Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 20:28

Ik ga het morgen eens bespreken met m'n uroloog en de zorgverzekering. Als m'n Uroloog morgen wel terug belt iig..

Ladypronk; Weet je toevallig of hij een neurostimulator van Axonics had?

Ik probeer genoeg te blijven drinken. Maar makkelijk is het niet.. In het begin maakte het niet uit of ik genoeg dronk, want ik moet toch 4/5 keer per dag katheteriseren. Of dat nou 100 ml is of 500.. Maar nou doet het lopen ook pijn, dus scheelt het nogal hoeveel er in m'n blaas zit.

Net de HAP gebeld.. Zie zo op tegen het katheteriseren. Vond het wel rot om daarvoor weer de HAP te bellen, maar ik kan er ook niks aan doen dat de Uroloog niet terugbelt en ik daardoor moet wachten tot na het weekend. Omdat ik verder niet ziek ben, en het zelf ook niet echt nodig vind om gezien te worden door een HA (Op de pijnstillers voorschrijven na, kunnen ze niks voor me doen), mag ik straks gewoon tramadol ophalen bij de apotheek in het ZH.

Maflinger_S

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:40

Je hebt de HAP gebeld, dus je hebt goed voor jezelf gezorgd. Dat is toch mooi!

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:51

Ik heb zo geen idee welke neurostimulator hij had. Ik zal eens kijken of hij het weet.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 01:07

Wat een worsteling ga je toch door.
Ik vind het knap dat je zo voor ezelf opkomt maar heb echt met je te doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 09:44

Ik zou eisen dat de uroloog je terug belt voor een bepaalde tijd. laat je niet afschepen vandaag.
Desnoods naar het ziekenhuis toe rijden, dit is echt niet normaal om zoveel pijn te ervaren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 11:28

Maar ligt het aan de uroloog? Ts heeft zelf aangegeven niet voor alternatief open te staan (via buikwand) wat haar enorm zou kunnen helpen.. ik heb het idee dat er vanalles wordt geopperd maar dat ts ook wel iets eigenwijs is.

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 11:38

Nouja, niet voor open te staan.. Ik heb eerder ook al gezegd, dat ik er wel voor open zou staan, ondanks dat ik het idee heel erg eng vind. Maar dat ze het er 2 keer over gehad hebben, maar beide keren besloten dat het wss geen goede oplossing is voor mij, omdat ik door de verblijfskatheter constant blaaskramp had en ze denken dat dat met een suprapubische katheter niet anders gaat zijn.
En zo'n ding plaatsen, om hem er snel weer uit te moeten halen is ook niks.. Daarvoor zitten er toch echt wel te grote risico's aan.

Verder probeer ik alles, maar echt veel optie's zijn er verder niet..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:03

Echt hoor, ik vind het nogal wat om ts te gaan bestempelen als eigenwijs. Meerdere malen heeft ze bovenstaande al uitgelegd, maar blijkbaar denken mensen dat ze dat verzint en het maar lekker eigenwijs weigert :roll:
De uroloog zal t vast beter weten dan jullie...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:12

MarjanB schreef:
Maar ligt het aan de uroloog? Ts heeft zelf aangegeven niet voor alternatief open te staan (via buikwand) wat haar enorm zou kunnen helpen.. ik heb het idee dat er vanalles wordt geopperd maar dat ts ook wel iets eigenwijs is.

Serieus?
Denk je echt dat er een uroloog staat te springen om zo’n suprapub door de buikwand in te brengen als TS al zoveel complicaties heeft na een buikoperatie?
Logisch dat ze dat niet willen, wie weet wat voor complicaties je je nog meer op de hals haalt.
Plus dat blaaskrampen verhaal wat TS hierboven al uitlegt. Snap wel dat de uroloog er niet zo happig op is.

Feit blijft wel dat is natuurlijk enorm k*t is :(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:20

Volgens mij heeft de uroloog dat helemaal niet gezegd, althans dat maak ik niet op uit ts d’r berichten :)

Hoe poedersuiker het ook is voor ts, het gaat haar niet helpen als ze niet op d’r strepen gaat staan of zelf beslist om niet zo door te willen gaan. Ook aan wat je nu doet met catheteriseren zitten risico’s

Ts, hoe moeilijk ook ga er vanuit dat je nog een tijd moet wachten op die neurostimulator en kijk hoe de tussenliggende tijd voor jou het meest draagbaar is. Kan me voorstellen dat dit je enorm beperkt en dat je het zat bent, maar de enige die stappen kan zetten ben jij. Ik zeg altijd maar zo, een brutaal mens heeft de halve wereld.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:24

Wat naar dat het katheteriseren zoveel pijn geeft zeg.. En ontzettend vervelend dat de uroloog al een paar keer zou bellen, maar dit niet doet. Ik zou straks toch maar weer even zelf naar ze bellen om te vragen of het voor vandaag wel ingepland staat (en voor wanneer dan) dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Verder natuurlijk heel erg balen dat die neurostimulator voorlopig nog niet gaat komen. Een beetje blij gemaakt met een dooie mus nu eigenlijk.. Hopelijk kun je het alsnog in Rotterdam laten doen oid.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:33

Niet wachten op terugbellen hoor, gewoon de assistente blijven bellen vandaag dat de uroloog je nog niet gebeld heeft.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 13:58

MarjanB schreef:

Serieus, denk je dat dit een simpel iets is die ze er zo even in zetten.
Zoals Ts al meerdere malen benoemd heeft vindt de uroloog dit geen goed plan.
Sommige doen hier alsof een sp een gouden oplossing is maar vergeten voor het gemak even dat het ook heel veel complicaties kan geven en die heeft ts ook al genoeg zonder dat ding.
Goed dat je voorzichtig bent ts maar laat je niet van het kastje naar de muur sturen door een uroloog die niet terug belt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:15

Ik vind het vooral heel naar dat de uroloog je niet terugbelt...
Ik vind het erg knap hoe jij hiermee om gaat.

Misschien moet men voor nu stoppen met beginnen over de suprapub. Idiote discussie dit steeds geeft.
Als het de makkelijkste en beste oplossing was geweest was ie vast al geplaatst..

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 14:26

TS, er bestaan ook suprapubisch katheters zonder ballonnetje maar die ze fixeren dmv hechtingen, hoe en wat weet ik niet precies maar misschien een idee om dat aan te kaarten?

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:44

TS hoe gaat het nu? Ik hoop dat je inmiddels je uroloog hebt gesproken?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 19:17

Bedankt voor de reactie's! En dat ga ik eens navragen Annenas! :j

Het gaat nog niet beter helaas. Heb ondertussen wel een uroloog gesproken (Niet ''mijn'' Uroloog, maar dienstdoende die dag) en die heeft vesicare voorgeschreven. Gebruik dat nu 3 dagen, maar kon even duren voor het ging werken.. En zo niet, dan moest ik weer terugbellen.

Merk nog geen verschil.. Nouja dat ik de hele dag door moe ben, maar verder niet :Y)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:50

Vesicare hielp bij mij wel tegen blaaskramp toen ik een catheter had. Hopelijk bij jou ook!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 12:09

Tot nu toe weinig verschil.. Afgelopen nacht meerdere keren wakker geworden van de pijn :( Vanmiddag telefonische afspraak met mijn Uroloog.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:04

Wat vervelend dat t nog steeds zo slecht gaat.. Ik hoop dat t snel gewoon beter gaat voor je! Dit is niets zo.. Y;(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 00:36

J1995 schreef:
Tot nu toe weinig verschil.. Afgelopen nacht meerdere keren wakker geworden van de pijn :( Vanmiddag telefonische afspraak met mijn Uroloog.

Leverde die afspraak wat op? Wel heel ellendig. :+:

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 01:49

Ik krijg nu meer Vesicare :) Had eerst 5 mg en nu 10.

Had zo geen snelle oplossing, vesicare kan wel een poosje duren voor het werkt.. Uroloog vond het lastig. Ook omdat ik vandaag weer 1000 cc in m'n blaas had en daar dit keer helemaal geen druk oid van voelde, gewoon helemaal niks. Dus de vesicare lijkt toch wel wat te doen. Maar toch houd ik pijn.. En ik weet gewoon 100% zeker dat het m'n blaas is, gaat ook tot in m'n plasbuis. Maar het maakt dan weer niet uit of er 100 cc in zit of 1000 cc...

Uroloog vroeg nog of ik geen blaasontsteking heb, maar zei dat dat kort geleden nog getest is, daar niks uit kwam, maar ik wel AB gekregen had voor de zekerheid. Maar dat geen verbetering had gegeven. Hij dacht dus idd ook dat de kans op een blaasontsteking niet zo groot was.

Paar uur later met katheteriseren zag m'n urine er opeens raar uit :+ Wel licht, maar niet helder. Alsof er een flinke hoeveelheid heel fijn zand doorheen zat. Verpleegkundige zag verder geen vlokken oid, maar houden het wel extra in de gaten nu.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:14

Jemig zeg, het mag ook wel eens mee zitten..
Wat zit er nu nog in het verschiet? Want jouw uroloog had nog niet meegekeken met die operatie in Rotterdam... maar jij zit wel met deze ellende (ik zou zeggen oliebol, maar eerder tegenovergestelde van oliebol :) ).
Kun je/mag je/wil je niet naar dat ziekenhuis? Dan doet jouw uroloog je daarna maar weer in de gaten houden, als dat ding er eenmaal in zit ofzo. Dit kan toch niet nog weer maanden duren?!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:13

Zijn jou nieren wel eens na gekeken bij de nefroloog?
Dat zandachtige kan duiden op blaasgruis of steenvorming?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:16

Komt dat zand vanuit de nieren? Kun je gruis hebben? Heb je je zand urine wel bewaard hoop ik? Inleveren die handel!

En dacht je uroloog nog wel dat de neurostim dé oplossing is voor je? Want zo ja echt je verzekering bellen hoor en op jouw leeftijd deze ellende.. dan gaan ze echt wel alles op alles zetten. Wie weet heb je dan binnen 4 weken je operatie, en wat boeit dat dan nog waar dat is, al is het in Duitsland.