Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NaSan

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden, wie ook bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:08

Dat nergens trek in hebben herken ik wel, aldoor het gevoel dat je vol zit, maar ik kan wel eten, maar overal kleine beetjes van. Ik lust alles en dat is nog niet veranderd. Alleen vind ik sommige dingen nu echt niet lekker ruiken.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:10

Dat heb ik sinds ik gestopt ben met de pil dat ik meer trek heb dan anders. niet dat ik andere dingen niet meer lekker vind of juist wel.
Ben dan ook heel benieuwd wat t gaat doen als ik wel zwanger ben.

Heb dr ook gewoon zin in om zwanger te zijn. Alle fases mee maken. Zitten nu samen al te bedenken hoe we t onze ouders gaan vertellen. Misschien met een kadotje met opa en oma erop ofzo.

Hoe hebben jullie dat gedaan? Voor die gene die nu zwanger zijn of al zijn geweest? Of diegene die aan t klussen zijn hoe hebben jullie het in je hoofd?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:14

We zijn gewoon langsgegaan en de bom gedropt :P niks speciaals, hihi.

de dierbaartste vrienden persoonlijk verteld, en op een verjaardag van een vriend de echo bekeken met een goede vriendin (die het al wist) vriendenploeg was traag van begrip maar op een gegeven moment merkten mensen het op :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:15

En daarna op facebook gezet dat we een geheimpje wilden verklappen voordat we op vakantie gingen (gingen naar Noorwegen) en de echo foto geplaatst

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:16

Om het te vertellen heb ik witte rompertjes gekocht voor de opa's en oma's met de tekst: opa is mijn grootste sponsor en ik ben oma's knuffel. Heb ik straks meteen wat aan ;).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:55

suze_ schreef:
lijkt me zo raar opeens dingen niet te lusten die je eerder wel luste :D

en dingen die je zooo graag lust niet meer lust, bwuh je hoeft bij mij echt niet meer aan te komen met een hamburger of ander vet eten :r

Zahlina knuf voor jou :(:) dat je snel maar gezond zwanger bent :)

Ik heb mijn moeder een gepimpt kinderkoffertje gegeven met een positieve test, confettie,tutje en een babyoutfitje/sokjes :) bij de rest heb ik gewoon de bom gedropt net als MT, kwam bij me broer erg hard aan die had het toch wel moeilijk.. die ziet me nog steeds als zijn 12 jarige zusje maar gelukkig vroeg hij me van de week hoe t met me was enzo en grapt ie aldoor over mijn nog altijd groeiende dikke reet :')

suus! waar ga je heen verhuizen als je gaat verhuizen? al iets op t oog?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:12

Bij onze eerste uk hebben we de aanstaande opa's en oma's allemaal het boek opa vertel eens en oma vertel eens gegeven.

Bij de kruimel die nu in mijn buik zit heb ik mijn ouders een ingepakte positieve test gegeven en een fotolijstje met daarin een gedichtje. Mijn schoonouders hebben we ook een lijstje met gedichtje gegeven.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:42

als het raak is maak ik voor michel een t-shirt met de tekst hoera ik word papa erop en die mag ie dan aan als we koffie gaan drinken bij (schoon)ouders

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:17

Bij de eerste hadden we mijn schoonouders uitgenodigd, maar ik was nog op wedstrijd. Ging mijn schoonmoeder even wat opruimen, kwam ze het doosje foliumzuur tegen.... tsja, toen was het wel duidelijk.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:19

ow die staathier gewoon op tafel hahaha iedereen weet dat ik dat slik ter voorbereiding en mama vitamines van vsm

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:02

Hier ook overgeeffobie |( .

Meestal heb ik geen trek in avond eten, of ik krijg maar een paar happen weg.
Ik kan wel salades eten en brood, dat gaat prima.
Vaak zijn het alleen al de luchtjes.
Dan maar een vitaminepil en later op de avond een cracker.

Woog voor mijn zwangerschap al te licht (52/53 kg, 1.71) en durf me nu niet eens te wegen. Probeer wel bij te eten door crackers te eten of een extra boterham. Achja je doet er zo weinig aan, kan het er wel inproppen maar dat werkt niet.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:09

Hier nog iemand die geen bal meer lust.....gek wordt ik er van, en manlief ook! De meest stomme combi's flans ik soms ook in elkaar!

Maar pfff, moest flink bijlezen zeg, lig gammel in bed dus geen computer, en dan kletsen jullie ineens 7 pagina's aan elkaar!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:15

Ik vind warme groenten niet meer lekker, tenzij ze verstopt zijn in soep, pastasaus of iets dergelijks. Veel salades op tafel de laatste weken... Probeer wel iedere dag een kopje soep met daarin groente te eten zodat ik in ieder geval aan voldoende vitamines kom. Verder slik ik speciale vitamines voor zwanger vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:18

*LOST NIEUWE OOGST KNUFFELS*

ik houd sowieso al niet echt van groentes (eet ze wel, maar hoeft niet perse voor mij :P) en ook ik merk dat ik sinds het stoppen echt veel meer eet, maar dan vooral lekkere dingen, ik hou mn hart vast voor een zwangerschap hahaha

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:34

Nah ik lust ineens geen vlees meer. Bepaalde groentes zijn persona non grata geworden, rijst hoeft ook niet meer net als couscous.... Wordt licht wanhopig....Eet wel heeeel veel fruit, dus das wel weer supergezond.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:58

Zahlina, kan me heel goed voorstellen dat het zwaar is, het besef dat je er middenin had kunnen zitten.. :(:)

Joanne, hoe is het met je oog?

fanci_mike, wat vervelend dat je je zo gammel voelt! Veel fruit is altijd goed, maar ik hoop wel voor je dat het eten je snel weer beter afgaat!

Dikke knuffel voor DQ en verder voor iedereen die m gebruiken kan. Las een x aantal pagina's terug nog iets over een geboren neefje/nichtje, van harte!!

Ik heb een vraagje. Mijn collegaatje/vriendin heeft vandaag op school verteld dat ze zwanger is. Dat had een gezellig baby-gesprek tot gevolg met onze collega's. Zij begonnen over de pil en dat het zo'n troep is. Natuurlijk weet ik dat, maar ik ben wel aan het denken gezet. Ik heb van mezelf geen mooie cyclus en de pil werkt daarbij natuurlijk niet bevorderend. Ik was eens in de drie maanden ongesteld tot drie weken achtereen. Daarom ben ik de pil gaan slikken, plus dat ik behoorlijk pijnlijke menstruaties had. Maar nu twijfel ik. Ik heb geen relatie en zal dus niet met de pil stoppen om zwanger te worden, maar waarom stop ik er niet gewoon mee omdat het beter is? Maar ja, wat dan als ik straks wel een relatie heb? Kortom; wat zouden jullie doen? Ik ben een beetje bang geworden dat mijn cyclus straks helemaal niks meer is als ik wel zwanger wil worden..

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:06

Danki meiden...
Ach het is niet anders, maar soms als ik er over nadenk dan baal is wel weer even flink.

Ik heb het gewoon via skype aan mijn ouders en schoonouders verteld toen ik wist dat ik zwanger was, maar ja kan moeilijk even langs gaan.

Ik was dus niet de enige die heel erg moeilijk deed met eten, gelukkig maar.
Das nu dus wel weer een voordeel, kan en mag alles eten en geniet er ook heel erg van.

Djesseka. Ik ben nogal tegen de hormonen die de meeste middelen hebben en als ik jou was zou ik gewoon stoppen. Als je een vriend krijgt lijkt het me toch verstandig om het eerst met een jasje aan te doen totdat jullie beide getest zijn en zeker weten dat je geen enge dingen aan elkaar geeft. En als je dan wel weer een voorbehoedsmiddel wil nemen kiezen voor een hormoonvrije (koperspiraal of zoiets).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:08

Ik had vroeger ook vreselijke buikpijn als ik ongesteld was, en dat dan 5 dagen lang! Dat was de rede dat ik aan de pil ging.
Nu inmiddels twee menstruatie's zonder de pil gehad en heb er geen last meer van. Alleen de eerste avond had ik wat steken, hittepit erop en het ging weer.
Dus qua pijn is het mogelijk dat dat veranderd is.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:10

Dankje Zahlina. :)

Saffier, dat geeft goede moed! Dankje. :)

Is het niet ontzettend moeilijk als je ouders zo ver weg wonen? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken..

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:24

Leuk is anders, tis niet alleen mijn ouders maar heb er ook nog 10/11 paarden staan (erg ik weet even niet het exacte aantal, paarden zijn trouwens van mijn ouders en mij), 2 honden en 2 katten die allemaal nu onder de zorg van mijn ouders vallen.
Tegen over mijn ouders voel ik me niet eens heel erg schuldig, tis meer dat ik nu last heb van schuldgevoel tegen over de paarden. We hebben nu een aantal erg talentvolle jonge paarden staan die ik erg graag zou uitbrengen in de endurance sport en die nu helemaal niets doen. Ben nu bezig met het bekijken van de mogelijkheid om een stichting op te zetten en dan iemand aan te nemen die ze kan uitbrengen en mijn ouders kan ondersteunen in de dagelijkse dingen.

Klinkt raar, want ik ben hier niet ongelukkig maar mijn hele leven bevind zich nog in nederland.
Nu is het wel de bedoeling om terug te gaan maar we zullen eerst nog een paar jaar hard moeten werken, tis namelijk de bedoeling dat als we terugkomen dat we nooit meer hoeven te werken (gelukkig ziet het er nu naar uit dat we dit binnen 5 jaar voorelkaar hebben).
Het zou dan ook fijn zijn om hier kids te krijgen (als het lukt) en dan weer thuis (Europa want weet niet of ik het klimaat van nederland nog overleef) te kunnen storten in de paarden en alle "verloren" tijd in te halen.

Enige lastige is alleen dat als we terugkomen dat vriendlief wel gewoon een antiliaan blijft omdat eenmaal uitgeschreven we de bedrijven moeten sluiten en dan al het geld mee moeten nemen waar de belasting van Nederland erg blij van gaat worden.
Dus zal vriendlief elk jaar 3 maanden in totaal op het eiland moeten verblijven.

Pfff das me wel een verhaal geworden.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:33

Jeetje, wat een situatie! Ik vind je wel een bikkel hoor, zou dat echt niet kunnen!
Het vooruitzicht van nooit meer werken en de verloren tijd inhalen met kids en paarden klinkt wel heel mooi, ik hoop dat het jullie gegund is! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:35

he meiden!

djesseka ik zeg stoppen.. tis echt zooi echt waar en als je ooit kindjes wilt.. die jasjes echt ze wennen wel. en ongi valt vaak best mee.

oww ik word nu helemaal bang dat ik straks geen kaasbroodjes meer lust :oo ik HOU van mn kaasbroodjes := :D

kell we blijven in roosendaal hoor! maar waar geen idee. gaan pas volgend jaar serieus zoeken. komt vast vanzelf wel wat op t pad :j en als ik dan al dikke buik heb, is het een goed excuus vor veel delegeren en commanderen en zelf op mn reet zitten _O- _O- _O-

zahlina ingewikkelde constructie klinkt het zo wel je :=

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:57

Ach ja liefde kent geen grenzen.
Toen ik hier 2 jaar geleden naar toe ging was het eigenlijk maar voor 1 jaar, vriendlief had nog 1 project en dan zouden we terug naar Nederland :)
Halverwege het ene project kwam er een heel groot project bij en niet veel later werden er verschillende andere bedrijven opgericht. kwamen er meer projecten bij en veranderde onze doelen.
En nu zouden we heel erg dom bezig zijn om alles hier achter te laten en in de slechte economie van Europa te gaan zitten.

Over het stoppen van de pil etc, ik heb ooit een stuk gelezen over ongi worden in een andere cultuur, geen idee meer welke maar het kwam erop neer dat vrouwen als ze ongi waren hun vrouwelijkheid vierde en zichzelf lieten verwennen omdat ze vrouw zijn.
Vond het zo'n mooi stuk dat ondanks alle ongemakken ik ongi heel erg anders ben gaan zien.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:08

fanci_mike schreef:
Nah ik lust ineens geen vlees meer. Bepaalde groentes zijn persona non grata geworden, rijst hoeft ook niet meer net als couscous.... Wordt licht wanhopig....Eet wel heeeel veel fruit, dus das wel weer supergezond.

Oh wat grappig, ik heb zo'n extreme vlees behoefte!! maar eigenlijk vrijwel altijd een cordenbleu, ben sowieso geen grote vlees eter, was wel een groente eten maar schuif dat nu regelmatig opzij en eet dan mijn vleesje

Grappig die verschillende ervaringen wbt het eten :D

Djesseka, het beste wat ik ook gedaan heb is stoppen met de pil, het is echt regelrechte troep, ik had depressies, migraine en was altijd ziek zwak en misselijk, de eerste 3 weken had ik afkickverschijnselen huilen als een klein kind.. maar daarna werd het aldaar maar beter, daarna nog de nuvaring geprobeerd maar zelfde effect, spiraal gehad maar die schoot verkeerd en kort een implanon gehad maar mwah die deed het ook niet helemaal, het is hier dus of condoom of de draadjes doorknippen.

Mijn eigen menstruatie is een hel, de eerste 2 dagen zijn de krampen zo erg dat ik met 1000 mg zetpillen en ibuprofen de boel moet stillen maar aan de andere liever 2 dagen dat dan aan de hormonen.

Zahlina, Ik heb ontzettend veel respect voor je t is toch erg moeilijk lijkt me, al zou ik ook met mijn vriend meegaan :j hij zou nu eigenlijk in canada zitten (jaar) en vond het helemaal prima, bijna baan goedgekeurd en toen betrapte hij me erop dat ik lag te huilen als een klein kind iedere nacht maar omdat ie zo gevoelig is wilde ik juist niet dat hij dat wist want dat is de reden dat hij de baan heeft afgewezen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:12

De eerste keer dat ik ongesteld werd was op ponykamp (dan voel je je echt niet leuk!, was wel bekend op het ponykamp, de jaren ervoor ook al een paar weken geweest) gelukkig al wel vaker met mijn moeder over gehad en zelfs een tampon al geoefend.
Toen ik thuis kwam (twee weken later) hebben we het ook gevierd, ik heb een cadeautje gekregen en we hebben taart gegeten!
Dus ook gevierd dat ik een vrouw was geworden.