[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:48

Ja, dat ben ik! :D

Hoe bevalt het jullie?
En hoeveel kilo's moeten jullie kwijt in totaal?

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:51

Ik moet zeggen dat het nu nog wel te doen is maar ja we zitten nog niet aan de 4 cambridge maaltijden per dag. Volgens de consulent moet ik 44 kg afvallen voor een gezonde bmi dus dat is nogal wat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:52

Dat is behoorlijk wat inderdaad. Ik wens jullie beiden veel succes!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:02

Ik ben wel een beetje jaloers op de hardlopers! Ik mag van mijn fysio nog altijd pas van het voorjaar weer een poging doen :(

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:17

Ik heb nu al last waar ik bang voor was; spierpijn...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:19

:(:)

Ik vrees ook al voor morgen, iemand die me uit bed komt hijsen als het me zelf niet lukt? :')

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:38

Spierpijn is fijn :).
Voor even dan :P. Zodat je weet dat je iets gedaan hebt. Daarna mag het snel weer over zijn...
Sterkte ermee!!
Ik heb nog niks sportiefs gedaan vandaag, dus spierpijn zal ik er niet van krijgen...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:21

Ai ai ai, nu doet echt álles zeer. En dat zal alleen maar erger worden. Wat helpt goed tegen spierpijn?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:10

Blijven bewegen. Een lekkere warme douche. De activiteit herhalen waar je spierpijn mee hebt opgedaan.

Succes! Hier lijkt het mee te vallen!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 09:27

ik had gister iets te hard getraind op me paardje. Dus hier ook wat pijn (oud letsel). Doe ik gewoon mee met de mode dus :)
En idd blijven bewegen, niks werkt beter!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:05

Vorige week was beetje drama (ongesteld) week en ik heb zelfs twee oliebollen gegeten :oo shame on me.

Maar toch bij het wegen gisteren 0,8 eraf. Erg blij mee! En het verschil tussen gisteren en vandaag is zelfs 0,7 kg. Bizar. Zal wel hoop vocht zijn ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:49

Georgette schreef:
Ai ai ai, nu doet echt álles zeer. En dat zal alleen maar erger worden. Wat helpt goed tegen spierpijn?

Water drinken! :D Maar dat kan je beter doen na het sporten als je vermoed dat je spierpijn gaat krijgen..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:54

Hitime schreef:
Water drinken! :D Maar dat kan je beter doen na het sporten als je vermoed dat je spierpijn gaat krijgen..

Ik vroeg mij altijd al af waarom mijn fitnessbegeleider altijd loopt te roepen dat ik éééécht wel een glas water moet drinken na het sporten :')

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:03

mag ik mij hier ook melden?

Ik ben begonnen met gezond leven, en daarbij val ik toevallig ook nog een klein beetje af :D .
Hoewel afvallen dus niet mijn hoofddoel is, merk ik dat ik toch wel blij wordt van een paar kilo minder :j .

Ik heb gestopt met snaaien en eet nu het volgende op een dag;
o; boterham met zoet beleg (jam of hagelslag) Yohgurt met de meest caloriearme meusli die ik kon vinden
t; 1 boterham met kaas of ham
l; 2 boterhammen met kaas of ham en een appel
t; klein koekje bijv speculaasje
a; gewoon eten, met veel groente, weinig pasta, aardappelen, rijst etc en vlees, en bakje yoghurt
t; eierkoek soms met jam, of coup a soup

zoals jullie zien is het geen hongerdieet, en ik ontzeg me ook niet van alles. Als er getrakteerd wordt op het werk (eens in de maand ong) eet ik een gebakje mee, in het weekend eet wel eens een koekje extra, maar niet meer in grote hoeveelheden zeg maar ;) Het is de bedoeling dat ik dit dieet mijn leven lang vol ga houden. Dus zo af en toe mag ik best wat lekkers van mezelf.

Daarnaast ben ik begonnen met hardlopen (stiekem ga ik het ook nog leuk vinden ook *\o/* , ik hoop dat dit mijn nieuwe verslaving wordt }> ). Ik loop 3 keer in de week ongeveer 45 tot 60 min. Ik rijd 3 keer per week paard, en heb een baan waarbij ik niet hele dagen stil zit. Bovendien fiets ik elke dag naar mijn werk (ik ben er binnen 10 min. maar toch, alle kleine beetjes helpen)

Ik ben nu ongeveer 3 maand bezig en ben nu 4,5 kilo kwijt *\o/* .

Het gaat niet heel hard, maar alle kleine beetjes helpen. Ik merk dat ik nu langzamerhand de motivatie verlies :\ . Het afvallen gaat na verloop van de tijd steeds minder snel. Hoewel dat niet mijn hoofddoel was/is, speelt dat toch wel mee. Vandaar dat ik hoop via dit topic weer een stok achter de deur te houden om deze manier van leven vol te houden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:13

als je toch nog wat wilt afvallen zou ik al dat deeg (brood/koekje) gedeeltelijk vervangen. In de ochtend alleen yoghurt, als tussendoor iets dat niet brood of koek is, en het laatste tussendoortje ook iets van fruit ofzo. zelf eet ik me momenteel wezenloos aan mandarijntjes. en een banaan gaat er ook altijd wel in en vult lekker.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:16

Jullie zijn goed bezig, super!

Ik ben nog steeds niks afgevallen en ga vrijdag dan toch maar naar de huisarts. Ik heb me er 3 week keurig aan gehouden en val gewoon niet af. Ik snap daar echt niks van, aangezien ik voorheen best veel frisdrank en tussendoortjes nam en nu dus alleen water en gezonde tussendoortjes. Ik zat net echt even in een dip en heb drop, chips en koekjes gegeten. En ik voel me niet eens schuldig.

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:22

Marquez1. Een kilo per maand is echt netjes. Wat er langzaam af gaat, blijft eraf.

Succes bij de huisarts, Uppojono.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:24

Wooow Mi_Amore! Respect, echt.. Heel knap!

Haha en iedereen hierboven over mijn ogen. Thanks. :o Ik word er verlegen van. :))
Ben gisteren voor het eerst in een half jaar naar de sportschool geweest. Eerst 3 kwartier X-CO gedaan en daarna nog 25 minuutjes op de loopband. Spierrrrrpijn, poooohh. :D

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:15

Dankje hp!

Amaris; ik heb ooit het south beach dieet gedaan, en dat is zonder koolhydraten, daar raakte ik zo verstopt van, dat ik echt die vezels nodig heb om de boel aan de gang te houden (ondanks allerlei vezelpillen, peulen etc)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:16

Aaah ik ben zo jaloers op al jullie spierpijn... Van ellende ben ik maar weer een taart gaan bakken (alleen bakken, niet opeten!..zelfkwelling..) Ik heb 18 eieren aan de datum liggen. Hebben jullie nog tips wat ik er mee kan doen/maken? :D

Julia, goed bezig geweest en naar de sportschool geweest. Wat is X-CO?

Uppojono, succes bij de huisarts. Je hebt misschien wel op je voeding gelet, maar hoe was het met beweging?

Marquez, wat jij doet klinkt goed hoor :j Heb je overwicht of wil je een paar kilo's kwijt? Of zit je op een goed/gezond gewicht waardoor je misschien blijft hangen op je huidige gewicht?

Amaris, groot kans dat dat vocht is ja. En agh die ene oliebol... hoeveel punten is die eigenlijk?

Hitime, wat doet water drinken voor spierpijn? Voor het eerst dat ik dat hoor :) Ik drink sowieso veel water/thee, maar ben gewoon benieuwd :j

Mi_Amore, veel succes met die laatste paar kilo's. Wat ben jij al een hoop kwijt zeg! :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:17

maar je haalt je vezels niet alleen uit brood (juist niet) maar juist uit groenten en fruit.

je moet ook niet koolhydraatloos gaan eten, ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, maar meer fruit/groenten in je dagelijkse dieet zou volgens mij geen kwaad kunnen.

en dat er iets moet veranderen is duidelijk, want dit werkt niet

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:18

Dais_ schreef:
Aaah ik ben zo jaloers op al jullie spierpijn... Van ellende ben ik maar weer een taart gaan bakken (alleen bakken, niet opeten!..zelfkwelling..) Ik heb 18 eieren aan de datum liggen. Hebben jullie nog tips wat ik er mee kan doen/maken? :D

Julia, goed bezig geweest en naar de sportschool geweest. Wat is X-CO?

Uppojono, succes bij de huisarts. Je hebt misschien wel op je voeding gelet, maar hoe was het met beweging?

Marquez, wat jij doet klinkt goed hoor :j Heb je overwicht of wil je een paar kilo's kwijt? Of zit je op een goed/gezond gewicht waardoor je misschien blijft hangen op je huidige gewicht?

Amaris, groot kans dat dat vocht is ja. En agh die ene oliebol... hoeveel punten is die eigenlijk?

Hitime, wat doet water drinken voor spierpijn? Voor het eerst dat ik dat hoor :) Ik drink sowieso veel water/thee, maar ben gewoon benieuwd :j

Mi_Amore, veel succes met die laatste paar kilo's. Wat ben jij al een hoop kwijt zeg! :j

nou... dat valt eigenlijk nog best mee! 4 punten per bol. Ik had er twee.. en LEKKER! haha! als je ongesteld bent moet dat gewoon kunnen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:21

Daiz ik moet eigenlijk wel wat kilo's kwijt. Om een gezond BMI te krijgen moet ik nog wel 20 kilo kwijt. Ik ben altijd stevig geweest. Ik zit nu weer in een dikke periode. Na mijn south beach dieet had ik een gezond BMI, maar dat was ik zo weer kwijt. Mijn lichaam voelt zich denk ik niet prettig bij dat gewicht ;). Ik zou al heel gelukkig zijn als ik nu nog 10 kilo kwijt raak. Maar ik wil voor mezelf geen grote doelen stellen, want dan mislukt dat toch. Dus voorlopig is mijn doel; dit leefpatroon volhouden ;) en als ik dan afval is dat heel erg mooi.

Amaris; je hebt gelijk dat ik meer fruit zou kunnen eten. Ik heb ook wel eens komkommer tussendoor gegeten. Misschien moet ik dat maar eens weer oppakken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:22

Je hebt nu die Peijnenburg Overheerlijk. Zo'n ontbijtkoek en dan echt VOL met noten enzo... lekker! en per portie van 25 gram maar 2 punten zag ik in de supermarkt op mijn calculatortje. Goed.. gekocht dus.

Kom ik thuis, snij een -naar mijn mening- heel normaal plakje af. Zo'n 1 tot 1,5 cm breed. Weeg dat eens voor de lol... is dat al 42 gram! haha! Ik weet niet wat voor normale porties ze daar bij peijnenburg aanhouden, zodat je de krant erdoor kunt lezen ofzo?

Dus nouja... ik neem toch maar elke dag zo'n plak(je) mee en tel dat dan maar voor 4 punten. Het is wel een perfect tussendoortje! Vult lekker en is heerlijk bij de kofiie (met een zoetje)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:27

Snoepreceptje gevonden op een WW forum:

Appel met rozijntjes
Schil de appel, pak het liefst een elstarappel. Leg ondertussen de rozijnen in een bakje met lauw warm water. Boor er met een appelboor een mooi gat in. Leg de appel met het gat op een schotel. In het gat doe je dan de gewelde rozijnen er in. Strooi er daarna nog wat kaneel over en wat eventueel wat suiker en citroensap over. Vervolgens doe je dit in de magnetron op de hoogste stand 4 minuten lang.

Benodigheden: 4 personen in ongeveer 20 min.

- 4 grote appels (het liefst elstarappels)
- Kaneel
- Suiker
- Rozijnen
- Appelboor
- Magnetron