Overigens vertelde meneer de opticien dat mensen met lichte ogen sneller last hebben van licht etc, ze zijn daarin gevoeliger. Daarom hebben donkere mensen (vrijwel altijd) donkere ogen, ze komen namelijk van oorsprong uit een land waar meer fel zonlicht is.
hannahaapje
Geplaatst: 27-09-13 19:46
Ik snap je verhaal niet echt. Maar dat laatste feitje is echt wel leuk om te weten. Er moest een meisje op stal huilen en we waren met z'n tweeën. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen, terwijl ik juist op een kindjes afvlieg om te troosten. Tieners en volwassenen zijn veel complexer en heb dan geen idee wat ik ermee moet en schrik dan...
mijn ouders vinden dat ik me aanstel. Misschien moet ik gewoon even wennen, ik was ook extreem laat binnen. Een kwartier te laat, omdat de moeder van het meisje waarmee ik mee rijd stipt om 6 uur er aan kwam. Terwijl de les om 6 uur begint. Ook lekker begin van de eerste les in de groep...
quera
Geplaatst: 28-09-13 20:08
Je kan gewoon mee kletsen hoor. Ik heb ook geen autisme verwante stoornis en klets ook mee
Ik zit te wachten op de uitnodiging voor het ass-onderzoek
hannahaapje
Geplaatst: 28-09-13 21:21
lol toen ze bij mij gingen kijken of ik autisme had. Nou een gesprekje daarbij ging zo. Mevrouw: ''Heb je gisteren nog iets leuks gedaan?'' Ik: ''Ja paardrijden met J.'' ''Is J een vriendin?'' ''J is een meisje met blond haar en heel mooi en heel slank en ze draagt veel wit.'' tsjaa en verder waren er zoveel andere domme dingen ook dat ik boos werd omdat ik een oefening niet wou doen want die was te makkelijk en kon iedereen zo... ze hebben alles geprobeerd maar ik kon me niet in denken dat het voor iemand anders misschien lastig kon zijn ik las het vorig jaar allemaal nog terug en dacht echt wtf, ik was een heel vreemde dertienjarige.
Ja, ik wilde heel bewust geen officiële diagnose. Ik hoef het nu nergens te melden o.i.d. en het resultaat is hetzelfde, dat veel dingen verklaarbaar werden.
Ja er komt nog gesprek met iemand Anders. Normaal gesproken zijn dat je ouders maar daar heb ik bewust geen contact meer mee. Maar heb we'll iemand die mij heeel goed Kent.
Wat is het verschil tussen eq en IQ ?
Anoniem
Geplaatst: 28-09-13 21:34
Bij mij zaten ze sinds mijn 9de al wat te zoeken , op mijn 17de heb ik autisme als stempel gekregen
Ik ben op mijn 9de toen naar speciaal onderwijs gegaan , op mijn 12de ben ik anderhalf jaar uit huis geweest en toen dachten ze ADHD na een hele moeilijke puberteit op het speciaal onderwijs (achteraf al die sfeer daar had een slechte invloed want op het MBO ging het prima), ben ik net voor ik naar het MBO ging gediagnosticeerd met PDD-NOS .
lemanthia
Geplaatst: 28-09-13 21:45
Dat is lang TM,
Inleven vindt ik erg moeilijk.
Mijn begleider vroeg of ik een lijstje kon maken met de dingen waar ik moeite mee heb en tegen aanloop. Is een heel a4 geworden.
Het gaat zijn gang , gister een city box voor mijn spullen bekeken en zaterdag mijn spul ophalen . Vandaag gesprek gehad en dinsdag was er iemand langs en heb knallende koppijn van de kou en dan de warme bus en dan de kou weer in . Ik ben druk opzoek naar een huurwoning en dagbesteding zit 24/7 thuis en begin dicht te groeien door alles wat ik eet uit verveling.
Mijn moeder geeft ze een maand , is er niks verbeterd belt ze weer iemand van MEE en daar dan ergens mee komen..
Ja hier ook goed. Ik zou alleen wel meer mensen met autisme in het dagelijks leven willen spreken. Daarom vind ik het fijn als hier veel gepost word. Ik heb de laatste weken heel veel last van papegaaien. Als iemand iets zegt dat herhalen. Weet niet hoe dat zo komt. Gister de hele les lang de opdrachten van de instructrice hardop herhaalt, nou ja en dat soort dingen. Fotomeeting ging goed.
Oeh ik niet! , dus het ging goed Hannah? Heb wel je super gave gepimpte hoofdstel gezien!
Ik begin aardig uit de structuur te raken , 1 uur op bed 12 uit bed... Weet nog niet wat voor dagbesteding ik graag wil , mis de poep en de beesten mega en heb lichtelijk heimwee na 4 jaar op die zorg boerderij