Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Geryon schreef:Je hebt zeker veel ei blaasjes? Ik heb dat ook. Sterkte!
pluche_pluus schreef:Dit is goed om te lezenMaar het hormoon spiraal is heel anders dan de pil.![]()
Plaatselijke hormonen op de plek waar het nodig is. Ik twijfelde tussen koper & hormoon. Was als de dood dat het rubbertje kapot ging, dus dat is absoluut niet romantisch.
Ben erg tevreden met mijn hormoon spiraal, ben al maanden niet ongesteld. Na het plaatsen wel enkele dagen bloedingen.
Ik 'mag' nu ook naar bed zonder mn pil, heel raar in het begin
Sabini schreef:pluche_pluus schreef:Dit is goed om te lezenMaar het hormoon spiraal is heel anders dan de pil.![]()
Plaatselijke hormonen op de plek waar het nodig is. Ik twijfelde tussen koper & hormoon. Was als de dood dat het rubbertje kapot ging, dus dat is absoluut niet romantisch.
Ben erg tevreden met mijn hormoon spiraal, ben al maanden niet ongesteld. Na het plaatsen wel enkele dagen bloedingen.
Ik 'mag' nu ook naar bed zonder mn pil, heel raar in het begin![]()
Ik ben sinds drie maanden gestopt met de pil. Redenen: ik voelde me down, mijn haar deed raar en ik had nauwelijks een libido. Ondertussen heb ik een haat-liefde verhouding met condooms, dus: op naar de huisarts en gekozen voor een hormoonspiraal.
De koperspiraal kwam bij mij toch wat minder betrouwbaar over. De hormoonspiraal geeft alleen hormonen af in de baarmoeder. Hierdoor heeft de rest van je lichaam geen tot nauwelijks 'last' van deze hormonen. Dus de keuze was redelijk snel gemaakt.
Volgende maand ga ik 'm laten zetten. (heb t al een maand uitgesteld omdat ik er tegenop zie). Brr..
Leprycorn schreef:Zeker niemand hier die de mirena heeft na een zwangerschap?
Week geleden bevallen en moet natuurlijk al nadenken over hoe straks. Maar ben benieuwd of de "pijn" veel erger is zonder zwangerschap en of dit uitmaakt?
Ben nu flink wat pijn gewend in ieder geval
Doubtless schreef:Ik zou me vooral heel goed inlezen zodat je je bewust bent van de risico's.
Eendenbek stelt niet veel voor, het zetten ook niet echt. Bij mij begon de ellende toen 'ie eenmaal zat. Was goed geplaatst, maar mijn lijf begon 'm er direct uit te werken. Na 5 dagen niets gekund te hebben (alleen maar huilen en wiegen) heb ik 'm eruit laten halen. Voor mij geen spiraaltjes meer, wat een doffe ellende