3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:55

Dat ziet er lekker uit black kelpie!

Verdorie... Ik dacht genoeg calorieën te hebben na het avondeten voor een kleine knabbel straks, maar nou moet ik nog iets meer dan 400 calorieën hebben..
Lasagna viel veel lager uit dan ik dacht...

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 21:14

Ik meld me ook weer even.

Rotweek gehad en gisteren ook nog een dikke boete omdat ik (terwijl ik bij het rood licht stond te wachten) een adres in my GPS gezet had... Je mag dus echt niks aanraken tenzij je ergens geparkeerd staat -O-

Lijstje van gisteren:
O: gebakken ei
T: 125g griekse yoghurt
L: kale/spinazie salade met pompoenpitten & een appel
T: Kellogs quinoa reep
T: Kaasbol
A: Kip en spinazie alfredo
T: 600 kcal aan emotiononele chocolade :')
B: Uurtje springles
Totaal: 1583 kcal

Vandaag:
O: Bagel met boter
L: Klein stukje chocolade taart
T: 100g griekse yoghurt
T: Appel
A: Spaghettisquash met gehakt en tomatensaus
T: Advocado

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 22:23

3 wraps kan ik makkelijk op. Daarbij at ik ook nog een perzik.

Maar ben zo boos op mezelf. Toch vanmiddag in de verleiding gebracht en gesnoept. Lagen allemaal lekkere dingen op tafel op het werk en kon er niet afblijven. Grrrr, zo teleurgesteld in mezelf.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:33

Ik kan het idd ook makkelijk op, maar net zo makkelijk kan ik 3 borden pasta op, of 6 boterhammen. Ik heb echt moeten leren weer normale porties te eten. Ik merk nu dat het zijn vruchten afwerpt, eergisteren waren we uit eten en na een entrecote en een paar frietjes had ik eigenlijk wel genoeg. Uit gewoonte toch een toetje (ijscoupe) besteld, heb ik uiteindelijk paar hapjes van gehad en toen aan mn zoontje gegeven, die nog geen hap had gegeten :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:44

Wauw die OP! Wat een goede informatie :D Die recepten ga ik zeker eens uitproberen!

Ik heb sinds twee maanden mijn voedingspatroon aangepast: geen brood, pasta en aardappels. Weinig vlees (sowieso geen varkensvlees, want daar kan ik niet tegen) en veel fruit en groenten. En niet snoepen (al moet ik toegeven dat ik daar soms wel mee sjoemel in het weekend :o )

Mijn lijstje vandaag:

O: 1 banaan, twee rijstwafels met hummus, koffie met klein beetje halfvolle melk
T: wortels (2 handjes)
L: Griekse yoghurt met granola, koffie
T: 2 rijstwafels, koffie
A: weet ik nog niet... want ik eet niet thuis. Dus zit een beetje te denken wat ik kan halen. Iemand tips? O:)
Altijd: water. Ongeveer elk uur een glas. (En ongeveer elke twee uur naar het toilet :+ )

Ik steek superveel op van wat jullie zoal eten (want ben op het gebied van koken echt koos inspiratieloos), dus lees graag mee!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:49

_Snow_White schreef:

Rotweek gehad en gisteren ook nog een dikke boete omdat ik (terwijl ik bij het rood licht stond te wachten) een adres in my GPS gezet had... Je mag dus echt niks aanraken tenzij je ergens geparkeerd staat -O-

Lijstje van gisteren:

Vandaag:

Reed/stond de politie naast je toen je daar mee bezig was?
€130,- ? snap dat je baalt ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:12

Ik heb vandaag echt een gigantische baggerdag. Blijf qua kcal redelijk netjes zoals het er nu uit ziet, maar m'n macro's zijn bagger en het zijn pure cravings waar ik aan aan het toegeven ben. Ben voor het eerst in een half jaar ongesteld geworden terwijl ik hoopte dat dat niet meer zou gebeuren met mijn implanon en ben dus echt een emotioneel wrak. Ben ook nog eens op een hele stomme manier gedumpt door m'n date van de week dus zit er echt even volledig doorheen. Maar goed, misschien voor sommigen hier wel leuk om te zien dat je dus zelfs met enorm veel troepvoedsel nog netjes binnen de kaders kan blijven.

O: 1 kruidenboterstokbrood van de AH Basic (525)
T1: AH Triple chocolate cookie (440)
L: 4 kazen ravioli met een sausje van creme fraiche en geraspte kaas (882)
A: Zelfgemaakte bloemkoolsoep (57 :Y) )

Totaal: 1904 wat net boven mijn BMR is, maar dan moet ik het hier wel bij houden en dat zou zomaar eens fout kunnen gaan.

Hoef hier verder geen tips over want het is puur even een toegeven aan al mijn cravings dagje, maar misschien een hart onder de riem voor iedereen die gelijk maar stopt met tellen als ze een slechte dag hebben en die afschrijven als super slecht. Morgen pak ik de draad gewoon weer op met een vergelijkbaar dagje qua kcal maar dan uit gezonde producten :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:20

Awh zo'n dagen hebben we allemaal. Hopelijk voel je je snel wat beter!
Maakt het overigens echt wat uit dan als je macros vooral veeel KHD zijn? Maar je alsnog redelijk aan een normaal aantal kcal zit?

Om eerlijk te zijn let ik vrij weinig op m'n macros maar vooral op kcal.
Ik kijk bijv. niet naar het aantal gram proteine of weet ik wat.
(Ik let vanzelf op m.b.t. khd)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:22

Mwah, dat is afhankelijk van wat je zelf wilt. Ik ben dol op koolhydraten maar van eiwitten blijf ik langer vol, dus ik vind het de moeite waard om zo veel mogelijk eiwitten te eten. Daarnaast helpt het bij het herstellen als je veel sport, wat ik op dit moment niet veel doe maar in het verleden wel deed.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:33

Ik ben boos op mezelf geworden. Ik ben nu potverdorie 23 en ik heb nog steeds niet bereikt wat ik wil. Tegen mijzelf gezegd dat dit jaar anders wordt en dat ik er helemaal klaar mee ben.

Ik baal zo van mezelf dat elke keer mijn motivatie en zelfbeheersing verslapt. Heel langzaam en zeker val ik dan weer terug in mijn eigen patroon en dan sta ik op de weegschaal om tot de conclusie te komen dat ik weer ben aangekomen.

Ik hoop zo dat het mij deze keer écht gaat lukken. Ik zit echt niet lekker in mijn vel en niks loopt op het moment zoals ik het wil.

Lijstje voor vandaag:

O: Kvarg passie-perzik
L: Cesar maaltijd salade met kip van de ah. En dan de aardappelen laten liggen en maar de helft vd saus gebruikt.
T: eiwitreep
A: Broodje carpaccio
T: Skyr bosfruit en handje cashewnoten

Ik moet vandaag werken van 9:30-20:00 dus ook avondeten op mijn werk. Ze bestellen meestal friet, maar ik ga dus voor een broodje.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:17

gribaldi schreef:
_Snow_White schreef:

Lijstje van gisteren:

Vandaag:

Lijkt me niet want ze woont in Canada :D

Emma :(:) Snap je helemaal, ik heb een hele nare week (achter de rug? Hopelijk?) en zit aan de antibiotica waar ik heel moe van ben, dus trainen gaat bagger en ik heb extreme cravings. Komt wel weer goed.

En Annikoe, komt goed, je kunt het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:22

Pff nu ik vakantie heb vind ik het zo lastig om in te schatten wat ik wel/niet allemaal kan eten!

O: Zelfgemaakte smoothie
T: Zelfgemaakte mueslireep
L: Ik heb geen idee?
A: Rijst met kip, groenten en wat fruit

Verder ga ik ook vanavond uit dus dan dat worden wel een paar drankjes waar ik ook nog even rekening mee moet houden. :+ Maar vind het echt lastig indelen. Hang nu al ong 2 weken vast op hetzelfde gewicht

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:35

Ik ben een stille meelezer, maar ik wilde jullie dit niet onthouden. Ik ben al vaak gesprekken tegengekomen in dit topic over een te lage kcal etc. Nu kwam ik een video tegen waarin wordt uitgelegd hoe je metabolisme werkt en wat er dus gebeurd als je te laag in kcal gaat zitten. Het is wel in het engels, maar mocht je het interessant vinden dan is het zeker een kijkje waard: https://www.youtube.com/watch?v=r6xbWmk89t0

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:14

Eulogy schreef:

Was een agent op de fiets... :+ Ik wist niet eens dat het niet mocht als je stilstond sinds dat het voor de rest een handsfree device is, maar helaas wel een grapje van $490 %)

Annikoe :(:) Ben dit jaar 22 geworden en begrijp het gevoel compleet

Vanmiddag hebben we barbecue op het werk en vanavond gaan we naar Niagara Falls wat zo ongeveer het Las Vegas van Canada is, dus we zullen zien waar we op uitkomen... Voor nu maar even een appel & 100g yoghurt als ontbijt om het een beetje te compenseren :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:01

Annikoe schreef:
Ik ben boos op mezelf geworden. Ik ben nu potverdorie 23 en ik heb nog steeds niet bereikt wat ik wil. Tegen mijzelf gezegd dat dit jaar anders wordt en dat ik er helemaal klaar mee ben.

Ik baal zo van mezelf dat elke keer mijn motivatie en zelfbeheersing verslapt. Heel langzaam en zeker val ik dan weer terug in mijn eigen patroon en dan sta ik op de weegschaal om tot de conclusie te komen dat ik weer ben aangekomen.

Ik hoop zo dat het mij deze keer écht gaat lukken. Ik zit echt niet lekker in mijn vel en niks loopt op het moment zoals ik het wil.

Lijstje voor vandaag:

O: Kvarg passie-perzik
L: Cesar maaltijd salade met kip van de ah. En dan de aardappelen laten liggen en maar de helft vd saus gebruikt.
T: eiwitreep
A: Broodje carpaccio
T: Skyr bosfruit en handje cashewnoten

Ik moet vandaag werken van 9:30-20:00 dus ook avondeten op mijn werk. Ze bestellen meestal friet, maar ik ga dus voor een broodje.

Het is alsof ik het schrijf. Heb hetzelfde probleem als wat jij hebt. Ik kan mezelf zo slecht inhouden als ik wat lekkers zie.
Ik ben eigenlijk verslaafd aan snoepen.

Ik ben ook boos op mezelf geworden en hoop dat het me nu gaat lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 15:34

Hier inderdaad herkenbaar Annikoe. Roep al zo lang dat ik dat gewicht kwijt wil raken maar ondertussen blijf ik het maar voor me uit schuiven en ben in de tussentijd zelfs aangekomen. Echt zo onwijs vermoeiend. Nu wel al een tijdje op de goede weg maar het blijft tergend langzaam gaan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:32

Oei 490. Sodeknetter.

Ik heb zowat een pizza op en een hele bottle of wine dus tel.vandsag maar niet mee.. baha oepsie.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:40

Ik herken het ook. Ik ben van mijn 20ste tot mijn 30ste veel te zwaar geweest, en ik heb 10 jaar gemekkerd over hoe graag ik van die kilo's af wilde. Ik voelde me er afschuwelijk onder, maar afvallen en doorzetten lukte niet. Uiteindelijk was er een gigantische shock voor nodig - mijn vriend vertrok na een relatie van 12 jaar. Door de stress 10 kilo afgevallen in een paar maanden. Ik zat in een enorm gat en van mijn toch al niet denderende zelfbeeld was nu helemaal niets meer over. Een eventuele nieuwe relatie was al helemaal geen optie als ik zo beroerd in mijn vel zat, dus er moest echt wat veranderen. Ik was toch al 10 kilo op weg, dus heb ik toen besloten dat de rest er ook maar af moest. Ze hebben het altijd over een knop die om moet, en dat is echt zo. Aangemeld bij Weight Watchers en alles vloog eraf. Van 125 naar 75 kilo. Vriendje was overigens na 5 maanden weer terug, maar die enorme klap heeft wel wat permanent veranderd. Ik krijg wel eens de vraag of ik er niet van baal dat ik niet eerder ben begonnen met afvallen, omdat het zo makkelijk is gegaan. Ja natuurlijk is dat jammer, maar het was me nooit gelukt :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 16:48

Ik blijf het onwijs knap vinden kelpie. Uiteraard is het jammer dat er zo'n schok voor nodig is maar als dat uiteindelijk wel het zetje heeft gegeven dan is dat toch een beetje een blessing in disguise.

Hier blijft het lastig. Ik vind mezelf (veel) te zwaar, maar weet ook dat ik niet op een topgewicht zit. Ik ben wat te zwaar maar heb geen obesitas, en als ik mezelf leuk kleed vind ik dat ik er niet lelijk uit zie. Maar toch merk ik dingen. Ik heb een super slecht zelfbeeld, kan amper naar mezelf in de spiegel kijken zonder dat ik kwaad word en ik haat, haat, haat de striemen op mijn lichaam. In bikini praat ik mezelf aan dat ik vind dat ik een mooi figuur heb maar in de realiteit vind ik dat helemaal niet van mezelf. Ook merk ik gewoon dat ik lichamelijke ongemakjes heb die ik eerder niet had. Ik zweet heel veel, raak snel hittebevangen en de schurende dijen.. Mijn god de schurende dijen :+ De knoop is hier in principe al doorgehakt, maar zelfs met een klein deficit op mijn BMR lijkt mijn lichaam niet zo veel zin te hebben in afvallen. Ik val misschien 0.2kg per week af en het gebeurt regelmatig dat dat er ook de volgende week weer aan zit. Nou weet ik tot op zekere hoogte dat ik me daar niet gek door moet laten maken maar dat gebeurt zeker wel eens. Ik weet genoeg van afvallen, ik weet wat een gezond voedingspatroon is en ik houd mezelf er zo streng als maar mogelijk aan, maar af en toe is het zo frustrerend. In januari zei ik dat ik tegen deze tijd minstens 10 kilo kwijt wilde zijn, en ik ben nu sinds januari in totaal 2 kilo afgevallen. Ik kan die onzekerheden normaal wel goed onderdrukken maar nu met die beroerde liefdessituatie zit ik er weer ff helemaal doorheen en dan komt dit ook weer keihard naar boven. Blegh.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:06

Emmaa_ schreef:
Ik blijf het onwijs knap vinden kelpie. Uiteraard is het jammer dat er zo'n schok voor nodig is maar als dat uiteindelijk wel het zetje heeft gegeven dan is dat toch een beetje een blessing in disguise.

Hier blijft het lastig. Ik vind mezelf (veel) te zwaar, maar weet ook dat ik niet op een topgewicht zit. Ik ben wat te zwaar maar heb geen obesitas, en als ik mezelf leuk kleed vind ik dat ik er niet lelijk uit zie. Maar toch merk ik dingen. Ik heb een super slecht zelfbeeld, kan amper naar mezelf in de spiegel kijken zonder dat ik kwaad word en ik haat, haat, haat de striemen op mijn lichaam. In bikini praat ik mezelf aan dat ik vind dat ik een mooi figuur heb maar in de realiteit vind ik dat helemaal niet van mezelf. Ook merk ik gewoon dat ik lichamelijke ongemakjes heb die ik eerder niet had. Ik zweet heel veel, raak snel hittebevangen en de schurende dijen.. Mijn god de schurende dijen :+ De knoop is hier in principe al doorgehakt, maar zelfs met een klein deficit op mijn BMR lijkt mijn lichaam niet zo veel zin te hebben in afvallen. Ik val misschien 0.2kg per week af en het gebeurt regelmatig dat dat er ook de volgende week weer aan zit. Nou weet ik tot op zekere hoogte dat ik me daar niet gek door moet laten maken maar dat gebeurt zeker wel eens. Ik weet genoeg van afvallen, ik weet wat een gezond voedingspatroon is en ik houd mezelf er zo streng als maar mogelijk aan, maar af en toe is het zo frustrerend. In januari zei ik dat ik tegen deze tijd minstens 10 kilo kwijt wilde zijn, en ik ben nu sinds januari in totaal 2 kilo afgevallen. Ik kan die onzekerheden normaal wel goed onderdrukken maar nu met die beroerde liefdessituatie zit ik er weer ff helemaal doorheen en dan komt dit ook weer keihard naar boven. Blegh.

Zo herkenbaar! Schurende dijen, ik kan nog geen minuut met blote (ietwat plakkerige/bezwete) lopen en ik heb al pijn. En dat extreem langzame afvallen.. ik ben in november begonnen denk ik en pas 4,5 kilo kwijt. Ik had gehoopt mij doel al behaald te hebben :')

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:20

Die schurende dijen had ik in mijn tienerjaren (ondergewicht) ook al last van, dus daar ben ik nut wel een beetje overheen. Draag nu bandelettes met een jurkje en gewoon (bijna) geen korte broeken :')
Hier gaat het (heel langzaam aan) nu iets beter. Zit lekker in mijn vel op het werk en heb eindelijk fijne huisgenoten, verbaast mij enorm hoe zo'n klein verschil een grote impact kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:26

Ik heb het ook al m'n hele leven hoor, maar sinds ik 20kg extra meesleur is het wel een stuk erger.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:45

@Emma uiteindelijk is het de beste zet ooit geweest om uit elkaar te gaan, maar zo leek het toen absoluut niet := Blessing in disguise, absoluut.

Ik draag nooit jurkjes of rokjes, dus dat scheelt weer. Al heb ik inmiddels een thigh gap _O-

Bij mij sleten mijn broeken altijd als een gek op die plek. Had ik verder prima broeken, maar met gaten tussen mijn dijen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:47

Slijten doen ze bij mij niet zo, maar ik krijg echt brandwonden als ik te lang zonder fietsbroekje oid rondloop. Wat dat betreft ben ik blij met m'n auto, op warme dagen scheelt het zo veel om gewoon in de airco rond te touren ipv met het super warme OV

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 17:54

black_kelpie schreef:
@Emma uiteindelijk is het de beste zet ooit geweest om uit elkaar te gaan, maar zo leek het toen absoluut niet := Blessing in disguise, absoluut.

Ik draag nooit jurkjes of rokjes, dus dat scheelt weer. Al heb ik inmiddels een thigh gap _O-

Bij mij sleten mijn broeken altijd als een gek op die plek. Had ik verder prima broeken, maar met gaten tussen mijn dijen -O-

Ik koop nu maar gewoon goedkope broeken, maakt niks uit welk merk ze gaan daar toch altijd weer kapot -O-

Ik kreeg net van mijn baas te horen dat ik vanmiddag eerder weg 'moet' sinds dat ik geen sleutel heb. Kan ik nog lekker even naar de sportschool voordat ik vanavond ga uit eten :+