Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:52

Ik ga vanavond even bijlezen nu net terug van een rondje canicrossen.
Ging lekker.
Zometeen diplomering van mijn zus

Afbeelding

Noisy

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:29

Als ik ga canicrossen moet ik m'n hond meeslepen haha

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:42

Blijft leuk en motiverend om alles te lezen.
Zelf niet gelopen afgelopen week onverbrand met lage rug pijn / bilspier .
Gister wel een stuk stevig door gewandeld.

@zag leuke schoenen voorbij komen.
Lekker fel van kleur.
@ ik loop meestal Savonds en eet van te voren een gewone warme maaltijd. Dan ga ik na een uurtje ongeveer oppad. Maar goed mijn lopen mag nog geen naam hebben.

Ben heel Blij met mijn TomTom runner 2 cardio horloge. Deze kreeg ik eind vorige week binnen. Nog niet heel veel mee gedaan vanwegen mijn rug/bil klachten. Maar dat komt nog wel.

Verder loop ze allemaal.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:14

Nou. Ik heb dus een hyperflexibel linkerbeen/heupgewricht en een loopverbod tot ik schoenen heb aan laten meten bij starshoe :') Want met mijn techniek ga ik de wereld niet redden -O- Daarna krijg ik een schema met oefeningen op basis waarvan ik mag opbouwen 8-)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:58

@Roosvanblue wat vervelend dat je niet mag lopen. Ben je in zijn geheel hypermobiel of alleen je linkerbeen? Ik ben ook hypermobiel maar wel aan de linkerkant erger dan de rechter.
Moest je geen zooltjes van de podoloog? Die heb ik ook en dan in neutrale schoenen, zit perfect.
Ik wens je veel succes met alles, hopelijk kun je met een betere looptechniek en goede schoenen straks toch weer lekker pijnvrij rennen!

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:16

Zie dit topic nu voor het eerst, denk er al een tijdje aan om ook te beginnen met hardlopen, durf alleen niet zo goed. Heb nog niet echt een motivatie kunnen vinden... Bovendien heb ik als ik veel werk last van mijn knieen, misschien beter niet gaan hardlopen of gewoon zorgen voor goede schoenen? Wat is jullie mening?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:01

Xxxlottie Leuk dat je wilt gaan hardlopen! Goede schoenen zijn inderdaad een must. Verder heel rustig opbouwen zodat je pezen, banden, gewrichten enz. aan de belasting kunnen wennen. Ik heb ook gevoelige knieën en schenen en dacht dat ik het nooit zou kunnen. Maar met goede schoenen en een rustige opbouw loop ik al een paar maanden zonder pijntjes.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:10

Horsii, wat een tempo! Komt dat ook doordat je met je honden loopt?

Marall, jammer dat je je TomTom nog niet hebt kunnen testen.

Roosvanblue, de reden is misschien wat minder, maar nieuwe schoenen zijn altijd leuk!

Lottie, waarom durf je niet zo goed? Werk je veel staand of lopend? Want van staan kan je inderdaad ook knie klachten krijgen maar die zijn van hele andere aard dan die van hardlopen. Zorg in elk geval voor goede schoenen en een goed schema.

Vanmorgen ook gelopen. Had helemaal geen zin maar na 5 minuten was dat helemaal over. Lekker gelopen, 8,7km p/u en 4,2km in 29 minuten. Ging lekker!

Had wel wederom heel veel energie over. De komende 3 trainingen gaan maar heel weinig omhoog qua intensiteit dus ik twijfel of ik die wil overslaan. Het is heel gek want ik ren nu 17 min en loop 12 minuten. Volgende wk is dat 18 min rennen en 12 minuten lopen. Dus 3 trainingen maar 1 min meer. Heb echt veel meer over dan 1 min.

De trainingen van de week erna zijn 24 min rennen en 8 min lopen. Dus dan schiet het ineens omhoog. Snap ook niet zo goed waarom deze week er tussen zit, want het voelt een soort zinloos. Wat zouden jullie doen?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:26

Anna79 schreef:
@Roosvanblue wat vervelend dat je niet mag lopen. Ben je in zijn geheel hypermobiel of alleen je linkerbeen? Ik ben ook hypermobiel maar wel aan de linkerkant erger dan de rechter.
Moest je geen zooltjes van de podoloog? Die heb ik ook en dan in neutrale schoenen, zit perfect.
Ik wens je veel succes met alles, hopelijk kun je met een betere looptechniek en goede schoenen straks toch weer lekker pijnvrij rennen!

Ja ben wel in zijn geheel wat te flexibel inderdaad :o Naar een podoloog ben ik nog niet geweest maar dat is wellicht stap 2 als het met goede schoenen en fysio niet opgelost is. Echt heel irritant, wil gewoon lekker sporten! Maar gaat vast met de tijd wel goed komen :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:03

wow jullie gaan hard (letterlijk en figuurlijk :D)

wat me vooral bij blijft zijn schoenen en nog meer schoenen, maar ook loopanalyses. Ik dacht eens terug naar de osteo te gaan, maar mss moet ik mijn manier van lopen ook maar laten nakijken...

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:46

@_Nelleke_ Ik doe inderdaad veel staand en lopend werk, heb de laatste tijd weer zo'n last van m'n knieen... Zou het alleen zonde vinden als ik veel geld uitgeef voor goede schoenen en ik dan toch teveel pijn heb om te gaan hardlopen. Dat is ook een beetje waarom ik niet durf denk ik. Bang dat het pijn gaat doen, bang om te beginnen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:48

@Roosvanblue als het in je verzekering zit zou ik eerst naar de podoloog gaan, anders heb je straks dure schoenen gekocht en dan passen ze niet in je schoenen, kun je weer... Ik heb de zooltjes gratis via mijn verzekering :)
Mijn enkels zijn heel zwak en mijn heupen staan wat scheef maar de zooltjes corrigeren dit. Ik hoop voor jou dat het makkelijk op te lossen is! Heeft je fysio nog iets gezegd over je techniek dat dat ook oorzaak is van je heupklachten ofzo? Ik heb dus gisteren gelopen en met de tips van de fysio vandaag helemaal geen pijn *\o/*
Hopelijk gaat dit alles voor jou ook helpen!

@petitparis jaa idd als je schoenen maar goed zitten :D en uit eigen ervaring merk ik nu dat een loopanalyse heel wat kan verhelderen!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:52

@xxxlottie ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, dat had ik eerst ook, bij elk pijntje dacht ik: oh nee alles voor niks! Maar met een rustige opbouw kom je echt een heel eind hoor, goed loopschema erbij met bijvoorbeeld in het begin 1 min lopen en dan 2 min wandelen, dat werk dan kan je lijf rustig wennen.
Wat ik me afvraag: heb je op je werk wel goede schoenen aan?

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:54

@Anna79 Soms heb ik op mijn werk mijn nike air max thea aan, maar meestal wandel-/outdoorschoenen, omdat ik toch veel buiten ben en veel in de blubber sta...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:02

Lottie, toch is het niet goed dat je knieklachten hebt als je nog zo jong bent. Ik zou daar echt even naar laten kijken door je huisarts voordat je begint met lopen.

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:14

@_Nelleke_ Was ik al zo vaak... Groeiklachten noemt ie dat. Ook al eens zo'n band voor gekregen met siliconen. Probleem is als ik van mijn ene knie last krijg, ga ik (onbewst) anders lopen waardoor ik daardoor last krijg van mijn andere knie/heupen... Ik woon sinds een tijdje ergens anders. Misschien ga ik het hier eens proberen, andere huisarts...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:21

@Anna: bedankt voor de tip! Mijn klachten komen enerzijds door (gebrek aan) techniek. Echter vergt die flexibiliteit in mijn been zoveel spierkracht, en moet ik overal in mijn lijf zo corrigeren dat het me heel lang en heel veel oefenen zou kosten om dat voor elkaar te krijgen, als het al lukt. Dus vandaar de combi schoenen en oefeningen. Mag dan wel vanaf 3km al opbouwen gelukkig!

Wat voor tips kreeg jij?

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:35

Hoi,ik ben donderdag begonnen met een hardloop coach zodat ik leer om op de juiste manier te rennen, hiervoor had ik bootcamp gedaan met veel rennen en oefeningen maar dat is me te zwaar en merkte dat ik het rennen niet onder de knie kreeg en in combinatie met de oefeningen even te veel van het goede was, ik hoop over een tijdje lekker zelf te kunnen gaan hardlopen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:12

@Roos: lijkt me erg moeilijk om dat te corrigeren, wel fijn dat je nu goede hulp hebt!
Ik moet nu met een véél hogere pasfrequentie lopen (174/min) en dat maakt nu al een wereld van verschil, heb gisteren op die manier gelopen en vandaag totaal geen last! Nou, dat is lang geleden dat ik geen last had van mijn heup na het hardlopen!
Verder moet ik vanuit mijn romp wat meer rechtop lopen en alleen vanuit mijn schouders meebewegen (nu beweeg ik mijn romp teveel).

@joyca Wat leuk dat je met een hardloopcoach gaat rennen dat lijkt mij ook erg leuk, ik ga denk ik na de vakantie me ook bij een loopgroep aansluiten!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:51

@ Nelleke: misschien kun je proberen je tempo wat te verhogen terwijl je wel het schema volgt? Dan heb je meer het gevoel dat je hard gewerkt hebt en het is ook nog eens zinnig!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:12

Afbeelding
Schoenen, check!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:30

Mooi Roos! Ik heb ook Asics bevallen me prima! Zitten ze lekker?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:08

Mooi roos! Ga je vast vele km's lekker op lopen.

Hier ook nieuwe schoenen. Had ze eigenlijk aan mezelf beloofd als ik 10 weken aan het lopen ben maar ik wilde vanmiddag per se nieuwe schoenen dus ben naar een speciaalzaak gegaan en heb een loopanalyse laten maken. Dit zijn ze geworden:

Afbeelding

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:54

Ja ze zitten en lopen zeker lekker! En het verschil was ook heel goed te zien op het filmpje. Die andere schoenen waren echt slécht voor me :wow: Nu maar hopen dat mijn eigenwijsheid om toch eerst schoenen te kopen voor een evt. podoloog te bezoeken niet tegen me gaat werken :o

Die van jou zijn ook gaaf Nelleke! <3

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:15

Ik ga volgende week weer beginnen met gewoon wandelen, als dat goed gaat weer proberen te hardlopen.
ik had volgens de ha kleine scheurtjes in de aanhechtingen naar de achillespees, maar voel nu niks geen pijn of gevoeligheid meer.

Ik heb eerst hardloopschoenen bij scapino gekocht omdat ik eerst wil proberen of ik het wel echt leuk vind en blijf vinden. Ze lopen lekker en zitten ook lekker.
Mocht ik weer klachten krijgen zou het dan door de schoenen kunnen komen? Ik heb wel veel gewoon gelopen en nooit ergens last van gehad.