Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Norton

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:28

Zou nog even mijn defintieve eindtijd doorgeven. Loop was uiteindelijk 10,23 km. Heb er 1,06 uur over gedaan dus behoorlijk te vreden over mezelf. Zaterdag 30 juli Utregtse Meidenloop hoop dat het niet zo heel warm is.

Maar zo te lezen is iedereen lekker bezig. En gaat het bij de meesten steeds beter.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:39

Fanta (ook ik kort het af :D ) van harte gefeliciteerd! Fijn hoor!

Ik ga vanavond lekker lopen. Even alle stress eruit rennen: eindgesprek op stage gehad. Afgesloten met een Goed! Trots, maar heel erg moe van mijn intensieve afstudeerstage. Als het goed is, kan ik mezelf over 2 maanden Juf noemen...Nu mijn afstudeerportfolio schrijven.
Dan ellende met Vodafone, hoe lastig is het om gewoon je abo te verlengen... grr. Nu nog even studeren en pastaatje eten!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:04

Fantabulouss schreef:
Gister mijn portfoliopresentatie afgerond met een 8! :) alle studiepunten zijn inmiddels binnen!
Dusss....IK BEN GESLAAAAGD!! :D de vlag hangt uit!! *\o/*

Vandaag om 11uur les 19 van Evy gelopen! :) 8-10-8 ...eerste twee loopsessies vielen mee..maar wat waren m'n benen zwaar tijdens de laatste 8 minuten!!! := Maar heb em toch uitgelopen en zal vast de volgende keer weer makkelijker zijn!
Heb vrijdag les 20 op de planning! :D

Iris, Iris, Iris :Y) *\o/*

Hihi je haalt me nog bijna in zo :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:07

Gefeliciteerd!!! :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:07

Ik denk dat ik nu wat vaker ga hardlopen :)
Allen nig niet de afstand die ik vandaag gelopen.heb. Spierpijn!! Vooral bij mijn enkelbanden.

Dat is best bagger want aan diezelfde spier had ik afgelopen winter een flinke blessure, dat ook klein begon. Toen was denk ik die spier verrekt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:32

Iedereen is lekker bezig joh! Goedzo! En iemand geslaagd! Gefeliciteerd!

Ik heb net weer een lesje gelopen, ging niet helemaal lekker! Had een nieuwe route bedacht maar dat was hier en daar zoeken en verkeerd lopen en had andere oortjes in en hoorde de app dus af en toe niet! Dus rende langer door, vergat mijn minuutje versnellen omdat ik die compleet gemist had! Volgende keer toch mijn andere oortjes weer in haha maar al met al iets meer dan 4 km ( excl uitlopen en warmlopen) zaterdag nog een keer hetzelfde schema zag ik!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:21

@Lillytjuh: Balen van je oortjes! Welke les heb je gelopen?

Ben net met mijn zusje terug, zij doet echt niks aan haar conditie en had er soms wat moeite mee toch heel netjes les 3 gelopen! Omdat we nog zover van de parkeerplaats v.d. auto waren nog les 1 er achteraan gedaan (zusje ook :D) . Had er weinig moeite mee, geeft weer een kick! Conditie betert! :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:27

Ik heb net maar even met ijs op m'n enkel gezeten....vanochtend een beetje rare stap gemaakt tijdens het hardlopen in het bos..en het bleef de hele dag zeuren..dus toch maar even koelen..en afwachten hoe het morgen voelt..is gelukkig niet dik ofzo :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:44

Iedreeen gaat gooeed!!
@ Fantabulouss : Oef.. balen!

Ik heb net 5,7 km hardgelopen! Whoe! In 30 min.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:47

Ik heb evy nog niet op de iphone dus gebruik nu de 5k runner uit de appatore. Week 3 les 2, loop alles dubbel alleen ivm heel rustig opbouwen door knieproblemen in het verleden. Ben nu 7 weken bezig.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:03

Anoli schreef:
loveshadow schreef:
Hebben jullie ook tijdens het lopen dat je steeds minder goed gaat zien? Ik heb dat vooral verderop in de training, dan zie ik allemaal gewriemel en geflikker in m'n ooghoeken en lijkt het net alsof ik door een bril met een luipaardpatroontje kijk }:0 Ik eet gezond, drink voldoende, krijg geen hoofdpijn.. Ik voel me verder dus eigenlijk wel prima, hihi.

Dat zijn typische dingen die ik zie en een uur daarna heb ik migraine voor de rest van de dag.
Maar dit heb ik nog nooit meegamaakt tijdens hardlopen :n

Klinkt eerlijk gezegd niet echt goed, misschien vraag je op zo'n moment teveel van je lichaam?

Ik heb het precies hetzelfde. (alleen nooit tijdens het hardlopen gehad).
Denk idd dat je dan teveel van jezelf vraagt :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:39

pff les 7 weer volbracht, maar het is al drukkend warm hoor! Nu lekker douchen

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:55

Goedemorgen!

Net terug van het lopen en man wat is het al benauwd buiten..

We gaan vanmiddag echt noodweer krijgen..

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:08

Lekker hoor Nanne!
Het was gisteravond ook een raar klimaat om in de lopen. Ik had het bloedheet en benauwd..

Had wel lekker gelopen, 60 minuten, toen pauze bij mn ouders en toen nog 8min naar huis gerend :).
Ik word alleen wel een beetje traag van mijn lange duurlopen, dus morgen moet ik maar eens wat intervallen gaan doen en sprinten. Vind ik niet zo leuk, ben er absoluut niet goed in. Maar het is nodig dus vooruit.

Bolderkar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 09:45

Ja, das mijn vraag. Mijn duurlopen gaan eigenlijk wel prima maar ik wil nu wat meer snelheid opbouwen, maar hoe?

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 12:22

hee meiden.. ik ga morgen weer een poging doen om te gaan lopen ! heb volgende week zaterdag wedstrijd :) spannend.. word leuk weekend volgende week want volgende week zondag kan ik jullie het eindelijk vertellen. iets waar ik al heel erg lang naar uit kijk !! kan het alleen nu nog niet vertellen zo frustrerend haha

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:28

Hallo allemaal, ik meld me ook in dit topic. :)
Ik ben nog maar net begonnen met hardlopen.
Ik heb nu twee keer les 1 van start to run gedaan, kon al merken dat de tweede keer al makkelijker ging.
Morgen staat les 2 en van te voren wat krachtoefeningen op de planning.
Heb nog geen eigen hardloopschoenen aangeschaft omdat ik eerst even wel aankijken of ik t na een paar weken nog steeds leuk vind en blijf doen. Nu loop ik op de nieuwe schoenen van m'n moeder. Ik merk wel dat deze niet helemaal goed passen voor mij, ze zijn een klein beetje te wijd aan de voorkant.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:49

Welkom liza_x . Succes het gaat vast goedkomen

LoveJessie welke afstand ga je lopen? En wat kan je dan eindelijk vertellen........heel nieuwsgierig :=

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:35

Ik merk trouwens dat ik tegen het eind veel meer energie heb om te rennen dan in het begin. Alleen m'n benen zijn dan wel vermoeider en ik loop niet meer dan m'n schema aangeeft, maar hebben jullie dat ook?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:58

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig wat LoveJessie te vertellen heeft :D

Hmm nee dat heb ik niet Nanne. Wel dat als ik thuis ben en even heb gezeten, dan merk ik wel dat ik er energie voor terug krijg.

Ik heb vandaag op een flink tempo 30 minuten gefietst, door het centrum van Groningen heen. Ogen overal moeten hebben dus, en toch haast hebben :') Dus dat was mijn sport van vandaag. Dit weekend ben ik in Den Haag, voor Parkpop, dus maandag weer hard aan de bak qua hardlopen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:00

Hmm.. Ik krijg mijn ademhaling ook steeds beter onder controle tegen het eind. Makkelijker om het rustig te houden ipv gehaast te ademen. :j

Leuk dat je naar Parkpop gaat! Hoop voor je dat het mooi weer word. :j

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:02

Nee, ik heb juist mijn ademhaling aan het begin beter onder controle, haha. :') Grappig!

Hoop het ook! Maar 90% kans op regen, geven ze nu aan.. En dan zo'n 3-10mm, dus dat is ook niet heel weinig ofzo :+ Nouja, we maken er gewoon het beste van, want Boyce Avenue komt <3

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:06

Hmm.. Ik ben dus gewoon raar. :')

Ja, maar het zou vanavond ook mega storm worden en tot dusver heb ik hier alleen nog wat regen gezien.. En het is heel benauwd. Dus gewoon goede hoop houden! :))

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:08

Of ik :')

Ja joh, die weersverwachtingen in Nederland kan je niet van op aan :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:14

Ik neem het terug.. Het is in de 7 minuten zwart geworden hier, stormt en de hel is losgebroken. _O-