Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:03

Zo thuis gelukkig, ga eten en naar bed pfff voel me waardeloos

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:16

Flups schreef:
Vandaag wederom een redelijk slecht lijstje :P Ik blijf nog steeds binnen mijn doelen, maar het lijkt wel of ik steeds minder honger krijg :(

O/L; groentesmoothie van boerenkool, appel en rode biet (was pas om 10.30 wakker :+ )
T; pakje Lu crackers met tomaat
A; salade van ijsbergsla, gegrilde beenham, ei en vezelrijke spaghetti
T; 500 gram kwark met zoetstof en pindakaas

B; uur spinning en een uur pilates. Verder maar 5 uurtjes gewerkt in de fitness vandaag.

Bedankt iedereen voor de sterkte wensen. Ja het is echt klote op het moment maar we doen het er maar mee. Morgen mag ik weer naar de dokter en dan gaan we gelijk een afspraak voor CT-SCAN maken.

Urosa ja eigenlijk wel natuurlijk. Waarschijnlijk heeft mijn rug de klap van het ongeluk opgenomen en is het daardoor fragiel geworden maar doordat ik zo snel weer (lees: na 6 weken) mijn werk weer heb opgepakt en dus weer ben gaan sporten heb ik het onbewust erger gemaakt. Helaas is dit mijn werk en als ik dit niet doe kom ik thuis te zitten. Dan ben ik én mijn lessen kwijt en heb ik geen inkomen. Gelukkig kan ik ondertussen heel goed inactief lesgeven wat wil zeggen dat ik niet actief mee doe met de lessen maar me meer focus op houdingen en uitvoeringen bij de klanten (ook niet slecht af en toe) maar toch blijft het kriebelen om gewoon mee te doen en ook vind ik dat ik er lekkerder inzit als ik de les mee doe. Maar ik ben er heel erg bewust van dat ik dit lichaam nog lang nodig ga hebben en dat ik er voorzichtig mee moet doen :) dus voorlopig maar half-half werken. Gelukkig kennen de mensen mij en ik hun dus ik weet ook dat ik dit prima kan doen voorlopig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 03:24

:(:) sterkte nog :*

Ik heb griepje gevangen , verschrikkelijk ik ben nooit ziek ^)

eveliienxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 04:35

Ik kom jullie ook vergezellen. Ik zit op dit moment voor een exchange year in Amerika, dus je kan je wel voorstellen wat er gebeurt is met mijn gewicht :p. Nu gaat het me eigenlijk meer om toch wat gezonder eten, want ik merk het ook heel erg aan mijn energieniveau, haar en huid, maar een klein beetje strakker voor prom straks mag ook wel :+
Ik zit nu op de 162,2 lbs ( ik heb hier geen weegschaal met kgs) en wil eigenlijk terug naar de 158/155, die range.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:17

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2x bruine boterham met halvarine en pindakaas, glas soya chocodrink
T: havermoutreep en plakje ontbijtkoek (vroeg ontbijt ivm werk)
L: twee volkoren wraps met zuivelspread en achterham
T: snelle jelle met chocolade
T: (ga na mn werk meteen door naar paard dus eet laat) prince granenreep
A: struijk bloemkoolsoep

Een totaal van 1249 kcal. Mag ook wel na een paar dagen minder streng

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:25

Flups; Ah oke, verstandig van je om het dan zo in te vullen!

Mijn lijstje vandaag:
O:rode vruchten smoothie met whey
L: rucola melange met halve appel, 100 gr cottage cheese, 15 gr rozijnen, 15 gr cashew
T: 250ml kwark, 30gr muesli, eetl honing
T: eventueel banaan
A: 200gr wortels met Dorito chips (gerekend met 135 gr = resterende zak :') (eigenlijk boerenkool maar vriendlief vertelde net vanochtend niet mee te eten en geen zin om weer naar de winkel te gaan om apart eten te halen plus dat dan gelijk mijn verleiding weg is.))
B: 24 km intensief fietsen op mountainbike
Kcal: 1.819

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:29

Gisteravond uiteindelijk mn avondeten niet opgegeten omdat ik opeens misselijk werd :( Zo raar ik ben in 5 jaar niet meer ziek geweest!

O: beetje yoghurt met speltvlokken
T: appel
L: 2 bruine bh met kipfilet
T: ?
A: door mijn vader gemaakte tomatensoep :9

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:42

Ik word gek van de weegschaal :( Of hij klopt niet of ik schommel gigantisch.
Gister hutspot gegeten bij m'n zus met een zelfgemaakt toetje van cake en custard en rode vruchten. niet heel goed, wel heel lekker. Zou een uur skien en een uur paardrijden. Uur paardrijden is niet gelukt :( Heb daarentegen een uur op de snelweg gestaan om te wachten op de ANWB. Auto was er mee gestopt :( En daarna nog een half uur bij de garage tot hij gefixt was :)

Vandaag:
O: half melk, half amandelmelk met havermout en havermout met noten van quaker
T: vezelrijke kwarktaart
L: 2 bh 1 met gekookt ei 1 met rookvlees
T: 20 gram cashewnoten, paprika
A: Kip kerrie met zilvervliesrijst.
B: uurtje skiën.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:01

Das balen, gelukkig is je auto weer gemaakt.

Bah, voel me niet zo heel tof. Vannacht buikpijn en slecht geslapen. Vanaf 8 uur aan t werk maar met een druipneus, spierpijn en t gevoel alsof mn hoofd vol watten zit. Ben er niet helemaal bij :=

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:44

vibabu, waarom ga je niet gewoon 1x per week, vaste dag? iedereen schommelt dagelijks, dat is normaal, kan soms wel tot een kilo schelen en zijn mega veel redenen voor.

Beterschap Dragan! Zijn veel mensen ziek zeg.

Ik heb ook spierpijn, maar van de training, en gewoon normaal dus dat voelt weer lekker :D

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:13

Beterschap voor alle zieken hier, het heerst echt he :(:)
En een kapotte auto zag ik voorbij komen :\ Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is :oo

Vandaag een rustig dagje hier. Ik hoef alleen vanavond te werken 5 uurtjes en de rest van de dag heb ik vrij en werk ik, op de bank :+ , aan mijn lessen.

Heerlijk werken met de kat op schoot (die de muis súper interessant vindt) en de hond naast je (ook totaal niet afleidend :o )

Ik heb progressiefoto's gemaakt vandaag naar aanleiding van een opmerking uit de chat gisteren. Het werdt wel ongeveer weer tijd :P De laatste waren uit november vorig jaar. Ik was redelijk tevreden met de foto's maar merk dat k er nog lang niet ben om mijn doel te behalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:17

Ik doe met je mee met de rugpijn Flups :\ Heb een terugkomende blessure die nu weer even zo hard opspeelt dat ik elke 10 minuten lig te janken :o Zit nu rechtop op de bank, maar elke beweging die ik maak schiet het er weer in en begint de hell weer. Heb nu maar wat diclofenac opgehaald in de hoop dat ik de pijn wat kan dimmen, want ik wil eigenlijk gewoon dingen doen vandaag en ik heb morgen een herkansing op school...

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:19

Ah nee Emmaa wat balen zeg! Misschien kunnen voor jou (uiteraard in overleg met arts) spier-ontspanners helpen voor morgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:22

Das het lastige, ik ben een beetje uitbehandeld als het op mijn rug aankomt. Ik heb na het ongeluk nog heel erg lang maandelijkse gesprekken bij mijn huisarts gehad, om te kijken wat ik nog nodig had aan eventuele pijnstillers, of dat ik het door zou gaan komen op ibuprofen.

Probleem is dat ze weten wat het probleem is, maar ze er eigenlijk niks meer aan kunnen doen. Het zou ook niet zo veel pijn moeten doen als het nu doet, waardoor het al snel wordt weggeschoven onder het mom je zal je wel aanstellen. Ik ben van een paard gedonderd, flinke klap tegen mijn wervels gehad en die staan daardoor her en der wat scheef. Dat is het probleem niet per se, behalve dat ik wat scheef sta/loop/lig merk ik daar niks van. Het probleem is wel dat ze af en toe een rare klik maken of over elkaar gaan schuren, en omdat ik tussen bepaalde wervels niet meer genoeg kraakbeen heb zitten doet dat ongelofelijk veel zeer. Het is echt zenuwpijn.

Maar goed, mijn nieuwe huisarts staat er niet echt voor open. Is sowieso niet zo van de pijnstillers voorschrijven en ze vindt het belachelijk hoe veel ik van mijn oude huisarts heb meegekregen, dus ze vindt dat ik het zelf moet oplossen met kruiken en ibuprofen :=

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:43

Oh jeetje wat lastig inderdaad.. Lijkt me heel vervelend zo'n huisarts. Kan je second opinion aanvragen bij een andere huisarts? Ik weet niet hoe dat precies gaat hoor :P Maar wie weet kom je daar iets verder mee want je bent natuurlijk niet verplicht om bij hun te blijven als klant.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:47

Zucht...huisartsen :/

Auto blek een kapotte bougie te hebben. Nieuw bougie er in en nog iets waarvan ik de werking niet snap maar hij deed het weer! wel 2 uur later thuis dan gepland, maar wel thuisgekomen. Ben meneer van de ANWB echt eeuwig dankbaar. En de mevrouw die ik aan de telefoon had ook... Was zo geschrokken dat ik huilend aan de telefoon zat :')

Ik moet eigenlijk ook 1x per week wegen maar kan het niet laten om vaker te gaan. Het liefst ga ik elke dag.... Ik voer 1x per week in in MFP maar wil het op de een of andere manier in de gaten houden >;) Grappige is dat ik wel in omvang afneem.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:53

Ik ben al die tijd al aan het meelezen (had me in het begin van topic voorgesteld) en heb een vraagje.
Ik eet elke dag rond de 1400 kc (op 3 weken -3.3 kilo *\o/* ) maar de verdeling tussen eiwitten, koolhydraten en vetten is niet altijd heel evenwichtig. Sommige dagen zit ik bv (ver) over de koolhydraten als ik havermout, bruin brood en per toeval 's avonds pasta eet, gisteren zat ik over de vetten (lasagne gegeten) maar dan weer veel minder in koolhydraten en eiwitten...
Het is wel niet zo dat ik systematisch te veel of te weinig uit 1 van de 3 groepen eet, maar wisselt zo wat elke dag. Kan dit kwaad om af te vallen?

En ik lees geregeld dat jullie wraps eten, hoe ziet dit er precies uit? Ik woon in België en elke wrap die ik in de winkel zie liggen, bevat immens veel kc :(

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:02

Als je zorgt dat je minimaal voldoende van alles eet, in ieder geval van eiwitten en koolhydraten, is dat niet zo'n probleem. Van te weinig koolhydraten kan je je wat licht in je hoofd gaan voelen, van te weinig eiwitten krijg je spierafbraak (al direct de eerste dag).

Een wrap op zich bevat evenveel kcal als 2 sneetjes brood met halvarine. Dus niet heel ruig, maar als je ze in de winkel kant en klaar koopt zit er vaak veel vette dressing op en dat maakt dat de kcal al snel heel hoog worden.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:09

O: 2 lidl meergranenbeschuit met jam en yoghurt erop +banaan en beker melk.
T: 2 mandarijnen en peer.
L: 2 bh met omelet van 3 eieren met paprika en champignon
T: oke droge crackers
A: macaroni

B: paardrijden + 4 uur huishoudelijk werk

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:23

Ik had trouwens ook nog een vraagje. Ik ben nu nog niet zo lang bezig met de crosstrainer. Alleen heb ik de laatste paar dagen het idee dat de training me zwaarder valt dan eerst, ook als ik korter dan normaal bezig ben. Is dit een teken dat ik meer eiwit oid nodig heb of kan het oets anders zijn?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:36

Je post de laatste dagen lijsten van 1200/1300 kcal
Dat is denk ik onder je BMR tenzij je echt klein bent, als je sport veel te weinig (sowieso is onder je BMR eten niet verstandig) dus wel logisch dat je lichaam geen brandstof meer heeft om te sporten :+

Zelf moet ik echt wel 1800 eten om lekker te kunnen sporten, nu als ik ook maar 1 dag eronder zit merk ik het de volgende dag met sporten direct.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:53

Antonius: er zitten wel wat kcal in die wraps inderdaad, weet niet of ze in NL magerdere varianten hebben dan wij, heb het ook al gemerkt ;) Wat ik dan doe is er echt een volwaardige maaltijd van maken: wrap met huttenkase en wat gebakken kipfilet is érg lekker met gewoon wat ijsbergsla, tomaat, komkommer, beetje ui. Of met warme groente (magere fajita's maak je dan eigenlijk gewoon). Ik eet er zo dan 2 en heb dan echt een volwaardige maaltijd binnen die toch eens wat anders is.

Een magere variant (met extra eiwitten!) is een omelet-wrap maken bijvoorbeeld, heb ik zelf nog niet geprobeerd, zag het passeren op pinterest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:55

Flups schreef:
Oh jeetje wat lastig inderdaad.. Lijkt me heel vervelend zo'n huisarts. Kan je second opinion aanvragen bij een andere huisarts? Ik weet niet hoe dat precies gaat hoor :P Maar wie weet kom je daar iets verder mee want je bent natuurlijk niet verplicht om bij hun te blijven als klant.

Als het weer aanhoudt dan ga ik inderdaad naar een andere HA, ik denk terug naar mijn vorige, maar dat is weer niet praktisch omdat ik dan naar Almere moet om naar de HA te gaan terwijl ik in Utrecht woon.

Tot nu toe is het relatief onder controle te houden met pijnstillers uit de drogisterij (wel een beetje improviseren, om aan m'n normale dosis diclofenac te komen moet ik er echt vier nemen) en na een paar dagen is het ergste meestal wel over. Nu is het op zn heftigst, dus verwacht dat het morgen wel weer meevalt. Mijn herkansing is pas donderdag zie ik net in m'n agenda dus dat scheelt :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:06

Stral schreef:
Antonius: er zitten wel wat kcal in die wraps inderdaad, weet niet of ze in NL magerdere varianten hebben dan wij, heb het ook al gemerkt ;) Wat ik dan doe is er echt een volwaardige maaltijd van maken: wrap met huttenkase en wat gebakken kipfilet is érg lekker met gewoon wat ijsbergsla, tomaat, komkommer, beetje ui. Of met warme groente (magere fajita's maak je dan eigenlijk gewoon). Ik eet er zo dan 2 en heb dan echt een volwaardige maaltijd binnen die toch eens wat anders is.

Een magere variant (met extra eiwitten!) is een omelet-wrap maken bijvoorbeeld, heb ik zelf nog niet geprobeerd, zag het passeren op pinterest ;)

Ei wrap maken en dan beleggen met kip en sla dan oprollen en smullen maar! Echt <3

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:16

Stral schreef:

bedankt voor de tip! klinkt lekker, en heb toevallig alles in huis of vanavond te proberen :D