"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:44

Pfff. Heftig

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:58

Heftig Natalie sterkte

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 12:05

Wow, dat is wel naar nieuws om te horen! sterkte!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:03

Je hebt zeker veel ei blaasjes? Ik heb dat ook. Sterkte! :(:)

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:45

Geryon schreef:
Je hebt zeker veel ei blaasjes? Ik heb dat ook. Sterkte! :(:)

Daar heeft ze verder niks van gezegt. Alleen dat mijn hormoonhuishouding niet meer klopt waardoor ik erg veel kleine eitjes heb die niet kunnen groeien.

Dank je wel allemaal.

Voor zover ze vertelde kwam het niet van de pil. Ze kon me zo niet vertellen hoe het komt. Het heet PCOS in elk geval voor wie het wil opzoeken.

Ik moet zeggen ik vind het wel lastig. Ze zij wel dat als ik een paar kilo zou afvallen het ook weer gewoon normaal kom worden. Maar dat kon ze niet garanderen

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 11:17

Sinds juni vorig jaar gestopt, sindsdien een regelmatige cyclus gehad. Vorige keer was ik een dag te laat en nu ben ik al drie dagen overtijd. Heb wel het gevoel ongi te moeten worden, libido is de laatste twee maanden ook weer gezakt naar 0. Verder geen andere klachten.

Iemand een idee of ervaring mee?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 14:32

pluche_pluus schreef:
Maar het hormoon spiraal is heel anders dan de pil. :j
Plaatselijke hormonen op de plek waar het nodig is. Ik twijfelde tussen koper & hormoon. Was als de dood dat het rubbertje kapot ging, dus dat is absoluut niet romantisch.

Ben erg tevreden met mijn hormoon spiraal, ben al maanden niet ongesteld. Na het plaatsen wel enkele dagen bloedingen.
Ik 'mag' nu ook naar bed zonder mn pil, heel raar in het begin :D
Dit is goed om te lezen :o

Ik ben sinds drie maanden gestopt met de pil. Redenen: ik voelde me down, mijn haar deed raar en ik had nauwelijks een libido. Ondertussen heb ik een haat-liefde verhouding met condooms, dus: op naar de huisarts en gekozen voor een hormoonspiraal.

De koperspiraal kwam bij mij toch wat minder betrouwbaar over. De hormoonspiraal geeft alleen hormonen af in de baarmoeder. Hierdoor heeft de rest van je lichaam geen tot nauwelijks 'last' van deze hormonen. Dus de keuze was redelijk snel gemaakt.

Volgende maand ga ik 'm laten zetten. (heb t al een maand uitgesteld omdat ik er tegenop zie :o ). Brr..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:01

Sabini schreef:
pluche_pluus schreef:
Maar het hormoon spiraal is heel anders dan de pil. :j
Plaatselijke hormonen op de plek waar het nodig is. Ik twijfelde tussen koper & hormoon. Was als de dood dat het rubbertje kapot ging, dus dat is absoluut niet romantisch.

Ben erg tevreden met mijn hormoon spiraal, ben al maanden niet ongesteld. Na het plaatsen wel enkele dagen bloedingen.
Ik 'mag' nu ook naar bed zonder mn pil, heel raar in het begin :D
Dit is goed om te lezen :o

Ik ben sinds drie maanden gestopt met de pil. Redenen: ik voelde me down, mijn haar deed raar en ik had nauwelijks een libido. Ondertussen heb ik een haat-liefde verhouding met condooms, dus: op naar de huisarts en gekozen voor een hormoonspiraal.

De koperspiraal kwam bij mij toch wat minder betrouwbaar over. De hormoonspiraal geeft alleen hormonen af in de baarmoeder. Hierdoor heeft de rest van je lichaam geen tot nauwelijks 'last' van deze hormonen. Dus de keuze was redelijk snel gemaakt.

Volgende maand ga ik 'm laten zetten. (heb t al een maand uitgesteld omdat ik er tegenop zie :o ). Brr..

Ik vond het niet pijnlijk eigenlijk. Had echt verwacht dat ik dubbel zou klappen van de pijn. Maar voelde me enkel heel misselijk & duizelig.
Na het zetten eenmaal thuis was ik wel heel zielig hihi.
Goede pijnstilling vooraf innemen en daarna ook.

Tijdens de afspraak goed blijven communiceren met diegene die hem gaat zetten. Neem je tijd en las gewoon ff minuut pauze in als het teveel wordt.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:14

Ik ga volgende week na mijn cursus een afspraak maken met de huisarts voor het mirena spiraaltje. Ben een beetje nerveus hoor veel verschillende dingen over het plaatsen.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:28

Wat hoor je zoal over het plaatsen dan? (Behalve dat de eendenbek your worst nightmare is :+ )

Ik ga overigens vragen of ze t spiraaltje in het ziekenhuis willen plaatsen. Want dezelfde persoon (huisarts), waar ik ook andere dingen mee bespreek als ik bijv een keer ziek ben, die hoeft mij liever niet in m'n toedeledokus te kijken.. Het voelt fijner ofzo om t door iemand te laten doen die je daarna nooooit weer ziet :o

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 11:10

Pff nou als die eendenbek al je worst nightmare is dan wordt het misschien wel een drama ja :')

Ik heb een koperspiraal maar ik vond het best meevallen. Het is niet leuk nee maar echt pijn doet het ook niet. Ja 1x heel eventjen. Nou dat is allemaal zo erg niet.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:39

Zeker niemand hier die de mirena heeft na een zwangerschap? :')
Week geleden bevallen en moet natuurlijk al nadenken over hoe straks. Maar ben benieuwd of de "pijn" veel erger is zonder zwangerschap en of dit uitmaakt?
Ben nu flink wat pijn gewend in ieder geval _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:46

Leprycorn schreef:
Zeker niemand hier die de mirena heeft na een zwangerschap? :')
Week geleden bevallen en moet natuurlijk al nadenken over hoe straks. Maar ben benieuwd of de "pijn" veel erger is zonder zwangerschap en of dit uitmaakt?
Ben nu flink wat pijn gewend in ieder geval _O-

Hopelijk is het een gezonde baby. Gefeliciteerd, in ieder geval.

Volgens de huisarts is het na een bevalling veel simpeler.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:49

Oké dankjewel ikke :j
Ja supertrots op m'n ventje <3

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:49

Gefeliciteerd Leprycorn :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 10:26

Gefeliciteerd!

Ik wil waarschijnlijk binnenkort ook een Mirena laten zetten.. Ben benieuwd naar de ervaringen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 12:52

Ik zou me vooral heel goed inlezen zodat je je bewust bent van de risico's.

Eendenbek stelt niet veel voor, het zetten ook niet echt. Bij mij begon de ellende toen 'ie eenmaal zat. Was goed geplaatst, maar mijn lijf begon 'm er direct uit te werken. Na 5 dagen niets gekund te hebben (alleen maar huilen en wiegen) heb ik 'm eruit laten halen. Voor mij geen spiraaltjes meer, wat een doffe ellende :n

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:08

Doubtless schreef:
Ik zou me vooral heel goed inlezen zodat je je bewust bent van de risico's.

Eendenbek stelt niet veel voor, het zetten ook niet echt. Bij mij begon de ellende toen 'ie eenmaal zat. Was goed geplaatst, maar mijn lijf begon 'm er direct uit te werken. Na 5 dagen niets gekund te hebben (alleen maar huilen en wiegen) heb ik 'm eruit laten halen. Voor mij geen spiraaltjes meer, wat een doffe ellende :n

Pfoe dit had ik ook ja :(
Zetten was ook niet echt n pretje. Voelde echt als n flinke menstruatiekramp. Daarna ging t wel eigenlijk de eerste twee dagen en toen begon de ellende, had echt weeën omdat mijn lichaam het er niet mee eens was.
Tien dagen erna er toch uit laten halen na een controle of hij goed zat en dat zat ie wel.
Eruit halen echter was n fluitje van n cent en toen was de pijn ook direcht voorbij!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:45

Ik heb me goed ingelezen en laten adviseren bij de huisarts :)
Maar er zijn zo veel verschillende ervaringen/meningen en dat zul je altijd denk ik wel houden.
Alleen op deze manier (geen pil, condoomgebruik) voel ik me totaal niet fijn en veilig.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:47

Niet om je nog meer angst aan te jagen, maar ik ken aardig wat mensen die op de wereld zijn gekomen door een spiraal heen. Nou waren dat misschien spiralen van jaren terug en er zal vast wel wat geïnnoveerd zijn door de jaren heen, maar geen enkele methode is 100% veilig. Behalve geheelonthouding dan... ;) Voor mij voelt een spiraal dan ook veel onveiliger aan dan pil en/of condoom, ongeacht de percentages.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:52

Hebben jullie toevallig nog andere suggesties? Ik ben gestopt met de pil omdat ik (bijna) altijd pijn had tijdens sex, en eigenlijk nooit zin. Nu ik gestopt ben met de pil, geen pijn meer en zin in sex.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:23

Welke pillen heb je al geprobeerd?

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:37

Meerdere, maar geen idee hoe ze heten eerlijk gezegd. De huisarts zei ook dat het niet te maken heeft met verschillende soorten pil.. Kwa libido zeg maar.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:44

Nou dat heeft bij mij wel wonderen gedaan... Zit nu een tijdje aan de 3 fasen pil & dat bevalt me heel goed! En m'n libido ook :Y)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:53

Zijn heel veel verschillende soorten pillen :j

En of mijn lichaam de spiraal accepteert, weet ik ook pas zodra hij al zit. Ieder lichaam is natuurlijk anders.

Spiraal, pil, condooms, ik heb ze allemaal al een keer in directe kring meegemaakt waar mensen alsnog zwanger werden. Zelf de pil, moeder bij mij tijdens de pil, bij broertje/schoonzus scheurde condoom en MAP was blijkbaar ook niet voldoende. Schoonzus bij spiraal.

Dus vertrouwen doe ik ze sowieso nooit helemaal :+