Het "Laat je even opbeuren" topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Re: Het "Laat je even opbeuren" topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:13

Je moet ook door... Maar dan komen de eerste al aan je kop zeiken over "wat voor paard je nu wilt". Misschien wil ik wel helemaal niks meer. Daar kan ik dan weer ziedend om worden, maar alles om je heen brengt je dan weer tot bedaren, gelukkig.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:20

ik weet hoe erg het is om een vriendje te verliezen. ik was met mijn vriendin en haar pony (mijn verzorgpony) op ponykamp dit jaar, van 22 tot 26 juli,
de eerste dag ging alles heel goed, ook al was ze een beetje schrikkerig.
de volgende dag gingen we 's ochtends de paarden uit de wei halen, en hoorden we Tosca nog hinniken in de stal.
toen we 20 minuten later terugkwamen in de stal lag ze dood, waarschijnlijk een hartstilstand...

het is nu een maand geleden, en ik kan zeggen dat ik nu vooral de leuke dingen herinner die we hebben gedaan. dat paardje heeft een speciaal plekje in mijn hart, ook al hadden we af en toe een haat-liefde verhouding, en ook al heeft ze me er af gegooid waardoor ik mijn arm brak (toen waren er echt mensen die me voor gek verklaarden toen ik er na 2 weken weer op ging zitten en bijna verging van de pijn, maar man, wat vond ik het leuk!).

jij komt ook over het verlies van je paardje heen, en denk hier eens aan. Calimero heeft je (misschien) altijd getroost als je verdrietig was, dan zou hij je nu toch ook niet verdrietig willen zien?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:24

JoopC schreef:
Je moet ook door... Maar dan komen de eerste al aan je kop zeiken over "wat voor paard je nu wilt". Misschien wil ik wel helemaal niks meer. Daar kan ik dan weer ziedend om worden, maar alles om je heen brengt je dan weer tot bedaren, gelukkig.

Niks van aantrekken ... die mensen weten waarschijnlijk geen woord van troost uit te brengen en zich geen houding te geven :n

Natuurlijk ben je daar nu nog helemaal niet mee bezig !

En voor jou ook verschrikkelijk, gerlindie :oo

Maarre ... verdrietig zijn mag gewoon, hoor !

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:32

JoopC schreef:

ik kan heel goed begrijpen als je nu nog geen nieuwe pony wil.
ik snap het, mijn vriendin had dat ook.
toch heeft ze nu al weer een nieuw paard, en dat helpt toch ook weer om de periode definitief af te sluiten.
het is niet meer de stal voor Tosca, die nooit meer thuis komt. de leegte staart je niet meer aan.
het is nu de stal van een nieuwe pony, een nieuwe periode begint weer.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:39

Ik heb net in de stal gezeten. Campie had altijd zo'n stoere showset. Klein dan, niet professioneel of iets. Alles in het chocoladebruin met karamel. En dan denk ik: "als ik wat nieuws krijg, mag die dit niet aan. Dit is van Calimero." Of als ik dan een halstertje heb: "nee, die hangen we op." Ik kan natuurlijk niet mijn hele kamer volhangen, maar ik denk dat het een onderdeel van het rouwproces is, hoe zwaar het ook kan zijn.

Mmm... Dat klinkt ontzettend naar Gerlindie. Zo je paard vinden na een hartstilstand. Ik hoopte dat het Calimero ook gebeurd was, omdat de dood dan veel minder pijnlijk was. Jammer genoeg moest het met 20-60 minuten pijn gepaard gaan...
Ik weet niet of ik wel vervanging wil, maar we zullen zien. Misschien komt er iets op mijn padje.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:58

Ik wilde zelf ook gewoon graag een canvas met Calimero's foto erop.
Met een gedichtje.
Naar een gedichtje hoefde ik niet lang te zoeken. Deze sprak me meteen aan en dat voelde goed.
Ik heb de foto bewerkt zoals ik dat altijd doe.
Dit is een foto van een van onze eerste foto's.

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:18

Wat een mooie foto <3

En maak je niet gek met de gedachte dat hij lang geleden heeft, dat hoeft helemaal niet zo te zijn ...

Zijn halstertje zou ik zeker apart houden en bewaren, misschien naast de foto hangen ?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:21

sterkte hier iedereen..

ik heb een aantal jaar geleden mijn welsh af moeten geven. dood gevonden op de wei.
gister een paardje van stalgenoot ingeslapen, door trap van 1 van onze paarden.. wat een schuldgevoel dat geeft.. ondanks dat je weet dat je er niets aan kan doen..

en ik maak mij zorgen om mijn 28jarige haf.. die langzaam aftakeld. komt allemaal zo dichtbij ineens. pfff

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:23

Het beste is om ze gewoon zo te vinden, dan dat ze gaan waar je bij zit. Achteraf ben ik blij dat ik 'm niet wild heb zien trappen en pijn lijden.

Over dat halstertje.. Ik had ze pas oververkampt naar de buurman dus en had dus per ongeluk Calimero z'n showhalstertje omgedaan. Zijn oude halstertje, zo lekker afgeschuurd, heb ik ook nog. Welke moet ik dan bewaren?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:29

Ik zou het oudje bewaren, daar zitten meer persoonlijke herinneringen aan dan aan het showhalster, lijkt me ...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:44

Ik zou ze beide bewaren..... Aan 1 mooie haak aan de muur passen prima 2 halsters :)

magicmist, Gadver zeg! Kan me voorstellen dat je daar een ontzettend rot gevoel bij hebt! tuurlijk kun je er niets aan doen, maar dat neemt je schuldgevoel niet helemaal weg... Hoop dat de eigenaren van het ingeslapen paard jou ook echt niets kwalijk nemen!?!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:50

Ik vraag me af wat ik eigenlijk met al zijn dekentjes, bandages, zadeltje, hoofdstelletje, ontelbaar vele bitjes en al die zooi moet doen... Waar moet het heen?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:53

Meid, laat het even rusten , je kwelt jezelf er alleen maar mee door al z'n spulletjes te gaan bekijken :(:)

Zou alles volgende week eens op m'n gemakje schoonmaken en opbergen, er komt ooit vast wel een lief opvolgertje wat e.e.a. past ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:53

Hmm lastig meid.. Wio je niet bewaren op zolder in een grote kist? Verkopen tsja het is zo pril nog..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 12:54

Shirley schreef:
Meid, laat het even rusten , je kwelt jezelf er alleen maar mee door al z'n spulletjes te gaan bekijken :(:)

Zou alles volgende week eens op m'n gemakje schoonmaken en opbergen, er komt ooit vast wel een lief opvolgertje wat e.e.a. past ...

Precies!!
En als je later echt niet weet wat je er mee moet, kun je er altijd een goed doel een groot plezier mee doen!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:16

Dat is inderdaad zo. Ik kan geen dekentje of dingetje vasthouden zonder huilen... ;(

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:00

ik ben inderdaad ook blij dat we Tosca dood vonden, ik had het verschrikkelijk gevonden als je bijvoorbeeld zelf zou moeten beslissen of je haar zou laten inslapen , of natuurlijk dood moet laten gaan, zeker omdat wij ergens anders waren, zonder één van onze ouders

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:03

Mijn vriendin en ik hadden het er vanmiddag nog over... Als je een paard in laat slapen kun je van te voren afscheid nemen, knuffelen, mooi maken en borstelen. Ik vond 'm midden in de prikkelbosjes en brandnetels, dood, kon eigenlijk niet meer met 'm knuffelen en mooi maken kan niet meer om tien uur 's avonds als de volgende morgen Rendac om 06u voor je benen staat. Dat is het nadeel... Maar ik weet niet of ik 'm zou willen zien sterven. Onnatuurlijk, dan wel zoals 't gegaan is gisteren.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:04

JoopC schreef:
Mijn vriendin en ik hadden het er vanmiddag nog over... Als je een paard in laat slapen kun je van te voren afscheid nemen, knuffelen, mooi maken en borstelen. Ik vond 'm midden in de prikkelbosjes en brandnetels, dood, kon eigenlijk niet meer met 'm knuffelen en mooi maken kan niet meer om tien uur 's avonds als de volgende morgen Rendac om 06u voor je benen staat. Dat is het nadeel... Maar ik weet niet of ik 'm zou willen zien sterven. Onnatuurlijk, dan wel zoals 't gegaan is gisteren.

inderdaad, zo bedoelde ik het, maar jij zegt het beter

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:05

;)

We bedoelden hetzelfde. Ik kan er gewoon nog steeds niet over uit...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:42

Ik heb het beide meegemaakt helaas en ik vond het toch wel heel fijn ( dat klinkt raar, maar jullie begrijpen het wel ... ) om er de laatste momenten bij te zijn ... voor m'n beestjes, maar ook voor mezelf ...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:31

Ik voel me bijzonder schuldig dat ik er niet was, toen hij trappend tegen zijn buikje lag te rollen van de pijn. Dat ik er niet was toen hij me nodig had. Zovan: "Ik ben er altijd voor jou geweest, waar ben je nou, nu ik sterf?" Dat zal me nog lang achtervolgen, ben ik bang. Daarom ben ik dan wel weer ietwat triest dat ik het gemist heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:35

Meisje toch ;( ... zo moet je niet denken :n
Dat heeft hij ook niet gedacht, echt niet !

Ik kan me zo goed voorstellen dat je je schuldig voelt, maar het is niet terecht ... als je het had geweten, had je er voor hem geweest !

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:40

Ik baal er ook zo van dat het niet beter wil gaan in mijn gedachten.
Toch ben ik opzoek gegaan of er misschien nog een broertje of zusje van hem op de markt is, jammer genoeg niet. De fokker heeft nog niet gereageerd op het berichtje dat Calimero overleden is. Ik vind het vreselijk en kan hem echt niet missen. En dat het ook niet overgaat is zo verrot. ;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:47

Misschien heeft de fokker je berichtje nog niet gelezen ?

En natuurlijk is het gevoel nog verschrikkelijk sterk ... het is immers nauwelijks 24 uur geleden ?
Gun jezelf even de tijd :(:)