Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:44

Oh jeetje ja, dat zijn wel hele vervelende opmerkingen. Is overigens een van de redenen dat ik nooit aan m'n directe omgeving kenbaar maak dat ik probeer af te vallen.
Dan voel ik me namelijk ook instant schuldig als ik een keer wél iets lekkers bij de koffie pak of een toetje na het eten oid.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:47

Wat een rot opmerking zeg! Ik snap dat die tegen werken!
Gezondere keuzes zijn belangrijk, maar zonder af en toe een koekje / patatje zou ik het ook niet redden. En naar iemand kijken die een snack eet als je zelf aan een appel zit wordt ik ook niet vrolijk van!

Ik kan ook niet zonder koolhydraten. Mijn suikers gaan daar van omlaag waardoor ik mij slecht ga voelen en weer suikers MOET eten om niet het idee te hebben flauw te vallen.
Daarom eet ik in de ochtend havermout en in de middag 2 of 3 boterhammen. In de avond kan ik dan met minder koolhydraten of zelfs zonder.
Ik merk dat goed ontbijten de gehele dag helpt. Vanmorgen minder gegeten en daardoor loop ik de gehele dag wat achter met het gevoel trek te hebben.

Net 4,5 km gewandeld. Mijn vader nam een groot stuk Appeltaart. Ik heb voor een plakje kwark cake met appel gekozen en na 5 happen de rest aan de hond gegeven. Toch wat lekkers geproefd en geen schuldgevoel ! (En de hond ook blij)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:50

XxLiEsJuHhxX schreef:
Blegh, hier gaat het echt bagger.

Ik heb er erge moeite mee anders te eten dan mijn vriend. Ontbijt gaat wel aardig, al had ik niks meer en heb ik nu ook weer 3 dagen brood als ontbijt op, maar vooral alles na het ontbijt en opmerkingen van andere. Ik weet dat ik te zwaar ben, niet eens extreem maar wel te zwaar, maar als mensen dan opmerkingen gaan maken als "ik dacht dat jij op dieet zat" of "dit is geen dieet eten he", dat steekt en dat maakt dat ik per direct een mega vreetkick krijg.

Het klinkt zo stom en kinderachtig eigenlijk maar het maakt het wel moeilijker.

Ik heb dus ook zojuist besloten (nadat mijn vriend dus een van die 2 poedersuiker opmerkingen gaf) dat hij vanaf nu mee doet dieeten, als dat niet vullend genoeg is dan eet hij nog maar extra brood en als het te duur is, dan had hij zijn mond maar moeten houden O:)

Hè wat vervelend, mensen zouden je moeten steunen, niet tegenwerken. Zulke opmerkingen heb ik ook wel eens gehad, mijn standaard antwoord was "ik bepaal zelf wel wat ik eet, goed?". En meestal was dat dan wel goed :+

Mijn vriend eet overigens hetzelfde als ik, alleen krijgt hij meestal wat meer. Ik ga echt niet apart voor hem koken hoor, heb wel wat beters te doen :Y) En inderdaad, als hij daarna nog wat wil eten dan pakt hij een bak yoghurt of een cracker. Verschil is dat hij me 100% steunt en probeert te motiveren als het even niet lukt.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:05

Muronia schreef:
Goed bezig allemaal en ook als het even minder snel gaat de moed erin houden hoor!

Bij mij is er weer 0,5 af wat mijn totaal nu op -6 brengt. Ik zie niks aan mezelf maar ik merk dat mijn rijlaarzen makkelijker aan gaan dus ik denk dat er daar toch iets af moet zijn gegaan.

Wel een grappig detail;
Ik merk het alleen aan het bandje van m’n horloge :Y) die kan een gaatje strakker :') verder merk ik alleen verbetering van conditie, wat ook erg prettig is!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:31

Wat een k*topmerkingen, Liesjuh. Dat werkt zeker niet motiverend. En het van je af laten glijden, is makkelijker gezegd dan gedaan.
De reactie van mijn moeder, toen die mijn streefgewicht zag (ik zou ongeveer 12 kilo kwijt willen in totaal) was "Nou, is dat wel haalbaar voor je? Ik zou iets kiezen wat je volhoud, zoals 5kg eraf". Dat ik ook dacht :roll: Bedankt voor het vertrouwen, mam.

Ik merk de mindere kilo's aan mijn staljas. Hoef mijn buik niet meer in te houden wanneer ik die dicht rits. :')

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:09

Toen ik bezig was met 50 kilo eraf was het vaak "nou wat goed zeg, maar nu is het wel genoeg toch?" en "nu niet doorslaan hoor" en "te dun is ook niet mooi hoor". Jongens, ik zit nog niet eens op een gezond BMI, ik ben zomaar niet te dun hoor :roll:

Zorg dat je goed voor ogen hebt wat je wil bereiken en laat je er niet af praten, niemand hoeft daar iets van te vinden. Ik weet bij welk gewicht ik me goed voel en ook hoe ik daar moet komen, wie daar een mening over heeft wens ik daar veel plezier mee :wave:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:13

We doen dit voor onszelf dames! Laten er gezamenlijk onze neus ophalen naar ieder die denkt dat hij/zij zich ermee moet bemoeien!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:32

Dat inderdaad. Ik doe het vooral voor mn eigen gezondheid, ik wil wat minder last van mn gewrichten, gezond bmi, meer energie hebben overdag,...
Tot nu toe gaat het goed, ik doe het in kleine stapjes, moet ook vol te houden zijn. En een paar keer per week mag je echt eens wat lekkers. Ik ben nu al cm's kwijt, ondanks 3 verjaardagen en een weekend weg. De foto s van nu en 4 weken geleden zijn ook al zoveel beter.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:51

black_kelpie schreef:
Toen ik bezig was met 50 kilo eraf was het vaak "nou wat goed zeg, maar nu is het wel genoeg toch?" en "nu niet doorslaan hoor" en "te dun is ook niet mooi hoor". Jongens, ik zit nog niet eens op een gezond BMI, ik ben zomaar niet te dun hoor :roll:

Zorg dat je goed voor ogen hebt wat je wil bereiken en laat je er niet af praten, niemand hoeft daar iets van te vinden. Ik weet bij welk gewicht ik me goed voel en ook hoe ik daar moet komen, wie daar een mening over heeft wens ik daar veel plezier mee :wave:

Nou zeg dat. Dat is gewoon bemoeienis. Kijk teveel doorgaan is zeker niet goed. Maar als je een gezond BMI voor ogen hebt dan is het gewoon zaak om daar je weg in te vinden en te houden.

Ze kunnen natuurlijk ook zeggen "wat ben jij goed bezig"

Ik hoor dat eigenlijk alleen maar en dat mensen verwonderd zijn dat ik suiker niet meer hoef in de koffie en ook de suikerhoudende dranken niet meer drink. Dan ben ik wel blij met de mensen om me heen die zeggen dat ik goed bezig ben en dat terwijl ik niet eens zoveel kwijt hoef.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:03

Hier vandaag ook een goede dag. Nu volhouden, het gezonde ritme :-) wat lastig al die vervelende opmerkingen en bemoeienissen. Niets van aantrekken! We doen het voor onszelf :-)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:04

Ik denk dat er vaak ook een stuk jaloezie bij zat, het waren zeg maar niet de slanke dennen die dergelijke opmerkingen maakten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 20:08

black_kelpie schreef:
Ik denk dat er vaak ook een stuk jaloezie bij zat, het waren zeg maar niet de slanke dennen die dergelijke opmerkingen maakten.

Weet wel zeker dat dat zo is. Heel veel mensen hebben niet de motivatie en zelfdiscipline zoiets te gaan doen. En dat wij dat wel hebben mogen we trots op zijn! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 01:05

gribaldi schreef:
pimaude schreef:
Hier gaat er niets af.. echt niet normaal.. Sporten, goed eten, water drinken.... Maargoed we gaan door. Wel 400 gram aan spieren erbij getraind de afgelopen 10 dagen.

Hoe weet je hoeveel spiermassa je erbij getraind hebt in 10 dagen?

Weegschaal met extra meetfuncties.

Och opmerkingen.. erg vervelend.
' wil je geen boterkoek?'
Ik: 'nee dank je, ik ben aan het opletten met eten.'
'Weet je het zeker?'
Ik: 'ja, je maakt het lastig met de vraag, ik wil echt niet.'
'Doe nou gewoon een stukje..'

Zucht. Nee. Nee. Nee.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:48

Ik had gisteren mijn 1e afspraak bij de orthomoleculaire voedingsdeskundige, nadat we vorige week al een bodyscan en dergelijke hadden gedaan.

Bedoeling is (om vanaf maandag) te beginnen aan de reset van mijn lichaam. Om zo weer in een licht ketogene fase te raken en in het algemeen gezonder en fitter te worden.
Let op, het is géén keto dieet!
Ik kan alles bijna alles eten, in het begin wel enigzins restrictief, maar niet dat er voedingsgroepen wegvallen bvb.
Zo mag ik dus nog steeds groenten/fruit. Maar moet ik mij nu gaan focussen op mijn eiwitinname en ervoor zorgen dat mijn lichaam minder zuur word, ook dat mijn bloedsuikerspiegel wat stabieler word bvb. Heb nu veel pieken en dalen (ook omdat ik nu carb based eet)

Het was al bij al gigantisch interessant! En ik ben echt super motivated om het roer om te gooien!
Ik heb een super goed plan nu, waarin falen wel erg moeilijk word want 1) eigenlijk ga ik dus méér eten, maar dan protein based ipv koolhydraten.
2) super goede opvolging en begeleiding. Zo moet ik niet alleen elke dag uploaden wat ik ga eten/heb gegeten, maar ook bvb stoelgang, ketogenen, .... worden allemaal dagelijks opgenomen.
Deze fase duurt ongveer een maand.
Na deze reset gaan we langzaamaan terug dingen toevoegen en dan echt "close monitoring" hoe mijn lichaam zich voelt/reageert.
Bedoeling is om uiteindelijk (na ich een paar maanden) 80/20 te bekomen.
80% van de tijd volg je je gezonde levensstijl en 20% mag je bvb nog eens op restaurant, take away ... zonder dat je je lichaam volledig uit balans haalt.

Yes yes .. eindelijk een goed iemand gevonden om mij bij te staan!
Ben al kapitalen kwijt aan deskundigen en ...maar nooit echt 3en goed gevoel, het ontbrak aan motivatie, ... maar deze is het waard

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:40

Wat een goed nieuws, BillyJ! *\o/*

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:06

Hier ook een klein feestje!!!! -5,2 kilo :D eerste mijlpaal

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 10:07

Pimaude, zo irritant dat soort mensen! Ik word daar ook altijd heel onaardig van, vooral als er nog bij komt 'doe niet zo ongezellig'.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:38

Vliendertje schreef:

Wat goed! :D

Fijn dat je hier zo’n goed gevoel over hebt BillyJ, zet hem op!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:52

pimaude schreef:
Weegschaal met extra meetfuncties.

Ik hoop niet dat je hier vast op pint, want dat kan namelijk niet.
Sowieso als je afvalt maak je weinig progressie op je spiermassa enkel als je bulkt kun je spiermassa op bouwen en als vrouw mag je blij zijn als je max 200 gr opbouwt per maand.

Dus in 10 dagen 400gram spiermassa erbij terwijl je aan het cutten bent, is onwaarschijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:01

Goed bezig vliendertje! *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:08

Vliendertje schreef:

Lekker bezig!! *\o/* *\o/*

Succes met je nieuwe plan BillyJ! Fijn dat je iets hebt gevonden waar je vertrouwen in hebt, dat helpt zo met de motivatie.

Mijn vriend is momenteel bezig met het inrichten van een bedrijfsruimte en ik ben heel hard aan het duimen dat er een hoekje overblijft waar ik kan gaan sporten. Sportschool, groepslessen en ook teamsport is niets voor mij en in huis heb ik niet genoeg ruimte dus dit zou echt een uitkomst zijn :):)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:49

Het lukt me niet, ik heb gewoon die mindset niet om op mijn eten te letten en work-outs te doen -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 18:59

fotolijstje schreef:
Het lukt me niet, ik heb gewoon die mindset niet om op mijn eten te letten en work-outs te doen -O-

Misschien iets van een begeleid traject bij sportschool gaan doen? Dan heb je een stok achter de deur?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:21

fotolijstje schreef:

Die constatering is in ieder geval een mooi begin. Heb je op een rijtje de redenen waarom je wil afvallen? Dat helpt. En maak het niet te groot, en sporten, en je eetpatroon veranderen.. Probeer 1 klein ding te doen waar je wel de motivatie voor kan vinden. Meer water drinken, niet snoepen na het avondeten, 10.000 stappen per dag... Maar kies maar 1 ding.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:34

Dat water drinken probeer ik al,
Alles wat ik qua snoep etc eet wil ik vervangen door fruit :j