Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Een update. Een second opinion heb ik niet gedaan,dat moet eerst goed gekeurd worden en dan alsnog moest ik voor behandeling terug naar Utrecht.Dat duurt ook allemaal te lang.
Ik ben 2 weken terug in UMC geweest bij een andere oogarts,een wat oudere man.Hij zag meteen dat er een hardnekkige ontsteking zat in het oog.Ik kreeg Cortisonen druppels voor 2 weken,na 5 dagen moest het gaan werken.Na 6 dagen werkte het nog niks en deden de druppels echt pijn! of ik zoutzuur in me oog druppelde.Ik ben na 10 dagen gestopt met die druppels.
Vandaag afspraak bij me eigen oogarts in Utrecht.Assistente was een goeie,zij zag direct dat er een [vreemde] bacterie in het oog zat,een hardnekkige,die de ontsteking veroorzaakte.Ik liet haar de foto zien van de groene prut die uit me oog steeds komt,en zij vond dat er slijm op kweek gezet moest worden.Toen kwam me oogarts en zei ontdekte een bultje/plekje onder het littekenweefsel in de rechter ooghoek.Hier moest een biopsie van gemaakt worden.
Ik was om kwart over 9 in UMC en om 12 uur pas thuis.Biopsie is gedaan,slijm is op kweek gezet,eindelijk!
Er is flink geknipt in de huid van het ooglid/hoekje.Over 2 weken de uitslag v.d. Patholoog.
Ze hebben mij nu 3 x geopereerd terwijl ik rond liep met een bacterie! en niemand wilde het geloven daar.