"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:48

delvira schreef:
NatasjavE schreef:
Over gezond en slank zijn....daar kan nog een flinke instinker inzitten.

Slim outside, fat inside.

Maw,..iemand kan er heel dun uitzien maar door een ongezond leefpatroon(weinig beweging veel slechte vetten en suiker) dichtgeslibte bloedvaten hebben.

Kan heel gevaarlijk zijn want ze gaan onder de radar door en dood. Niemand let op ze want ze zijn slank en hebben vast voldoende beweging en eten natuurlijk hartstikke gezond.

Niet dus.

maar volgens het BMI is het wel weer goed..... 8)7 8)7
maar je hebt dus helemaal gelijk NatasjavE

BMI geeft toch alleen gewicht aan, niet hoe het er van binnen uit ziet.

delvira

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:52

precies dat bedoel ik nu, aangezien er ook flink over het BMI wordt gepraat......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:54

@Geryon. Nee maar het is wel de rede waarom deze mensen vaak uit het zicht van het CVRM blijven.

BMI goed en niemand gaat verder onderzoek doen.

Todat bij toeval het Chollesterol bepaald word en de RR gemeten word.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:56

Zelfs als je fit bent ben je niet risico vrij.
Mijn stalbaas: voltijd boer, fit, sterk en goed figuur, niet roken of drinken kreeg deze winter met een leeftijd van begin 40 een hartaanval.

Gelukkig is het goed afgelopen, maar volgens de dokter was dagelijks voldoende bewegen niet altijd voldoende omdat je lichaam dat gewend is. Daarboven op moet ook zo nu en dan echt gezweet worden (sport).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 22:59

Sizzle schreef:
Zelfs als je fit bent ben je niet risico vrij.
Mijn stalbaas: voltijd boer, fit, sterk en goed figuur, niet roken of drinken kreeg deze winter met een leeftijd van begin 40 een hartaanval.

Gelukkig is het goed afgelopen, maar volgens de dokter was dagelijks voldoende bewegen niet altijd voldoende omdat je lichaam dat gewend is. Daarboven op moet ook zo nu en dan echt gezweet worden (sport).

Dit is exact wat ik bedoel. Slim outside, fat inside.

En er zijn nog erfelijke componenten ook he. Als je een erfelijk bepaald hoog chollesterol hebt ben je vroeg of laat altijd de sjaak.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:09

Hij had inderdaad wel verhoogd risico bleek achteraf :j

Ik val als ik niet oppas makkelijk in jouw beruchte groep Natasja :P
Zou stiekum best meer conditie sport mogen doen. Maar ja, je hebt soms even gewoon geen tijd naast een 50 uur baan, een startend eigen bedrijf en een paard (jaja dat zijn weer volop zwakke excusen op een rijtje :+ )

Lifaya, groot gelijk heb je met het mooie zomer weer. Heerlijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 23:46

Sizzle schreef:
Hij had inderdaad wel verhoogd risico bleek achteraf :j

Ik val als ik niet oppas makkelijk in jouw beruchte groep Natasja :P
Zou stiekum best meer conditie sport mogen doen. Maar ja, je hebt soms even gewoon geen tijd naast een 50 uur baan, een startend eigen bedrijf en een paard (jaja dat zijn weer volop zwakke excusen op een rijtje :+ )

Lifaya, groot gelijk heb je met het mooie zomer weer. Heerlijk.

Maar heel eerlijk, wiens probleem is het als jij ongezond bezig bent? Vroeg of laat zal iedereen toch wel een hartstilstand, auto-ongeluk of ernstige ziekte krijgen, dus of je daar met 40 of 80 aan behandeld word, blijft zich qua kosten voor de maatschappij toch even duur.
Van mij mag ook best de standaard naar mollig verschuiven, veel last heb ik er niet van, en zolang ik dat niet heb, maakt het me vrij weinig uit.

Tegenwoordig wordt over ieder uiterlijk kenmerk gezeurd, maar waarom? Je hebt er toch geen last van als je buurvrouw 40 kilo weegt, en die aan de andere kant 120 ?

Snap daarom ook eigenlijk deze hele 'discussie' niet, wat boeit het HC wat de mollie's als smoes gebruiken, en wat zij voor discipline hebben? Zolang hij een gezond lichaam heeft en de dame waar die mee rondrent ook, heeft hij er toch geen last van?
Dat maten verschuiven, prima, zolang ze 'mijn' maat maar blijven maken vind ik het wederom prima, van mij part is dat over 20 jaar gezakt naar size -5, okay.
Vind alleen dat 'dikke' mensen niet meer rechten dan slanke mensen mogen hebben. (denk aan aangepaste auto, aangepast bed, huis op andermans kosten) En dus ook niet anderen de grond in boren om eigen figuur te promoten, maar goed, ik verveel me.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:23

Klopt helemaal. En bovendien, als je op de IC komt te liggen schijnen iets dikkere mensen meer overlevingskansen te hebben dan dunne (las ik laatst ergens).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:24

Die hebben meer vet dat ze om kunnen zetten in energie in periodes dat ze niet kunnen eten door de ziekte/veel energie nodig hebben om te genezen, maar als ze dan op de IC liggen door dichtgeslibde bloedvaten ... hihi

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:34

Even terug naar de OP......Mannen hebben niet liever een dikkert,maar wel een vrolijk koppie,en een dame met vrouwelijke vormen,daar moet je dus niet dik voor zijn,maar een paar gezellige rondingen zijn nou een maal aantrekkelijker dan een afgetraind lichaam.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:38

papagroom schreef:
Even terug naar de OP......Mannen hebben niet liever een dikkert,maar wel een vrolijk koppie,en een dame met vrouwelijke vormen,daar moet je dus niet dik voor zijn,maar een paar gezellige rondingen zijn nou een maal aantrekkelijker dan een afgetraind lichaam.

Dat vind jij, er zijn ook vast mannen die afgetrainde lijven heel mooi vinden. :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:39

Neem van mij aan....die zijn in de minderheid......

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:47

papagroom schreef:

Ja ik zeg toch niet dat het er veel zijn? Ik zeg dat ze er zijn, dus je kan niet zeggen 'Dat IS zo.'
Er was ooit iemand op tv die wilde een vrouw zonder borsten. :7 (Helemaal zonder dus, niet klein of zo)
Dus ja, ze zijn er.

Er zijn ook mannen die op extreem obese vrouwen vallen. Ook in de minderheid, maar ze zijn er ook.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:51

Op ieder potje past een dekseltje...........maar uitstraling is het belangrijkste,,,,,vind ik tenminste....

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 00:53

Precies dat bedoelde ik :))

Anders zouden alle personal trainers etc altijd alleen zijn, ook zo sneu :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 06:51

papagroom schreef:

Er is een enorm gat tussen afgetraind en strak van het sporten.

Wat jij zegt is net als zeggen " mannen hebben liever een brunette hoor" terwijl er miljoenen mannen op blond vallen, miljoenen op roodharige, zwartharige en g zo maar door.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:27

Nou, ik snap ´m wel, want ik heb dat ook al eerder genoemd, rondingen worden eerder als "sensueel" gezien.
Los van het feit dat mannen kunnen geilen op andere vormen. En sommigen geilen op specifieke vormen.

Uitstraling is inderdaad het belangrijkste. Wie er in het figuur zit is belangrijker dan het figuur zelf!

In elk geval kunnen we blij zijn dat we in alle vormen en maten voorkomen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:42

Lusitana schreef:
Nou, ik snap ´m wel, want ik heb dat ook al eerder genoemd, rondingen worden eerder als "sensueel" gezien.
Los van het feit dat mannen kunnen geilen op andere vormen. En sommigen geilen op specifieke vormen.

Uitstraling is inderdaad het belangrijkste. Wie er in het figuur zit is belangrijker dan het figuur zelf!

In elk geval kunnen we blij zijn dat we in alle vormen en maten voorkomen.

Beter gezegd....wij kunnen blij zijn dat jullie in alle soorten maten en vormen voorkomen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:48

ehm...mogen wij ook zelf blij zijn met onze maten en vormen PG?! :D

ik denk dat dit een 1) eeuwenoude en 2) nutteloze discussie is, iets met eye en beholders enzo.

Geniet van je leven, hoe je dat ook wil inrichten, en in welke vorm je dat dan ook mag leven.
Blije mensen= mooie mensen. Daar heeft gewicht/vorm/wattage helemaal niks mee te maken :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 13:57

Ben ook niet van plan om me steeds druk te maken of mannen we nog wel mooi vinden :')

Dan maar lekker niet hoor. Als ik moddervet wil worden of afgetraind en ik voel me daar goed bij doe ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 16:40

Ik vind het niet oké om de gedachte "Als ik moddervet wil worden dan doe ik dat" te hebben, waarom zou je jezelf zo de vernieling in helpen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:29

vanLotje schreef:
ehm...mogen wij ook zelf blij zijn met onze maten en vormen PG?! :D

ik denk dat dit een 1) eeuwenoude en 2) nutteloze discussie is, iets met eye en beholders enzo.

en met horses for courses;
wat zachter voor in bed, ideaalmodel als gezelschapsdame en sportief slank voor avontuurlijke buitenactiviteiten om er drie te noemen.

Citaat:
Geniet van je leven, hoe je dat ook wil inrichten, en in welke vorm je dat dan ook mag leven.
Blije mensen= mooie mensen. Daar heeft gewicht/vorm/wattage helemaal niks mee te maken :)

Te mager of te dik heeft alles van doen met genieten van leven. Te mager/dik maakt het korter en beperkter.

Terug naar de onderwerpopener is het in mijn ogen triest dat de modale consument zich door de commercie laat mis- en verleiden tot het normaal vinden van overgewicht op een manier welke deze kritiek laat uiten op wel slankerds.

@Rebeccaa; dit topic gaat over nog een graad kwalijker dan de eigen vetzucht; over degenen die niet alleen hun eigen welzijn in de vernieling helpen maar daartoe ook nog sociale druk op wel slankerds uitoefenen.

@Lusitana; jij vindt dat de ts overdrijft. Welnu, het toenemende overgewicht is geen fantasie en haar perceptie van kritiek door overgewichtigen op wel gezond gewicht is een zaak die nauwelijks te serieus genoeg genomen kan worden.
Je kan in deze draad ruimschoots lezen hoe laks er over een gezond gewicht wordt gedacht en hoe agressief men overgewicht verdedigt.
De perceptie van de ts wordt stevig onderbouwd als zijnde realistisch.
Dat is héél kwalijk omdat lang niet iedere slankerd het positiever ervan ziet en er een negatief gevoel over de eigen gezonde slankheid door krijgt.

Ik ervaar hetzelfde als de ts, alleen zie ik het positieve ervan:
Voor mij persoonlijk is het allemaal namelijk *\%/* want het geldt bij mannen ook, hetgeen inhoudt dat ik tot een steeds kleinere groep behoor 8-) en er is keuze aan vrouwen zát _/-\o_
Als ik s´morgens loop te rennen en dan van een dikkerd op een trekker de opmerking krijg dat ik overdrijf is dat defacto een jaloers compliment. Helemaal +:)+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 17:50

Raponsje schreef:
Wat jij zegt is net als zeggen " mannen hebben liever een brunette hoor" terwijl er miljoenen mannen op blond vallen, miljoenen op roodharige, zwartharige en g zo maar door.

Ik heb een voorkeursmaak voor slanke roodharigen doch de vele andere criteria geven (bijna) altijd een andere dame als uitkomst.
Zo ´slaap´ ik met een brunette en een blondine, beiden ronder dan goed voor henzélf is.
Als gezelschapdame heb ik eigenlijk liever niemand aan de arm want dát geeft een lege arm O:)
De sportiefslankerd voor paard- en andere buitenavonturen is een vacante positie; voor een enigzins rendabele kans van slagen moet ik gaan winkelen in een lijftijdscategorie waar ik me niet comfortabel voel. Het is ronduit zorgelijk hoe het % sportiefslankerds met de leeftijd afneemt. Dat is feitelijk een heel zorgelijk ervaringsgegeven. Een situatie welke geheel anders is dan bij mannen waar er een categorie goed uitziende gerijpte kerels is met een midlife-crisis. Die moéten wel een veel jongere miep uitzoeken want hun eigen leeftijdscategorie is overvol met dames die zelfvol(letterlijk)daan totaal onleuk en hún partner allesverbiedend zijn.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:47

Huertecilla schreef:
Het is ronduit zorgelijk hoe het % sportiefslankerds met de leeftijd afneemt. Dat is feitelijk een heel zorgelijk ervaringsgegeven. Een situatie welke geheel anders is dan bij mannen waar er een categorie goed uitziende gerijpte kerels is met een midlife-crisis. Die moéten wel een veel jongere miep uitzoeken want hun eigen leeftijdscategorie is overvol met dames die zelfvol(letterlijk)daan totaal onleuk en hún partner allesverbiedend zijn.

>;) dit slaat werkelijk dus helemaal nergens op... en die ouwe mannen met bierbuiken dan.........

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 19:56

Het is niet zorgelijk dat het vetpercentage met de leeftijd mee omhoog gaat.
Dat is normaal en zelfs de bedoeling.

Wel in zekere maten, het is natuurlijk niet goed dat iemand van 70 een vetpercentage heeft van 50%.