Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:52

_lautje_ schreef:
Maxima je valt in herhaling. Al je argumenten zijn al zo vaak ontkracht.
Voor wat betreft ziek worden door de vaccinatie dmv shedding: het is theoretisch mogelijk dat na het bmr vaccin het vaccinvirus wordt uitgescheiden via feces of urine en daar mazelen of rode hond veroorzaakt, van mazelen is er wereldwijd 1 geval bekend op miljarden vaccinaties)

Het vaccin is een dode stof dus eigenlijk kan dat niet.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:33

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 23:54

janderegelaa schreef:
_lautje_ schreef:
Maxima je valt in herhaling. Al je argumenten zijn al zo vaak ontkracht.
Voor wat betreft ziek worden door de vaccinatie dmv shedding: het is theoretisch mogelijk dat na het bmr vaccin het vaccinvirus wordt uitgescheiden via feces of urine en daar mazelen of rode hond veroorzaakt, van mazelen is er wereldwijd 1 geval bekend op miljarden vaccinaties)

Het vaccin is een dode stof dus eigenlijk kan dat niet.

Dood of ernstig verzwakt :j

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 01:02

Maxima_S schreef:
Citaat:
Ze hebben ook levenslange bescherming na vaccinatie -O- ... zo moeilijk te begrijpen..

Maar - inderdaad fijn dat de maatregel resultaat heeft.

Nou dat is dan ook een fabeltje...dus even je post redigeren...het is mogelijk bij bepaalde vaccinaties dat er levenslange bescherming optreed het is echter ook mogelijk de ziekte alsnog te krijgen evt. Milder en het is mogelijk de ziekte te verspeiden, ook als je zelf geen symptomen hebt door vaccinatie. Het is ook mogelijk dat je de ziekte krijgt door de vaccinatie ookal zal dit met man en macht ontkend worden. Dit laatste geldt niet voor alle vaccins overigens.

En dan gaat het nooit om 100% van de gevaccineerden...want sommige reageren slecht of niet, of met een boel pech is jou kindje allergisch en kan hij of zij het niet meer navertellen...

Feitelijk krijgen ziekten geen voet aan de grond waar de vaccinatiegraad hoog is. Ook al ben je een non-responder - als jij vaccineert en iedereen om je heen ook is de kans dat je de ziekte oploopt nihil. Maar ok - laat ik het anders verwoorden - de kans dat je levenslang beschermd bent is veel, veel hoger dan de kans dat je de ziekte oploopt met alle mogelijke gevolgen van dien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 01:36

Maxima_S schreef:
Ik ga niet meer ophoek naar bronnen ;-) dat is zinloos omdat ze allemaal worden weggezet als nepnieuws. Er is genoeg over te vinden....

En dus is vaccineren verplichten alleen in de kinderopvang toch redelijk zinloos? Een kind gaat toch ook mee naar de supermarkt, speeltuin, etc?

Naja...in elk geval klinkt levenslang beschermd heel hoopvol maar zijn alle babies nog steeds niet beschermd al lijkt het misschien een stuk veiliger...tenzij ze alleen in het kdv verblijven en niet thuis met de ouders die op kantoor, de kantine, het ov of ergens anders het virus toch oppakken...

De illusie dat we de virussen slimmer af kunnen zijn, dat we onsterflijk worden door AI, het zal wel, ik sla graag over, in alle opzichten!

Door de verplichting tot vaccineren op het kdv blijkt de vaccinatiegraad te stijgen. Ze gaan van 40 a 50 ongevaccineerde kinderen naar negen. Daardoor heb je een betere groepsbescherming en zijn kinderen dus beter beschermd in de supermarkt. Het is allemaal niet zo ingewikkeld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 01:50

Magrathea schreef:
Maxima_S schreef:
En dus is vaccineren verplichten alleen in de kinderopvang toch redelijk zinloos? Een kind gaat toch ook mee naar de supermarkt, speeltuin, etc?

Ik weet niet wat jij allemaal doet in de supermarkt maar ik vind een plek waar veel kinderen dicht op elkaar zitten voor 8u wat anders dan elkaar passeren in de supermarkt of contact hebben in de buitenlucht.
En ik zal het nog maar eens zeggen ook al lees je volgens mij de helft van de posts niet eens :z maar als de dekkingsgraad voldoende is zijn die babys die nog niet gevaccineerd kunnen worden ook beschermd door de 'kudde'. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen?

Het kan best zijn dat je het echt niet begrijpt, misschien is dit interessant: een ziekte-verspreidings-simulator
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2016/vaccinatie/
Hoe de simulator werkt: elk balletje representeert een mens die een bepaalde kans heeft om ziek te worden als hij/zij een besmet persoon tegen het lijf loopt. Bij een lage vaccinatiegraad zie je dat het in het begin wel meevalt maar dat het na een soort van kantelpunt als een razende om zich heen grijpt.
Wanneer de vaccinatiegraad hoog is dan sterft de ziekte snel uit omdat het aantal nieuwe besmettingen gewoon enorm klein is.
Dat is gewoon basis kansrekenen. Wat valt daar niet aan te geloven? :o?

Dank voor deze link! Echt heel interessant om het te zien gebeuren. Ik prefereer een zeer hoge vaccinatie graad :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:55

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/va ... ~b137b287/

Interessant stuk over het profiel
Van de antivaxxers... Over het proberen te overtuigen met wetenschappelijke argumenten:

Volkskrant schreef:
Dat zal echter niet lukken, integendeel: het werkt averechts. In een Amerikaans-Engels onderzoek uit 2014 probeerden wetenschappers op verschillende manieren misinformatie over vaccins te ontkrachten, maar geen enkele methode was effectief: uiteindelijk stonden de ouders die deze informatie tot zich namen, juist argwanender tegenover vaccins dan vóór de studie. Die uitkomst strookt met onderzoek van de Amerikaanse Yale-psycholoog Dan Kahan, die in 2010 ontdekte dat als mensen vanuit emotionele waarden overtuigd zijn van een standpunt, ze daar zelfs harder in gaan geloven als ze worden geconfronteerd met tegenstrijdige feiten. In zijn studie ging het over klimaatverandering, kernenergie en wapenbezit, maar vaccinaties passen in hetzelfde rijtje.

Hoe het dan wel moet? Dat weten experts eigenlijk nauwelijks. Wellicht zou het helpen als zorgprofessionals écht het gesprek aangaan - in de eerste plaats luisteren in plaats van overtuigen - zodat ruimte ontstaat om de onderliggende angsten van vaccinatietwijfelaars boven tafel te krijgen. Overheden, instituties en farmaceutische bedrijven moeten bovendien werken aan vertrouwen. Dat zijn echter geen gemakkelijke opdrachten en zeker geen waarmee op korte termijn resultaten behaald kunnen worden.

Avalanche

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:55

Interessant. Ik vraag me af hoe het dan wel moet....... want zelf komen ze wel met pseudo-wetenschappelijke argumenten, en het is een beetje een reflex om die dan te willen ontkrachten. Als je dat niet doet ben je ook niet betrouwbaar want dan weet je niks :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:01

Avalanche81 schreef:
Interessant. Ik vraag me af hoe het dan wel moet....... want zelf komen ze wel met pseudo-wetenschappelijke argumenten, en het is een beetje een reflex om die dan te willen ontkrachten. Als je dat niet doet ben je ook niet betrouwbaar want dan weet je niks :+

Niet vrees ik.
Zelfde soort onderzoek is ooit eens geweest over hoe je mensen kan motiveren te stoppen met roken. Was ongeveer dezelfde conclusie; gevolgen van roken vertellen werkt niet, rooklongen laten zien werkt niet etc.
Het enige wat wel effectief is is mensen uit eigen beweging te laten ombuigen naar gedragsverandering.
Maar is volgens mij een van de moeilijkste onderwerpen der psychologie; gedragsverandering.

Maar als mensen echt niet willen houdt het echt op. Wat dus nog wel een beetje helpt is verplicht maken, of er financiële gevolgen aan hangen, dan willen een hoop mensen ineens wel. En dan hopen dat de vaccinatiegraad gehaald wordt.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:02

Dan werkt het weren van ongevaccineerde kinderen van kinderdagverblijven toch beter op korte termijn :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:06

Diddykong schreef:
Dan werkt het weren van ongevaccineerde kinderen van kinderdagverblijven toch beter op korte termijn :D

Dat soort maatregelen zul je dan idd moeten nemen ja...... blijkbaar werkt het. Maar 't is wel jammer dat het nodig is. Maar goed, het werkt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:08

Ja gedragsverandering moet je dus gewoon afdwingen

Wat bij roken tot nu toe beste werkt is het onmogelijk maken of daadwerkelijk te roken op plekken waar dat veel gebeurde. Dus op het werk, in de kroeg en nu dus ook terrassen.
Dat werkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:21

Avalanche81 schreef:
Diddykong schreef:

Dat soort maatregelen zul je dan idd moeten nemen ja...... blijkbaar werkt het. Maar 't is wel jammer dat het nodig is. Maar goed, het werkt.

En als het dan niet de vaccinatiegraad omhoog haalt bescherm je in elk geval de kudde-immuniteit, al is het lokaal / in een beperkte omgeving

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:22

tmr001 schreef:

Van de antivaxxers... Over het proberen te overtuigen met wetenschappelijke argumenten:

Volkskrant schreef:
Dat zal echter niet lukken, integendeel: het werkt averechts. In een Amerikaans-Engels onderzoek uit 2014 probeerden wetenschappers op verschillende manieren misinformatie over vaccins te ontkrachten, maar geen enkele methode was effectief: uiteindelijk stonden de ouders die deze informatie tot zich namen, juist argwanender tegenover vaccins dan vóór de studie. Die uitkomst strookt met onderzoek van de Amerikaanse Yale-psycholoog Dan Kahan, die in 2010 ontdekte dat als mensen vanuit emotionele waarden overtuigd zijn van een standpunt, ze daar zelfs harder in gaan geloven als ze worden geconfronteerd met tegenstrijdige feiten. In zijn studie ging het over klimaatverandering, kernenergie en wapenbezit, maar vaccinaties passen in hetzelfde rijtje.

Hoe het dan wel moet? Dat weten experts eigenlijk nauwelijks. Wellicht zou het helpen als zorgprofessionals écht het gesprek aangaan - in de eerste plaats luisteren in plaats van overtuigen - zodat ruimte ontstaat om de onderliggende angsten van vaccinatietwijfelaars boven tafel te krijgen. Overheden, instituties en farmaceutische bedrijven moeten bovendien werken aan vertrouwen. Dat zijn echter geen gemakkelijke opdrachten en zeker geen waarmee op korte termijn resultaten behaald kunnen worden.

Fijn dat wat ik al paginas lang roep nu ook wetenschappelijk bewezen is :D
Tja, het verplichten, ik blijf het verdomd pijnlijk vinden om mensen te dwingen tot een keuze die ze zelf immoreel vinden. Al helemaal als die keuze verplicht wordt door financiele consequenties.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:03

verootjoo schreef:
Avalanche81 schreef:

Niet vrees ik.
Zelfde soort onderzoek is ooit eens geweest over hoe je mensen kan motiveren te stoppen met roken. Was ongeveer dezelfde conclusie; gevolgen van roken vertellen werkt niet, rooklongen laten zien werkt niet etc.
Het enige wat wel effectief is is mensen uit eigen beweging te laten ombuigen naar gedragsverandering.
Maar is volgens mij een van de moeilijkste onderwerpen der psychologie; gedragsverandering.

Maar als mensen echt niet willen houdt het echt op. Wat dus nog wel een beetje helpt is verplicht maken, of er financiële gevolgen aan hangen, dan willen een hoop mensen ineens wel. En dan hopen dat de vaccinatiegraad gehaald wordt.

Nee roken is anders. Bij roken werkt bijv. het fear appeal wel (maar alleen op korte termijn). Het werkt bij roken beter om mensen zíchzelf te laten overtuigen. Ben even de term kwijt, maar basically adverteer je met een vraag die mensen 'in hun hoofd' dan gaan beantwoorden. Door ze zelf argumenten te laten bedenken kan je ze overtuigen :j.

Echter weten rokers ook dondersgoed dat het niet gezond is, je wil ze 'alleen nog maar' laten veranderen van gedrag: ze hebben 'alleen maar' last van de cognitieve dissonantie die je moet beïnvloeden. Anti-vaxxers moet je ook daadwerkelijk laten veranderen van mening, en dán nog eens van gedrag. Dat is veel moeilijker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:21

Dat bedoel ik idd bij het roken. Je moet ze zo prikkelen dat ze vanuit zichzelf gaan bedenken dat ze willen stoppen met roken.

Met vaccineren lijkt me dat moeilijker. Maar ook omdat de groepen zo lijnrecht tegenover elkaar staan.
Van roken weet iedereen dat het slecht is.. (ok heb ze meegemaakt dat ze dat niet wisten... en oprecht dachten dat het niet slecht was) maar bij vaccineren ligt dat ook nog anders aangezien mensen echt de werkzaamheid en het nut betwisten -O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:37

tmr001 schreef:

Volkskrant schreef:

Als er blijkbaar geen enkele methode effectief is om ze te overtuigen, dan moet je misschien helemaal niet inzetten op proberen te overtuigen, maar gewoon verplicht die spuiten erin zetten, ongeacht of de ouders nu wel of niet geloven dat dat het beste is.

Bij inkomstenbelasting of BTW of accijnzen wordt toch ook niet op mensen ingepraat totdat ze zelf inzien dat het misschien wel het beste en het netste voor iedereen is om dat te betalen? Nee, dat wordt gewoon ingehouden op je loon of bij de aankoop van een artikel erbij gerekend. Daar ontkom je niet aan. Kwestie van zorgen dat dat met vaccinaties net zo gaat.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:02

Oh wat foei.....dat we er niet uitkomen dat is een understatement maar het is van een ongekende tirannie om dan aan alle kanten moedwillig de boel te verplichten. Uit angst ook nog...

Voor mij is het allang duidelijk hoor, en voor vele met mij. Ik laat mij niet door iemand verplichten iets in mijn kind te spuiten, of in mijzelf waarvan ik niet overtuigd ben dat het werkelijk veilig en effectief is of dat het bijdraagt aan een gezondere, liefdevollere en mooiere wereld.

Maar aangezien mijn gevoel en staat van zijn in de huidige maatschappij of "samenleving" überhaupt niet past (want ik wil ook niet blootstaan aan 5G en andere, in mijn ogen onmenselijke, technologie en controle) Kies ik er dan voor om mij onder te dompelen het grijze gebied wat "gewoon uitschrijven" heet. Een wereldburger zonder vaste woon of verblijfplaats. Knappe jantje die je dan nog iets verplicht.... En ik zou lachend alle zogenaamde luxe als toeslagen etc. (je kunt het ook zien als lokkers, handboeien of iets dergelijks) opgeven om gezond en vrij (in mijn keuzes, in mijn overwegingen) te blijven....

Het systeem is ZIEK! Walgelijk gewoon.... en iedereen loopt braaf achter de ziekmakende beleidmakers aan...
Ik ben benieuwd wat Frank Ruesink als antwoorden krijgt op zijn vragen en wat er gaat gebeuren als er daadwerkelijk verplichting komt.

Het is een schending van de rechten van de mens.... dat is het, en dat is absoluut ontoelaatbaar. Maar misschien wordt dat eerst zichtbaar voor de meesten als het al te laat is...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:22

Serieus Maxima in plaats van weer een heel epistel te schrijven kan je ook gewoon reageren op de reacties die wij vorige keer op je bericht geven. Maar dat is zeker te veel gevraagd :roll: ? Je wil immers gewoon ons/de overheid/vaccins als boeman uitmaken maar kan die argumenten niet onderbouwen dus ga je maar zo hard mogelijk roepen en vooral niet reageren zodat je maar niet te hard naar de validiteit van je eigen argumenten hoeft te kijken.

Maxima_S schreef:
Oh wat foei.....dat we er niet uitkomen dat is een understatement maar het is van een ongekende tirannie om dan aan alle kanten moedwillig de boel te verplichten. Uit angst ook nog...

Uit angst? Ik noem het liever voorzorg. En tirannie? Volgens mij besef je je niet wat voor luxe leven je wel niet hebt dat je momenteel nog vaccinaties kan weigeren. Dat je überhaupt vaccinaties wil weigeren. Mensen uit 3e wereldlanden grijpen die kans met beide handen aan.

Maxima_S schreef:
Voor mij is het allang duidelijk hoor, en voor vele met mij. Ik laat mij niet door iemand verplichten iets in mijn kind te spuiten, of in mijzelf waarvan ik niet overtuigd ben dat het werkelijk veilig en effectief is of dat het bijdraagt aan een gezondere, liefdevollere en mooiere wereld.

Jammer voor jou boeit het de overheid geen reet of jij het er wel of niet mee eens bent. Als het straks verplicht wordt (stel de vaccinatiegraad daalt gevaarlijk laag) zal je je eraan moeten houden of de consequenties onder ogen zien. En 'velen met jou'? Gelukkig is de overgrote meerderheid van Nederland verstandig en vaccineert gewoon. En fijn dat jij er niet van overtuigt bent, maar velen wetenschappers en doktoren zijn dat wel. En zij weten het toch velen malen beter dan jou, kennen de materie beter en hebben er vaak ook diepgaand onderzoek naar gedaan (en onder 'onderzoek' valt in dit geval wetenschappelijk opgezet onderzoek en niet het googlen naar slechte onbetrouwbare websites wat jij doet).

Maxima_S schreef:
Maar aangezien mijn gevoel en staat van zijn in de huidige maatschappij of "samenleving" überhaupt niet past (want ik wil ook niet blootstaan aan 5G en andere, in mijn ogen onmenselijke, technologie en controle) Kies ik er dan voor om mij onder te dompelen het grijze gebied wat "gewoon uitschrijven" heet. Een wereldburger zonder vaste woon of verblijfplaats. Knappe jantje die je dan nog iets verplicht.... En ik zou lachend alle zogenaamde luxe als toeslagen etc. (je kunt het ook zien als lokkers, handboeien of iets dergelijks) opgeven om gezond en vrij (in mijn keuzes, in mijn overwegingen) te blijven....

Hahaha onmenselijke technologie en controle :))? Ben jij zo iemand die ervan overtuigd is dat de straling van 3G/4G/5G gevaarlijk is voor de gezondheid?
En wereldburger zonder vaste woon of verblijfplaats... ik wens je werkelijk veel succes. Aangezien je denk ik best wel onderschat voor hoeveel zaken je een vast adres moet hebben.

Maxima_S schreef:
Het systeem is ZIEK! Walgelijk gewoon.... en iedereen loopt braaf achter de ziekmakende beleidmakers aan...
Ik ben benieuwd wat Frank Ruesink als antwoorden krijgt op zijn vragen en wat er gaat gebeuren als er daadwerkelijk verplichting komt.

En jij loopt zeer naïef achter leugenaars en charlatans aan.

Maxima_S schreef:
Het is een schending van de rechten van de mens.... dat is het, en dat is absoluut ontoelaatbaar. Maar misschien wordt dat eerst zichtbaar voor de meesten als het al te laat is...

Schending? Laat me niet lachen. Meen je dit nu serieus?

Ik sta er soms echt van te kijken hoe naïef mensen zijn :n. Als je denkt dat je het in Nederland zo slecht hebt dan ben je -sorry- echt dom.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:25

Welnee, het is helemaal geen tirannie. Net zoals de verplichting om een gordel in de auto of een helm op de motor te dragen ook geen tirannie is. We leven in een democratische rechtstaat, dat betekent dat wij als burgers van dit land onze overheid bepaalde rechten en plichten hebben gegeven. Eén van die plichten is dat de overheid ons als burgers moet beschermen, o.a. door te vaccineren. En voor alle duidelijkheid, een overgroot deel van de Nederlandse bevolking is van mening dat vaccineren goed is. In democratische rechtstaat geldt ook dat je als meerderheid rekening houdt met de minderheid. Dus zolang de vaccinatiegraad zodanig hoog was dat een ongevaccineerde minderheid geen invloed had op de kudde immuniteit, werd die keuze geaccepteerd. Maar nu de vaccinatiegraad te ver dreigt te dalen, heeft de overheid de plicht om de meerderheid te beschermen tegen een minderheid. Zouden we dat niet doen, dan zou er pas sprake zijn van tirannie, een kleine minderheid van antivaxxers die voor de meerderheid bepaalt dat de kudde immuniteit niet nodig is.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:30

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 23:37

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:01

Maxima_S schreef:

Wat een onzin. Ga is met de mensen in Noord-Korea praten. Of dichterbij, Wit-Rusland (ben ik geweest - ik kan je vertellen dat we het écht prima hebben in Nederland). Of andere landen waar een totalitair regime of oorlog heerst. Dát is tirannie en het schenden van mensenrechten. Onmenselijke technologie? Hou toch op.

De eventuele verplichting om te vaccineren is een beslissing die wordt genomen in het belang van de volksgezondheid. Ik heb er geen enkele moeite mee.

En wat Imandra zegt - het zou echt leuk zijn als je eens inhoudelijk ingaat op wat er wordt geplaatst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 09:21

Wou net zeggen, je doet net alsof we in noord Korea wonen ofzo.

Die beleidsmakers maken dit beleid ook voor zichzelf he...
Die hebben ook een gezin met kinderen. Die laten ze ook vaccineren. Ik ken geen arts/immunoloog/viroloog die z’n eigen kinderen niet laat vaccineren.
Je zet ze weg als mensen die ons als klootjesvolk kapot wil maken :n
Ik vind dat gewoon respectloos.
Maar tegen zulke bizarre meningen is gewoon tegenop te discussiëren.

En uitschrijven, kan. Maar hoe wil je dan jezelf van inkomen voorzien, waar ga je wonen, wat ga je dan doen als je ziek wordt, weet je wel voor wat allemaal je een registratie nodig hebt?

Of ga je dan lekker ongevaccineerd ergens in de rimboe wonen?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:45

Maxima_S schreef:

Misschien is het hoog tijd dat jij gaat emigreren naar een niemandsland waar je geen last hebt onmenselijke technologie, 5G en het verziekte systeem. Of van de dreiging van verplicht vaccineren. Of koop gewoon een prive-eiland en sticht daar je eigen utopia.