Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:38

Super!

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 00:01

tnx! Loop echt te stuiteren :):)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:43

Spullen schreef:
tnx! Loop echt te stuiteren :):)

En geniet ervan!
Het gaat zo snel voorbij Hier is ze al weer 3 maanden

_lautje_

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 10:22

Super spullen!! Lekker genieten nu

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:09

Super!! En dan nu hopelijk verder een zwangerschap zonder dat soort spanningen! Ik ben echt heel blij voor je :j.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 11:59

Super bedankt ladies :D Het moet echt nog landen hoor, ben zo beduusd. Maar super super blij!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:02

Super gefeliciteerd!! Nu eindelijk gaan genieten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:03

Spullen schreef:
Ik heb net de brief gevonden in de brievenbus *\%/* alles is goed! Er zijn geen afwijkingen gevonden :):) we zijn zoooooo blij!!! Eindelijk eindelijk kunnen we hopelijk genieten <3

Wat een ontzettend fijn nieuws ik ben heel erg blij voor jullie!!! *\o/*

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 12:12

Das super nieuws! Ik wens jullie een hele fijne en gezonde zwangerschap

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 13:41

Jeeeej wat een goed nieuws zeg! Wat een opluchting! Nu genieten Spullen! Voor je het weet ligt het in de wieg haha.

Hier een beetje een dipje, een collega ging mij van de week uitgebreid feliciteren met mijn 'buik', waar meerdere collega's bij waren ook nog. Dus ik zeg nog; nee het moet er juist nog vanaf. Gaat ze nog door ook ( nee, moet nog wel even zitten toch blablabla grrrrr). Een andere collega heeft haar er later op aangesproken, dus ze kwam gister excuus maken maar goed.

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:59

Ik kan helaas niet 1,2,3 de knop omzetten, moet eerst die spanning zien af te vloeien. Het nu ineens genieten wil dus nog niet zo.

Ow Caroline, dat is wel heel naar :( heb je je een beetje goed kunnen houden? Wat ontzettend lomp zeg :(:)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 11:31

Ben ongesteld geworden helaas

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 11:10

:( Balen SP! Dus naar het ziekenhuis einde van de maand?

Ladyfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:43

Wat fijn Spullen! Inderdaad en nu gaan genieten misschien met leuke dingen doen dat het langzaam allemaal komt.

caroline_max wat zal jij je rot hebben gevoeld sommige mensen ratelen ook maar door zonder na te denken of op iemand te letten.

Balen SternPhoto :(

Hier een erger momentje.
Een familielid van mijn vriend is nu ook zwanger zonder vriend enz en woont nog thuis wel een dertiger.
Zij was eerder vriendinnen met mijn 2 zusjes die ook zwanger zijn.
Ze was altijd al een aparte en heb vanaf het begin het idee gehad dat ze expres zwanger is geworden.
Net als mijn zusje toch wat in paniek dat ik in de overgang ben ook begin dertig en andere worden zwanger enz enz.
Eerste echo gehad vorige week en ze heeft gelijk al haar tantes en vriendinnen en nichtjes meegenomen voor de echo.
Op dat soort momenten erger ik mij wel aan dit soort mensen.
Gewoon het overdreven doen.
En terwijl ze net zwanger is al onderuit gaan zitten dat de buik wat omhoog komt en over de buik wrijven tijdens een verjaardag en ook nog roken.
Je bent je aan het ergeren en het andere moment kan ik wel janken.
Op het werk vroegen ze vorige week wanneer er kids kwamen heb allleen gezegd nu nog niet.
Want een collega was tijdens de lunch uitgebreid aan het vertellen ze vond zich nu nog te jong maar over 2 jaar dat ging ze zwanger raken.
Want de planning was wel dat haar vriend haar dit jaar of volgend jaar ten huwelijk ging vragen.
Ik zeg dan maar niks en ga facebooken op mijn telefoon.
Waarschijnlijk klopt haar plaatje ook voor 99% en natuurlijk hoop ik dat voor haar.
Maar hoe mensen praten alsof zwanger worden gewoon maar lukt en ook lukt wanneer jij dat wilt.

Hoe gaan jullie daarmee om?

Ik vind het heel knap als mensen zeggen ik ben zooo blij voor iemand die wel zwanger is en dat zij dit probleem niet hebben.
Ik probeer echt zo te denken.
Het is geen jaloers gevoel maar echt een verdrietig gevoel wat ik heb.
Als 1 van mijn zusje begint over het inrichten van de babykamer of dingetjes laat zien die ze gekregen hebben moet ik gewoon huilen.
Waarom kan ik niet straks die trotse tante niet zijn die ik eigenlijk wel wil zijn?
En zit nu al te denken aan de bezoeken vooral denk ik de eerste keer als mijn zusjes moeder zijn geworden.
Van de familie van mijn vriend kan ik misschien wel onderuit komen.

Hoe houden jullie je zo sterk of zetten jullie die knop zo goed om?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 14:56

Ik krijg er gewoon tranen van in m'n ogen Ladyfee, heb echt zo met je te doen :(:) Het is ook rot en klote dat er mensen zijn die er zo mee omgaan.

Ik moet zeggen dat die jaloezie bij mij eigenlijk nog steeds niet echt over is, al ben ik nu zelf zwanger. We hebben natuurlijk best al wat problemen gehad en vriendinnen van mij fietsen er zo doorheen. Daar kan ik ook niet zo goed tegen.

Het enige dat ik je kan adviseren is: blijf bij jezelf! Als je je ergens niet goed bij voelt, doe het niet! Ik snap dat je niet zomaar bij je zusjes weg kan blijven, maar zij (juist zij!!!) zullen heus wel begrijpen dat het moeilijk voor je is. Dus als je daarheen gaat, spreek op een rustig moment af en als je het niet trekt, meteen weer weg. Dit kan je ook van te voren aangeven.

Vaak deed ik heel stoer en zodra ik in de auto zat barstte ik in tranen uit. Het is zoiets moeilijk, zoiets emotioneels... mensen die het niet meemaken begrijpen het niet, hebben geen idee waar we doorheen moeten.

Meis, koppie op! Je bent zo sterk! PB staat altijd voor je open :*

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:57

Ik zit natuurlijk niet in jullie situatie, maar nu ik denk dat ik mij niet groot zou houden. Al helemaal niet bij familie. Dat je zusjes blij zijn is begrijpelijk, maar ze zullen jouw verdriet ook wel snappen. Juist door het niet te verstoppen maar het te benoemen wen je misschien het beste aan te komende veranderingen.

Spullen heel begrijpelijk hoor dat het genieten wat moeilijk is. Ergens zal en nog een stemmetje zijn die je af en toe wat naars influistert. Helaas kan niemand je garanties geven, maar ik ga voor je duimen dat jij over een goed half jaar een mooi kindje in je armen hebt.

Mensen zijn heel naïef en hebben geen idee wat "onschuldige" uitspraken bij iemand kunnen doen. Ik vind het ook jammer dat er een soort van taboe oprust. Je praat gewoon niet even aan de koffietafel over miskramen, medische molen enz. Terwijl ik er wel achter ben gekomen dat heel veel mensen heel goed weten wat het is om een miskraam te hebben gehad. Ook het niet zwanger kunnen raken is iets wat heel veel mensen niet vreemd is. Het is helaas vaak zo dat als je eenmaal weet wat het is om moeder te zijn, niet zwanger te kunnen worden of een miskraam te hebben gehad dat je kinderen niet zo maar even neemt. Het zijn lootjes uit de loterij die je moet koesteren.

Ladyfee Voor jouw een hele dikke knuffel!

Ik hoop dat jullie uiteindelijk allemaal een gezond kindje in jullie armen mogen sluiten en ik heb diep respect voor de weg die jullie daarvoor moeten bewandelen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:29

Ik had nooit echt moeite om blij te zijn voor een ander, maar mijn nekharen gaan wel overeind staan van mensen die zeggen "en dan nemen we nog 1 of 2 kinderen".
Op een gegeven moment had ik het er wel mee gehad met de vraag "en geen kinderen?" of de opmerking "o maar jullie dieren zijn jullie kinderen" :r

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:39

Hoe ik ermee omging......niet eigenlijk. Ik ontliep ook zoveel mogelijk, maar vertelde wel vaak dat het niet voor iedereen vanzelfsprekend is om zwanger te worden. Vaak weten mensen dan wel genoeg en tegen goede vriendinnen vertelde ik gewoon alles.
Bij familie en zeker zussen zal je denken dat ze het begrepen echter snapte mijn zus er niet zoveel van. Toen ik spontaan zwanger was geworden en een miskraam kreeg was zij net 6 weken verder en werd er tegen ons gezegd dan was het jullie tijd nog niet......die kwam hard aan.
Mensen snappen niet wat het hele traject inhoud. Wat het van je vergt zowel lichamelijk als geestelijk en dat het ook veel vraagt van je relatie. Je moet samen echt wel sterk in je schoenen staan. Elke keer weer die tegen slag.

Van Ladyfee haar verhaal krijg ik ook echt een steek in buik, zo verdrietig. Hoe kan het nou dat de natuur nu al besluit dat het klaar is.
Toen wat er een oproepje van een stelletje op facebook die een eicel zochten. Weet iemand hier het resultaat van?

Ik zie wel dat er hier veel gepraat wordt onder een schaduwaccount. Mag ik vrgane wat voor jullie de reden daarvoor is. Er heerst inderdaad een taboe op het niet zwanger kunnen worden, maar werken we hier op deze manier niet zelf aan mee?

Spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 16:42

Mwz: ik heb het voornamelijk gedaan vanwege mijn man. Staan toch vrij persoonlijke dingen in de OP, die hij misschien liever niet op internet heeft. Nou weten een hoop bekenden wel wie ik ben, maar voor hem wil ik het daarom niet op mijn eigen account. Had dus niks met het niet zwanger raken te maken.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:57

Dat snap ik goed hoor, was gewoon even nieuwsgierig vandaar mijn vraag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:22

Ik heb bewust niet onder een sa gepost omdat ik mij ergerde aan het taboe er op. Ik praat er ook altijd heel open over. Merk dat mensen er eerst soms van schrikken, maar eigenlijk zorgt het voor veel meer begrip.

Voor mij maakte makkelijker alles te handelen.

Maar het verhaal van ladyfee brengt heel veel herkenning terug. Net als de opmerking het is jullie tijd nog niet. Dat heeft een vriendin tegen mij ook gezegd die met 1x proberen zwanger was en voor mij heeft dat echt een deur dicht gedaan.

Verder ben ik wel altijd oprecht blij voor mensen die zwanger zijn. Maar kan mij ook ergeren aan zwangeren die zo opgaan in hun eigen wereld dat ze echt geen rekening lijken te houden met de gevoelens van anderen. En het verhaal is dan ja ik hoef mij toch niet schuldig te voelen omdat of ik kan daar toch niks aan doen. Klopt. Maar een beetje sociaal meedenken is toch wel minimaal :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:42

Blij zijn hing heel erg van wie het was en hoe ze er in stonden. De types 'oepsie' en 'wij hadden het zooooo zwaar want het duurde wel 2 maanden' had ik meer moeite mee.
En dan zijn er natuurlijk ook de mensen waarvan je weet dat het ook langer duurt of moeilijker gaat waar ik dan juist extreem blij voor was.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:10

Hier ook geen SA hoor. Ik kan er best mee omgaan, omdat ik zelf 15 jaar heb gedacht dat ik geen kinderen kon krijgen en me daarbij neergelegd had eigenlijk. Was/ben een erg fanatieke tante ( mijn broers/zussen hebben samen 17 kids). Toen ik dus ineens toch zwanger bleek waren we wel even in shock, daarna blij, en nu heel gelukkig. Mensen weten vaak niet wat te zeggen, en zijn gewoon lomp. Ik denk altijd maar dat het gewoon aan hun ligt, en dat er blijkbaar iets mist aan hun opvoeding/fatsoen.
Mensen die piepen over 'hoe lang ze al bezig zijn' heb ik echt geen boodschap aan. Tenzij het langer dan een jaar is, dan laat ik vaak wel weten hoe het bij ons zit.

Als biologiedocent leer ik de kids wel dat het een no-go is om naar een zwangerschap te vragen. Mensen vertellen het zelf wel, of er komt een baby tevoorschijn :P Leuk dus toen ik zwanger was! Eerst kwamen er een paar 3e klassers fluisterend 'mogen we wat vragen' haha. Heel netjes van ze en ze leefden ook erg mee, dus heel leuk! Ben wel ontslagen daar ivm zwangerschap maar goed.

Mara82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:45

Hallo allemaal!

Allereerst gefeliciteerd voor de gene met hun kleine wondertjes!
En de mensen die het moeilijk hebben een dikke knuffel!

Ik lees al een tijdje mee... Maar wist niet zo goed of ik mee wil gaan kletsen..

Helaas weet ik van dit onderwerp erg veel af.
Wij zijn al ruim 6 jaar bezig om ons kinderwens in vervulling telaten gaan..
Waarvan 5 jaar mmm...

6 iui's gehad, en 2 ivf puncties..

De 5 zwangerschappen zijn allemaal natuurlijke zwangerschappen geweest, maar al 5 wel mis gelopen.
In deze jaren heb ik 5 miskramen gehad... Waarvan het verloop van elke miskraam steeds slechter was..

Bij de laatste mk ben ik ook mijn linker eileider kwijt geraakt. Door middel van een snee van 22 cm op mijn buik. ( dat word in mei een jaar geleden)

Ik kan zo nog wel even doorgaan met mijn verhaal... Maar dan kom ik zo ineens met mijn verhaal :D :o

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:49

Voel je vooral niet bezwaard om gewoon je verhaal te doen hoor. Iedereen hier heeft een verhaal en hier mag dat gedeeld worden.
Oh en welkom.