Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik ben 1,78m trouwens. 

al zou ik t leuk vinden om net onder de 20 te duiken, is iig wel haalbaar. phormicola schreef:In september van vorig jaar stond ik na drie maanden diëten op 1500-1800 kcal per dag en dagelijkse workouts met veel cardio op 71kg en 36% vetIk ben 1,78m trouwens.
Ik was 10kg afgevallen, maar niet op de juiste manier.
Ook had ik dagelijks hartkloppingen en was ik doodmoe.
Vandaag, na maanden intuïtief eten en de laatste maand weer wat serieuzer op 2600 kcal per dag (en soms veel meer) en ongeveer 3-4x krachttraining per week, heb ik mijn vetpercentage weer laten meten: 24% bij 76kg. En een kleding maat minder dan toen ik 71kg woog
Ik voel me sterk en gezond.
Het is zo moeilijk om al het gewauwel over 'minder eten en meer bewegen' achter je te laten. Om geen emotie aan dat nummer op de weegschaal te verbinden. Maar ik ben blij dat ik dat weer heb gedaan
terwijl ik wel veel beweeg momenteel. Voel me er wel fit bij en heb ook echt geen honger.
dus ben deze week 1,3kg afgevallen. Dat is natuurlijk niet echt gezond, maar heb gewoon echt voldoende gegeten voor mijn gevoel.. Irritant! 
Werkt stukken beter en veel minder obsessief. Weegschaal is maar een getal.

Ook mijn vleugels worden breder en mijn rug laat weer spieren zien rond de achterkant van mijn schouders, ik ben erg trots! Ik ben 5 cm op mijn heupen kwijt en mijn taille lijkt smaller/navelvetjes platter, dus ik ben zo blij!
Dat motiveert ook echt om lekker verder te doen. Het cutten + cheatdag + erg veel bewegen slaat echt aan.
Ik denk voor veel mensen hier niet het doel. (of misschien wel een doel.. maar dit haal je niet met 'gewoon eten' en een beetje workouten.)
Zoals je kan zien is zij net zo zwaar op de 1e foto als op de laatste (oke iets wat verschil) Daarmee wilde ik alleen maar aangeven dat het getal op de weegschaal maar een getal is
En dat je dmv spieren kweken dus wel slank kan zijn...
Terwijl andere dames wellicht naar een eerder heel slank figuur sporten. Boeiend hoe dat kan verschillen, terwijl we allemaal dezelfde hoofdinteresse hebben
). Ik zou net stevigere hamstrings willen, dat ze er een beetje uit bulken zeg maar.
) is een flubbervetje onder mijn navel. Het was bijna weg, toen werd mijn leven chaos, plots er na werd ik voor meer dan een half jaar echt ziek, en toen was het er terug. Maar nu is dat gedeelte op mijn heupen al weg, dus opnieuw enkel onder de navel
Smelt jij, smelt!
Maar we zijn op goede weg!
Geeft niet hoor schat