Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:45

Phormicola op Bokt weet daar het fijne van, maar ik weet niet of zij nog actief is. Zij weet sowieso super veel over de effecten van voeding op het lichaam.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:00

Hey, ik ben ook sinds kort gestart met IF en ik moet zeggen dat het me prima bevalt! Alleen 's avonds nog wel eens een discussie met mijn knorrende buik, maar veelal lost water dat wel op.

Ik zit alleen wat in de knoop met eten. Ik wil de koolhydraten toch wel wat meer gaan beperken overdag. Ofwel, brood wat meer weglaten uit mijn voeding. Alleen merk ik dat ik het meteen "vullende" van brood soms toch best mis.
Zijn er hier misschien tips waarmee ik het brood zou kunnen vervangen? Ik ben al begonnen met meer gezonde vetten toevoegen als avocado en noten en grotere porties groenten. Maar misschien zijn er wel betere alternatieven waar ik zo zelf even niet opkom!

(Even een Sidenote; ik eet geen varkensvlees en neem geen zuivelproducten ivm allergieën)

Imre

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:09

Eiwitten uit andere bronnen dan zuivel zien te halen lijkt me een goed idee. Bijvoorbeeld een wrap met een omelet ipv een tortilla, eet wat (meer) kipfilet, eet je wel zuivelvervangers?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 14:12

Zuivelvervangers in de vorm van soya-producten of haverproducten eet ik inderdaad wel :j

Ik pak ook geregeld een gekookt ei tussen de middag, maar misschien is een "ommelet-wrap" ook wel een goed idee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:38

Ik ben een week bezig, ik doe het dmv het boek bullet proof.Ik doe het om mijn gezondheid te verbeteren,nu na een week zijn mijn darmen enorm blij er mee.

Ik slik veel suplementen, in de ochtend gaat er groene thee, grasboter en mct olie in de blender en dan drinken we dan op. ik eet om 12 uur of om 1 uur, dan eet ik zes tot 8 uur niks. En daar na eet ik na 16 uur, in de avond eet je de meeste koolhydraten.

Het bevalt me goed, mijn dochter vind het soms zwaar omdat je niet alles mag eten zoals gluten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 20:37

Ik ben gestopt met IF. Ik ga volgende week naar een nieuwe diëtiste die met meer dingen aankwam dan dat ik mijn voedingsschema moest aanpassen.
Ik gaf bij de vorige diëtiste aan dat ik het moeilijk vond om een ander eetpatroon te vinden om af te vallen(voor mijn lipoedeem). Kreeg vervolgens te horen dat ik mijn voedingspatroon moest aanpassen.
Deze nieuwe diëtist stelde een fysio voor en vroeg of ik wel eens een low carbdiëet heb geprobeerd.
Dus ik ben heel benieuwd

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:42

Hopen dat het voor je werkt, soms is het echt een zoektocht. Ik doe het niet alleen om af te vallen, ook om van binnen alles op te schonen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:59

Is hier iemand die mij in Jip en Janneke taal kan
bijpraten over IF ?

Doe al jaren kha eten, maar sinds ik gestopt ben met roken
gaat het werkelijk echt helemaal mis.... Totaal geen controle meer, en
ik begin echt de verkeerde kant op de groeien.

Kan iemand mij helpen?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:05

Wat wil je weten?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:10

Zerena schreef:
Wat wil je weten?

Hoe te beginnen :), zijn er schema's?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 12:17

Over hormonen en IF, misschien dat het het overhoop kan gooien maar nadat ik in 2019 ongeveer hele jaar op 16/8 heb gezeten was ik begin 2020 toch echt zwanger (iets was in 2018 4x fout is gegaan en in 2019 niet lukte?), inmiddels natuurlijk geen IF meer (en weer 10 kilo aangekomen), pas na stoppen borstvoeding beginnen we weer.

Maar ga eens googlen over hormonale gevolgen, ben erg benieuwd :j

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:17

BloemBloem schreef:
Zerena schreef:
Wat wil je weten?

Hoe te beginnen :), zijn er schema's?

Om het echt heel simpel uit te leggen is het eigenlijk gewoon zo dat je een aantal uren wel eet en de rest van de uren niet.
Hoeveel dat precies is kan je zelf bepalen.

Ik geloof dat de meest gangbare 16/8 is.
Dat kan je indelen in bijv: tussen 12:00 uur en 20:00 uur wel eten en dan dus tussen 20:00 en 12:00 niet eten.

Hoe en wat je eet is aan je zelf.
Sommigen tellen dan nog steeds calorieen of eten dan ook nog gewoon koolhydraatarm.

Voor mezelf werkte het op dat moment voldoende om me aan de vasttijden te houden.

Poosje81 schreef:
Over hormonen en IF, misschien dat het het overhoop kan gooien maar nadat ik in 2019 ongeveer hele jaar op 16/8 heb gezeten was ik begin 2020 toch echt zwanger (iets was in 2018 4x fout is gegaan en in 2019 niet lukte?), inmiddels natuurlijk geen IF meer (en weer 10 kilo aangekomen), pas na stoppen borstvoeding beginnen we weer.

Maar ga eens googlen over hormonale gevolgen, ben erg benieuwd :j

Het schijnt voor de vrouw wel gezondheidsvoordelen te kunnen hebben (volgens mijn huisarts)

Gefeliciteerd trouwens *\o/*
Ben je al bevallen?

Zelf op dit moment 39 weken zwanger, dus moet ook nog even wachten tot ik weer IF kan gaan doen ;) :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:45

Ik Heb het boek bullet proof en daar staat echt alles in.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:47

Hi dames,

Ik heb mij een beetje ingelezen over IF en ook wat bladzijden van dit topic gelezen en ben dan ook vandaag begonnen dus ik klets hier graag wat mee! Mijn lange termijn doel is 15kg afvallen, ik zie IF als een middel hiervoor maar niet als dé oplossing. Hoop dat het iig een positief effect heeft :)

Het enige waar ik echt tegen op zie is de koffie 's morgens. Normaal dronk ik twee kopjes met een zoetje en een klein beetje melk. Zijn er andere hier met tips hoe je dit het makkelijkste/snelste om kan krijgen naar zwarte koffie? Heb het vanmorgen geprobeerd maar vond het echt walgelijk :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:54

Zwarte koffie is een kwestie van wennen dat duurt even.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 14-09-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:55

Ik drink bullet proof groene thee,met mct olie en een klont grasboter en dat gaat in de blender. Het is ranzig maar het zijn vetten die je nodig hebt. Ik doe het niet alleen om af te vallen maar ook om gezonder te worden.

Bullet proof koffie is in Nederland niet te krijgen dus neem Ik groene thee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:43

Wat is mct olie?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 15:24

Dat is hoog gedoceerde kokos olie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:43

ok dank je

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:59

Ik wou het toch nog eens een kans geven. Ik heb best wel wat issues rondom eten en hoopte dat op deze manier ik minder obsessed zou zijn met eten. Ontbijt is mijn favoriete maaltijd van de dag. Als ik in bed lig dan ben ik al aan het fantaseren over mijn ontbijtje de dag erna. :+

Ik dacht dat ik het dus enorm zwaar zou krijgen. Ik heb gisteren om 19:45 voor het laatst gegeten en heb nu nog steeds niks gegeten. Ik heb nog geen knorrende maag. Ik voel me wel langzaam een beetje slecht worden (slap en extreem koud) dus ik ga zo maar eens een kwarkje eten met fruit. En dat terwijl ik al om 09:30 in de sportschool me helemaal kapot aan het zweten was. :')

Sta gewoon versteld van mezelf. :Y)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 14:39

Ik doe het nu al weer een tijd en het bevalt me prima. Eindelijk verlies ik gewicht en centimeters.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:27

Ik at vroeger echt vaak iets tussen door, nu eet ik tussen 12 en 1 en dan na 6 uur weer. Ik doe het o.a vanwege erge vermoeidheid en darmklachten en na jaren heb ik weer vaste ontlasting. Normaal nam ik vaak anti diaree pillen,en die heb ik niet meer nodig gehad.

Ik doe het ook volgens het boek, ik eet geen gluten en verder kan ik best gevarieerd eten.Ik eet 2 warme maaltijden per dag,ook slik ik supplementen o.a om goed te ontgiften.Mijn dochter is enorm opgeknapt en komt zelfs vrolijk uit bed. Dat is in 22 jaar nog nooit gebeurd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:04

Ik ben na 1 dag al over de streep. :')

Ik heb een issue dat ik onbeperkt kan dooreten en dat ik nooit het gevoel heb dat ik genoeg heb gehad. Ik kan oneindig dooreten. En ik heb eigenlijk van alles geprobeerd maar IF nog niet. Nu heb ik rond 13:00 dus een bakje kwark met fruit en muesli gehad, had daarna nog honger dus wat komkommer en tomaat erbij gepakt. Rond 16:00 kreeg ik weer honger dus 2 stukjes pure chocolade gegeten en wat speculaas koekjes. Nog steeds honger. Dus nu net zo'n pizza broodje gegeten als avondeten en mijn maag zegt nu: het is genoeg. Dit gevoel heb ik al maanden niet gehad. *\o/* En ik had nog wel een chocolade koek en een muffin naast mijn bord gezet als toetje maar zelfs daar heb ik geen zin in dus het gaat de koelkast in.

Normaal had ik die pizza gegeten, die muffin en chocolade koek en had ik daarna nog wat broodjes gesmeerd totdat ik echt maagpijn had (voor mij was dat het teken dat ik genoeg heb gehad :')).

Oke, qua voedingswaarden is het ruk (het is weekend :')). Maar dit is al een grote stap vooruit voor mij. *\o/*

Straks voor 20:00 nog iets kleins eten en dan weer volhouden tot 12:00. :) Hopelijk is dit iets blijvends en is het niet omdat mijn maag in de war is. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:16

Maar Marleen dan doe je niet aan IF toch? Of begrijp ik je verkeerd.

Klinkt goed Neverland. Het verbaast me altijd hoeveel energie ik altijd heb in de ochtend zonder iets te eten. Ik hoop dat het zo goed blijft werken voor je.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:20

Ja ik doe IF en ik heb 2 eet momenten op een dag, ik doe het vooral om van binnen gezonder te worden.