Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:21

quera schreef:
@recaistance maar omdat een kind niet ingeënt is heeft hij of zij niet standaard die ziekte bij zich. Sterker nog bij sommige inentingen zijn de kinderen die geënt zijn juist besmettelijk. Blijf je daar dan ook bij vandaan?

Ik ben niet achterlijk, haha. En het virus waar het kind mee wordt ingeënt is flink verzwakt en niet schadelijk; het gaat erom dat de witte bloedcellen het Virus leren kennen zodat het afweersysteem volgende keer meteen een afweerreactie kan veroorzaken. Daarvoor hoeft het virus niet actief te zijn. Dus nee, daar blijf ik niet bij vandaan.

Het punt is dat je gewoon niet weet of een ongevaccineerd kindje iets heeft of niet. De kans is heel groot dat zo'n kind geen virus bij zich draagt, maar stel je voor dat dat zoals in Florida wel het geval is? Je zal je kind maar verliezen. Of dat het blijvend letsel overhoudt.

Dat kan je ouders niet kwalijk nemen. Iedereen wil zijn of haar kind beschermen, en iedereen doet dat op de manier die zij of hij goed vindt. Ik weet voor mezelf dat dat vaccineren is.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:26

Anoniem schreef:
Polio= altijd verlamd, ook niet.
Enz.

Jawel, ik heb die absolute nonsens hier ook zien circuleren.
Verlamming is hooguit een complicatie van polio.

Wel, sterven is ook maar een complicatie van ziek zijn, maar persoonlijk blijf ik liever leven.
En mijn kinderen zie ik liever niet in een rolstoel.

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:32

Wat ik dan altijd denk is van: Stel je nou voor dat jouw ongevaccineerde kind polio krijgt en voor de rest van zijn leven in een rolstoel belandt. En op een dag komt ie naar je toe en vraagt: "Mama, waarom heb je me nou niet in laten enten?" Zou je je dan niet ongelofelijk schuldig voelen? Gewoon een oprechte vraag. :)

Wij hebben zelf een man in de straat wonen die polio heeft gehad en volledig vergroeid is. Zijn ouders waren ook tegen vaccineren, en het feit dat het allemaal voorkomen had kunnen worden maar zijn ouders vertikten om het te doen, heeft hij ze nooit vergeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:37

Resistance schreef:
quera schreef:
@recaistance maar omdat een kind niet ingeënt is heeft hij of zij niet standaard die ziekte bij zich. Sterker nog bij sommige inentingen zijn de kinderen die geënt zijn juist besmettelijk. Blijf je daar dan ook bij vandaan?

Ik ben niet achterlijk, haha. En het virus waar het kind mee wordt ingeënt is flink verzwakt en niet schadelijk; het gaat erom dat de witte bloedcellen het Virus leren kennen zodat het afweersysteem volgende keer meteen een afweerreactie kan veroorzaken. Daarvoor hoeft het virus niet actief te zijn. Dus nee, daar blijf ik niet bij vandaan.

Het punt is dat je gewoon niet weet of een ongevaccineerd kindje iets heeft of niet. De kans is heel groot dat zo'n kind geen virus bij zich draagt, maar stel je voor dat dat zoals in Florida wel het geval is? Je zal je kind maar verliezen. Of dat het blijvend letsel overhoudt.

Dat kan je ouders niet kwalijk nemen. Iedereen wil zijn of haar kind beschermen, en iedereen doet dat op de manier die zij of hij goed vindt. Ik weet voor mezelf dat dat vaccineren is.

En je weet dat het RIVM zelf nota bene waarschuwt voor besmettingsgevaar van pas gevaccineerde personen?

Vroeger deden mensen idd helemaal niet zo spastisch over wel of niet gevaccineerd zijn en ondanks dat de vaccinatiegraad zo hoog was, werden er nog steeds wel eens mensen ziek. Wat? nu nog is de vaccinatiegraad voldoende hoog en toch zijn er zogenaamd overal weer mazelenuitbraken of wordt er weer met angst voor kinkhoest gestrooid zodra er een kind geboren is in een regio.
Terwijl het kinkhoest-component niet voldoende werkt, geeft (of inmiddels gaf) RIVM zelf toe.

Dus jij denkt dat als je kinderen maar voldoende gevaccineerd zijn, ze niet meer ziek kunnen worden en die enge ongevaccineerde kinderen dragen allerhande ziektes bij zich.

Overigens, in Amerika zijn de discussies zo heftig. Er was een moeder die een filmpje had gemaakt van de reactie van haar kind op een vaccinatie, ze waarschuwde mensen. Het kindje zijn leven hing aan een zijden draadje.. de reacties? Mensen wensten het kindje dood, de ouders werden door het slijk gehaald omdat de ouders niet meer verder zullen gaan met vaccineren.
Ik snap die stigmatisering dus wel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:41

Resistance schreef:
BigBen schreef:
Dat hele stigmatiseer verhaal is toch te gek om los te lopen.
Als je zelf de beslissing neemt om je kinderen niet te vaccineren,
dan is het toch niet meer dan logisch dat anderen daar rekening mee houden.

Je neemt een beslissing ? Okee, accepteer dan ook de consequenties.

Precies dit.

@Pmarena

Ja, als ik van een kind zou weten dat het niet gevaccineerd is en mijn kind nog niet tegen bijvoorbeeld de mazelen ingeënt mag worden, dan houd ik mijn kind erbij vandaan.

Bedankt voor je antwoord :)

Maar even praktisch hè. Je houdt je kind dan weg bij kinderen waarvan je weet dat ze niet gevaccineerd zijn tegen de mazelen. Dus Jantje die niet gevaccineerd is, komt in de zandbak en dan haal jij jouw kind weg?

Wat dan als Pietje in de zandbak komt, van wie je het eigenlijk niet weet of die wel of niet gevaccineerd is? Voor de zekerheid ook je kind er bij vandaan houden? Of zou je dan zo ver gaan om te vragen of Pietje gevaccineerd is?

En hou je je kindje dan ook bij babies en peuters vandaan, die nog niet de BMR gehad hebben?
Die zijn in principe net zo "gevaarlijk" als een kindje die wel de 14 maanden voorbij is en die de prik niet heeft gehad en waarschijnlijk ook niet gaat krijgen :)

En ga je ook navraag doen bij familie / vrienden / kennissen / buurtgenoten of zij wel de vaccinatie hebben gehad danwel 100% zeker zijn dat ze de mazelen gehad hebben?

En hoe zit het dan met gevaccineerde kindjes die toch wel een extra groot risico hebben om met dit soort ziektes in aanraking te komen, door het werk van de ouders / familie / vakanties in het buitenland? Want die hebben dan toch een aanmerkelijk grotere kans om met een mazelenvirus rond te lopen dan dat ongevaccineerde kindje dat gewoon maar een wat saai Nederlands leventje heeft.

Ga je dat dan ook allemaal mee wegen?

Het lijkt me namelijk zo lastig als je echt bang bent voor die ziekte, en wederom dat valse gevoel van veiligheid dat als je die ongevaccineerde kindjes maar uit de buurt houdt, dat dan alles wel goed komt. Terwijl in principe iedereen die je tegenkomt wel meer kans kan hebben om met het virus rond te lopen :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:45

Ik zou persoonlijk beter kunnen leven met de gedachte dat ik alles heb gedaan om mijn kind te beschermen en ze daar een mogelijke bijwerking van heeft dan als mijn kind overlijd of gehandicapt wordt door een ziekte die voorkomen had kunnen worden of veel minder had geweest als ik gevaccineerd had.

Op mijn eigen ook, als ik gehandicapt had geweest door een kinderziekte die had voorkomen had kunnen worden door vaccinatie, zou ik dat ook moeilijker of zelfs niet kunnen vergeven hebben dan als ik gehandicapt had geweest door een mogelijke bijwerking van een vaccinatie
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 09-02-19 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:46

Tuurlijk lukt het niet om je kind tegen alles en iedereen te beschermen. Maar waar mogelijk zou ik dat zeker doen. :) Kan je mij dat kwalijk nemen? Dat ik later mijn kind wil beschermen, ongeacht of dat op dezelfde manier is als dat jij zou doen?

Laat termen als "vals gevoel van veiligheid" overigens maar achterwege, we weten inmiddels dat je antivax bent en je gaat mij en veel andere die wel voor vaccineren zijn echt niet zomaar kunnen ompraten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:47

BigBen schreef:
pmarena schreef:

De consequenties? Dat je er beter over kan liegen als ze vragen of je kind (volledig) gevaccineerd is bedoel je, omdat er anders mensen zijn die ineens helemaal in de paniek schieten terwijl tot een paar jaar geleden nog niemand zich hier druk om maakte?

Als jij het nodig vindt om te liegen over je eigen beslssingen, moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Maar het zegt wel iets over het vertrouwen dat je in je eigen beslissingen hebt.

Welnee, wat een onzin. Als je leert dat er heel veel ontzettend overtrokken gezeik komt als je de waarheid vertelt, dan kijk je de volgende keer wel beter uit. Als je die verhalen op de VaccinVrij Facebook af en toe langs ziet komen hoe schofterig mensen behandeld worden....ik kan het goed begrijpen dat ze daar dan geen zin meer in hebben en geen slapende honden wakker gaan maken :j

Jij begrijpt dat (ook) niet? Heb je dan zo weinig inlevingsvermogen of wat is dat...?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:53

pmarena schreef:
Welnee, wat een onzin. Als je leert dat er heel veel ontzettend overtrokken gezeik komt als je de waarheid vertelt, dan kijk je de volgende keer wel beter uit.

Kort samengevat, op Bokt ben je chef anti-vaccer,
maar in real life heb je het lef niet om te zeggen dat je kinderen niet gevaccineerd zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:53

Resistance schreef:
quera schreef:

Het punt is dat je gewoon niet weet of een ongevaccineerd kindje iets heeft of niet.

En dit is dus zo'n tunnelvisie manier van denken. Een ongevaccineerd kind is niks anders dan een gevaccineerd kind: ze kunnen allebei net zo goed met iets besmettelijks rondlopen.

En zoals al eerder ter sprake kwam: bij de gevaccineerden zeggen instanties als het RIVM altijd maar wat graag dat het verloop van hun besmetting milder of atypisch is, en die mensen dus vaker met het virus rondlopen zonder dat ze er erg ziek van worden, maar terwijl ze wèl besmettelijk zijn. Zoals bij de mazelen en kinkhoest.

Dus als je het RIVM gelooft, wie is er dan gevaarlijker met een besmettelijke ziekte?
Dat ongevaccineerde kindje dat thuis ligt uit te zieken, of die gevaccineerde die lekker bacillen aan het rondstrooien is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:55

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Welnee, wat een onzin. Als je leert dat er heel veel ontzettend overtrokken gezeik komt als je de waarheid vertelt, dan kijk je de volgende keer wel beter uit.

Kort samengevat, op Bokt ben je chef anti-vaccer,
maar in real life heb je het lef niet om te zeggen dat je kinderen niet gevaccineerd zijn.

Wat heb jij een misselijke manier van discussiëren. Of eigenlijk gewoon ruzie zoeken. Je kan of wil nog niet goed lezen ook want ik heb het helemaal niet over mezelf maar dat ik begrip heb voor ANDEREN dat ze deze keuze maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:56

Ik ken die verhalen niet, dus ik weet niet precies waar we het over hebben. Maar nee Ik check niet ieder kindje op zijn vaccinatiebewijs maar in de praktijk speelt O toch met bekende kinderen. En dat is best een gesloten groepje waar er ook wel enigzins dezelfde denkbeelden hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:57

Ja, ze kunnen allebei met iets besmettelijks rondlopen. Maar er zit toch een verschil tussen Polio en een griepje. :+

Ik ben overigens benieuwd Pmarena, wat jouw antwoord op de vraag is die ik een paar posts eerder poste. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:04

Resistance schreef:
Tuurlijk lukt het niet om je kind tegen alles en iedereen te beschermen. Maar waar mogelijk zou ik dat zeker doen. :) Kan je mij dat kwalijk nemen? Dat ik later mijn kind wil beschermen, ongeacht of dat op dezelfde manier is als dat jij zou doen?

Laat termen als "vals gevoel van veiligheid" overigens maar achterwege, we weten inmiddels dat je antivax bent en je gaat mij en veel andere die wel voor vaccineren zijn echt niet zomaar kunnen ompraten.

Ik heb geen enkele behoefte om je om te praten, al wil je 100 prikken geven, als je daar een goed gevoel bij hebt moet je dat lekker doen :j

Maar ik zou het je wel gunnen dat je wat minder dat verwrongen beeld van de werkelijkheid zou hebben dat als je de mazelen wilt ontlopen, dat de ongevaccineerde kindjes dan het grootste of enige gevaar zouden zijn dat je tegen kan komen.

Die mazelen kunnen overal zitten. Het is niet zo dat een kerngezond ongevaccineerd kindje er op een ochtend wakker mee wordt omdat zijn luier wat te strak omgezeten heeft :P

Hier in de buurt zijn ze gelukkig niet zo spastisch over deels of helemaal niet gevaccineerde kindjes, zowel niet op het CB als "in het wild"....misschien nog een beetje gezond boerenverstand ofzo :)

Of wellicht omdat we dicht bij Zeeland zitten waar nog zat niet gevaccineerd schijnt te worden en men dus gewoon weet dat de hel dan niet losbreekt :P

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:05

Resistance schreef:
Ja, ze kunnen allebei met iets besmettelijks rondlopen. Maar er zit toch een verschil tussen Polio en een griepje. :+

Ik ben overigens benieuwd Pmarena, wat jouw antwoord op de vraag is die ik een paar posts eerder poste. :)

Weet je nu niet dat polio gewoon een zomergriepje is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:07

pmarena schreef:
Resistance schreef:

Ik heb geen enkele behoefte om je om te praten, al wil je 100 prikken geven, als je daar een goed gevoel bij hebt moet je dat lekker doen :j

Maar ik zou het je wel gunnen dat je wat minder dat verwrongen beeld van de werkelijkheid zou hebben dat als je de mazelen wilt ontlopen, dat de ongevaccineerde kindjes dan het grootste of enige gevaar zouden zijn dat je tegen kan komen.

Die mazelen kunnen overal zitten. Het is niet zo dat een kerngezond ongevaccineerd kindje er op een ochtend wakker mee wordt omdat zijn luier wat te strak omgezeten heeft :P

Hier in de buurt zijn ze gelukkig niet zo spastisch over deels of helemaal niet gevaccineerde kindjes, zowel niet op het CB als "in het wild"....misschien nog een beetje gezond boerenverstand ofzo :)

Of wellicht omdat we dicht bij Zeeland zitten waar nog zat niet gevaccineerd schijnt te worden en men dus gewoon weet dat de hel dan niet losbreekt :P

Daar ga je weer, met je betuttelende manier van "je weet het allemaal niet zo goed en ik zal je daarbij helpen" posten. ;)

Waarom is het zo moeilijk om respectvol te blijven discussiëren?

dromertje2

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:12

Daar erger ik mij ook mateloos aan. Als je niet dezelfde mening hebt is dat omdat je niet de juiste info hebt gehad, je geen boerenverstand hebt, je niet genoeg hebt opgezocht.
Dat je gewoon een gedegen andere mening over iets hebt, dat kan niet.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:13

pmarena schreef:
Wat heb jij een misselijke manier van discussiëren.

Dat krijg ik op Bokt met enige regelmaat te horen,
telkens als mensen geen behoorlijk antwoord kunnen verzinnen.

pmarena schreef:
Of wellicht omdat we dicht bij Zeeland zitten waar nog zat niet gevaccineerd schijnt te worden en men dus gewoon weet dat de hel dan niet losbreekt

Was het niet in Zeeland dat er in 2013 een grote mazelenuitbraak was, met meer dan 200 gevallen, en een meisje van 17 dat gestorven is ?
Wat denk je, moet ik hier nu ook een smiley achter zetten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:15

BigBen schreef:
[naam] schreef:
Polio= altijd verlamd, ook niet.
Enz.

Jawel, ik heb die absolute nonsens hier ook zien circuleren.
Verlamming is hooguit een complicatie van polio.

Wel, sterven is ook maar een complicatie van ziek zijn, maar persoonlijk blijf ik liever leven.
En mijn kinderen zie ik liever niet in een rolstoel.

Jawel?
Polio= altijd verlamming?
Dus ik mag het RIVM niet geloven? Jij hebt gelijk?
:oo

https://www.rivm.nl/polio

Ziekteverschijnselen
Meestal (90-95%) verloopt een infectie met het poliovirus zonder verschijnselen. In de andere gevallen begint het vaak met griepachtige verschijnselen. Deze verdwijnen meestal spontaan. Soms kunnen de klachten erger worden; hoofdpijn, spierpijn en braken. Het virus verspreidt zich dan via de bloedbaan en dringt het ruggenmerg binnen. Bij 1 op de 100-200 personen met een polio infectie treedt een verlamming op,

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:18

Leer lezen.
Ik weet dat polio niet automatisch verlamming betekent.
Ik weet ook dat het een risico is dat geen enkel zinnig mens bewust wil nemen.
En 1 op 100 vind ik verschrikkelijk veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:19

BigBen schreef:
pmarena schreef:
Wat heb jij een misselijke manier van discussiëren.

Dat krijg ik op Bokt met enige regelmaat te horen,
telkens als mensen geen behoorlijk antwoord kunnen verzinnen.

pmarena schreef:
Of wellicht omdat we dicht bij Zeeland zitten waar nog zat niet gevaccineerd schijnt te worden en men dus gewoon weet dat de hel dan niet losbreekt

Was het niet in Zeeland dat er in 2013 een grote mazelenuitbraak was, met meer dan 200 gevallen, en een meisje van 17 dat gestorven is ?
Wat denk je, moet ik hier nu ook een smiley achter zetten ?

https://visie.eo.nl/2013/10/had-het-ove ... eten-zijn/

Een prikje had veel leed kunnen besparen,” reageert iemand op het internet. “Dat er nog mensen zijn die bewust in het verleden willen leven, ongelofelijk!”

Genuanceerder
Omroep Zeeland ging langs bij het Calvijn College in Goes, de middelbare school waar het meisje havo deed. Het blijkt dat de zaken iets genuanceerder liggen. Het meisje was namelijk al sinds haar vroege jeugd ziek en zat in een elektrische rolstoel. Door een vergroeiing in haar rug had ze problemen met ademen. “Ze had problemen met haar longen en daar kwam de infectie met mazelen bij,” aldus Bert Vogel, directeur van het Calvijn College. “In totaal heeft dat geleid tot zo’n zware belasting van haar lichaam, dat het uiteindelijk voor haar teveel werd.”

Volgens Govert Kamerik, locatiedirecteur van het Calvijn College, was ze juist vanwege haar ziekte op een serieuze en volwassen manier met het geloof bezig. "Ze koos er bewust voor om zich ondanks haar zwakke gezondheid niet in te laten enten." Dat meldt de Volkskrant.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:20

dromertje2 schreef:
Daar erger ik mij ook mateloos aan. Als je niet dezelfde mening hebt is dat omdat je niet de juiste info hebt gehad, je geen boerenverstand hebt, je niet genoeg hebt opgezocht.
Dat je gewoon een gedegen andere mening over iets hebt, dat kan niet.

Oo zeker wel. En die mening mag ieder gelukkig hebben. En ook kan je genoeg opgezocht hebben en kiezen voor wel vaccineren. Dat is ook prima. Zolang er overna gedacht wordt hoor je mij niet klagen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:23

En dan ?
Ze blijft even dood hoor.
Ze is nog altijd gestorven aan mazelen.
Met een vaccinatie was ze nog in leven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:24

Resistance schreef:
Wat ik dan altijd denk is van: Stel je nou voor dat jouw ongevaccineerde kind polio krijgt en voor de rest van zijn leven in een rolstoel belandt. En op een dag komt ie naar je toe en vraagt: "Mama, waarom heb je me nou niet in laten enten?" Zou je je dan niet ongelofelijk schuldig voelen? Gewoon een oprechte vraag. :)

Eerst een tegenvraag: stel jouw kind reageert heel heftig op de vaccinatie, en belandt daardoor in zo'n zelfde rolstoel. Zou jij je dan niet ongelofelijk schuldig voelen dat door JOUW beslissing je kind er zo aan toe is?

Het gaat niemand ene zak aan waartegen ons kind wel of niet gevaccineerd is, maar zou hij ergens geen vaccinatie tegen gekregen hebben en zou hij dan die ziekte krijgen met de extreme pech dat dat vervelend af loopt, natuurlijk zou ik me dan wel afvragen of die vaccinatie dat tegen had kunnen houden. Dat lijkt me niet meer dan normaal :j

Net zoals je zou verwachten van al die ouders met kinderen met stoornisje zus en allergietje zo, dat ze zich wel eens af zullen vragen of hun kind dat niet zou hebben gehad als ze die prik(ken) niet gegeven hadden :)

Maar het wel of niet geven van die prik biedt geen enkele zekerheid dat het dan niet was gebeurd.
En daar moet je ook realistisch over zijn.

Als ik die beslissing maak om mijn kind niet tegen die ziekte te vaccineren, dan heb ik dat scenario al afgespeeld in mijn hoofd :j En als ik dan besluit om daar niet tegen te vaccineren, dan houdt dat in dat ik meer vrede zou hebben met een dikke pech door een natuurlijke oorzaak, dan dat hij in de ellende terechtkomt door die prik die IK er heel bewust in heb gezet.

Liever passief dan actief ziek worden, dat voelt voor mij beter als ik de keuze moet maken.
Dat je kind ziek wordt door de handeling die ik zelf tegen beter weten in laat verrichten...dat zou ik veel moeilijker vinden.

Als ik in zo'n situatie zou komen als je omschrijft, en mijn kind zou dus niet tegen polio gevaccineerd zijn en de extreme pech hebben dat die het toch krijgt (door de zoveelste onzorgvuldigheid van de vaccinfabrikant ofzo waardoor er polio de wereld in lekt ;) ) en dan ook nog dat hij een zeldzaam geval is waarbij het echt vervelend afloopt, dan zou ik denken sh*t zou die prik dat hebben voorkomen.

Maar ik zou dan hoop ik ook direct helder genoeg zijn om te beseffen dat die prik al wel veel eerder in zijn leven voor nog grotere ellende had kunnen zorgen. Liever later in je leven gehandicapt door polio dan als verse baby al liggen klapwieken. Die extra jaren zorgeloze jeugd kan je dan toch mooi in je zak steken, die pakt niemand je meer af +:)+

Bovendien: die vaccinaties kan je er niet meer uit halen. Als ik mijn kind niet laat prikken tegen polio, kan hij er altijd zelf nog voor kiezen om het toch wel te laten doen. Maar hopelijk is de beerput dan inmiddels wat wijder open / is het kind verstandig genoeg om niet zomaar tot die keuze over te gaan voordat hij heel zorgvuldig de mogelijke risico's en mogelijke voordelen heeft afgewogen :)

Prima als iemand anders een andere afweging maakt, maar dit is de mijne :j

Overigens vind ik het wel grappig dat menigeen die hier heel bang is voor ongevaccineerde kindjes, wel hun amper een jaar oude mini in een voorwaarts autostoeltje zet in plaats van de ik meen 500% veiligere achterwaartse autostoeltjes. De kans dat kind door die keuze blijvende schade overhoudt is wellicht wel groter dan de kans op vreselijke ellende veroorzaakt exclusief door ongevaccineerde kindjes en dan waarschijnlijk nog helemaal ongevaccineerde kindjes van ouder dan 14 maanden want met jongere mogen ze wel gewoon spelen :P

Terwijl die toch prima allerlei "onbeschermde" familieleden om zich heen kunnen hebben. En/of oudere broers / zussen die met God weet wat in aanraking komen. Maargoed, als je de ongevaccineerde kindjes maar ontwijkt want dat loopt me toch rond met een berg viezigheid die ze overal rondstrooien :P

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 18:29

pmarena schreef:
...en dan ook nog dat hij een zeldzaam geval is waarbij het echt vervelend afloopt, dan zou ik denken sh*t zou die prik dat hebben voorkomen.

Zeldzaam ? 1 op 100 ?
Als een vaccin 1 op 100 verlamming zou veroorzaken was het kot te klein.
En terecht.