Burn-out/depressie lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:04

Heftig Pimaude. Mag ik vragen wat er gebeurd is/wat je gedaan hebt? Mag uiteraard ook via pb.

Hier ging het begin vd week wat minder, maar dat had meer te maken met vermoeidheid ook. Maar ook iets van vroeger wat nu heel duidelijk terug kwam, ik werd niet erkend in mijn gevoel door mn moeder. Ze dacht dat het pesten van vroeger heel erg meeviel en kon zich bepaalde (schokkende) dingen niet eens herinneren. Dat deed erg pijn en maakte me boos. Vandaag was ze hier toevallig, maari k heb er niks mee gedaan naar haar toe, want dat snapte ze toch allemaal niet. Ik heb dat te accepteren, ik kan nl niks van haar verwachten...
Maar dat maakt het best lastig.

Edit: nog een toevoeging/vraag. Soms zweet ik 's nachts abnormaal veel waardoor ik helemaal zeiknat wakker wordt. Zijn er meer mensen die dat hebben met gebruik van AD. Ik slik paroxetine. Heb het niet elke nacht, maar maandag nacht was mijn pyjama echt zeiknat, heb midden in de nacht wat droogs aan gedaan maar de volgende dag was ik weer zeiknat.

Anoniem

Re: Burn-out/depressie lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:59

Ik zweette nooit en sinds de medicatie wel.. idd vooral snachts :/

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:10

Geen medicatie dus geen eraring mee. Ik zweette altijd met nachtmerries en mijn ptss toen der tijd.

Vandaag intake gehad en heb er wel een goed gevoel over, ze luisterden echt super goed en vroegen aan mij wat ik wilde en alles. Dinsdag de tweede intake en dan gaan de behandelingen beginnen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:27

Met citalopram en sertraline had ik dat niet, met Venlafaxine wel Joolien.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:53

Joolien schreef:
Heftig Pimaude. Mag ik vragen wat er gebeurd is/wat je gedaan hebt? Mag uiteraard ook via pb.

Hier ging het begin vd week wat minder, maar dat had meer te maken met vermoeidheid ook. Maar ook iets van vroeger wat nu heel duidelijk terug kwam, ik werd niet erkend in mijn gevoel door mn moeder. Ze dacht dat het pesten van vroeger heel erg meeviel en kon zich bepaalde (schokkende) dingen niet eens herinneren. Dat deed erg pijn en maakte me boos. Vandaag was ze hier toevallig, maari k heb er niks mee gedaan naar haar toe, want dat snapte ze toch allemaal niet. Ik heb dat te accepteren, ik kan nl niks van haar verwachten...
Maar dat maakt het best lastig.

Edit: nog een toevoeging/vraag. Soms zweet ik 's nachts abnormaal veel waardoor ik helemaal zeiknat wakker wordt. Zijn er meer mensen die dat hebben met gebruik van AD. Ik slik paroxetine. Heb het niet elke nacht, maar maandag nacht was mijn pyjama echt zeiknat, heb midden in de nacht wat droogs aan gedaan maar de volgende dag was ik weer zeiknat.

Ik ben meer een meelezer hier. Maar slik dezelfde medicatie als jij en ja ook ik heb hier last van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:31

Vandaag bij de psychiater geweest. Dat kwam op een goed moment want ik werd vanmorgen weer slecht wakker :(
Ik ga komende weken paroxetine afbouwen en over op Sertraline. Daarbij ben ik overgegaan van oxazepam naar lorazepam, mede om de overstap te ondersteunen. Ik vind het wel spannend, maar ik ben blij dat de psychiater me zo steunde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:48

Succes joolien. Balen dat je niet goed wakker werd! Sertraline had bij mij qua bijwerkingen alleen heftige hoofdpijn, maar ik heb al heel snel hoofdpijn dus wellicht is het fijn om te weten dat evt bijwerkingen kunnen meevallen! Succes met je overstap

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 02:04

Misschien n stomme vraag waar je helemaal
Geen antwoord op wilt geven zo maar vanwaar de overstap naar Sertraline?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:35

Ik zit ook op sertraline 75mg en doe het hier goed op. Geen last van bijwerkingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:50

Kenyada schreef:
Misschien n stomme vraag waar je helemaal
Geen antwoord op wilt geven zo maar vanwaar de overstap naar Sertraline?

Omdat de paroxetine niet voldoende voor me doet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:54

Bij mij werkte sertraline ook best goed. Bleek er allergisch voor te zijn helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:18

Helaas ben ik vandaag weer terug bij af. Het kan natuurlijk komen door het afbouwen, daar ben ik gisteren mee begonnen. Maar ik voel me wel weer slecht, zat van de week nog op een mooie 5, nu zit ik weer rond een 2. Ik baal ervan, en ik merk dat het me elke keer zoveel energie kost om die terugval weer op te vangen. Ik heb voor het eerst een lorezapam genomen, dat hielp wel iets, maar schrok wel van de duffigheid die ik ervan kreeg.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:57

Wat jammer joolien, maar met afbouwen zou het natuurlijk wel kunnen.
Lekker in het zonnetje liggen met een boekje?

Ik heb enorm minder aan pijn nu met de warmte en doe dus veel te veel waardoor ik ook weer terugvallen heb. Gelukkig meer fysiek dan mentaal maar ideaal is het ook niet.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:09

Ik ben sinds 4 weken gestopt met citalopram. Ik heb het een jaar geslikt. Ik slikte het tegen dwangmatigheid en angst. Gelukkig is de dwangmatigheid verdwenen. Angst is er nog wel is maar ik slik ook nog een ander medicijn die mijn angst goed opvangt.

Ik zit er wel aan te denken eventueel met mijn arts te bespreken of ik voor mijn slechte momenten incidenteel iets kan nemen zoals oxazepam of xanax. Vind dat wel eng en spannend dus wacht nog even...

Succes Joolien met de overstap op sertraline. Ik heb deze ook ooit geslikt voor 2 jaar. Hielp goed tegen angst maar verdoofde me teveel. Bijwerkingen: gewichtstoename en niet volledig mijn blaas kunnen legen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:21

Gewichtstoename is niet zo erg, ben nu te licht :P
Ik hoop dat ik er wel minder door ga zweten snachts, vind het maar irritant dat ik elke keer drijfnat wakker wordt -O-

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:22

Lijkt me ook irritant. Je kan er alleen zo weinig aan doen, behalve hopen dat het met de sertraline minder of weg is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:40

En de dip is compleet. Net wilde ik even niet meer. Afbouwen gaat nog niet zo soepel.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:19

Bouw je tegelijkertijd de sertraline op? Er gebeurt nu van alles in je hersenen, probeer dat in gedachten te houden (en als het echt niet gaat huisarts of een van je andere hulpverleners bellen) en spreek het ook uit tegen je vriend of iemand anders die heel dicht bij je staat. Succes, hopelijk slaat de sertraline snel aan.
Dat nachtzweten had ik met de sertraline niet.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:50

Afbouwen met medicatie is heel lastig, ja. 't Kan best wat bijwerkingen geven. Hou het in de gaten hoe het gaat. Als het lange tijd aanhoudt dat je je zo slecht voelt, zeker aan de bel trekken.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:10

Joolien schreef:
En de dip is compleet. Net wilde ik even niet meer. Afbouwen gaat nog niet zo soepel.

:\

Vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Zet hem op vandaag! :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:06

Vervelend Joolien, ben je er nu wel weer uit? Hoe is het gegaan vandaag?

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:34

Vervelend Joolien.

Ik heb best een goede week gehad, gisteren na mn werk gaan paardrijden (ben weken inet geweest). Zometeen naar de psycholoog voor de tweede intake en ik heb er wel een goed gevoel over. Deze mensen snappen mij wel en hebben mij wel door.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:36

Ik had gisteren een afspraak met een nieuwe psycholoog maar die wordt overgeplaatst dus ik mag door naar de 6e psycholoog. Ik ben er ondertussen best wel klaar mee, ik wil gewoon hulp.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 15:45

Hey Joolien, wat enorm rot dat het nu zo slecht gaat. En dat het voelt of het altijd zo slecht is geweest en het altijd zo slecht zal gaan.

Ik weet dat het niet zo voelt maar dit is echt een symptoom van de ziekte die je hebt.
Meer dan wat je nu doet kan je er niet aan doen. Sterkte