[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thirteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:03

Rianneuhh schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb al een langere tijd last van haaruitval... maar vandaag viel er een hele grote pluk uit, ongeveer zo veel als 2 vingers. De helft is er uit gevallen. Iemand weet wat ik moet doen? Ben er al meerdere keren voor naar de huisarts geweest, er is niks. Alle pillen en smeerseltjes ook al geprobeerd, maar niks helpt...

Er bestaan veel middeltjes en pilletjes tegen haaruitval, maar of ze helpen... ?
Denk dat je best eens bij een dermatoloog langsgaat als je al vanalles geprobeerd hebt ?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:16

korbakimmy8 schreef:
Hoi,
Ik wil mijn haar weer blond.
Heb het een paar jaar terug zwart geverft.
En ik wil nu weer iets anders!
zo is mijn haar nu ongeveer:
[ Afbeelding ]

Nu zat ik te kijken bij brainwash.
Daar staat dat je kan blonderen.
Nu heb ik er niet zoveel verstand van, want ik verf mijn haar altijd zelf.
Maar nu wil ik het laten doen.
Hoe moet ik mijn haar weer blond krijgen?
Echt blonderen? en blijft het dan ook wel redelijk blond?

Ik ga me haar zaterdag zo laten knippen.
en verven. Maar dan zonder donkere plukken er door heen.
Hierboven de foto zoals het was.

http://www.kapsels.net/haar/haarsnit10.htm

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:05

Rianneuhh schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb al een langere tijd last van haaruitval... maar vandaag viel er een hele grote pluk uit, ongeveer zo veel als 2 vingers. De helft is er uit gevallen. Iemand weet wat ik moet doen? Ben er al meerdere keren voor naar de huisarts geweest, er is niks. Alle pillen en smeerseltjes ook al geprobeerd, maar niks helpt...

Hoi, ik heb zelf last van haaruitval (toen ik 7jaar was, had ik nog minder als een kwart van mijn haar). Daarna is het bijna allemaal terug gegroeid, soms krijg ik nog eens een nieuwe plek, maar die zit dan verstopt onder mijn haar.

Na veel verschillende testen en dokters is gebleken dat ik 'alopecia areata' heb. Dit is een ziekte waar niets tegen te doen valt (het is een redelijk zeldzame ziekte, die vooral voorkomt bij mannen. Edit ik lees net dat meer en meer mensen dit krijgen, toen het was vastgesteld zeiden ze tegen mij dat het zeldzaam was en zeker bij vrouwen)
Ik weet niet of het bij jou iets in die aart is?
Alopecia areata kan ook stress gebonden zijn (ik merk dat ik tijdens de examens altijd een nieuwe kale plek heb), heb je veel last van stress?

even wat uitleg over de ziekte:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata
(ik heb er ook nog eens bij dat ik psoriasis heb en nu heb ik ook een kale plek op mijn wenkbrauw. Ook heb ik totaal geen armhaar of beenhaar)

Ik wil je nu niet bang maken en zeggen dat het dit is, want het kan evengoed iets anders zijn.

Jeuken de plekken of doen ze pijn?

Wat ze mij hadden aangeraden voordat ik de diagnose had gekregen was vitaminen nemen voor huid, haar en nagels. Deze hielpen bij mij niet, omdat het niet door een vitaminetekort kwam.

Het enige dat je denk ik kan doen, is toch nog maar is naar een dokter gaan om een duidelijke diagnose te krijgen, en voor de rest je haar zo kammen dat je het niet ziet, en niets met je haar doen wat er slecht voor is (bijvoorbeeld niet ineens gaan bleken)

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je er iets aan hebt. :(:)

M_arije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:37

Ik wil zoooo graag weer rood haar.
Alleen moet ik het eerst ontkleuren omdat mijn haar donkerbruin is geverfd.
Heeft iemand een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken? (waar kan ik dat bestellen/kopen en hoeveel?)
Ik wil liever niet naar de kapper, want daar heb ik als student het geld niet voor.
Wie kan mij helpen :?

PocoGaucha

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:10

hoe rood wil je het? wil je het knal rood? want ik heb mijn haar vanaf donkerroodbruin naar 'knal' rood gekregen met majicontrast. gewoon zonder eerst bleken.
dit is een foto van het resultaat, maar toen was het al een paar keer gewassen:
http://i211.photobucket.com/albums/bb72 ... 121109.jpg
(en je ziet een paar plukjes zwart, maar dat is de bedoeling).

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:24

Heeft iemand hier Blackberry / aubergine kleur gehad?
En het merk syoss, blijft dat redelijk lang zitten?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:46

korbakimmy8 schreef:
korbakimmy8 schreef:
Hoi,
Ik wil mijn haar weer blond.
Heb het een paar jaar terug zwart geverft.
En ik wil nu weer iets anders!
zo is mijn haar nu ongeveer:
[ Afbeelding ]

Nu zat ik te kijken bij brainwash.
Daar staat dat je kan blonderen.
Nu heb ik er niet zoveel verstand van, want ik verf mijn haar altijd zelf.
Maar nu wil ik het laten doen.
Hoe moet ik mijn haar weer blond krijgen?
Echt blonderen? en blijft het dan ook wel redelijk blond?

Ik ga me haar zaterdag zo laten knippen.
en verven. Maar dan zonder donkere plukken er door heen.
Hierboven de foto zoals het was.

http://www.kapsels.net/haar/haarsnit10.htm

Ben benieuwd.. Vind het niet echt verstandig en snap ook niet dat een kapsalon dit zou doen. Maar ik weet wel dat het bij Brainwash vooral om de :$ en cijfertjes draait.

Maar als jij er gelukkiger van wordt :D

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:26

casperzazoe schreef:

ik heb in ieder geval niet hele goede ervaringen met syoss, ik vind de kleuren vaak anders uitpakken dan op het doosje en het blijft niet echt lang zitten. ook maakt het je haar heel droog.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:03

jasz schreef:
casperzazoe schreef:

ik heb in ieder geval niet hele goede ervaringen met syoss, ik vind de kleuren vaak anders uitpakken dan op het doosje en het blijft niet echt lang zitten. ook maakt het je haar heel droog.

Ik heb juist goede ervaringen met syoss kleur blijft hier juist mooi en hoef enkel de uitgroei te verven.. Ik heb ook geen andere kleur dan op het doosje staat?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 12:10

Hier ook goede ervaring met syoss :j

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:45

Ben gister bij de kapper geweest. Brainwash.
En ik ben tevreden. Het is goed geknipt en goed geverft. Van zwart naar middel blond. Heb 2 uur in de blondering gestaan en daarna nog een uur permanente kleuring. In totaal 6 uur in de kappers stoel gezeten.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:33

Blon_D schreef:
Ik heb juist goede ervaringen met syoss kleur blijft hier juist mooi en hoef enkel de uitgroei te verven.. Ik heb ook geen andere kleur dan op het doosje staat?

ik had caramelblond gekocht, en toen werd mijn haar 2 verschillende kleuren, 1 deel bleef gewoon blond, en mijn uitgroei werd wel een beetje caramel, maar er veranderde niet echt veel. ik had wel gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd en lang genoeg in laten zitten. ik heb mijn haar ook wel is blond geverfd met syoss, dat was wel goed.

edit: @korbakimmy is je haar nu niet heel erg droog en dood? lijkt me wel heel slecht voor je haar. ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit ziet.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:22

Ben ook wel benieuwd naar een foto korbakimmy..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:24

casperzazoe schreef:

Ik heb gister mijn haar (zwart) met deze geverfd: http://www.haarcentrum.nl/syoss-mixing- ... rkleuring/
Er staat bij dat als je haar zwart is, dat het dan donkerpaars zou worden.

Nou. Niet dus. Je ziet er niks van, alleen als ik in de zon sta zie je een paarse gloed en mijn uitgroei (blond) is wel paars :=
Gelukkig niet heel storend. Binnenkort ga ik naar de kapper om te vragen of het geblondeerd kan worden ofzo en dan opnieuw paars erin.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:31

vaak pakt verf slechter op al geverfd haar, dus haar wat van nature zwart is, kleurt beter als zwart geverfd haar.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:35

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:55

Je ziet er inderdaad niets van nee ghostattack :')

vriendin heeft het ook met die geverfd, zij had bruin / donkerblond haar en het is nu donkerbruin met een rode gloed. :))

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:17

Ik heb ook chocobruin/zwart met een paarse gloed en m'n uitgroei is ook paars inderdaad. :j Heb niet de verf van Syoss gebruikt, maar gewoon van Nutrice (I guess..) Paarse kleur is wel heel erg vervaagd en die gloed zie je nergens meer.. Krijg weer enorme uitgroei, dus binnenkort even naar de haar import om high lights te nemen. :j

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:31

Ik heb mijn haar ook weer geverfd. Ik heb van lang haar, donker blond van mezelf, maar al jaren verf ik het lichter. Nu heb ik het weer donkerblond met blonde en rode (mahonie) highlights.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:48

Klinkt leuk Gracezellaa. Heb je een foto?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:54

jasz schreef:
Blon_D schreef:

ik had caramelblond gekocht, en toen werd mijn haar 2 verschillende kleuren, 1 deel bleef gewoon blond, en mijn uitgroei werd wel een beetje caramel, maar er veranderde niet echt veel. ik had wel gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd en lang genoeg in laten zitten. ik heb mijn haar ook wel is blond geverfd met syoss, dat was wel goed.

edit: @korbakimmy is je haar nu niet heel erg droog en dood? lijkt me wel heel slecht voor je haar. ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er uit ziet.

Die heb ik ook een tijd gehad. Ook gewoon volgens de verpakking gebruikt en ik heb er geen problemen mee gehad ;) Inmiddels ben ik gestopt met verven wil mijn haar lang laten groeien..

korbakimmy zo lang in de blondeer?! met een laag peroxide gehalte mag ik hopen, anders kan je nog wel eens heel vervelende problemen tegemoet gaan.. de eerste paar dagen voelt het meestal nog wel oke aan vanwege de extra bescherming die de kapper er in gooit na een week merk je pas of het niet chemisch zo verneukt is dat het gewoon zo afbreekt ;)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:55

Nog niet. Ik heb het wel subtiel gehouden. Ik heb in de bovenlagen vooral blond en af en toe iets rood. In de onderste lagen heb ik meer rood gezet.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:57

Ghostattack schreef:
Ik heb gister mijn haar (zwart) met deze geverfd: http://www.haarcentrum.nl/syoss-mixing- ... rkleuring/
Er staat bij dat als je haar zwart is, dat het dan donkerpaars zou worden.

Maar met een beetje logisch nadenken kan je toch zelf ook bedenken dat het niet donkerpaars word als je al zwart haar hebt? :+ Op de verpakkingen staat wel meer, en jouw haar is al zwart geverfd als je er daarna paarsachtig spul over gooit is het toch logisch dat het niet van kleur veranderd dit werkt enkel als je het eerst ontkleurd zou hebben..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:10

Ik had ook niet verwacht dat het echt donkerpaars zou worden, maar wel dat je kon zien dat het geverfd was. Mijn haar was overigens niet pikzwart, maar vervaagd zwart en een mooie blonde uitgroei :')
Je ziet er nu werkelijk niks van. Als ik niet zeg dat het paars geverfd is, ziet niemand het. Maargoed, ik ga binnenkort naar de kapper.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:13

Ghostattack schreef:
Ik had ook niet verwacht dat het echt donkerpaars zou worden, maar wel dat je kon zien dat het geverfd was. Mijn haar was overigens niet pikzwart, maar vervaagd zwart en een mooie blonde uitgroei :')
Je ziet er nu werkelijk niks van. Als ik niet zeg dat het paars geverfd is, ziet niemand het. Maargoed, ik ga binnenkort naar de kapper.

Verf op verf pakt meestal niet goed ;)