Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:36

En dat zijn mensen met "hersens" die als ze later groot zijn verantwoordelijkheid moeten gaan dragen? %)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 19:37

Relaxed schreef:
bigone schreef:
Vindicatters staan boven de wet, altijd. Met dank aan papa met de geldbuidel.

Echt ja, hoe vaak die wel in opspraak komen, niet normaal..

Die touringcars mogen ze van mij ook aanpakken, belachelijk om te zoeken naar een 'maas in de wet'

Ze zijn ook wel beetje aangeschoten wild hoor, alles wat er binnen vindicat gebeurd wordt meteen door de media opgepakt ze staan onder een enorm vergrootglas.
Het is rond uit belachelijk wat ze allemaal doen trouwens en ondanks ze weten dat ze onder een vergrootglas liggen blijven ze dit soort dingen doen. Erge is ik denk dat het op wel meer plekken dus enorm fout gaat, maar dat minder aan het licht wordt gebracht.

Vind die organisatie van feest busritten ook wel heel schofterig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:34

Blussem schreef:
Is dit hier al gedeeld?

Hier kun je kaartjes downloaden voor geval wanneer je vanwege medische aandoening geen mondmasker kunt dragen.
https://www.vilans.nl/vilans/media/docu ... kapjes.pdf
Ik gebruik zelf deze als ik met een vriend op stap ben die slecht horend is. Ik moet zeggen dat eigenlijk de meeste mensen niet moeilijk om doen om in dit geval voor anderen wel vrij snel duidelijk is dat hij slecht horend is en onder ander lip lezen gebruikt om je beter te begrijpen.

Daar werk jij, als zorgmedewerker, toch niet aan mee?
Jij zou in ieder geval niet mee moeten werken aan het verspreiden van deze berichten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 20:56

Voor het eerst ben ik het wel met Blussem eens. Mensen die het niet snappen, bekijk de site van Vilans en dan snap je waar het vandaan komt. Het is puur zodat mensen met een beperking niet steeds uit hoeven te leggen waarom ze geen kapje kunnen dragen. Misbruik van dit kaartje kun je natuurlijk niet tegen gaan helaas. Maar voor de mensen die moeilijk uit kunnen leggen waarom ze er geen dragen is het een uitkomst.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:11

purny schreef:
mvdende schreef:

Nee Roosendaal is met 30km de dichtstbijzijnde. Anders Etten-Leur, maar dat is dus verder weg.

Wij hebben echt pech hier in deze hoek van Nederland. Ik woon dan ook nog eens onder Bergen op zoom, zelfs een teststraat in Bergen op zoom zou op 10-15km uitkomen.

En is dat ook wanneer je geen auto hebt?

Nee, ook zonder auto is het Roosendaal of niet.

Daar heb ik al enkele uren voor aan de telefoon gehangen toen ik de eerste keer moest laten testen.

Kwam er op neer: òf je zorgt dat je met een auto komt òf je komt gewoon helemaal niet, je mag zelf kiezen.

Test telefoonnummer gebeld, GGD west Brabant gebeld....

Zelfs al zou ik doodziek zijn, Roosendaal is en blijft de enigste optie.

Ik had gehoopt dat één van die 25 nieuwe testlocaties die in oktober aangekondigd werden, hier in de buurt zou zijn.

Maar kennelijk niet.

Nou ja, ik hoop echt dat het vaccin snel ingezet kan worden waardoor we in ieder geval volgende winter weer "gewoon een verkoudheid" kunnen hebben zonder dat het gelijk paniek is "want het kan corona zijn"

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:26

SusanH schreef:
Voor het eerst ben ik het wel met Blussem eens. Mensen die het niet snappen, bekijk de site van Vilans en dan snap je waar het vandaan komt. Het is puur zodat mensen met een beperking niet steeds uit hoeven te leggen waarom ze geen kapje kunnen dragen. Misbruik van dit kaartje kun je natuurlijk niet tegen gaan helaas. Maar voor de mensen die moeilijk uit kunnen leggen waarom ze er geen dragen is het een uitkomst.

Maar er staat ook dat je in blussem haar geval zo een doorzichtig scherm kan dragen dan :)

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:33

Maar dat mag niet? Er staat heel duidelijk beschreven dat een face shield niet mag. Heeft ze verklaring nog nodig dus.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:34

SusanH schreef:

Dat weet ik, vrienden van ons hebben een volledig doof kind.

Maar ik heb ook al oproepen gezien (met name van Viruswaanzin enz) om via dit soort verklaringen de verplichting van het dragen van mondkapjes te omzeilen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:16

@mvdende ik zag wel dat er eentje in Ossendrecht komt maar dan moet je betalen. Is een sneltest locatie.
Asociaal

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 23:24

purny schreef:
@mvdende ik zag wel dat er eentje in Ossendrecht komt maar dan moet je betalen. Is een sneltest locatie.
Asociaal

En is die positief moet er alsnog de reguliere achteraan , dan kan ze beter meteen de reguliere test doen, scheelt tijd en geld.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 02:15

Als je zo moeilijk wordt gemaakt dan zou ik het laten voor wat het is.

En wat is meerwaarde van zo test ? Want ziek is ziek en je wilt anderen ook niet besmetten met een gewone griep of verkoudheid. Gewoon thuis uitzieken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:50

Tja.. dan krijg je het nooit allemaal in beeld. Als jij inderdaad geen mensen ziet en ook echt thuis blijft klachtenvrij is er niet zo veel aan de hand.
Maar goed moet je wel heel realistisch zijn over of je echt niemand hebt gezien.

Voor ons is die negatieve test belangrijk dan kan ik direct weer aan het werk en de kans dat we het oplopen op het werk is zeer zeker aanwezig.
Dat Corona niet over wordt gegeven door kinderen heeft nog nooit iemand bij ons gelooft. :+ Dus je wilt dat ook uitsluiten zodat je eventueel maatregelen kan nemen. Kinderen (zeker vanaf 15! Bovenbouw klassen dus) wordt echt dringend aangeraden te testen. Gelukkig geven ouders en jongeren hier gehoor aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:11

Electra63 schreef:
Blussem schreef:
Is dit hier al gedeeld?

Hier kun je kaartjes downloaden voor geval wanneer je vanwege medische aandoening geen mondmasker kunt dragen.
https://www.vilans.nl/vilans/media/docu ... kapjes.pdf
Ik gebruik zelf deze als ik met een vriend op stap ben die slecht horend is. Ik moet zeggen dat eigenlijk de meeste mensen niet moeilijk om doen om in dit geval voor anderen wel vrij snel duidelijk is dat hij slecht horend is en onder ander lip lezen gebruikt om je beter te begrijpen.

Daar werk jij, als zorgmedewerker, toch niet aan mee?
Jij zou in ieder geval niet mee moeten werken aan het verspreiden van deze berichten.

Vilans is betrouwbaar hoor, dat is de organisatie die werkt aan protocollen in de zorg.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:19

Blussem schreef:
Als je zo moeilijk wordt gemaakt dan zou ik het laten voor wat het is.

En wat is meerwaarde van zo test ? Want ziek is ziek en je wilt anderen ook niet besmetten met een gewone griep of verkoudheid. Gewoon thuis uitzieken.

Uhhh.... we hebben nog nooit moeilijk gedaan om een verkoudheid.....

Zodra ik negatief getest ben, ga ik gewoon weer alles doen zonder ergens rekening mee te houden.

Negatief op corona betekent gewoon een verkoudheid.......

Juist omdat ik alleen woon, vind ik het belangrijk dat ik weet dat het wel/ geen corona is, zodat ik gewoon zonder zorgen weer boodschappen kan gaan doen/ verder kan met de kerstcadeautjes inkopen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:46

mvdende schreef:
Negatief op corona betekent gewoon een verkoudheid.......

Negatief testen op Corona betekent dat je geen Corona hebt.
Je kan natuurlijk altijd andere virussen hebben behalve het Coronavirus of verkoudheidsvirus :Y)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:47

Eens hoor. Als ik weet dan m'n keelpijn (geen hoest etc) corona is, dan blijf ik binnen en doe ik geen boodschappen maar laat ik die doen. En mag ik niet naar stal. Maar toen ik wist dst het negatief was, ben ik wel zelf boodschappen gaan doen. Ik wil ook weten wat het is. Want bij lichte klachten en corona moet je gewoon echt thuis blijven en wil ik dst ook om te voorkomen dat ik anderen besmet. Maar als het niet hoeft, dan blijf ik liever niet voor alles opgesloten in m'n huis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:08

Je mag pas nadat je klachtenvrij bent naar buiten.
En nee we hebben nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid maar toen was corona er ook nog niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:10

Ik zou dat toch spannend vinden als je ziet dat mensen eerst negatief getest worden en paar dagen later toch positief.

En ik heb wel altijd voorzichtig gedaan met verkoudheid :D Dan ging ik al nooit langs mijn ouders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:14

Hier na mijn negatieve test gewoon weer naar buiten hoor. Kan prima, mits je natuurlijk niet de hele boel bij elkaar hoest en niest en netjes een mondkapje draagt waar het hoort.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:21

purny schreef:
En nee we hebben nooit moeilijk gedaan over een verkoudheid maar toen was corona er ook nog niet.

Dat werkt bij ons niet zo. Negatieve test maar wel verkouden is weer aan het werk.
Daarom is ee hele voorrangsregel voor zorg en onderwijs personeel ook in het leven geroepen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:26

purny schreef:

Nee hoor, na een negatieve test mag je gewoon naar buiten, ook met klachten. Tenzij je in nauw contact bent geweest met iemand met corona
https://www.ggdnog.nl/corona/alles-over ... coronatest

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:39

De man van mijn collega is vorige week, met klachten, negatief getest. Had een sneltest gedaan. Die is vervolgens gewoon aan het werk gegaan, maar omdat de klachten bleven, en zijn vrouw (dus mijn collega) inmiddels wél positief getest was, heeft hij een paar dagen later ook de "gewone" test gedaan. En die uitslag was wel positief. Best nog tricky dus, al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de maatregelen ook na een negatieve uitslag gewoon worden aangehouden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:41

Het advies is toch ook gewoon om bij klachten thuis te blijven? Ook al ben je negatief getest, als jij hoestend in de winkel loopt is dat gewoon niet heel slim. Anderen weten immers niet dat je getest bent..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:43

Relaxed schreef:
Het advies is toch ook gewoon om bij klachten thuis te blijven? Ook al ben je negatief getest, als jij hoestend in de winkel loopt is dat gewoon niet heel slim. Anderen weten immers niet dat je getest bent..

Nee wel uiterst voorzichtig zijn met mensen.
Citaat:
Negatieve uitslag corona
Is de uitslag negatief? Dan had u op het moment van testen geen corona. U hoeft niet meer thuis te blijven. Maar blijf wel thuis als:

U bent teruggekeerd uit een risicogebied met veel corona (oranje reisadvies). Maak dan de thuisquarantaine af (in dit geval 10 dagen).
U of een huisgenoot vanaf 6 jaar coronaklachten heeft én last van koorts of benauwdheid. En deze persoon heeft nog geen testuitslag.
U nauw contact had met iemand bij wie corona is vastgesteld. Of als u een huisgenoot heeft die met corona is besmet. Of u uit quarantaine kunt, hoort u als u de testuitslag krijgt.
Let op: Blijf altijd de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid, ook na een negatieve testuitslag.

Nog steeds klachten na negatieve uitslag
Is de uitslag negatief maar heeft u nog klachten? Blijf de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid.

Bron: Rijksoverheid

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:46

Ik heb hem gelukkig dan pas 1 keer moeten laten doen.