[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:14

Ik kom me ook melden :D Ik ben al een tijdje rustig aan bezig met afvallen, het hoeft van mij niet per se voor de zomer (gaat me nu ook niet meer lukken). Ik zal het voorlopig alleen in mijn eten moeten doen, want door een operatie aan mijn knie kan ik niet sporten. Zodra het weer mag ga ik zwemmen :)

Ik ben nu in totaal 4 kilo kwijt, het was eerst 7, dus weer 3 aangekomen -O- Eigenlijk wil ik er nog 20 kilo vanaf (ben nu 1.66m bij 76kg), maar als ik rond de 60 weer kom ben ik ook blij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:23

Gezellig Goldenarrow! Welkom :D

Voor strakke billen raad ik lunges en squats aan :j

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:37

En bridges! :D

Vanmorgen heerlijk ontbeten; yoghurt met crusli, rozijnen en schijfjes banaan. Echt een aanrader <3

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:38

Ik krijg van die squats en lunges geen spierpijn -O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:41

Crusli is toch slecht? Of iig veel suikers en calorieën? Als jij een hebt zonder veel suikers en calorieën wil ik graag t merk, crusli is zoooo veel lekkerder dan havervlokken :P

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 13:41

Dit is ook een aanrader. Lekker fruit erin en water.

Afbeelding

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:00

Naomi_Haffie schreef:

Spierpijn is niet slecht http://www.medness.nl/geen-spierpijn-na-training/ :D

Maar wel lekker *\o/* Ik heb tegenwoordig helemaal geen spierpijn meer na het sporten.

@ Meliaforever <3 <3 Heerlijk he!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:09

Naomi_Haffie schreef:

Probeer eens op 1 been en dan 2 tellen naar beneden, 4 tellen daar vasthouden en 1 tel naar boven. }>

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:12

Of jumping lunges. Ook heel naar

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:12

Even een vraagje! Ik hou alles bij via mijnfitnesspal, alleen net stiekem wat chocola en klein handje chips gegeten :o maar het past wel binnen mijn calorieen vandaag, nu voel ik me minder schuldig, is dit heel erg? Of als het erin past, maakt het niet heel veel uit?

Ik ben wel 1% over mijn koolhydraten, en 2% over mijn eiwitten gegaan, maar met vetten zit ik er nog onder :P dan moet het toch best kunnen, die paar chipies en beetje chocola?

Bedoel het niet als excuus hoor, dat ik zomaar alles kan gaan eten, maar voor een keertje, en nog is netjes eronder ben ik toch best tevreden :P

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:13

Tuurlijk moet dat kunnen! Besef je alleen wel dat er in chocolade en chips etc. niet alleen calorieen inzitten. Ook (verzadigde) vetten, suiker, etc.

Veel calorieen is imo niet erg, veel van dat laatste wel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:17

Jumping is alleen goed wanneer je de oefeningen perfect technisch onderzoek de knie hebt, anders is het super blessure gevoelig.. Dus aandachtspuntje maar zeker waar!

Toch goed dat je een stukje chocola neemt en/of een handje ships? Beter dan jezelf alles ontzeggen en uiteindelijk helemaal los gaan!!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:19

liekec schreef:
Crusli is toch slecht? Of iig veel suikers en calorieën? Als jij een hebt zonder veel suikers en calorieën wil ik graag t merk, crusli is zoooo veel lekkerder dan havervlokken :P

Ooh, geen idee. :') Ik zie het zo: als het gezonder is dan wat ik normaal (vroegah) zou eten, ben ik al snel tevreden! :)
En dat zou een broodje gebakken ei met kaas en lots of mayonaise zijn geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:24

Beter een handje dan de hele zak. Volgende keer neem je een half handje. Dan neem je 2 chipjes en daarna neem je een appel in plaats van chips. +:)+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:26

Heb jij dat zelf Meliaforever? Dat wil ik ook wel. Maar op bol.com is het al niet meer leverbaar en vind online zo direct ook geen adres.

Als je geen spierpijn hebt van squats dan doe je er niet genoeg ;)
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 12-03-15 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:27

liekec schreef:

Ooh, geen idee. :') Ik zie het zo: als het gezonder is dan wat ik normaal (vroegah) zou eten, ben ik al snel tevreden!:)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:27

Dat klopt inderdaad ook! Ik ging de laatste tijd echt los met eten, maar kan nu me beter beheersen, ook door af en toe een klein beetje te nemen. :) :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:33

Zit er ook over na te denken om die fles te kopen. Gewoon water drinken lukt mij gewoon niet. Ik krijg te weinig vocht binnen dan. Dus drink ik uitsluitend thee, en af en toe een glas water.

Even een vraagje. Als je de 30 Days gehad hebt, hoe pakken jullie dit erna dan op? Ik heb nu alle 11 die ik heb kunnen vinden gedownload, en ben van plan om na de abs, bezig te gaan naar de arm en dan weer naar de volgende. Maar raak ik dan niet het effect van de abs enz. kwijt?

Ik eet overigens elke avond een klein bakje cruesli met magere verse yoghurt. Heb de cruesli van de Aldi, daar zit veel minder suiker en koolhydraten in dan in die van Quaker bijv.

Over de link naar het diëten van een paar pagina's terug. Daar staat dat je beter over kunt gaan naar Light frisdrank. Maar Light frisdrank ik toch eigenlijk niet eens zo heel erg gezond?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:53

Kirrr schreef:
Heb jij dat zelf Meliaforever? Dat wil ik ook wel. Maar op bol.com is het al niet meer leverbaar en vind online zo direct ook geen adres.

Als je geen spierpijn hebt van squats dan doe je er niet genoeg ;)

Ik heb hem van Fonq.nl :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 14:55

Wat betreft die challenges: als je de oefeningen helemaal niet meer doet zullen de spieren die je ermee hebt opgebouwd op den duur wel weg gaan, als je ze wil houden zul je dat dus wel bij moeten houden :)
Light fris bevat meestal niet veel kcal dus wat dat betreft wel 'gezond', echter bevat het wel veel chemische toevoegingen en zoetstoffen :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:01

Ik heb een tijd de 30 day shred gedaan van Jillian, na die 30 dagen deed ik hem gewoon 1/2 keer per week, in plaats van elke dag. :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:16

Ow dat is ook wel handig van Fonq.nl. Misschien is die daar ook wat goedkoper.
Edit: even gekeken, kan hem dan beter nu nog mij mijn consulent van Dieet halen, daar is die net zo duur, alleen dan zonder de verzendkosten :)

Ja dat had ik verwacht haha. Heb alleen geen flauw idee hoe ik het bij moet houden, ben bang dat ik dan niet echt meer gefocussed blijf. Nu heb ik gewoon echt een dag tot dag aanpak.

Sky, deed je dan de laatste dag (dus dag 30) 2x per week?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:28

@Sanne1992, ja, de zwaarste bleef ik herhalen!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:42

Cruesli bevat giga veel calorieen, daar moet je echt mee uitkijken. Ik ontbijt de laatste paar weken met een smoothie, werkt erg goed. Doe er sowieso een banaan in en verder bevroren fruit (avond ervoor al uit de vriezer halen) die ik bij de lidl koop en regelmatig ook dingen als verse bladspinazie. Alleen nu begreep ik pas van iemand dat je ook erg uit moet kijken met teveel fruit als tussendoortjes omdat je dan stiekem nog best veel suiker binnen krijg. Dus dat ga ik dan maar vervangen voor tomaatjes of iets dergelijks.

Ik werk in de gezondheidszorg en we krijgen heel erg vaak getrakteerd. Lukt me nu wel beter om er vanaf te blijven. Ik sta mezelf af en toe wel iets toe, want anders is het niet vol te houden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:17

Bedankt voor de site!

Ik zit aan mijn 400gr rauwe groentjes (wortelen/komkommer en kleine tomaten).