Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveJip

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:46

Ik vandaag 2 paarden gereden, beide een uur. En mn ouders zijn qua tussendoortjes op de gezonde tour, dus eten wij stukjes paprika en tomaat :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:53

In september van vorig jaar stond ik na drie maanden diëten op 1500-1800 kcal per dag en dagelijkse workouts met veel cardio op 71kg en 36% vet :oo Ik ben 1,78m trouwens.
Ik was 10kg afgevallen, maar niet op de juiste manier.
Ook had ik dagelijks hartkloppingen en was ik doodmoe.

Vandaag, na maanden intuïtief eten en de laatste maand weer wat serieuzer op 2600 kcal per dag (en soms veel meer) en ongeveer 3-4x krachttraining per week, heb ik mijn vetpercentage weer laten meten: 24% bij 76kg. En een kleding maat minder dan toen ik 71kg woog ;)
Ik voel me sterk en gezond.

Het is zo moeilijk om al het gewauwel over 'minder eten en meer bewegen' achter je te laten. Om geen emotie aan dat nummer op de weegschaal te verbinden. Maar ik ben blij dat ik dat weer heb gedaan :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:56

Knap phor... ik speel ook een tijd met het idee maar durf nog niet haha. Idd dat nummertje nog in mijn hoofd. Wil augustus nog proberen en vanaf september idd gaan.opbouwen. eerst naar onderhoud en daarna miss nog verder omhoog. Blijf op die 31% hangen. Doe je nu helemaal geen cardio?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:44

Nee, echt 0,0. Zelfs geen fietstochtjes, maar dat is meer omdat ik te lui ben om de fietsenmaker te bellen :))

Restrictie en cardio hebben hun plaats, maar zonder kom je met gemak een heel eind.
Voorlopig ga ik nog zo door. Rond 21% kom ik waarschijnlijk stil te staan en dan ga ik weer eens echt cutten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:33

Toch eigenlijk stom. Ondanks dat ik van van mezelf mag verwachten dat ik de kennis heb ben je toch blind voor jezelf. Een ander is altijd makkelijker :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:50

Knap hoor Phor! Het gaat uiteindelijk echt om hoe je je voelt, waar je gelukkig bij bent. Ik doe aan cardio (hardlopen) omdat ik dat gewoon heerlijk vind om te doen, en ik graag een sterke conditie heb.
Ik merk dat ik gewoon andere voedselkeuzes maak op t moment, en kennelijk zijn dat goeie keuzes ;)
Zit nu te lunchen: halve courgette gebakken met paard grote kastanjechampignons, mais, groene pepertjes en een ei. Smaakt me heerlijk, eerder zou ik misschien een tosti hebben gemaakt ofzo, ik eet nu aanzienlijk minder brood.

Ik las dat als je je buikspieren echt zichtbaar wilt hebben dat je een vetpercentage onder de 15% moet hebben... Da's wel erg heftig :') al zou ik t leuk vinden om net onder de 20 te duiken, is iig wel haalbaar.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:00

phormicola schreef:
In september van vorig jaar stond ik na drie maanden diëten op 1500-1800 kcal per dag en dagelijkse workouts met veel cardio op 71kg en 36% vet :oo Ik ben 1,78m trouwens.
Ik was 10kg afgevallen, maar niet op de juiste manier.
Ook had ik dagelijks hartkloppingen en was ik doodmoe.

Vandaag, na maanden intuïtief eten en de laatste maand weer wat serieuzer op 2600 kcal per dag (en soms veel meer) en ongeveer 3-4x krachttraining per week, heb ik mijn vetpercentage weer laten meten: 24% bij 76kg. En een kleding maat minder dan toen ik 71kg woog ;)
Ik voel me sterk en gezond.

Het is zo moeilijk om al het gewauwel over 'minder eten en meer bewegen' achter je te laten. Om geen emotie aan dat nummer op de weegschaal te verbinden. Maar ik ben blij dat ik dat weer heb gedaan :)

Heel knap, lijkt me wel echt moeilijk! Wat eet je dan zoal?!

Moet eerlijk zeggen dat ik het momenteel heel moeilijk vind om aan de 2000kcal te komen.. Ik zit er soms echt te ruim onder := terwijl ik wel veel beweeg momenteel. Voel me er wel fit bij en heb ook echt geen honger.
Vandaag weer gewogen en sinds 12 juni is er nou 10,1 kg van af :+ dus ben deze week 1,3kg afgevallen. Dat is natuurlijk niet echt gezond, maar heb gewoon echt voldoende gegeten voor mijn gevoel.. Irritant!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 14:57

Ik kom me hier maar melden (weer)

Ik wil zo graag mijn oude shape terug, nu staat mijn korte termijn streven vooral om naar de 3300 kcal per dag te gaan.. kcal inname is te wisselend en 3x per week naar gym te gaan. Ik heb een ziekte waardoor ik bij overbelaste erg veel pijn krijg, dus mag mijn doelen niet te hoog zetten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 15:00

Ik reageer morgen even uitgebreid (mobiel), maar Phor, wat ontzettend knap, jij bikkel!!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 18:55

Thanks Bhris :D

Wat ik eet. ..ja vrij veel eigenlijk, haha! Als ontbijt altijd havermout met een banaan, proteïne en wat vet. De rest is heel variabel, ik hou proteïne hoog en koolhydraten ook vaak. Verder gebruik ik creatine.

Hier is een interessant artikel van mijn vrienden van Eat To Perform, maar hij kan het beter uitleggen dan ik: http://www.eattoperform.com/2015/02/22/ ... ul-nobles/

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:12

Goed bezig hoor!

Sec wat jij heb herken ik ook, voor een ander weet je heel goed hoe of wat maar zelf tob je.. Iets met loslaten en durven :P

Lon, dan heb je inderdaad wel zichtbare blokjes maar met 20% ook hoor.

Zelf sta ik niet meer op de weegschaal maar kijk ik in de spiegel en hoe ik mij voel :P Werkt stukken beter en veel minder obsessief. Weegschaal is maar een getal.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:14

Dit plaatje vond ik een mooi voorbeeld.

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:17

Idd mooi voorbeeld!! Ook reden dat ik wil aankomen. Ik zal dan in veel mooiere shape zijn dan nu

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:50

Oei Gianti, lastig als je ziek bent! Heel knap dat je dan gewoon volhoudt :-)

Interessant artikel Phor.

Haha handig Jip, als de ouders mee doen!

Ik heb altijd fijngebouwde schouders gehad, maar sinds ik 4 x per week BR doe en ga boulderen worden ze echt mooi rond en sterk <3 Ook mijn vleugels worden breder en mijn rug laat weer spieren zien rond de achterkant van mijn schouders, ik ben erg trots! Ik ben 5 cm op mijn heupen kwijt en mijn taille lijkt smaller/navelvetjes platter, dus ik ben zo blij! *\o/* Dat motiveert ook echt om lekker verder te doen. Het cutten + cheatdag + erg veel bewegen slaat echt aan.

Vandaag heb ik een rustdag maar ik houd het lekker actief. Sport ze dames!

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:55

Wauw goed bezig Briseis!

En interessant plaatje Gribaldi.
Ik had gisteren rustdag, maar alsnog wel een buitenrit van een uur gemaakt, en op de fiets naar de bios geweest (ongeveer 10 km enkele reis). Heb nog steeds spierpijn van mn oefeningen van vrijdag :')
Vanavond lekker beachvolleyballen!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:56

Super allemaal!

Gribaldi, ik vind haar wel mooi maar zij is best mager en dan wat getoned :) Ik denk voor veel mensen hier niet het doel. (of misschien wel een doel.. maar dit haal je niet met 'gewoon eten' en een beetje workouten.)

Ik zit nu op 22 vet.. Mn doel is 20% Kom van 33 dus dikke prima

Ga zo je artikel lezen phor.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:11

Monnie dit gaat niet over een doel maar over gewicht :P Zoals je kan zien is zij net zo zwaar op de 1e foto als op de laatste (oke iets wat verschil) Daarmee wilde ik alleen maar aangeven dat het getal op de weegschaal maar een getal is ;) En dat je dmv spieren kweken dus wel slank kan zijn...

Ik vind haar niet mager, maar mooi. Maar dat is ieder zijn persoonlijke mening :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:11

Knap hoor Monnie!
Oeh ik vind haar echt wel héél mager. Dat vind ik zelfs geen mening, maar gewoon een objectief gegeven. Wat natuurlijk niets zegt over mooi of minder mooi :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:20

Dan gok ik dat jullie een hoop mensen (in dit topic) ook te mager vinden :P

Ach als iedereen maar tevreden is met zijn/haar lichaam toch ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:27

Ik zie er meer uit als meisje links :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:29

Klopt! Zo lang iedereen zich maar goed en gezond in zijn vel voelt, en zelf tevreden is met hoe ie er uit ziet en zich voelt! Wellicht vinden een hoop mensen in dit topic mij dan ook aan de dikkere kant, maar ik ben net blij met mijn figuur. En daar doen we het uiteindelijk voor!

Mocht ik aan mezelf kunnen boetseren met klei, ik zou er wel wat spierballen bij maken en een stukje buikvetjes weghalen, maar ik zou nooit echt 'magerder' willen zijn. En mijn dijen mogen zo breed worden als ze willen, zo lang het maar spieren zijn :+ Terwijl andere dames wellicht naar een eerder heel slank figuur sporten. Boeiend hoe dat kan verschillen, terwijl we allemaal dezelfde hoofdinteresse hebben :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:34

Met meisje links is niks mis hoor ;)

Ja klopt ander beeld maar zelfde interesse en dat maakt het dan ook wel weer leuk. Zo kun je toch van elkaar leren, vind ik :P

Slanker hoef ik niet enkel qua benen :')
Met hardlopen steeds dat applaus gaat ook op je zenuwen werken :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:40

Dat 'applaus'? Ik snap em niet :-P

Dit ben ik in zijaanzicht dit weekend, in strakke kledij (tot boven de knie althans :+ ). Ik zou net stevigere hamstrings willen, dat ze er een beetje uit bulken zeg maar.

https://postimg.org/image/ocefioq9j/

Het enige wat me echt stoort (omg, Phor hoort dit al drie jaar ofzo :o ) is een flubbervetje onder mijn navel. Het was bijna weg, toen werd mijn leven chaos, plots er na werd ik voor meer dan een half jaar echt ziek, en toen was het er terug. Maar nu is dat gedeelte op mijn heupen al weg, dus opnieuw enkel onder de navel }:) Smelt jij, smelt! ~~}> Maar we zijn op goede weg!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:52

Whaha _O- Geeft niet hoor schat :D

Mijn doel is om zo gespierd en sterk mogelijk te worden, gewoon, omdat ik dat niet hoor te kunnen :+

Oordelen vellen over het lichaam van een ander doe ik niet. Het draagt bij aan het idee dat vrouwen er voornamelijk zijn om mooi te zijn en we zijn zo veel meer dan dat alleen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:08

Bhriseis, niet klagen jij, mooie meid!

Haha Phor dat klopt hoor, de foto is ook niet bedoeld om te oordelen maar meer met het feit dat als je zwaarder bent dat niet hoef te betekenen dat je dan dik bent.
Spieren zijn gewoon mooi :)