Maar helemaal met Mondy eens ik hou van dit topic
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar helemaal met Mondy eens ik hou van dit topic
maar toen Caitlyn Jenner uitkwam had iedereen daar dikke lof voor
vikawiek schreef:In de meeste gevallen komt het wel goed, er is ook veel meer informatie tegenwoordig waardoor er meer begrip komt denk ik zo
M'n vader stond laatst te praten met een buurman, die vroeg "hoe gaat het eigenlijk met jullie dochter? Die zie ik nooit meer lopen."
Ik had de huisdieren van goede vrienden van ons getekend als huwelijkscadeau, waarop iemand tegen mijn ouders zegt "maar jullie dochter kan ook heel goed tekenen!"
Misschien moet ik toch nog een geboortekaartje sturen of iets dergelijks, dan hoeven m'n ouders niet meer door de ongemakkelijke vragenronde heen
Ibbel schreef:Dat is in die groepen van die leeftijd toch vooral peer pressure. Stoer doen volgens 'de normen' en voorál geen afwijkende mening laten zien - stel je voor dat je dan uit de groep ligt.
Vraag het ze individueel en dan krijg je een andere reactie, denk ik...
vikawiek schreef:In de meeste gevallen komt het wel goed, er is ook veel meer informatie tegenwoordig waardoor er meer begrip komt denk ik zo
M'n vader stond laatst te praten met een buurman, die vroeg "hoe gaat het eigenlijk met jullie dochter? Die zie ik nooit meer lopen."
Ik had de huisdieren van goede vrienden van ons getekend als huwelijkscadeau, waarop iemand tegen mijn ouders zegt "maar jullie dochter kan ook heel goed tekenen!"
Misschien moet ik toch nog een geboortekaartje sturen of iets dergelijks, dan hoeven m'n ouders niet meer door de ongemakkelijke vragenronde heen
Nee, grapje. Hoewel we dus wel afgelopen nacht 't even over dingen hebben gehad. 
Alles is eigenlijk nu rond. Ik moet alleen nog een tijdelijk woonvisum en een kamer vinden in Århus.
Ik had dat eigenlijk al kunnen doen, maar het realisatiemoment dat ik éindelijk gewoon ga wonen in m'n huidige droomland moet nog even binnenkomen. Ik heb de afgelopen tijd vooral op een heel lief roze wolkje gezweefd.
)
).
Ik had eerst een houtje-touwtje versie geschreven, die heeft een vriend van me even aangepast. Was wel nodig. 

Denemarken gooit snel de boel op slot en ik ben straks superblij dat ik dus een tijdelijke woonvergunning heb en gewoon 't land in kan.
pien_2010 schreef:Je site heb ik zonet bezocht en ik vind hem erg goed gelukt. Je maakt mooie dingen. Ik hou daar van!
Ik doe ook commissions, voor het geval iemand me wil sponsoren voor ik ga verhuizen.
/schaamtelozezelfpromotieoverDyphusion schreef:Jaloers dat jij wel naar Zweden mag, hier zijn alle buitenlandse minoren afgelast in verband met corona

vikawiek schreef:Weet je eigenlijk al hoe het transitie proces gaat in Denemarken? Moet je weer vanaf het begin alle klote gesprekken voeren of krijg je zo een recept bij de huisarts als je kan laten een document van het umcg laat zien? (al lijkt dat me onwaarschijnlijk)
Ik heb net iets van vijf tubes testosteron opgehaald bij de lokale apotheek, want die lagen schijnbaar al klaar voor me. Ik voelde me net een verkapte drugsdealer met een heel tasje vol.
Dat halve jaar moet dus sowieso wel te overbruggen zijn.
Het lijkt me wel als je daar aankomt met een M op je paspoort, baardgroei en een borstoperatie in je geschiedenis er wel iets te regelen valt. Dat is een gevalletje 'zoek ik wel uit tegen de tijd dat ik voor 't eggie ga verhuizen.'
(Ik schuif het alleen voor me uit omdat ik anders helemaal onder de stress kom van alles wat nog moet gebeuren in mijn leven. Laat ik eerst maar m'n opleiding afmaken en Deens nog wat beter onder de knie krijgen.)
Dat brengt mij gelijk op het volgende... Het is een mini update, maar ik ben jullie wel wat verschuldigd.
Ik heb afgelopen week het ziekenhuis opgebeld en aangegeven dat ik vanaf 1 juli beschikbaar ben voor de operatie. Ergens wel heel poedersuiker om nu nog een tijdje te moeten wachten, maar als ik in juli onder het mes kan 'mis' ik het minste. Ik ben nu namelijk echt 100% toe aan een halfjaar in Denemarken zitten (mijn Deens loopt even 'vast' en ik moet het nu gewoon echt meer spreken) en ik wil ook niet teveel meer met m'n opleiding rommelen. En ach, festivals mis ik toch niet.
Ik begon steeds meer te stressen omdat het toch wel wat meer druk geeft als je in een ander land opzoek bent naar een woonlocatie, maar ik heb nu echt een heel fijn plekje. Denk ik. Ik ga wonen bij een jongen uit Friesland die al sinds 2002 in Denemarken woont. De combinatie van een Deens en Fries accent is heel vermakelijk.