Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:01

Knap hoor Karin :)

Ik zal volgende week weer verder, even een weekje rust nadat mijn lichaam een beete te moe was geworden..

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:03

Ik heb vanmorgen les 11 van Evy gedaan. Het was op het begin zwaar, toch doorgelopen en op het eind dacht ik dat ik nog wel verder kon. Zondag les 12!
Ik ren nu in een lange hardloopbroek, shirt, truitje en dun jasje

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:07

Jeetje Mistral, heftige boel!

Ik ben vandaag ook langs de LIDL geweest. Veel was er hier niet meer. Dus heb voor mezelf een 3kwartbroek en een tshirt ingeslagen (ook het hemdje, maar die was te klein) en voor m'n vriend ook dus wij kunnen ook gaan beginnen.

Oh en Natascha, succes met stoppen!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:11

Lente schreef:
Geen zin om de natte sneeuw in te gaan zo... Hou me maar mijn doel voor ogen.

Merk je niks meer van als je eenmaal bezig bent :)

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:33

Hoppaa, ik heb les 1 erop zitten! Ik moet zeggen dat het lopen steeds makkelijker ging!
Heb niet alles netjes volgens te tijd kunnen lopen, maar dat komt omdat ik een hartritmestoornis heb waardoor het allemaal langzamer gaat. Ik denk dat het voor mij ook het verstandigst is om elke les 2 keer te lopen, want anders wordt het een beetje te veel van het goede en lig ik straks knockie :')

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:43

Besloten het niet te doen. Sneeuw is hier scherp en ik merk met wandelen al dat ik voorover buig. Hoop morgen tussen de bedrijven door tijd te hebben. En van mij mag de lente nu wel komen!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:07

@Sanniej: thanx! kan ik wel gebruiken!

Ik ben ook even bij de lidle geweest en heb een horloge meegenomen, niet om mijn hartslag te gaan meten maar meer voor de afstand enzo..als die bevalt kan ik altijd nog kijken naar een andere maar dit was geen geld. De rest van de spullen waren al weg :-(

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:08

Ik meld me ook maar, ben ook begonnen met STR. Les 1 vorige week gedaan, maar is me toch wat te rustig. Aangezien ik elke dag bijna 30 km fiets, is mijn conditie al redelijk. Ga dus nu maar beginnen bij les 15 ong. Gaat me waarschijnlijk nog te rustig maar op weer te beginnen na mijn blessure wel goed.

Kan nu trouwens niet hardlopen, moet helaas rustig aandoen met een ontstoken gewricht in mijn voet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:15

Opbouwen is niet alleen voor je conditie he... Ook voor spieren, pezen en gewrichten.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:24

Hoi allemaal, mag ik ook aansluiten in dit topic? Ik ben vorige zomer gaan hardlopen en in het najaar weer gestopt...Totdat mijn schoonzus vroeg of ik de Drunense Duinenloop met haar mee ging doen. Dus vanaf december weer de training opgepakt. Ben toen halverwege de lessen (tot 5km) van Evy begonnen en deze heb ik een paar weken geleden afgerond. Ben nu bij les 7 van 5-10km. As. zondag dus mijn eerste "wedstrijd" ik loop 4,5km mee. Ben heel benieuwd hoe dat gaat! Helaas geven ze slecht weer aan...
Iemand ervaringen met wat voor training je nog doet de week voor een wedstrijd (heb nu de laatste week maar niet opgebouwd, maar steeds 30 minuten gelopen) en wat eet je van tevoren? Ik merk dat, ondanks dat ik pas zo'n 3 uur na het eten ga rennen, dat ik toch regelmatig last krijg van mijn darmen. Alle tips zijn welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:25

Drunense Duinenloop? Dat klinkt supervet!!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:27

Ja, als je hem helemaal rond kunt lopen wel (dan is het de lengte van een halve marathon)! Nu is het een rondje half door het centrum, half langs het bos. Maar wie weet over een jaartje (of twee?)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:28

MISTRAL Jeetje heftig hoor! Reanimeren is inderdaad zwaar en een minuutje lijkt niets maar als je bezig bent, ben je echt gesloopt.

Hardloopkleding bij de Lidl en Aldi is vaak snel weg. Ik vind het goed spul en voor de prijs helemaal geweldig. Ik heb ook een horloge met hartslagband van de Aldi volgens mij en die bevalt ook goed. Nadeel is wel dat ik het boekje kwijt ben....

LENTE ben het helemaal met je eens, weg sneeuw!!!

GLENSTORM Zou ook niet al te optimistisch zijn, je lichaam moet namelijk wel wennen aan de "nieuwe" belasting.

BUSSY Welkom! Over het eten en trainen voor een wedstrijd kan ik je niet veel over zeggen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:47

Mistral heftig, jammer dat t niet heeft mogen baten.

Busymissy, gewoon ontbijten en dan vlak voor de wedstrijd een banaantje! Qua training doe ik meestal als ik in t weekend een wedstrijd doe op woensdag uiterlijk m'n laatste 'zware' training. Dan vrijdag nog een klein loopje en in t weekend knallen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:56

Dank je Willemijn, de afstand stelt nu nog niet zoveel voor, dus dan maakt eten en trainen nog niet echt heel veel uit denk ik, maar wil wel uit gaan proberen wat mijn lijf nog aan kan in opbouwen met lopen. Het begint nu eindelijk lekker te voelen als ik aan het trainen ben, dus de verslaving ligt op de loer ;)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:59

Wou ook heel graag meedoen met de Ladiesrun maar Rotterdam is best een eindje voor mij, helaas..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:04

D'r zijn meerdere ladiesrun lopen door t land hoor horse_xx gewoon even googlen of hardloopkalender.nl

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

Van de week las ik ergens dat eem sinaasappel eten voor het hardlopen goed is, ik kan het alleen niet meer terugvinden waar.... Volgens mij in een nieuwsbrief van hrdlpn.nl

Ik heb me net ook maar een schop onder m'n kont gegeven en ben gaan hardlopen. Lekker met wind mee vertrokken, dat was het laatste stuk terug minder fijn. :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:11

@liespower: en waarom denk je dat je lichaam het opgeeft? Omdat je niet verstandig traint, daarom. Je lichaam krijgt nauwelijks rust, je pleegt op deze manier roofbouw op je lichaam. De regels zijn er niet voor niks, die zijn er niet alleen voor oudjes zoals wij. Dus houd op met zaniken en doe niet zo eigenwijs. Het is je eigen schuld dat je knieen niet meewerken, en dat gaat niet veranderen als je je training niet aanpast.

Voor de nieuwelingen: welkom! Het lopen is inderdaad verslavend, dus veel plezier allemaal :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:17

Ja begrijp ik wel hoor, maar ik loopt al wel hard, maar het bleef bij 1x in de twee weken. Door school, pony, sneeuw en alles kwam het er steeds niet van. Maar heb vorige zomer ook al gedaan en ik hou makkelijk 5 km achtermekaar vol. En dus is mijn lichaam er wel aan gewend :)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:25

Als jij vorig jaar voor het laatst gelopen heb dan ook je dat beschouwen als niet gewend, vertelde de Fysio mij qua spieren gewrichten ed

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:34

Ik was maar 3 maanden tussendoor gestopt en moest toen al echt vanaf een stuk lagere training weer opbouwen. Maar ja, heb nu wat eerdere bladzijden van dit topic doorgelezen en ik zie dat ik zeer zeker tot de rollatorgroep behoor (of is er nog iets ouders?) :P dus dat zal ook wel schelen.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:35

Nee, vorige week, 3 week geleden en toen 6 week geleden. Lichaam is het wel gewend hoor!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:35

Ik vind het zelf wel jammer dat méér lopen niet verstandig is, heb zo'n zin om elke dag te gaan of als ik wat aan mijn hoofd heb omdat er ff uit te lopen...ben ik nu verslaafd? :-P

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:59

natascha44 schreef:
@Sanniej: thanx! kan ik wel gebruiken!

Ik ben ook even bij de lidle geweest en heb een horloge meegenomen, niet om mijn hartslag te gaan meten maar meer voor de afstand enzo..als die bevalt kan ik altijd nog kijken naar een andere maar dit was geen geld. De rest van de spullen waren al weg :-(

hebben ze ook voor afstand dan ?