Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:44

Zertab schreef:
Emmaa_ schreef:
Als je het gewenste gewicht kwijt bent zal je ook op je eten moeten blijven letten en andere keuzes maken, je bent immers niet voor niets in de eerste instantie aangekomen. Maar je lichaam zal niet ineens extra aankomen omdat je dingen in het verleden hebt gelaten.

Nee dat snap. De rest van mijn leven zal ik daarin keuzes moeten maken uiteraard. Maar op feestjes drink ik gewoon graag.

En dat kan ook gewoon, dat kan nu ook. Het betekent alleen wel dat je andere dingen misschien moet laten of alternatieven moet zoeken die lager in kcal liggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:44

Om af te vallen moet je in een tekort eten en om op gewicht te blijven zul je op je verbruik moeten eten. Dus zolang je dat in je caldoel kunt inpassen zal dat ook gewoon kunnen :j

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:46

@Emma: Ja dat is ook zo. Daarom kies ik er nu voor om weinig te eten en vanavond dus alternatieven hapjes voor mijzelf te maken (feest is bij mij thuis)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:52

Neverland schreef:
Wauw wat ontzettend knap van jou! *\o/* Daar mag je echt trots op zijn!!

magda_90 schreef:
ScarOfWars schreef:
Stond net op de weegschaal, 64.9! In iets meer dan een jaar 20kg afgevallen! Jongens ik ben zó blij :D

*\o/* <3

Net 17 km in de bergen gewandeld, ik vind dat ik een glühwein verdient heb. :')

Dankjewel beide! Het is ook gewoon zo fijn om nu echt lekker in mijn vel te zitten en dat ik mijzelf nu wél een mooi persoon vind.

Geniet van je glühwein Magda!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:53

Ja, ik zal ook gezonder moeten blijven eten dan het afgelopen jaar. Anders is het er zo weer bij.
Daarom heb ik nu een peer, banaan, spinazie smoothie. Ook lekker. En dan kan ik straks gewoon taart en wat hapjes eten.

Dat is inderdaad belangrijk scarofwars, lekker in je vel zitten en jezelf mooi vinden!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:54

Daar zie ik wel tegenop. Het afvallen ging toen heel goed en nu ook best wel. Ik ben in 7 maanden namelijk 10kg afgevallen. Maar daarna... het op gewicht blijven...

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:59

Het op gewicht blijven dat lijkt mij inderdaad ook nog wel een uitdaging, maar ik blijf mijn eten invoeren in mfp en afwegen. En het 1x in de week wegen blijft er ook mooi in. Anders ben ik bang dat ik zo weer een paar kg. Erbij heb.

@San Ja dat zeker! Ik heb echt iets gemist in de afgelopen jaren met die negatieve kijk. Ik begin nu gewoon spontaan te lachen als ik in de spiegel kijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:00

Ik zou als ik op mijn doelgewicht zit graag wat meer intuitief willen eten. Regelmatig wegen, maar verder niet invoeren en kijken of ik mijn eetpatroon wat normaler kan trekken. Door een eetstoornis is mijn perceptie van een normale maaltijd compleet verpest en dat zou ik tzt graag aan willen pakken met hulp :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:01

Het wekelijks blijven wegen is wel een goede. Dat kan ik er ook weer op tijd bij zijn als ik merk dat het weer de andere kant op slaat.

Heb woensdag een etentje. Ik ga met de auto - kan ik sowieso niet drinken :D - en ik sla het toetje over.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:05

Ik had deze week 2 slechte dagen. Een paar verpakkingen vol met koekjes naar binnen gewerkt plus een groot menu van de mcdonalds met nog wat koekjes en ijs. 4 kg erbij -O- Nu let ik weer een paar dagen goed op mijn eten en ben ik weer op mijn begingewicht. Laat toch zien dat ondanks je een paar slechte dagen hebt, niet alles meteen verpest is. :) Daar had ik vroeger heel erg bang voor. Begin langzaam te accepteren dat het ook niet perfect kan gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:07

_Femkeeex schreef:
Ik had deze week 2 slechte dagen. Een paar verpakkingen vol met koekjes naar binnen gewerkt plus een groot menu van de mcdonalds met nog wat koekjes en ijs. 4 kg erbij -O- Nu let ik weer een paar dagen goed op mijn eten en ben ik weer op mijn begingewicht. Laat toch zien dat ondanks je een paar slechte dagen hebt, niet alles meteen verpest is. :) Daar had ik vroeger heel erg bang voor. Begin langzaam te accepteren dat het ook niet perfect kan gaan!

Voor zover het je misschien een beter gevoel geeft: om een kilo vet aan te komen moet je 7000 kcal eten. De kans is dus groot dat je vocht vasthoudt door de hoeveelheid sodium of dat het op een andere manier vertekend is. Maccie is niet goed voor je maar je komt er gelukkig niet 4 kilo van aan per keer dat je het eet.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:09

Ik denk dat het heel goed zou zijn als “we” weer teug zouden gaan naar gewoon drie maaltijden per dag. Zonder dingetjes tussendoor. Want daardoor blijft je insuline steeds hoog, en insuline is het “ vet opslaan hormoon”. In de jaren ‘60 ‘70 en daarvoor, hadden veel minder mensen overgewicht. Toen was het ook gewoon, om hooguit drie keer per dag goed te eten zonder tussendoortjes. Daar komt natuurlijk nog bij dat het eten veel minder bewerkt was en er minder toevoegingen werden gebruikt. Ik hoop iet dat ik hiermee weer mensen tegen me in het harnas jaag, want dat is niet mijn bedoeling. Ik vind het gewoon leuk om gedachtes te delen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:10

Ik kreeg juist het advies om zes keer per dag te eten, tegen de honger. Want anders zou ik écht veel naar binnen werken bij die drie maaltijden, puur van de honger.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:11

ScarOfWars schreef:
Stond net op de weegschaal, 64.9! In iets meer dan een jaar 20kg afgevallen! Jongens ik ben zó blij :D

Wow wat supergoed en helemaal in die periode! En wat ontzettend fijn dat je er niet alleen lichamelijk profijt van hebt, maar ook voor je zelfbeeld!

magda_90 schreef:
Net 17 km in de bergen gewandeld, ik vind dat ik een glühwein verdient heb. :')

Oh heerlijk, dat wandelen dan aangezien ik nooit alcohol drink! Waar zijn jullie op vakantie?

Ik ben van juni tot en met september vorig jaar onder begeleiding 10 kg afgevallen. Totdat ik nu eind december het weer opgepakt heb ben ik goed op gewicht gebleven, de motivatie om af te vallen was er ff niet, dus wel aan mijn dieet gehouden qua ontbijt/lunch/diner maar ertussendoor veel meer gesnoept.
Verlang wel weer naar langer licht zodat we 's avonds ook makkelijker een rondje kunnen lopen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:12

Ik denk dat het heel goed zou zijn als mensen gewoon een dieet volgen waar ze zich blij mee voelen en wat voor hen werkt. Of dat nou 3 keer op een dag eten is of 16 keer op een dag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:13

Neverland schreef:
Ik denk dat het heel goed zou zijn als mensen gewoon een dieet volgen waar ze zich blij mee voelen en wat voor hen werkt. Of dat nou 3 keer op een dag eten is of 16 keer op een dag.

_/-\o_

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:14

Pocca_Locca schreef:
Ik denk dat het heel goed zou zijn als “we” weer teug zouden gaan naar gewoon drie maaltijden per dag. Zonder dingetjes tussendoor. Want daardoor blijft je insuline steeds hoog, en insuline is het “ vet opslaan hormoon”. In de jaren ‘60 ‘70 en daarvoor, hadden veel minder mensen overgewicht. Toen was het ook gewoon, om hooguit drie keer per dag goed te eten zonder tussendoortjes. Daar komt natuurlijk nog bij dat het eten veel minder bewerkt was en er minder toevoegingen werden gebruikt. Ik hoop iet dat ik hiermee weer mensen tegen me in het harnas jaag, want dat is niet mijn bedoeling. Ik vind het gewoon leuk om gedachtes te delen.

Deze gedachte spreekt mij ook heel erg aan. Maar dan moet ik wel alle drie de maaltijden flink uitbreiden anders heb ik tussen de maaltijden in snel weer honger. Misschien moet ik er ook wel gewoon aan wennen.. maar dit proberen lijkt mij best wel interessant.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:16

Ik eet gewoon wanneer ik honger heb.
Als ik om 6.30 op het werk moet zijn heb ik vaak om 7u al honger en eet ik elke pauze iets.
Op vrije dagen ben ik vaak thuis aan het klooien en eet ik soms pas om 13u.
Dus de ene dag misschien 3 maaltijden en wat tussendoortjes en de andere dag 2 maaltijden en verder niks.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:17

In de jaren 60 en 70 hadden ze natuurlijk ook een hele andere levensstijl dan nu... Dat kan je niet vergelijk vind ik.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:29

Ik denk ook dat dat heel persoonlijk is. Ik kan geen maat houden met tussendoortjes, en eet dus meestal maar 2 grote maaltijden per dag - anders blijf ik snaaien (ik zit ook bijna nooit echt fysiek vol), maar dat is voor iedereen anders.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:29

Anniekskie, bedankt we zijn in Duitsland de frisse boslucht aan het opsnuiven. :+:
Ik ga die bergen wel voelen in mijn kuiten haha. Heerlijk gewandeld!

^ Afvallen is dus ook een verandering van leefstijl. Je een andere manier van eten zien te vinden en dat vast kunnen houden anders zit het er zo weer aan natuurlijk.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:32

Neverland schreef:

Helemaal mee eens!

Wat is iedereen goed bezig zeg, leuk om te lezen!

Gister gewogen en was -2 :)
Helaas afgelopen nacht een innige relatie met het toilet gehad dus vanmorgen was het -5
Zo jammer dat dat niet blijft :=

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:32

Neverland schreef:

Ja dat sowieso natuurlijk. Ik zei het ook niet om een mening op te dringen ofzo. Als je je er goed bij voelt, werkt het ook hoogstwaarschijnlijk. Hoewel 16 keer op een dag eten me wat erg extreem lijkt, en heel moeilijk om dan blijvend af te slanken, maar wie weet

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:37

Om aan mijn kc te komen nu lekker een snack a jack eten yum

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:39

Je zegt eigenlijk dat het beter is als "we" (dus iedereen hier) maar drie maaltijden op een dag zou eten. Maar wat voor jou werkt, werkt misschien niet voor een ander. Het enige juiste dieet is het dieet dat voor jou werkt.

Er is niks mis met 6 keer eten op een dag. Er is ook niks mis met 3 keer eten op een dag. Het gaat om het aantal kcal op een dag (en dit is voor iedereen anders), zo simpel is het.