4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:00

@Sneeuwvlok, Ik freestyle altijd een beetje in de keuken, maar ik zal nadat ik het gemaakt heb delen hoe ik het heb gedaan (en of dat een succes was :Y) )
Qua kcal in rijst klopt wat hierboven gezegd wordt. Daarnaast heeft iedere rijstsoort natuurlijk zijn eigen kenmerken waardoor het beter bij jou en/of je gerecht past. Als je voor gezond wil gaan is het relevantste verschil om in je achterhoofd te houden misschien tussen witte rijst en zilvervliesrijst. Witte rijst is ontdaan van het 'vliesje' waardoor er voedingsstoffen verloren gaan, deze zitten dus wel in zilvervliesrijst.

@Marlinde, Super lekker lijstje vandaag en heel netjes qua kcal. Met een hele dag in de horeca werken compenseer je inderdaad ook al een hoop :)

@Emmaa, Lekker lijstje weer! Cinnamon bun zelfgemaakt of gekocht?

Ik voel me niet fit/moe en daardoor heb ik altijd het gevoel dat ik hongerig ben :\ Ik heb een extra mueslireep in mijn dag gepast en verder moet ik mezelf een schop onder mijn kont geven haha! Na werktijd staat er nog een buikspiertraining, 2 paarden rijden en 2 stallen mesten op het programma, dus beweging genoeg, dat scheelt weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:07

Haha nee zelfgemaakt uiteraard :D Heb er 15 dus moet de komende dagen flink aan de slag :=

Lastig dat je zo hongerig bent. Kan je voor vandaag je doel niet even iets loslaten en iets eten dat iets meer body heeft?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:12

Mara, als je niet fit bent is het niet zo gek dat je veel trek hebt. Zou opknappen voorop stellen dus gewoon extra opscheppen of een extra stuk brood ofzo.

Mijn buik werkt nog steeds niet mee, heel lastig. Eten zonder het precies bij te houden gaat wel nog steeds super goed.
O: Choco eiwit cake plak
T: 2 Biologische maiswafels, 2 glazen tomatensap
L: Tosti van 2 kleine plakken bio boulot volkoren en 2 plakken beemster kaas 30+ met wat ravigottesaus
T: 150 Gram Kvarg
A: Bloemkoolrijst nasi met vegetarische wokstukjes, sambal en gebakken uitjes.

Zit op 1470 kcal na het net ingevoerd te hebben, nog wat over voor vanavond als ik dat wil. Heb ook niet bijster veel bewogen vandaag (doe zo nog een rondje krachttraining) dus vind het wel best.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:27

Goedemorgen,
Ik zou me graag willen melden in dit topic :)
Ik lees al even stiekem mee om de motivatie te vinden die ik even zocht, maar ik denk het nu gevonden te hebben!

Ik wil er graag 6 kilo vanaf, ben de laatste maanden best aangekomen omdat ik weinig deed qua beweging en een beetje een emotie eter was geworden (niks of juist heel veel eten) dus de regelmaat daarin krijgen vind ik ook weer belangrijk.

Qua bewegen doe ik alweer wat meer, mijn minimale stappen doel is wel 10.000 stappen en rij mn paard regelmatig.

Mijn lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr müsli, 65 gr witte druiven en 200 ml optimel drink
T: 100 gr aardbeien
L: 2 donker bruine boterhammen met een plak belegen kaas en 1/2 advocado.
T: flesje water (had nog iets qua eten in de planning maar door drukte op werk kwam dat er niet van :+ )
D: 75 gr roerbakmie met kruiden, 60 gr kipfilet en oostersewokgroente.
T: 150 gr stracciatella kwark en 10 m&m’s pinda.

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 30 gr müsli, een banaan en 200 ml optimel drink
T; 2 rijstwafels met cottage cheese met een beetje arromat
L: 2 donker bruine boterhammen met een gebakken ei met champignons
T: 3 hartige biscuits tomaat & Italiaanse kruiden
A; 75 gr volkoren macaroni, 75 gr gehakt en 150 gr macaroni groente en macaroni kruiden
T: 150 gr aardbeien en 100 gr witte druiven

Ik hoop ook wat inspiratie op te doen van jullie lijstjes en gezellig mee te praten :)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:32

Mara - Dankje! Ik ben benieuwd :)
Iedereen ook bedankt voor de tips over de rijst, haha. Ik vond ruim 300 kcal voor 100g rijst al erg veel, maar ja dat zet natuurlijk uit en neemt toe in hoeveelheid zodra het gekookt is. Best logisch eigenlijk, maar ja, als je er niet aan denkt...

Lis_Ol - welkom! Wat goed dat je ook bent begonnen met dit proces :) Ik vind je lijstjes er echt al heel goed uitzien. Volgensmij heb je al goed door wat je kan eten en hoe je dit goed in je dag kan inplannen. Ga zo door!

Mijn lijstje van vandaag:
O: 340g Yoghurt Griekse stijl (beetje uitgeschoten...) met muesli en mango
T: Banaan
L: Spinazie met aardappels en een gehaktbal.
T: 2x rijstwafel met cottage cheese, kipfilet en pesto.
A: Omelet met ui, spinazie, paprika en ham :9
T: ?
B: halfuurtjes hardlopen.

Mijn lijstje in nog een beetje mager, ik weet het. Zeker door het hardlopen heb ik nog veel ruimte over, dus waarschijnlijk neem ik nog wat crackers met chocolade pasta in de avond.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:27

Welkom!! Ik ga mee met sneeuwvlok, volgens mij weet je al prima wat goed is om te eten als je af wil vallen.
Ik vind je lijstje niet per se mager Sneeuwvlok, of zijn het kleine porties? Lijkt me een prima dagje toch? Veel plezier met je crackers vanavond <<) Ik ga die cream crackers ook weer even halen denk ik, super lekker voor tussendoor.

Mijn lijstje van vandaag:
O: Appel, 2 biologische maiswafels
- 30 Minuten cardio training via YouTube -
Lunch: 600 ml zelfgemaakte Franse Uiensoep, tosti van 2 kleine sneden boulot volkorenbrood met plak beemster kaas 30+ en een beetje Salsa (lekkere combi!!)`
Tussendoor: Klein zakje bolognese chips (25 gram)
Avond eten: Bloemkoolnasi met vegetarische wok reepjes, gebakken uitjes en sambal. Ik maak waarschijnlijk nog lente-ui soep, dan neem ik daar ook nog van.

Hebben jullie nog leuke work-outs op YouTube? Ik heb er dus 1 gevonden die ik fijn vind (tijdje terug ook gepost) maar altijd in voor andere leuke videos/tips. Probeer nu 2 momenten per dag te bewegen; heb 'n app die me dagelijks tien minuutjes krachttraining laat doen en daarnaast wil ik echt minimaal een half uur intenser bewegen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:40

Mara - Dankje!! Ik heb gisteren de essay afgeschreven en ga vanavond nog even wat dingetjes verbeteren. Ook heb ik een mail gestuurd en nu is het afwachten. Ik hoop op het beste, maar ga uit van het ergste.

Die salade met geitenkaas en zoete aardappel <3. Ik krijg gelijk honger!

Rot dat je je niet zo fit voelt! Gaat het al wat beter?

Sneeuwvlok - Dankje!! Lekker lijstje! En idd van de rijst. Daar zat ik ook eerst even mee maar toen zag ik gekookt en ongekookt staan haha.

Lente-ui soep, ohh wat lekker! <3

Work-out op YouTube weet ik niet maar ik vind het wel heel leuk om Natacha.Oceane op Instagram te volgen en volgens mij heeft zij ook work-outs op YouTube.

Eulogy - Hoe is je examen gegaan?

MarlindeRooz - Je lijst ziet er weer lekker uit! Die pasta’s van jou. Ik kan ze helemaal voor me zien en krijg dan gelijk honger. Zo lekker! <3

Emma - Dankje!! Maak je je brood in een brood machine? Zoja, is dat fijn? Wij willen er ook eentje kopen als we in ons nieuwe huis wonen. Lekker lijstje!!

Castilja - Fijn dat het eten zonder bij te houden zo goed werkt! Wel jammer van je buik. Lekker lijstje!

Lis_Oi - Welkom! Zo te zien heb je al een goed doel en weet je al waar je mee bezig bent. Goed bezig! Lekkere lijstjes!

Ik heb mezelf beloofd dat ik deze week mac&cheese voor mezelf mag maken dus dat ga ik vanavond doen. Dat is echt mijn favoriete eten maar heb dat meteen verbannen toen ik begonnen was met afvallen. Nu 16 kilo lichter vind ik dat ik mezelf mag trakteren :o

Mijn lijst vandaag:
T - Griekse yoghurt met aardbeien
M - flatbread (deeg had ik nog over van gisteravond) met een spiegelei met geraspte kaas en een kwart avocado
A - mac&cheese
T - eiwit koffie smoothie en een protein bite

Gisteren een PR hardgelopen! :D 5K in 25:23 min. Deze was eigenlijk voor de virtuele bokt run maar ik wil graag onder die 25 min komen dus van de week poging 2 en anders lever ik deze in.

Edit: Heeft er trouwens iemand ervaring met de matcha poeder van Body&Fit? Bij de AH hebben ze voor 7 euro een potje van 35 gram, maar bij Body&Fit is het 7 euro voor 250 gram.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:21

Ik ben er weer :D Examen gehaald! Heel gek om dat thuis te doen haha, maar het ging allemaal dus goed. Nu heb ik over 2,5 week alweer een case study dus echt erg weinig tijd om voor te bereiden, maar goed.

Ik zal vanavond even reageren op de laatste 2 pagina's oid, ik zit nu op m'n telefoon, ben wel blijven meelezen :)

Mjwb, wow dat is heel snel! Ik vind hardlopen echt verschrikkelijk haha dus ik vind dat altijd knap. M'n vriend is ook ineens begonnen met sprints en hardlopen en er super serieus mee bezig (hij hoopt rond augustus weer te gaan rugbyen als het dan weer mag, vandaar). Ik vind het maar niks want normaal trainen we samen, maar goed :')

Lijstje vandaag:

O: bakje kvarg en een banaan
L/T (beetje verspreid): 5 maiswafels waarvan 1 met salami en 2 met gerookte kaas (en 2 dus los), 2 chocolade maiswafels en een cheesestring :') rare lunch
A: aardappelpartjes met beetje knoflookmayo, Quorn nuggets, salade van sla, tomaat, een bosuitje en olijfolie/balsamico
T: 4 stukjes zeebanket

B: uurtje wandelen... Misschien zelfs een home workout maar denk het niet

Beetje het lijstje van een 5-jarige vandaag maar goed :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:57

Ben ff trots op mezelf; vriendin kwam langs en wilde wijnen. Normaal gooi ik echt glas na glas naar achter maar heb het nu bij 2 kleinere glazen gehouden en gewoon uitgesproken dat ik even niet wil drinken. Ook ivm medicijngebruik, niet handig. Vond het ook zonde van mijn work-out van vanmorgen, heb dan altijd het idee dat het voor niets is geweest :')

Lijstje is dus iets veranderd:
O: Appel, 2 biologische maiswafels
- 30 Minuten cardio training via YouTube -
Lunch: 600 ml zelfgemaakte Franse Uiensoep, tosti van 2 kleine sneden boulot volkorenbrood met plak beemster kaas 30+ en een beetje Salsa (lekkere combi!!)`
Tussendoor: Klein zakje bolognese chips (25 gram), 2 glazen rosé, B'tween reep pindakaas
- Uurtje gewandeld -
Avond eten: Bloemkoolnasi met vegetarische wok reepjes, gebakken uitjes en sambal.

Haha Eulogy ik moest echt lachen om je lijstje, ik snap goed wat je bedoelt met 'lijstje voor een 5-jarige' :+ Maar joh, lekker toch. Cheesestrings zijn hier ook geliefd :D

Mjwb; geen ervaring mee maar zou het gewoon kopen! 7 Euro voor 35 gram, hallelujah. Is de deal bij de B&F toch wel even wat beter ;o

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:14

@Emmaa, Oeh lekker zelfgemaakt! Ik zou toch willen dat ik ook baktalent had. Of nouja, ook weer niet want er van afblijven is moeilijk... :+

@Castilja, Zeker super nette lijstjes, als je bedenkt dat je het echt op gevoel doet. Knap joh! En inderdaad goed van die wijntjes. Ik zou normaal gesproken ook snel overstag gaan. Al kan ik me voorstellen dat het wat makkelijker is als je last van je buik hebt. Hopelijk gaat dat snel beter!
Ik gebruik nooit filmpjes voor mijn workouts, dus daar kan ik je niet mee helpen.

@Lis_Ol, Welkom! Je lijstjes zien er op het eerste oog prima uit. Heb je een bepaald plan om die 6 kilo kwijt te raken? Of let je gewoon wat beter op wat je eet?

@Sneeuwvlok, De ovenschotel was wel geslaagd, dus stuur je zo even het recept door! Je gaat netjes qua eten :)

@_mjwb, Wauw je gaat echt lekker met hardlopen, snelle tijd! Heb je genoten van je Mac & Cheese? Hier geen ervaring met matcha poeder, maar het prijsverschil lijkt me het proberen waard.

@Eulogy, Haha lijstje van een 5 jarige :') Als het maar lekker is toch. Gefeliciteerd met het halen van je examen! Lijkt me inderdaad gek vanuit huis, maar toch fijn dat het zo wel door kan gaan. Succes met de case study!

Ik voel me nog steeds niet 100%. Niet ziek, maar echt zo'n blegh en super moe gevoel. Vraag me af of het komt door mijn ultra slechte weekend waar mijn lichaam op reageert, of dat het gewoon toeval is. Normaal heb ik dat gevoel namelijk altijd wel als ik echt slecht gegeten/gedronken heb, maar trekt het na 1 dag wel weg.
Gisteren wel gesport, maar kreeg het gewicht op de helft van mijn training gewoon niet goed meer omhoog. Training maar iets aangepast dus, blijkbaar kan mijn lichaam het even niet hebben :)

Gisteren doordat ik me niet top voelde wat veel gegeten, maar niet perse ongezond:
O: 250gr magere kwark met 5gr lijnzaad en aardbeien
T: Stukje zelfgemaakte 'fudge' met gepofte spelt en een shake met amandelmelk, whey, kwark en espresso en een protein bite
L: 2 witte bolletjes, 5 plakjes rosbief, 1 plak jonge kaas, 50gr hummus klassiek (uiteraard niet allemaal op de broodjes gepropt :Y) )
T: Stukje Speculaas cake van Beukers + nog een half stukje fudge
D: Bobotie
T: Bastognekoek
Totaal 1945 kcal

Vandaag op de planning:
O: 5 gr lijnzaad met 250gr Kvarg
T: Zoete aardappel brownie en een pruim
L: Salade met o.a. witte tonijn, linzen, cottage cheese, noten en een volkoren boterham
T: Stukje speculaascake van Beukers en 50gr magere kwark
D: Lasagne met gehakt en linzen
T: 250ml Optimel chocolade
Totaal 1708 kcal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:45

@m9ara: haha ja het is heel dubbel. Ik vind bakken en koken echt ontzettend fijn, het is echt een hobby van mij en ik blog er ook over, maar tegelijkertijd kcal in de gaten houden is soms wel een uitdaging. Zoals nu zit ik met een gigantische portie cinnamon rolls en ik 'moet' eigenlijk van de week ook nog bananenbrood maken (heb overrijpe bananen en wil het recept graag delen). Normaal zou ik het dan meenemen naar werk en komt het echt wel op, maar die vlieger gaat nu even niet op :+ Dus mijn vriezer ligt vol met baksels, zelfgemaakt brood en de idiote hoeveelheid eten die ik de laatste weken aan het maken ben.

Hier gaat het even wat minder. Mijn gewicht lijkt iets te willen zakken maar ik heb al een paar dagen ontzettende honger en ik moet echt mijn best doen om niet te overeten. Gister heb ik daar een beetje in geleund en ben ik echt ruim over mijn kcal heen gegaan, en dat merk ik gelijk terug in mijn gewicht. Echt super frustrerend want een dag op onderhoud eten zou niet zo veel effect moeten hebben. Ik hoop maar dat het gewoon vocht is.

Vandaag weet ik nog niet zo heel goed hoe ik het in ga richten. Ik heb het meest zin om gewoon een dikke vette burger te maken of bestellen, maar ik weet dat ik daar ook niet happy van ga worden en dat ik morgen dan nog meer baal en het nóg moeilijker gaat zijn om me te herpakken. Moet ik dus nog even op broeden.

O: Een cinnamon roll en twee gekookte eieren (404)
T: Een mandarijn (53)
L: Volkoren penne met tonijn en roomsaus (surprise surprise) (579)
Hiermee zit ik op 1036, waarmee ik dus 500-700 kcal over zou hebben voor avondeten. Ga zo maar even zoeken naar een fijn recept waarmee ik daar een beetje binnen blijf maar ik toch mijn cravings een beetje kan stillen. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag :))

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:01

Oh waar is je blog precies te vinden? Ik ben wel benieuwd!
Ik twijfel soms zo erg om mijn recepten ook te gaan delen in een blog of iets dergelijks. Iets houd me toch tegen, omdat je jezelf toch in the picture zet ofzo :+

Wat vervelend dat een daling in gewicht toch samengaat met een hongergevoel. Ergens we verklaarbaar omdat beide natuurlijk beïnvloed wordt door hormonen. Dat maakt het zeker niet minder vervelend..
Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een recept voor vanavond wat je cravings wel stilt, maar wel in je doel past qua kcal. Als je helemaal niet toegeeft aan dit gevoel krijgt je het op een later moment waarschijnlijk extra zwaar.. Als je trek hebt in een burger zou ik daar gewoon voor gaan en zelf een versie maken met wat minder kcal dan een die je besteld! Dat moet best kunnen voor 700kcal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:17

Hier! Klik. Staat nu nog niet zo veel op maar laat hem vanzelf vullen :) Ik vind het een fijne manier om iets bewuster bezig te zijn met de recepten die ik maak en zet mezelf er bewust niet echt mee in the picture.

Ik heb besloten dat ik pulled jackfruit ga maken met ovenfrietjes. Toch nog enigszins cravings-proof maar qua kcal wel in te passen :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:42

Pangasiusfilet met tomatenpuree, prei en light mozzarella uit de oven Emma? Is qua voedingswaarden echt helemaal oké maar wel super lekker. Oh lol ik typ dit en lees letterlijk nu dat je pullen jackfruit gaat maken, ook een goeie :D

Heb je de laatste tijd veel gesport Mara? Kan zijn dat je lichaam vermoeid is en in de trainingen gewoon herstel nodig heeft. Algemene vermoeidheid zal daar niet door komen maar een 'slechte' training wel. Als het zo blijft misschien even bloed laten prikken? Misschien heb je wel een ijzertekort of zit je überhaupt laag in je vitamines..
Slaap je voldoende?

Ik heb hier ontbeten met een lepel M&M's pindakaas, heerlijk :') Heel slecht. Had zangles en was de tijd vergeten maar moest echt wel even iets in m'n buik hebben haha. Ga zo even een pakketje ophalen en denk dat ik meteen door fiets naar de AH. Moet nog een ui hebben om lente-ui soep te maken (wilde ik eerder doen maar toen had ik dus geen ui, super stom. Ga straks lunchen met de bloemkoolnasi die nog over is, dan is die ook eindelijk op.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:26

Sorry jongens dat ik hier even niet was! Ik had het zowaar druk :') Ik wist niet dat dat nog kon in deze tijd haha!

Castilja, ik woon inderdaad nog bij mijn ouders. Ik was aan het kijken voor een plekje voor mezelf aangezien mijn zusje ook uit huis zou gaan, maar het is nog maar de vraag of dat ivm de coronacrisis binnen korte termijn gaat gebeuren (ik denk het niet).
Je cake klinkt heel lekker! Heerlijk avondeten ook :9 Wat balen van je maagpijn! Workouts op YouTube weet ik niet heel zeker, ik doe nu wel een fijne online training wat te maken heeft met paarden, waar je ook veel leuke workouts hebt. Fijn dat het eten zonder bij te houden zo goed werkt, zeker nette lijstjes!

Iedereen is trouwens echt goed bezig!

Sneeuwvlok23, ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Meestal heb je alleen problemen met je menstruatie als je structureel veel te weinig eet. Ik denk dat je qua kcal helemaal prima zit! Lekker lijstje! Voor een keertje zou ik dus niet zo raar opmaken, maar idd zoals Emma zegt het wel in de gaten houden. Lente-uisoep lekker! Heb je een recept? Je gaat netjes qua eten.

Mjwb, wauw je hebt echt hard gewerkt aan je essay! Superveel respect zeg. Hmmm lekker, spaghetti met salade en stokbroodjes :9 Ik blijf het raar vinden dat je school zo omgaat met plagiaat. Wij hebben een broodbakmachine! Toevallig weer van zolder gemaakt en afgelopen dagen paar keer gebruikt. Heerlijk en supermakkelijk! Wow dat is snel! Je gaat echt lekker met hardlopen! Ook geen ervaring mee, maar ik zou het gewoon kopen!

Mara, wat minder gezond eten in het weekend is echt niet erg hoor. Fijn dat het mentaal ook goed ging. Lekker lijstje had je vrijdag! (Euh ja ik loop dus wat achter :') ) Lastig dat je zo hongerig bent. Ik zou dan kijken of je dingen kunt pakken met lage kcal, maar dat je wel wat kunt eten. Ah ik lees ook dat je niet fit bent/was, dan is het ook wel logisch dat je veel trek hebt. Die salade <3 Misschien heb je de laatste tijd wel meer gesport?

Jip, oeh honeypops :9

Laura, fijn dat je geen corona hebt!

Marlinderooz, heel lekker lijstje en ook goed qua kcal!

Emma, lekker lijstje! Oeh lekker zelfgemaakt! Leuke blog! Wat vervelend dat een daling in gewicht toch samengaat met een hongergevoel. Is er geen manier voor je om dat aan te passen? Je avondeten klinkt heerlijk!

Lis_ol, welkom! Heb jij niet al eens eerder in dit topic gezeten? Ik heb het idee dat ik je herinner haha!

Eulogy, fijn dat je het examen hebt gehaald! Ik moest ook wel lachen om je lijstje, ik begrijp wat je bedoelt met lijstje van een 5-jarige :')

Gisteren heeft mijn moeder weer lekker gezonde boodschappen gedaan dus ik kan er weer tegenaan. Misschien beetje weinig kcal, ik probeerde het aan te vullen met koekjes (euhm tja, niet de beste keuze, dat weet ik), maar daar zaten niet zo veel kcal in :')
O: kwark met basis muesli (248)
L: zadenbrood (uit de broodbakmachine) met hummus, krabsalade en snijworst. (467)
T: zadenbrood met suikerstroop. (119)
A: aardappel, karbonade, tuinbonen, wortels en erwtjes. (288)
T: speculooskoekjes met koffie. (234)
B: 3000 stappen en 30 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1356.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:25

Dank voor de verwelkomingen!

@Castilja: hier geen kennis van work-outs, ben daar echt helemaal niet in thuis!

@_Mjwb: Even wat anders dan afvallen, maar wat een onwijs gedoe met je Essay en het plagiaat gebeuren! ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt, wat een onnodig gestress en gedoe!
Knap trouwens je PR hardlopen

@ Eulogy: Gefeliciteerd met het behalen van je examen!

@M9ara: Ik let meer op wat ik eet, voornamelijk minder snoepen. Wil ook liever minder (vr)eet buien..
Ben je nog een beetje opgeknapt vandaag?

@Kimmie: Haha klopt, heb me wat jaartjes terug geloof ik wel eens eerder gemeld! toen behoorlijk afgevallen, enige tijd stabiel geweest maar nu de laatste maanden weer wat aangekomen.. dus we gaan weer opnieuw een poging doen!

Verder leuke en lekkere lijstjes komen er voorbij, leuk om de variatie zo te zien bij iedereen :)
@Emma, nog gelukt om een avond maaltijd te verzinnen die je craving een beetje heeft kunnen stillen?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 15 gr muesli, 1/2 appel met wat kaneel. 200 ml optimel drink.
T: 150 gr aardbeien, 1/2 appel.
L: Sla met 1/2 ei, 50 gr gerookte kip, 1/4 advocado, zongedroogde tomaatjes, goji bessen, amandel schaafsel, met wat balsamico azijn.
T: redbull light.
T: 2 maïs wafels paprika (de 3e aan een patiënt gegeven :+ )
A: 75 gr half volkoren toverrijst, nasi groente + kruiden en kipfilet. 40 gr saté saus.
T: 150 gr stracciatella kwark.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:41

Castilja schreef:
Hebben jullie nog leuke work-outs op YouTube? Ik heb er dus 1 gevonden die ik fijn vind (tijdje terug ook gepost) maar altijd in voor andere leuke videos/tips. Probeer nu 2 momenten per dag te bewegen; heb 'n app die me dagelijks tien minuutjes krachttraining laat doen en daarnaast wil ik echt minimaal een half uur intenser bewegen.

Ik kom even binnenvallen, ik lees al een tijdje mee maar heb nog niet echt iets te zeggen gehad. Wat betreft youtube workouts heb ik best veel gezocht en best wat leuke dingen gezien. Mijn favorieten:

MadFit - Zij doet hele diverse dingen, low impact, op muziek etc.
https://www.youtube.com/channel/UCpQ34a ... QBjSJ1xuJQ

FitnessBlender - Zijn misschien wat minder flashy om naar te kijken maar hebben vanalles op verschillende niveaus.
https://www.youtube.com/channel/UCiP6wD ... h3agzbByWQ
Ze hebben ook een website waarop je gerichter kan zoeken
https://www.fitnessblender.com/videos

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:55

Castilja - Ik heb een poosje (anderhalve week :') ) de work-out video's van Chloe Ting gekeken op YouTube. Ze heeft ook een hele site waar ze allemaal GRATIS workouts op plaatst en heeft echt hele trainingsschema's online staan die je kan volgen. Ik volgde eerst zo'n programma, maar 4 video's van 10 minuten per dag vond ik echt te lang dus nu pluk ik zelf steeds wat video's bij elkaar. Dus wie weet dat dat wat is. Heb nu ook weer wat van die buikspieroefeningen-apps gedownload om te kijken of dat wat is.

Emmaa__ - je site ziet er echt leuk uit! Heb hem aan mijn bookmarks toegevoegd, dus wie weet ga ik een keer een receptje uitproberen. Ben benieuwd wat je er nog meer aan toe gaat voegen :)

M9ara - Ik heb je recept ontvangen. Super bedankt voor de uitgebreide uitleg ook! Echt heel leuk :D Ik ga hem zeker binnenkort een keertje uitproberen, dus zal laten weten of hij ook hier door de keuring komt, haha.

Mijn lijstje van vandaag, iets te veel calorieën, maar ik denk dat ik mijn hoeveelheid omhoog ga schroeven. Ik stond vanmiddag weer op de weegschaal en er stond 75,5 kilo!? Dit zou betekenen dat ik 1,2 kilo ben afgevallen in een week... Nu ja, ik had nu ook wel lichte kleding aan dus wie weet dat het daarom vertekent. Hoe dan ook, ik kom nu steeds dichter bij mijn doel, dus denk dat ik voorzichtig mijn calorie inname wat omhoog kan gaan doen, zodat ik daar alvast weer wat aan ga wennen. Ik had eerst als streven 75kg, maar heb dit toch nog 3 kilo omlaag gedaan om te kijken hoe dat is. Heb namelijk nog erg dikke dijen en wat buikvetjes die nog wegmogen, dus we gaan het zien :o

Anyways:
O: Yoghurt Griekse stijl, muesli en mango
T: drie redband snoepsleutels (schrok van de kcal dus dit heeft mijn dag een beetje verprutst haha)
L: pasta pesto en Griekse yoghurt
T: appel, wat komkommerschijfjes en een banaan-havermout muffin
A: Rijstwafels en cracotcrackers met hummus, kaas/kipfilet, rucola, komkommer en tomaat
T: banaan-havermout muffin
B: 7500 stappen (tel stappen nooit mee in mijn kcal)
Dan kom ik in totaal uit op 1867 kcal.

Vanaf vandaag ga ik van 1600 kcal naar 1700 kcal toe. Geen al te grote sprong, maar alsnog. Volgende week nog eens 100 erbij misschien en dan denk ik dat ik op 1800 kcal blijf steken om dat langzaam de laatste kilootjes eraf te krijgen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:53

Zit zit eindelijk eventjes haha. Heb globaal wel bijgelezen maar zal morgen nog even uitgebreid reageren. Ga zeker je blog in de gaten houden. Al ben ik niet zo van het bakken. Wil wel meer nieuwe dingen gaan koken.
Vandaag kwamen er 2 vriendinnen eten (quarantaine buddies jeej haha). En had "3 gangen" gemaakt.

O: banaan (haast haha)
L: 3 krusties (afbakbroodjes) gedipt in roomkaas
T: 4 winegums ofzo
A: voor: bladerdeeghapjes met spinazie, sjalot, peterselie, kruiden. Hoofd: moussake (vegan bechamelroux, aubergine, aardappel, ui, tomatenblokjes, linzen) en na: vegan flaflip met frambozen er op.
T: twijfel over een bakje borrelnootjes nog.

Was echt lekker, eet de komende 2 dagen weer moussaka haha. Wilde eens lekker vegan koken ipv vega. En een vriendin mag sowieso heel veel niet door haar medicatie. Dingen met gist erin bijvoorbeeld al niet. Dus moest veel dingen opzoeken of het mocht etc. Wel leuk om te doen. :P
Maar heb zo'n 16.000 stappen gezet en 82 actieve minuten vandaag. Dus ben veel aan het lopen/sjouwen geweest. Morgen minder actief haha. Maar dat komt er op neer dat ik vandaag zo'n 3400 kcal verbrand heb. Zal in werkelijkheid lager liggen dan mijn fitbit zegt maar is sowieso rond de 3000. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:04

Ik heb uiteindelijk ipv de jackfruit een vega burger met een ei gegeten en ook nog chips :+ Niet helemaal blij mee maar goed, ik pak het weer op :))

@Marlinde: je menu klinkt lekker!

Leuk dat jullie de blog leuk vinden! Ik hoop de komende tijd meer te gaan posten, heb er nu alle tijd voor :))

Mijn lijstje voor vandaag. Ik ga even een tijdje naar 1700 ipv 1500, geeft me iets meer ademruimte en ik merk dat ik dat even goed kan gebruiken nu. Als ik weer stil kom te staan ga ik weer terug, maar 1500 is sowieso wel heel gortig.

O: Een cinnamon roll en twee havermelk lattes (321)
T: Een bakje ananas (100)
L: Een kom bloemkoolsoep en twee roggeboterhammen, eentje met een omelet van twee eieren en eentje met philadelphia (592)
T: Twee mandarijnen (106)
A: Groene linzencurry met pandanrijst en gebakken uitjes (58)
Totaal kom ik dan precies uit op 1699!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:15

@Emmaa, Je blog ziet er tot zover goed uit! Ga hem in de gaten houden, super leuk :)
Prima toch dat je hebt toegegeven aan waar je echt zin in had. Kun je er nu weer met frisse moed tegenaan inderdaad! Soms is dat gewoon even nodig. Daarnaast goed om je aantal kcal te verhogen, in een constante strijd zitten met jezelf komt het resultaat vaak niet ten goede.

@Castilja, Sporten heb ik mijn ritme niet aan veranderd. Ik slaap inderdaad wel wat minder. Nu je het zegt zou dat best eens wat meer impact kunnen hebben dan ik denk!
Hoe is de lente-ui soep? Dat staat ook nog op mijn to-cook lijstje, ben er heel benieuwd naar!

@Kimmie, Wat een net lijstje! Fijn dat je moeder boodschappen hebt gedaan waar jij weer lekker mee vooruit kunt. Het lijkt me inderdaad lastig al je in deze periode uit huis zou willen gaan. Keek je naar een kamer oid of echt naar een huis/appartement?

@Lis_Ol, Herkenbaar, af willen van die vreetbuien. Dat was ook mijn voornaamste doel toen ik startte met gezonder eten! Het is wat mij betreft echt een kwestie van jezelf een nieuw ritme/nieuwe gewoontes aanleren. Met vallen en opstaan :+ Ik was van de echte vreetbuien na een aantal maanden echt wel af.

@Sneeuwvlok, Ik ben benieuwd :D Het is geen culinair hoogstandje, maar echt wel lekker voor de gewone doordeweekse dag haha.
Wauw goed bezig hoor! Ik weeg me altijd zonder kleding om goed te kunnen vergelijken, misschien een ideetje? Maar goed, uiteindelijk is wat je in de spiegel ziet het belangrijkste inderdaad. Het gaat je goed af, dus nog wat extra cm's verliezen gaat je vast lukken! :D

@Marlinde, Oh I love etentjes met vrienden haha! Super leuk dat je wat 'quarantaine buddies' hebt gemaakt en zo toch nog leuke dingen kan doen met elkaar. Klinkt heerlijk ook :) Leuke bijkomstigheid dat je er zoveel mee hebt verbrand :))

Mijn lijstje is gisteren wat lager uitgevallen, omdat ik wederom wat minder ingrediënten nodig had dan verwacht. Prima, want daardoor kon ik ongestoord nog een bastognekoek nemen (lekkerrrr <3 ).
Voelde me gisteren al weer iets fitter! Klein rondje gesport en nu wel weer heel moe. Vandaag netjes een rustdag dus, op mijn paarden rijden na :)
Ik ben verder wel echt mega tevreden over de verandering van mijn lichaam, dat geeft echt een fijn gevoel :)

Qua eten ziet mijn dag er zo uit:
O: 250gr Kvarg framboos met 20gr whey crispy
T: Smart bar crunchy en een kiwi
L: 2 volkorenboterhammen met hummus klassiek + tomaat en kipfilet + komkommer
T: Stukje gezonde appelcake
D: Spelt met tuinbonen, chorizo, artisjok en parmezaan
T: 250ml optimel chocolade en 1 protein bite
Totaal 1662 kcal

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:20

Dank voor de YouTube tips allemaal! Heb op de 2 aanbevolen kanalen direct geabonneerd; zag er goed uit. Ook precies wat ik zoek, niet die ellenlange filmpjes van een uur maar gewoon max 40 minuten. :D
De lente-ui soep is erg lekker! Ik lunch er momenteel ook mee; had over en staat nu een dampende bak naast me af te koelen. Heb gewoon die uit een pakje van Honig (budget lalala) maar je zal hem vast ook helemaal zelf kunnen maken. Lekker lijstje heb je!! Ik wacht even op mijn huurtoeslag/duo inkomen en dan ga ik eindelijk bij de B&F bestellen. Ik werk nu ook niet dus ik voel me een beetje schuldig om geld uit te geven en wacht daarom met wat grotere bestellingen :') :')

Anyhow. Mijn maag gedraagt zich weer een beetje normaal (joepie) dus dat is top. Kan eindelijk weer normaal eten zonder er niet lekker van te worden. Gisteren had ik een goede dag; 's ochtends en 's middags te weinig gegeten maar kon daardoor in de avond lekker opscheppen van zelfgemaakte nasi van een vriendin van me. Ook een flink stuk gewandeld. Lijstje van vandaag beetje gokken:
O: Volkoren boterham met een beetje oude kaas salade
L: Kop lente-ui soep, komkommer met tzatziki
T: Stukjes ananas en gerookte kip
A: Salade met kikkererwten en de overgebleven lente-ui soep.

Ga even een yogastrip ophalen bij een docente van me en die woont in het centrum van Amsterdam, dus wordt straks een uurtje fietsen en vanavond nog de krachttraining app.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:12

Leuke en lekkere lijstjes komen voorbij!

Sneeuwvlok, ja die doet mijn zusje ook idd! Zijn volgens mij wel heel fijn. Goed bezig!

Marlinde, je menu klinkt heerlijk! Etentjes met vrienden zijn altijd top!

Emma, prima dat je aan je lekkere trek hebt toegegeven.

Mara, ik keek naar een appartement. Maar nog niet echt serieus hoor. Dat komt wel als mijn zusje ook daadwerkelijk het huis uit is.

Lis_Ol, herkenbaar hoor, dat afwillen van vreetbuien. Ik heb er zelf ook in etappes ineens veel last van. Ook echt geen idee waar het vandaan komt, want had het eerst nooit.

Gisteren weer lekker 15 minuten mogen stappen op mijn paard. Eigenlijk niks bijzonders, maar fijn om niet altijd maar te moeten stappen ernaast.
O: twee boterhammen met hummus en Philadelphia, een appel. (337)
L: couscoussalade met linzen, spinazie, cherrytomaatjes, notenmix ongezouten, rozijnen en kaas. (581)
T: aardbeien. (36)
T: boterham met fruitstroop. (127)
A: bloemkool, kaassaus, aardappel en braadworst. (598)
T: oeps, we hadden weer allemaal lekkere dingen in huis: chocolat chip cookie, speculooskoekje, melkchocolade en witte chocolade. (337)
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen, 15 minuten paardrijden, stap en 80 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2016.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:43

Eulogy - Gefeliciteerd met je examen! Het is echt heel verslavend en leuk als je eenmaal bent begonnen. Lekker lijstje, mogen volwassenen ook eten hoor :o

Castilja - Super goed van de wijn! Twee kleine glazen is net zo lekker als een hele fles (nu proef je er tenminste nog wat van, ik ben na 3 glazen al zo aangeschoten dat er geen smaak meer aan de wijn zit :')). Lekker lijstje!

Mara - Hij was echt heerlijk, de Mac & Cheese. En ook mega goed gelukt met weinig ingrediënten. Misschien zit je in een dipje? Hopelijk gaat het snel weg! Heel lekker lijstje! Is de cake van Beukers goed gelukt?

Fijn dat je je weer wat fitter voelt!

Emma - Jammer dat het wat minder gaat, hopelijk gaat het snel weer wat beter! Lekker avondeten uiteindelijk! En ik ga je blog ook volgen, leuk!!

Kimmie - Heerlijk!! Ik ben ook echt benieuwd of het bij ons gaat lukken. Ik wil nu al verhuizen, alleen al om ‘s morgens wakker te worden met de geur van vers gebakken brood <3. Lekker lijstje weer!

Lis_OI - Dankje! Ik vind het ook mega raar gedoe weer met het examencommissie. Ik hoop dat het zonder gedoe opgelost wordt. Lekker lijstje! Door jou heb ik nu echt zin in een Red Bull, zo lang niet meer op. Had er een paar jaar geleden gewoon een verslaving aan; 3 blikjes per dag. Echt zo onwijs slecht :=

Sneeuwvlok - Lekker bezig!! Ook super dat het je lukt om je kcal te verhogen. En weer een lekker lijstje!

MarlindeRooz - Wat gezellig zo samen met je vriendinnen en een hele lekkere menu. Klinkt alsof jullie een top avond gehad hebben :)

Ik heb de matcha van de week besteld en dat is vandaag binnen gekomen. Ik ben er zo blij mee en nu al helemaal overtuigd. Ik heb vanmiddag de traditionele thee gemaakt en het was echt heel lekker. Ik heb het heerlijk in de zon gedronken met het geluid van de vogels om me heen. Was heel relaxed! Ik ga zo nog even een ijs-matcha-drankje maken want het is toch aardig warm in de zon haha

Ik heb in MFP ook mijn kcal per dag verhoogd (wel nog maar met 100 omdat ik het toch wel een beetje eng vind).

Mijn lijst vandaag:
T - 200 gram aardbeien
M - 3 geroosterde boterhammen met 1 plak ham door 3en gesneden, omelet van 1 ei, 2 eiwitten en een beetje geraspte kaas
T - matcha thee
T - raket waterijsje
T - matcha ijs drankje
A - zalm/spinazie lasagne
T - eiwit smoothie

Vandaag is mijn vrije dag dus ik heb lekker helemaal niks gedaan. Alleen in de zon gelegen en series gekeken. Ik heb ook geen zin om te gaan hardlopen vanavond of te wandelen, dus vandaag geen beweging. Morgen weer werken dus dan haal ik het wel in haha

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:04

Sneeuwvlok: wat goed dat je einddoel in zicht komt, knap hoor :j

@kimmie: ja die eetbuien zijn echt rot, ik weet wel waar het bij mij door kwam (emotie eter icm een burn-out. Zodra ik me rot voel ga/ging ik eten, knap nu op dus daarom hoop ik de regelmaat terug te vinden)

@mjwb; sorry voor de craving naar redbull :)) wij hebben hier thuis ook wel een verslaving gehad (vriend en ik) en nu flink geminderd. Heb nu dagen dat ik ze niet drink, alleen als ik moe ben. En dat ben ik nu deze dagen ook echt (weer 2 nachten slecht geslapen..)

Lekkere lijstjes! Verstandig dat sommige de kcal ophogen. Ik vind mfp altijd erg laag, dus speel daar zelf wel beetje mee.

Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan. Schrok me rot, -2 kilo vanaf maandag. Ik vermoed een hele hoop vocht ofzo :+
Net ook een nieuwe blender geleverd gekregen, dus vanaf morgen kan ik ook smoothies maken <3

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gr Griekse yoghurt, 15 gr muesli, 1/2 appel, kaneel, 200 ml optimel drink.
L: 2 tortilla wraps met 75 gr kipfilet, 50gr paprika, 50 prei en 1/4 rode ui, beetje sour crème en sla.
T: blikje redbull light :Y)
T: 1/2 appel, een peer
D: 175 gr sperziebonen, 100 gr zoete aardappel en een vega kaasburger.
T: 200 gr stracciatella kwark.