quera schreef:@recaistance maar omdat een kind niet ingeënt is heeft hij of zij niet standaard die ziekte bij zich. Sterker nog bij sommige inentingen zijn de kinderen die geënt zijn juist besmettelijk. Blijf je daar dan ook bij vandaan?
Ik ben niet achterlijk, haha. En het virus waar het kind mee wordt ingeënt is flink verzwakt en niet schadelijk; het gaat erom dat de witte bloedcellen het Virus leren kennen zodat het afweersysteem volgende keer meteen een afweerreactie kan veroorzaken. Daarvoor hoeft het virus niet actief te zijn. Dus nee, daar blijf ik niet bij vandaan.
Het punt is dat je gewoon niet weet of een ongevaccineerd kindje iets heeft of niet. De kans is heel groot dat zo'n kind geen virus bij zich draagt, maar stel je voor dat dat zoals in Florida wel het geval is? Je zal je kind maar verliezen. Of dat het blijvend letsel overhoudt.
Dat kan je ouders niet kwalijk nemen. Iedereen wil zijn of haar kind beschermen, en iedereen doet dat op de manier die zij of hij goed vindt. Ik weet voor mezelf dat dat vaccineren is.