Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:bigone schreef:Vindicatters staan boven de wet, altijd. Met dank aan papa met de geldbuidel.
Echt ja, hoe vaak die wel in opspraak komen, niet normaal..
Die touringcars mogen ze van mij ook aanpakken, belachelijk om te zoeken naar een 'maas in de wet'
Blussem schreef:Is dit hier al gedeeld?
Hier kun je kaartjes downloaden voor geval wanneer je vanwege medische aandoening geen mondmasker kunt dragen.
https://www.vilans.nl/vilans/media/docu ... kapjes.pdf
Ik gebruik zelf deze als ik met een vriend op stap ben die slecht horend is. Ik moet zeggen dat eigenlijk de meeste mensen niet moeilijk om doen om in dit geval voor anderen wel vrij snel duidelijk is dat hij slecht horend is en onder ander lip lezen gebruikt om je beter te begrijpen.
purny schreef:mvdende schreef:
Nee Roosendaal is met 30km de dichtstbijzijnde. Anders Etten-Leur, maar dat is dus verder weg.
Wij hebben echt pech hier in deze hoek van Nederland. Ik woon dan ook nog eens onder Bergen op zoom, zelfs een teststraat in Bergen op zoom zou op 10-15km uitkomen.
En is dat ook wanneer je geen auto hebt?
SusanH schreef:Voor het eerst ben ik het wel met Blussem eens. Mensen die het niet snappen, bekijk de site van Vilans en dan snap je waar het vandaan komt. Het is puur zodat mensen met een beperking niet steeds uit hoeven te leggen waarom ze geen kapje kunnen dragen. Misbruik van dit kaartje kun je natuurlijk niet tegen gaan helaas. Maar voor de mensen die moeilijk uit kunnen leggen waarom ze er geen dragen is het een uitkomst.
SusanH schreef:Voor het eerst ben ik het wel met Blussem eens. Mensen die het niet snappen, bekijk de site van Vilans en dan snap je waar het vandaan komt. Het is puur zodat mensen met een beperking niet steeds uit hoeven te leggen waarom ze geen kapje kunnen dragen. Misbruik van dit kaartje kun je natuurlijk niet tegen gaan helaas. Maar voor de mensen die moeilijk uit kunnen leggen waarom ze er geen dragen is het een uitkomst.
Electra63 schreef:Blussem schreef:Is dit hier al gedeeld?
Hier kun je kaartjes downloaden voor geval wanneer je vanwege medische aandoening geen mondmasker kunt dragen.
https://www.vilans.nl/vilans/media/docu ... kapjes.pdf
Ik gebruik zelf deze als ik met een vriend op stap ben die slecht horend is. Ik moet zeggen dat eigenlijk de meeste mensen niet moeilijk om doen om in dit geval voor anderen wel vrij snel duidelijk is dat hij slecht horend is en onder ander lip lezen gebruikt om je beter te begrijpen.
Daar werk jij, als zorgmedewerker, toch niet aan mee?
Jij zou in ieder geval niet mee moeten werken aan het verspreiden van deze berichten.
Blussem schreef:Als je zo moeilijk wordt gemaakt dan zou ik het laten voor wat het is.
En wat is meerwaarde van zo test ? Want ziek is ziek en je wilt anderen ook niet besmetten met een gewone griep of verkoudheid. Gewoon thuis uitzieken.
purny schreef:Je mag pas nadat je klachtenvrij bent naar buiten.
En nee we hebben nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid maar toen was corona er ook nog niet.
purny schreef:Je mag pas nadat je klachtenvrij bent naar buiten.
En nee we hebben nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid maar toen was corona er ook nog niet.
Relaxed schreef:Het advies is toch ook gewoon om bij klachten thuis te blijven? Ook al ben je negatief getest, als jij hoestend in de winkel loopt is dat gewoon niet heel slim. Anderen weten immers niet dat je getest bent..
Citaat:Negatieve uitslag corona
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven. Maar blijf wel thuis als:
U bent teruggekeerd uit een risicogebied met veel corona (oranje reisadvies). Maak dan de thuisquarantaine af (in dit geval 10 dagen).
U of een huisgenoot vanaf 6 jaar coronaklachten heeft én last van koorts of benauwdheid. En deze persoon heeft nog geen testuitslag.
U nauw contact had met iemand bij wie corona is vastgesteld. Of als u een huisgenoot heeft die met corona is besmet. Of u uit quarantaine kunt, hoort u als u de testuitslag krijgt.
Let op: Blijf altijd de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid, ook na een negatieve testuitslag.
Nog steeds klachten na negatieve uitslag
Is de uitslag negatief maar heeft u nog klachten? Blijf de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid.