druk om maakt. Een inleiding zou me ook niet echt aantrekken. Aan de andere kant is een grote baby en kans op een totaalruptuur ook zeker niet aantrekkelijk. Hopelijk is ze gewoon lekker gemiddeld. Wel balen dat je nog 3 weken moet wachten op de echo. Overigens hoor ik soms ook wel verhalen van keizersnedes die goed meevallen qua herstel. Daarvoor kiezen als dat het beste voor je lichaam lijkt is geen falen hoor!

SennaS: Lekker he, zo’n beetje rommelen :)

Het is absoluut niet de bedoeling om de bevalling alleen te doen hoor. Lijkt me maar niks. Ik maak er wel grapjes over, vooral om m’n vriend te sarren, want hij is doodsbang dat ie de baby moet opvangen zonder dat er iemand bij is :')
Ik wil inderdaad wel graag thuis bevallen en dat gaf de verloskundige ook wel als advies, omdat ze verwacht dat we het ziekenhuis waarschijnlijk niet halen. Ik ga er zelf in alsof het de eerste bevalling wordt en wil niet teveel hopen op de makkelijke bevalling van vorige keer. Moet inderdaad bij de minste aanwijzing de verloskundige bellen. Heb bij m’n vorige bevalling geen ontsluitingsweeën gevoeld, vandaar dat ik die toen niet helemaal zag aankomen. Wie weet gaat het dit keer wel heel anders….

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 09:16

Saskia, dat is het stomme, dat je er geen pijl op kan trekken. Al lees je wel heel veel dat een tweede bevalling gemiddeld sneller gaat.
Zit er in een kraampakket geen klemmen voor de navelstreng ed? Gewoon, om alles op voorraad te hebben?

Senna, hoe fijn dat de kamer klaar is. Hopelijk kan je je rust wat vinden.

Lisitano, helemaal begrijpelijk dat je spanning hebt bij zulk nieuws. Ik duim keihard dat frummel wat kleiner uitvalt!
Kan je ook je rust wat vinden? De hele tijd zo moe helpt natuurlijk ook niet.

Goldie, toch lekker om in het weekend weg te mogen :j Veel plezier vandaag allesinds!
Wanneer komt de babykamer binnen? *\o/*

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 07:57

Lisitano, wat balen dat je zo snel moe bent nu! Hopelijk trekt het met ijzertabletten al een beetje bij en kun je het zo redden.

Wat een spannende periode voor jou. Hopelijk groeit deze baby wat minder hard en hoef je niet ingeleid te worden. Kun je de angst die op kwam een beetje een plekje geven nu? Dat vind ik ook echt het vervelende van bevallen, het is zo'n heftige, kwetsbare gebeurtenis en er zijn zoveel factoren die er voor kunnen zorgen dat het anders loopt dan je hoopt of zou willen, zonder dat je daar zelf echt invloed op hebt. Heftig hoor. Ik duim voor je mee voor een goede groeiecho!

SennaS, lekker dat de babykamer nu klaar is! Weer een zorg minder :D.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:54

Vandaag weer controle gehad. Deze keer m'n nuchtere urine vergeten, dus een middenpotje meegenomen. Daarover stress, en dan m'n gewicht.. En omdat ik me gestrest voelde, ook stress dat m'n bloeddruk hoog zou zijn. Nou, dat is allemaal hartstikke onnodig geweest :o BD was goed, urine was goed, gewicht was goed. Beebs was weer mooi gegroeid en weegt nu 1,85 kg. Perfect op P50, ik heb het gevraagd :j Ben helemaal opgelucht, haha.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 16:03

Fijn Rebel_Jits!

Ik had vanochtend de 20-weken echo. Kindje zag er goed uit, alles kunnen checken en helemaal in orde! Alleen zagen ze op de plek waar de navelstreng de placenta in gaat een ander type weefsel dan placentaweefsel dus wordt ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een extra controle. Dit kan morgen middag al dus dat is fijn!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:50

x_Rebecca schreef:
Ooh, wat naar Lisitano! Was de vorige keer tabletten slikken alleen voldoende?

Goldie, veel plezier morgen! Hopelijk wordt het leuk en kun je 't volhouden!

Hier vandaag de checkup gehad en de bevalling besproken. Heb ook aangegeven dat ik deze keer sneller voor een ruggenprik kies, als ik weer vooral rugweeën blijk te hebben, dat begreep ze gelukkig wel. Verder was alles netjes, bloeddruk top, hartslag van de baby top, baby is al weer ingedaald (hebben alle harde buiken en indalingsweeen toch nut, hahaha). Eigenlijk ligt hij er nu perfect voor om geboren te worden. Ik zei al, laat 't dan maar niet te lang duren :'). Maar ze heeft me toch wel weer gewaarschuwd dat de kans groot is dat ik gewoon weer overtijd ga, net als bij de eerste.

Wel bijzonder trouwens, schijnbaar gebruiken ze in mijn ziekenhuis een 'nieuwe' ruggenprik, de walking epidural, iets minder heftig, waarbij je nog wel kunt lopen/bewegen/zelf naar de wc kunt lopen etc. Ga me daar toch eens verder in verdiepen. Ben benieuwd of die net zo goed werkt als de volledige. Iemand daar ervaring mee of iets over gehoord?

Ik heb vorig jaar een walking epidural gehad. Echter; 1 been kon ik nog volledig bewegen en voelde ik alles nog bij, de andere voelde ik vager (alsof hij sliep zo’n gevoel) en als ik het probeerde te bewegen kwamen de signalen veel trager door. Dit maakte dat ik er niet mee heb durven lopen haha. Maar denk gewoon domme pech in mijn geval.

Uiteindelijk een spoedkeizersnede dus is hij omgezet in volledige epidural, tja toen kon ik beide benen niet meer bewegen haha

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 23:58

Saskia89 schreef:
Wat fijn dat je zo’n uitgebreide afspraak hebt gehad Gowlan. Ik moest VBAC even opzoeken, maar begrijp nu dat je een keizersnede hebt gehad vorige keer. Niet gepland toen zeker? Wel fijn dat je dit keer waarschijnlijk toch een vaginale bevalling kunt proberen. Wat zou een reden kunnen zijn om in te leiden?

Mijn eerste bevalling was erg rap, dus we hebben van de week instructies gekregen wat we moeten doen als de baby geboren wordt zonder dat de verloskundige erbij is. Nogal een gek idee dat dat ter sprake kwam :')

Reden van inleiden kan zijn als ik bv weer langdurig gebroken vliezen zonder weeën zou hebben. Ik zou dan ook direct kunnen kiezen voor een keizersnede, omdat het risico bij inleiden / doorleiden bestaat dat je een weeënstorm krijgt en er te veel druk op het litteken komt te staan waardoor het weer een spoedkeizersnede wordt.
Ook zou het kunnen zijn dat ik het op het einde niet meer trek en dat je vanaf zeg 40 weken kiest voor een inleiding, maar dat is in mijn geval dus niet heel wenselijk omdat er in mijn geval gewoon extra risico op een ruptuur bestaat.
Verder weet ik dat ze me niet langer dan 41 weken willen laten lopen. Maar ik heb het gevoel dat dat ook niet zal gebeuren. Heb sterk het gevoel dat ze op 29 september komt, geen idee waarom. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:04

Zo'n walking epidural klinkt een stuk fijner dan een gewone.

Zondagavond weer gemeld in het ziekenhuis. Gisterochtend bloedprikken en urine en alles was oke, dus nu echt met ontslag <3
Donderdag bloedprikken en een belafspraak :)

Gisteravond ook meteen gestart bij de zwanger&fit sport. Dat was even serieus aanpoten, maar wel heerlijk ook :Y) het was nog niet zo slecht met me gesteld als dat ik dacht :))

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:09

Even een update van mij.
Inmiddels aanbeland in week 23.
Helaas speelt bij mij nu vooral vermoeidheid een grote rol. Het stralende 2e trimester gevoel heb ik niet gehad.
Op aanraden van de verloskundige werk ik nu nog 60%. Ze zij 50% maar dit kwam mij beter uit :=
Dat betekend in mijn geval van 9 tot half 3. En daarna moet ik verplicht anderhalf uur op bed liggen.
Mijn ijzer waarde was weer helemaal goed dus daar ligt het niet aan.
Verder doet de baby alles prima. Afgelopen maandag hartje geluisterd want we hadden een afspraak zonder echo deze keer. Bloeddruk gemeten en dus nog even bloed wezen prikken.
We hebben ook de intake van de kraamzorg gehad.
Verder breek ik nu vooral mijn hoofd over of ik borstvoeding wil gaan geven. Ik denk nu dat ik ongeveer 5 om 3 wil gaan doen. 5 borstvoeding en 3 flesvoeding, dan kan mijn partner er ook eens uit snachts.
Ik had het overlegd met de kraamzorg en die zij dat kan, je lichaam past dat automatisch aan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:13

Goldie schreef:
Zo'n walking epidural klinkt een stuk fijner dan een gewone.

Zondagavond weer gemeld in het ziekenhuis. Gisterochtend bloedprikken en urine en alles was oke, dus nu echt met ontslag <3
Donderdag bloedprikken en een belafspraak :)

Gisteravond ook meteen gestart bij de zwanger&fit sport. Dat was even serieus aanpoten, maar wel heerlijk ook :Y) het was nog niet zo slecht met me gesteld als dat ik dacht :))

Over het algemeen is een walking epidural ook wel prettig hoor!
Fijn dat alles nu in orde is!
En wat leuk! Hier ook sinds 2 weken nu bezig met zwangerfit. Best heftig maar heel leuk, uur vliegt voorbij!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 19:16

MaTuMi schreef:
Even een update van mij.
Inmiddels aanbeland in week 23.
Helaas speelt bij mij nu vooral vermoeidheid een grote rol. Het stralende 2e trimester gevoel heb ik niet gehad.
Op aanraden van de verloskundige werk ik nu nog 60%. Ze zij 50% maar dit kwam mij beter uit :=
Dat betekend in mijn geval van 9 tot half 3. En daarna moet ik verplicht anderhalf uur op bed liggen.
Mijn ijzer waarde was weer helemaal goed dus daar ligt het niet aan.
Verder doet de baby alles prima. Afgelopen maandag hartje geluisterd want we hadden een afspraak zonder echo deze keer. Bloeddruk gemeten en dus nog even bloed wezen prikken.
We hebben ook de intake van de kraamzorg gehad.
Verder breek ik nu vooral mijn hoofd over of ik borstvoeding wil gaan geven. Ik denk nu dat ik ongeveer 5 om 3 wil gaan doen. 5 borstvoeding en 3 flesvoeding, dan kan mijn partner er ook eens uit snachts.
Ik had het overlegd met de kraamzorg en die zij dat kan, je lichaam past dat automatisch aan.

Ah rustig aan. Ik herken het wel, het kan van de ene op de andere dag anders zijn en dat je je dus minder vermoeid voelt (en ook andersom, merk nu in t 3e trimester weer veel vermoeidheid hha). Hoop dat je dat snel ervaart, dat je je wat fitter voelt!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 21:28

Oh ja, die vermoeidheid! Toen ik nog werkte, viel ik half in slaap tijdens het avondeten. En dan had ik een volle nacht van acht uur slaap gehad }:0 Nu in het derde trimester en de middagdutjes zijn terug :o 's Avonds raak ik moeilijk in slaap (houding vinden, pfff) en 's ochtends moet ik mezelf op een normaal uur uit bed forceren. Ik kan niet wachten op de dag dat ik weer op m'n buik kan liggen :')
Gelukkig is je ijzerwaarde weer goed MaTuMi!