bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:44

Citaat:
alleen de pens stinkt, de hond niet hoor.

Nee ? nou dan moet je de scheten die ze laat eens ruiken := :r

Mijn schoondochter staat alles te hakken en te snijden ,die krijgt complete karkassen binnen geloof ik.
patrijs lustte haar hond niet en zelfs mijn vuilnisvat liet het liggen ;) voorderest is het hert ,
fazant, rund ,kip en ook vis. Wat jij doet lijkt me goedkoper , ik ga eens polsen hier.
Geen granen in de brok wist ik. :j

Citaat:
Kaatje als jij je daar goed bij voelt moet je dat zeker doen. Om nu alles te laten staan omdat het niet goed voor je is is ook geen leven toch? Zeg altijd maar zo liever een paar jaar eerder dood gaan en alles eruit gehaald hebben wat erin zat dan braaf volgens de regeltjes leven en een paar jaar langer leven.

Nou ja , ik zou niet graag een paar jaar eerder dood gaan vanwege die dropjes := ,
ben ik eindelijk van het roken af.....vermoord ik mezelf met drop :roll:

Anoniem

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:09

Nou ja wellicht lang verhaal hoor, maar hier komt die dan:

Eerst heeft mijn huisarts mij 1,5 jaar niet serieus willen nemen, ik heb mijn hele leven al astma, maar ik had het stervensbenauwd maar op een andere manier, de lucht kwam er niet in zeg maar en een banketstaaf ook; als ik de trap op moest lopen om thuis te komen, kreeg ik hartkloppingen en plaste ik een klein beetje in mijn broek! en ik was 39. Na dat 1,5 jaar ben ik zo vreselijk kwaad geworden, dat ik eindelijk een doorverwijzing kreeg naar de longarts, die dus standaard long foto laat maken en mij terug liet komen voor vervolgconsult. Ik had zelf al aangegeven dat het niet volede alsof het mijn longen waren, maar dat ik zelf dacht dat het mijn hart was... Om een of andere manier, voel je het verschil zelf gewoon, al kan je je vinger er niet op leggen...
Op de foto bleek dus dat mijn hart wel 5x zo groot was en als een razende te keer ging maar zonder kracht. Het holletje waarmee de longarts naar cardiologie rende voor afspraak te regelen, was heel duidelijk, maar ik was al zo vreselijk uitgeput van het constante gevecht om lucht en erkenning, dat boeide me op dat moment niet eens meer...
Kon met 1,5 week bij cardioloog terecht en werd na die afspraak met spoed opgenomen; sterk vergroot en versneld hart, lek aan alle kanten en als klap op de vuurpijl PAH erbij...
Dat is dus enorm hoge druk op je longslagader en dit is ongeneeselijk en zeer progressief. Heb bijna een jaar rondgelopen in het ziekenhuis voor allerlei testen, maar ze kwamen geen steek verder, uiteindelijk werden mijn medicijnen verdubbeld als soort van laatste redmiddel en dit heeft dus gewerkt; hart is geslonken, PAH is zo goed als verdwenen en ook de lekkage's zijn verminderd; Bleek het ineens een virus te zijn. Zoals vroeger word het nooit meer, maar vind het nogal geen verschil als met diagnose van 1,5 jaar geleden; als ik nog 2 jaar zou krijgen, mocht ik mezelf spekkoper noemen en nu kan ik ineens een boekenkast bouwen van die 6 plankies...
tuurlijk ben ik blij, maar toch blijft het in mijn hoofd rondspoken; hadden ze nu niet gelijk die verdubbeling van medicijnen kunnen geven, ipv mij een jaar langer zo slecht laten voelen + om over het te horen krijgen dat je het niet lang meer maken zal, met alle gevolgen van dien, nog maar te zwijgen...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 07:06

Jee wat een verhaal.. gelukkig gaat het dus nu redelijk goed met je. Maar waarom schrijf je dit niet op papier en stuur je niet deze vragen naar je huisarts en cardioloog? Want waarom vragen blijven altijd bestaan totdat je er een bevredigend antwoord op krijgt. Ik kan me voorstellen dat je geen tot weinig vertrouwen in je huisarts en cardioloog heb op deze manier. Maar jee wat fijn dat het nu wel weer goed gaat.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 08:17

oh ps misrtal, in doorzichtige grote zakken of in kratjes, die laatste moeten uiteraard weer terug.
Hoe is t met piet?? doet ie t nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:19

Hmmppff, daar vraag je me zowat pipo... Nooit over nagedacht eigenlijk, omdat het vanaf het begin al zo ontzettend moeizaam is verlopen en omdat de cardiologen die ik gesproken heb, vrijwel allemaal erg summier met informatieverstrekking waren, soms zelfs op het onbeschofte af: "als u nu maar doet wat wij zeggen, mevrouwtje en vooral uw hoofd er niet over breken" als vb., terwijl ik echt niet zomaar met kluitje in het riet liet sturen. De laatste zei (niet geheel onterecht hoor trouwens) als antwoord op mijn vragen, dat ik beter eens met een psycholoog kon gaan praten, dus vermoed dat ik mijn antwoord nooit krijgen zal, vind het eigenlijk wel een goeie, ga ik nog eens over nadenken, dank je wel!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 10:49

Goedemorgen

Jeetje wat een heftig verhaal zo zie je maar weer hoeveel er nog mis gaat in het ziekenhuis.

nee pietje lag vanmorgen dood in het hok misschien maar beter ook. Hij werd niet slechter maar ook niet beter.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 10:52

Arme Pietje!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 10:55

Ik vind cardiologen over het algemeen heel beperkt met info. Ik hoorde pas in het revalidatiecentrum wat voor ritmestoornissen ik had. Maar met het uitlezen van de hartfilmpjes legt de cardioloog wel uit hoe dat werkt

Zeker sneu voor het pietje was ook nog maar een jaar oud. Zelfs de dieren hebben last van de warmte nu.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:53

Mogge

Ik vind die denigrerende behandeling schandalig.
Dat deed de cardiologe in UZ Gent bij mij ook, ik kwam op t laatst in tranen weer naar buiten.
Je bent dan te beroerd om te knokken.

Mijn huidige cardioloog vertelde dat ik een regelmatige onregelmatigheid heb :+
en dat hij zich daar voorlopig geen zorgen over maakt.
Ik heb geantwoord dat ik dat dan ook maar niet zou doen. ;)

Arme Piet , nog zo'n jong ding.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 21:43

Ik heb vorige week m'n ablatie gehad, tjonge wat was ik zenuwachtig
Opzich is de behandeling goed gegaan, alleen zonder resultaat. Het zat te diep, doordat ik ook hocm heb.
Na 4 dagen mocht ik weer naar huis, nu opknappen en wachten op uitslag van mri
ze willen dan via een andere route gaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:17

Ohh bah zeg! dus voor piet snot.. enne wat is hocm? en dan wel weer een ablatie? zit je vast nu helemaal niet op te wachten of heb je zoiets van ik weet nu wat t is...? Beterschap enne laat je maar lekker even in de watten leggen hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:26

Hallo dames!

Kaatje ben je de warme dagen door gekomen?

Balen Petra al zie je dat veel vaker dat de ablatie niet lukt, dus nu moet je er opnieuw voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 22:39

Sorry, maar wat is een ablatie? En het spijt me te horen van Pietje, gecondoleerd...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-13 22:48

Gaan ze met een catheter via de lies naar het hart toe, dan kunnen ze kleine littekens maken in het hart om zo de prikkelgeleiding te veranderen in de hoop dat de ritmestoornissen dan verdwenen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 23:13

oh ok, die catheterisatie heb ik ook gehad, maar dat was puur en alleen om te kijken...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:23

Mogge

Beterschap Petra, vervelend hoor voor Jan met de korte achternaam zoiets ondergaan.
Citaat:
Kaatje ben je de warme dagen door gekomen?

Het moet maar hè , vandaag weer aan het werk .
En hoe gaat t met jou Mistral?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 09:55

Ja ik moet dus idd nog een keer, ze willen dan via de lies en via m'n buik gaan, en het hart aan de buitenkant benaderen.
hocm is een vorm van cardiomyopathie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 10:15

Mag ik hier wat over vragen? Hoe doen jullie dat eigenlijk? Met die warme dagen? Ik kan alle tips wel gebruiken, vooral met betrekking tot het verzorgen van paarden, wat een hel is dat op moment zeg...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:32

Ik ben een vroege vogel dus doe het vooral erg vroeg in de ochtend. Daarna doe ik zoveel niet meer

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 12:48

Citaat:
Mag ik hier wat over vragen? Hoe doen jullie dat eigenlijk? Met die warme dagen?

Ik doe niets , of in ieder geval zo min mogelijk. en neem een siësta onder de ventilator.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 14:01

Ik moet helaas zo aan de bak haha ons stro is in balen aan het gaan... 20 pakjes maar, maar we helpen dan altijd even een poosje. Ik zal wel mogen rijden :D *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:33

Nou inderdaad ja , met het hooi van het land halen, was ik achteraf maar wat blij dat ze mij gelijk even leerden met de trekker te rijden, want wilde naderhand heel stoer helpen met het op de hooizolder te plaatsen van de baaltjes, mijn god: Ik werd na hooguit 5 baaltjes er op gooien met riek al helemaal beroerd: duizelig, misselijk, tot aan overgeven aan toe (met lege maag, dus kwam goddank niets uit) en was gelijk in 1 x slappe patat...
Ik voelde me zo banketstaaf tegenover de anderen, want mensen zien niets aan je, dus denken ze dat je de kantjes ervan afloopt ofzo, wat de boer tenslotte niet kent, dat vreet die niet , toch?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:38

Citaat:
want mensen zien niets aan je, dus denken ze dat je de kantjes ervan afloopt ofzo,

Dat heb ik ook eens meegemaakt. vlasbaaltjes laden ; er liep een oudere dame bij die naar me keek
en vals vroeg of ik het soms aan mijn rug had ( ik had pas dat infarct gehad en mocht niet helpen van mijn vriend)
toen vertelde mijn vriend fijntjes wat er loos was.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:38

Tja das het banketstaaf van niet zichtbare ziektes.. maar goed ,veel mensen begrijpen het wel als je het gewoon even uitlegt. Ik ga de oven aanzetten en dan weer even een paar rondjes rijden. :D Ik vind het geweldig zo, ik mijn baaltjes gratis (ook als ik van de winter tekort kom hoor) en hij hulp van ons. Hij blij en wij blij.
en t hoeft niet hoor maar hij is samen met zijn zoon (geestelijk niet helemaal...) en nu dus 2 man erbij. super.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 08:47

Heeeee goede morgen.. waar is iedereen???
Kaatje, is zeker blij dat het dit weer is? Ik in ieder geval wel. Hoe is t met je suikers?Voel je je al wat beter?
En Mistral.. hoe is t bij jou?
Over Missje praat ik niet haha die is alleen maar aan het vakantie vieren :P
Hier ging het goed tot 2/3 dagen geleden weer zo vreselijk naar gevoel in mn keel en gejaagd ,ik kan niets hebben...
Ga vanmiddag naar de doc. Zal wel weer niets uitkomen.. maar goed we zien wel, beter een keer teveel als een keer te weinig! Ik ben natuurlijk een paar weken geleden gestopt met wat tabletten dus t kan ook daarvan komen. We horen het wel.