[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:43

RubyRed schreef:
Wat ik gegeten heb vandaag:

O: 2 boterhammen met vruchtenhagel en 1 krentenboterham
M: 2 boterhammen met kaas
T: zakje chips
A: kibbeling, salade, aardappeltjes.

daarna dus biscuitjes. had er helemaal geen trek in, alleen zin om iets te eten/te kauwen.

Had je geen dorst ipv honger? Je lijstje is wel erg vet trouwens :j

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:49

Geen idee of ik dorst had ipv honger... kan best zijn. Zal volgende keer eerst wat gaan drinken in plaats van mijn zelfbeheersing te verliezen :P.

Klopt, ben de afgelopen dagen wezen logeren bij tante en oom, dus had niet echt veel te kiezen wat betreft eten... En kaas vind ik echt heel lekker.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:57

Kaas is niet onwijs slecht..maar neem dan wel de 20 of 30+, zit toch net even wat minder in. Ik zou als ik jou was wat vaker een gezond tussendoortje nemen. Een zakje chips werkt niet zo goed bij afvallen :P

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:58

monique1983 schreef:
baantjes zwemen iemand evaring mee toevallig wil na de school vakantie's dat gaan doen
had eerst na aqua spinning maar word in weinig zwembaden gegeven helaas

Ik ga morgen beginnen! :) Wil het 2x per week een uur gaan doen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:07

na ben benieuwd na je evaring dan ;) ik wil 1 keer per week gaan zwemen eigelijk

en elke week 80 a 100 kilometer fietsen
en dan nog 1 keer per week skeeleren

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:11

Ik zal het laten weten. :)
Skeeleren lijkt me ook leuk om te doen, heb het vroeger echt onwijs vaak gedaan. Zit er nu alleen mee dat ik niet zo heel veel extra tijd heb om te sporten, dus helaas is het niet haalbaar dat er ook nog is bij te doen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:12

JastieHorse schreef:
Kaas is niet onwijs slecht..maar neem dan wel de 20 of 30+, zit toch net even wat minder in. Ik zou als ik jou was wat vaker een gezond tussendoortje nemen. Een zakje chips werkt niet zo goed bij afvallen :P

Waarom werkt het eigenlijk niet als je wel ongezonde dingen eet maar toch maar bijvoorbeeld 1500 kcal per dag binnen krijgt? In theorie zou je dan toch af moeten vallen?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:15

nee is ook per week wat moeilijk denk idd

ik ga proberen maar of het elke week lukt allemaal is 2
zeker als zo weer minder weer word natuurlijk is buiten fietsen niet zo optie

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:21

RubyRed schreef:
JastieHorse schreef:

Waarom werkt het eigenlijk niet als je wel ongezonde dingen eet maar toch maar bijvoorbeeld 1500 kcal per dag binnen krijgt? In theorie zou je dan toch af moeten vallen?

Ik bedoel..als je wat vaker een tussendoortje neemt wat dan bv ook nog gezond is je misschien minder gaat snoepen..snap je? Daarnaast is gezond eten altijd beter dan vet..ongeacht de hoeveelheid kcal per dag..

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:26

RubyRed schreef:
JastieHorse schreef:

Omdat er in die ongezonde dingen heel veel suikers/vetten zitten waar je hard voor moet werken om ze te verbranden. Wanneer je dit niet doet worden ze opgeslagen = vet. Daarbij is het ook heel ongezond, denk aan hart en vaatziekte, hoge cholesterol, hoge bloeddruk etc.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:27

wie van jullie doet er wel eens een hartslagmeter om met sporten/paardrijden. Ik heb hem vandaag weer uit het stof getrokken. Wil 8 kilo afvallen. Thuis omgedaan, op mijn fiets naar stal. Grondwerk gedaan (rechtrichten) en daarna gereden zonder zadel. Ook draf. Daarna op mijn fietsje weer terug. in totaal ongeveer 2,5 uur bezig geweest en jawel: 1076 kcal verbrand! Dat motiveert zo enorm. Ik kan het iedereen aanraden. Daarna zonder schuldgevoel een lekker bakje franse magere kwark gegeten....

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:33

Klinkt inderdaad motiverend. Mag ik vragen hoe duur die dingen zijn ?

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:49

Ik heb een simpele zonder gps. Maar je kunt het volgende wel instellen: geslacht, lengte, gewicht ´hartslagdrempels´. Eenvoudig model van inventum gekocht. Dus niet zo´n dure van polar. Ik geloof dat ik er toen iets van 50 euro voor betaald heb. Het is een borstband met een horloge welke je ook als stopwatch kunt gebruiken.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik morgen weer op de fiets ga en weer de meter om doe ;-)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:04

Dat klinkt inderdaad leuk, TinePine. Alleen zou ik zo'n eetmeter moeten hebben denk ik :=
Alles optellen wat ik in m'n mond stop aan calorieën zou best werken denk ik! Misschien dat het me dan lukt om het snoepen te laten.

Ik ben echt te dik aan het worden, maar denk bij eten steeds 'deze keer' of 'morgen laat ik het wel'.
Niet echt werkzaam dus.

Kauwen is ook wel een goede tip, thx LynnDenise! Ik eet vaak zo snel dat ik de helft eerder klaar ben dan mijn huisgenoten...

Wat zwemmen betreft: ik was juist zo ver dat ik badkleding aan durfde. Gaan zwemmen, de eerste keer zo'n 15 minuten actief baantjes (zwemmen is echt conditiewerk merkte ik). De dag er na verging ik echter van de rugpijn. Je hoort altijd dat zwemmen zo goed is, maar men vergeet dat je een heel ongewone houding aanneemt, en je lichaam daar op z'n minst aan moet wennen.
Ik blijk er niet tegen te kunnen. Doe dus maar niet al te fanatiek de eerste keer! :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:21

Een eetmeter zou zeker handig zijn en dan met zo´n alarm wanneer je je ´data´bundel hebt verbuikt hahaha

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:27

TinePine schreef:
Een eetmeter zou zeker handig zijn en dan met zo´n alarm wanneer je je ´data´bundel hebt verbuikt hahaha

:D Precies! Bij alles zo'n 'WARNING, you're about to take ... calories'

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:20

Ik ben mijn zondigen beu. Vanaf morgen weer vol gas er tegenaan, te beginnen met extra sport. Moet de fysio afwachten om te zien wat ik kan en mag doen maar kan wel fietsen dus daar gaan we morgen de dag mee beginnen. Dan de Albert heijn plunderen en opzoek naar verantwoorde tussendoortjes. Mijn vriendinnen gaan niet blij met me zijn want we zouden morgen een girlsnight doen met pizza, maar ik neem een zelfgemaakte salade mee. Ik heb even een flinke peper in mijn reet nodig want ik loop de kantjes er van af.

Verder heb ik even jullie tips nodig. Volgende week vrijdag ga ik 5 dagen baar Rome. Hoe ga ik dat overleven? Ben dmet mij. Ouders dus niet overal inspraak op maar wordt sowieso elke dag uiteten en lunch zal ook wel uit een tentje komen. Welke keuzes zijn er voor mij? Ik heb besloten dat ik wel 1x Italiaans ijs mag. Gewoon 1 bolletje. Het is er bloedheet dus ik zorg dat ik veel drink. We leggen behoorlijk wat kilometers af op een dag dus beweging zit wel goed. Ik ga kijken of ik dmv een plaatselijk supermarktje een fatsoenlijk tussendoortjes pakket kan maken en wat kan ik met lunch en avondeten?

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:24

Zo ik begin mezelf steeds meer te hervatten. ben nu sinds gistet weer 300 gram afgevallen.

Werd ook weer tijd. Begon mezelf een beetje beu te worden.

Zag net iemand vertellen over het zwemmen. Gisteravond was ik daar ook over aan het denken. Nu nog kijken wie er met me mee wil :-)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:52

Nou net op de weegschaal gestaan vorige week 67.3 vandaag baal er wel een beetje van doe 6x in de week sport en intensief hè.. Eet super geen snoep of iets. Had dus wel meer verwacht maarja die motiveerde om nog harder te sporten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:01

Zera, jammer dat je zo ver weg woont :D
(oooohh mijn god jij woont in Zuid-Limburg daar wil ik ook wonen!!!! )

A_man, wat stond er vandaag op de weegschaal dan?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:33

Davina21 schreef:
is 3kg vocht vasthouden niet veel? ik was ook een halve kg zwaarder. Maar ben net ongesteld geweest en het is warm weer... Als je zoveel vocht vast kan houden met dit weer dan hoop ik dat ik wat kilo's kwijt ben als het weer wat kouder word.

Zeker veel maar kan geen andere verklaring vinden, heb namelijk helemaal niet zo veel gegeten van het weekend! Wel erg lui geweest dus misschien daarom ook wel wat erbij :)
We zien wel als het warme weer voorbij is. Vanmorgen was er in elk geval alweer 1,5 af van de 3...... dus het schommelt ook weer gigantisch..
Het kunnen ook wel eens mijn darmen zijn .........

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:39

Wat houden jullie trouwens aan wat betreft maximaal aantal calorieën voor het avondeten? Ik zou dus vanavond pizza gaan eten maar ben opzoek gegaan naar een lekkere maaltijdsalade (zelf maken) en kwam er een tegen van 535 kcal. Ik ga hier nog wat aan sleutelen om er een iets ander recept van te maken. 535 kcal is binnen de lijntjes toch? Ik let daar normaal gesproken nooit zo op :+ Normaal eet ik gewoon veel groente, een portie vlees en geen of een beetje aardappels.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:10

ohja haha vergeten erbij te zetten 67.0 dus maar 300gr in 1 week afgevallen

terwijl ik hetvlogende heb gedaan aan sport

woensdag aquajoggen
donderdag hardlopen
vrijdag skeeleren
zaterdag rust
zondag CX dat is met elastieken en avond nog hard gelopen
maandag klein stukje geskeelerd en aquajoggen
dinsdag hardlopen en zwemmen
en vandaag dus weer op de weegschaal gestaan...

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:11

met avond eten eet ik gewoon wat de rest van het gezin eet, wel weet mijn moeder dat ik wil afvallen dus geen xtreem vet eten meer, (deden we eigenlijk al nooit)
maar ik eet veel groete en vleesje, en geen aardappels...
met dit weer eten we veel salades dat eet ik dus :D de rest van het gezin eet er aardappels bij

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:16

Ik eet vaak al 700-800 kcal met mijn avondeten, dus 500 zou voor mij aan de weinige kant zijn :j