Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:16

Nikass schreef:
Hoe lang kun je bijwerkingen hebben van moderna? (Koorts, spierpijn, koude rillingen)

ik heb in maart na mijn 2e moderna 2 dagen echt koorts gehad en de 3e dag was ik nog niet helemaal fit.
Vorige week pfizer gehad en hetzelfde verhaal. Van de pfizer heb ik een dag of 8 last van mijn arm gehad en 6 dagen van een bult onder mijn oksel

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:34

1967 kan afspraak maken.

Zijn er al sms'jes ontvangen door de griepprik groep?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:57

Zere arm en vaag hoofd inmiddels.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:08

karuna schreef:
Zere arm en vaag hoofd inmiddels.

Vooral niet op schermen kijken, pijnstiller erin en onder de deken op de bank.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 14:14

Nikass schreef:

1967 kan afspraak maken.

Zijn er al sms'jes ontvangen door de griepprik groep?

Hier nog niks.

Maar ik vind het maar een vage boel... Een deel zou een sms krijgen. Hoe zit het met het andere deel...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:20

Ik heb vanuit de Haagse wandelgangen begrepen dat de SMS voor de Griepprik verstuurd wordt vanaf vandaag en ze gaan dat de komende zeven dagen doen ook weer van oud naar jong. Hiermee is een voorsprong te realiseren van 14 dagen ten opzichte van de normale leeftijdsgroep.

Let op: ik heb geen publieke bron om dit verhaal te bevestigen.

@Hierboven: het deel dat een SMS krijgt betreft het deel waarvan een gsm nummer bekend is bij de GGD. Dit gaat dus om mensen die getest of gevaccineerd zijn via de GGD. Ben je via het ziekenhuis geprikt (bijvoorbeeld de medisch hoog risico groep) en heb je je nooit laten testen ga je mee met de leeftijdsgroep. Anders gezegd: met een patiënt nummer van de GGD icm een match met de Griepprik groep en een bekend telefoonnummer krijg je voorrang.

Fitzroy

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:27

Ik heb mijn afspraak ook *\o/* Tweede Kerstdag om 8 uur ‘s avonds. Wie zei er nu dat de GGD niet buiten kantooruren prikte :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:56

Mijn moeder kon zelfs op 1e kerstdag een afspraak maken. Had ik ook niet verwacht overigens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:30

Choiix schreef:
Ik heb vanuit de Haagse wandelgangen begrepen dat de SMS voor de Griepprik verstuurd wordt vanaf vandaag en ze gaan dat de komende zeven dagen doen ook weer van oud naar jong. Hiermee is een voorsprong te realiseren van 14 dagen ten opzichte van de normale leeftijdsgroep.

Let op: ik heb geen publieke bron om dit verhaal te bevestigen.

@Hierboven: het deel dat een SMS krijgt betreft het deel waarvan een gsm nummer bekend is bij de GGD. Dit gaat dus om mensen die getest of gevaccineerd zijn via de GGD. Ben je via het ziekenhuis geprikt (bijvoorbeeld de medisch hoog risico groep) en heb je je nooit laten testen ga je mee met de leeftijdsgroep. Anders gezegd: met een patiënt nummer van de GGD icm een match met de Griepprik groep en een bekend telefoonnummer krijg je voorrang.

Dank je wel voor de info.
Maar hoe zou een voorsprong te realiseren zijn? Dat klopt misschien voor heel jonge mensen, maar niet voor mensen tussen de 40 en 60. Die kunnen beter op leeftijd gaan.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:56

Hier hebben de huisartsen vandaag en morgen een grote campagne om alle inwoners van de stad zoveel mogelijk te boosteren. Per leeftijdsgroep is een tijdsblok gereserveerd en dan kan je op 4 locaties binnen lopen.

Zelf heb ik ervoor gekozen om te wachten op de oproep van de GGD. De vorige keer ben ik zo ziek geweest van mijn vaccinaties dat ik er nu weer voor vrees. Net voor kerst vond ik dat geen goed plan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:10

Welke stad? Wat een super initiatief van de huisartsen!
Ja, ziek zijn met de feestdagen is niet zo leuk natuurlijk -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:25

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:26

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:42

De overheid is er niet enthousiast over, want zij regelen het beter zeker :roll:

Welke vaccinatie krijgt de griepprik groep? Is dat bekend?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 17:46

Nikass schreef:
De overheid is er niet enthousiast over, want zij regelen het beter zeker :roll:

Welke vaccinatie krijgt de griepprik groep? Is dat bekend?

Ik hoop Pfizer

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:52

Ik vind het heel bijzonder dat zoveel hier eerder aan de beurt zijn terwijl ze jonger zijn dan mijn moeder. Mijn moeder is 73 en pas 31 december aan de beurt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:57

De griepprik sms is vandaag nog altijd niet verstuurd… nog geen info waarom kunnen achterhalen. Ook met de boosterwachtrij voor zorgverleners gaat het niet goed qua oproepen.

De griepprikgroep krijgt trouwens Pfizer of Moderna al naar gelang de beschikbaarheid op locatie. Als beiden er is: 50+ Moderna en 50- Pfizer. Dat laatste ivm het niet weg prikken van Moderna bij bepaalde groepen jongeren plus dat de meeste 50+ers Pfizer hebben gehad en een combi van vaccins een grotere hoeveelheid antistoffen oplevert.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:14

Anna79 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat zoveel hier eerder aan de beurt zijn terwijl ze jonger zijn dan mijn moeder. Mijn moeder is 73 en pas 31 december aan de beurt.

Dat komt volgens mij omdat er deze week enorm is opgeschaald met priklocaties en als je dus nu een afspraak mag maken, kun je kennelijk ook kiezen uit de nieuwere tijdslots.

Mijn man heeft maandag ingelogd en moest weliswaar een paar keer verversen, de eerste tijdslots waren nl echt onlogisch ver van huis >50 km enkele reis). Die waren wel allemaal na de kerst en deels in het nieuwe jaar.
Maar het ging hem met name om de locaties die hij te ver weg vond.
Toen hij een keer of 3 ververst had, kreeg hij locaties binnen 15 km rondom ons huis en 1 ervan was morgen al.
Die heeft hij toen gekozen.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:36

Hier heeft de huisarts alle 60+ers opgebeld en die mogen in verschillende tijdsblokken langskomen. De laatste morgen al.
Mijn ouders zijn beide door hem gevaccineerd en hun booster stond binnen een week in mijnrivm dus helemaal goed geregeld en snel!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:47

Anna79 schreef:

Mijn moeder is 75 en vorige week al gevaccineerd. Ligt zo enorm aan de locatie, provincie. Hier in de Achterhoek is het gewoon minder druk, terwijl er wel van 06.30u-22.00u wordt geprikt.
Ik kon destijds dezelfde dag nog terecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:51

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:04

Ggd afdelingen hebben allemaal eigen regeltjes, zet een militair aan het hoofd van de ggd en iedereen is binnen drie weken geboosterd.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:08

Cer schreef:
Geldt internationaal een herstelbewijs ook als booster?
Ik ben twee keer gevaccineerd, maar krijg (nog) geen booster want in November Covid gehad.

Iemand enig idee?

Hier in Duitsland is herstelbewijs maar 6 maanden geldig en na ik geloof 3 maanden mag je weer vaccineren. Maar hier is een booster nog niet verplicht. Ik weet niet of je een specifiek land in gedachte hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:29

https://www.gld.nl/nieuws/7497269/allee ... d-en-nieuw

Misschien is dit de reden waarom het op sommige plekken zo rap gaat. Regio noord/oost gelderland prikt door tijdends de feestdagen, en meest van 6.30/2200. Ik val ook onder die regio, misschien dat het daarom zo snel is gegaan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 19:31

Ze hadden gewoon vandaag de site open moeten zetten voor iedereen die behoort tot de griepprik groep. Niet wachten op een SMS die misschien nog weken kan duren