[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:39

Lous schreef:
LynnDenise schreef:
Fijn om te horen :) Ik hoop ook gewoon nu een gezonde manier van leven te hebben ontwikkeld :D

Zoals ik het heb gelezen moet dat zeker gaan lukken voor jou. Het is echt een kwestie van even door de zure appel heenbijten. Het begin is moeilijk, maar als +:)+ het eenmaal goed gaat blijft het goed gaan als je op dezelfde manier verder gaat en je je daar aan blijft houden.

zeker weten, het begin vond ik erg moeilijk, maar indd nu ik ermee bezig ben, wil je gewoon je doel halen en is vet eten voor mij iig gewoon niet lekker meer.

de kilo's vliegen me er letterlijk af.
de broeken zakken me steeds af, dus denk dat het binnenkort wel weer kleding shoppen word :D :D :D *\o/* *\o/*

bovendien, het zusje van me schoonzusje heeft beloofd dat als ik indd op gewicht ben,
dat ik van haar een fotoshoot krijg ( ze heeft modelfotografie gedaan) *\o/* *\o/* *\o/*

dan wordt je wel gestimuleerd :P :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:42

Idd die zal je de eerste tijd altijd blijven hebben.Maar straks kan het af en toe heus wel weer. Maar het blijft moeilijk de eerste tijd ervan af te blijven. Denk gewoon maar aan het feit hoe vet en slecht die dingen zijn en dat je dat echt niet wilt. Heeft mij persoonlijk geholpen. ;)

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:44

Oh ja dat doe ik ook, maar een tompoes van de bakker was iets waar je me vroeger wakker voor kon maken. Dat is dan ook het enige wat ik echt af en toe mis.
Maar ik ben niet voor niks aan het afvallen, al die tompoezen gingen direct op mn heupen zitten :=

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:47

Met zoete dingen en gebak doe je mij niet zo'n plezier, maar voor een patatje kun je me 's nachts wakker maken :+ Verder ben ik dol op hartige snacks :j Heerlijk, met een wijntje op de bank met daarbij wat lekkers := Fout!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:50

Yelly schreef:
Met zoete dingen en gebak doe je mij niet zo'n plezier, maar voor een patatje kun je me 's nachts wakker maken :+ Verder ben ik dol op hartige snacks :j Heerlijk, met een wijntje op de bank met daarbij wat lekkers := Fout!

zoete dingen vind ik dus echt mega ranzig.

ik ben ook meer van de hartige dingen.

ik heb ook zo'n lijstje waar opstaat wat je wel en niet mag hebben, en gehakt ( alle soorten) raden ze af omdat er nog vrij veel vet oid uitkomt.

dus gehakt pak ik nu ook al niet meer :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:04

rundergehakt is vrij mager....

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:07

Veel mensen gooien ook nog eens bakboter bij het gehakt en dat is super overbodig. Gehakt kan in het eigen vet gebakken worden en als je ook nog eens mager gehakt pakt valt het best mee hoor.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:59

Lous schreef:
Veel mensen gooien ook nog eens bakboter bij het gehakt en dat is super overbodig. Gehakt kan in het eigen vet gebakken worden en als je ook nog eens mager gehakt pakt valt het best mee hoor.

ja dat is waar, en vooral omdat het vet is hoeft er geen boter bij.

nu vermijd ik het eerst een tijdje.

als ik op me oude gewicht ben kan eht misschien wel weer. *\o/*

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:31

Ik heb mijzelf vandaag echt teveel smoesjes opgelegd. Het was koninginnedag, een dag dat je wel mag eten Zip.. en ja hoor daar ging ik :P Echt van alles naar binnen gegooid, van turkse pizza tot cakes bij mijn oom zijn high tea tent. Nou morgen weer strak aan de Cambridge tot mijn verjaardag 27 mei want zal wel zonde zijn voor die 6 kilo die ik in 2 weken kwijt was.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 01:36

Zipporah schreef:
Ik heb mijzelf vandaag echt teveel smoesjes opgelegd. Het was koninginnedag, een dag dat je wel mag eten Zip.. en ja hoor daar ging ik :P Echt van alles naar binnen gegooid, van turkse pizza tot cakes bij mijn oom zijn high tea tent. Nou morgen weer strak aan de Cambridge tot mijn verjaardag 27 mei want zal wel zonde zijn voor die 6 kilo die ik in 2 weken kwijt was.

heb gisteravond toch nog 2 boterhammen met knakworst naar binnen gewerkt, dan maar vandeweek effe flink veel wandelen en moe wezen.

dan wandel ik het er wel weer af.

voordeel is dat ik veel water/thee drink, dus daar val ik ook van af :j

( kon me effe niet meer beheersen, nadat ik heel gezond heb gegeten, maar toen ik het eenmaal door had, voelde ik me best k*t)

dus ga weer heel hard aan de slag. :j :j :j *\o/* *\o/*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:00

Topic gaat hard, moet hier nog op reageren
Saartjuh_b schreef:
F_orumster, zou je mij eens wat meer over speltbrood kunnen vertellen? Wat is het verschil met volkoren brood?

http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond_le ... nd___.html

Wat hier niet benoemd wordt is dat de koolhydraten complexer gebonden zitten in dit brood, waardoor het minder snel je bloedsuiker doet stijgen. (Makkelijke suikers komen snel in de bloedbaan, waardoor er heel rap veel insuline vrijkomt om deze suikers op te ruimen. Daarna is de insuline weer vrij om nieuw suiker te binden maar dat is dan al op. Dit moment kun je herkennen; dit is dat vervelende soms bijna rillerige gevoel dat je graag eten wilt).
Ik merk echt verschil tov gewoon brood, veel minder snel honger.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:46

ik heb vorige week zondag voor het laatst op de weegschaal gestaan en ik moet zeggen dat ik deze week wel 3 dagen heb gezondigd en gewoon bijna 2kg zwaarder ben ;( . Dus ik moet maar ff snel me best doen.. zo gaat het de verkeerde kant op....

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:28

Ging het gisteren zo goed,heb ik s´avonds weer een tompoes op -O-

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:49

Interessant dat speltbrood F_orumster! Waar kun je het kopen en eet je daar ook minder sneetjes van?

Zertab, dat kan echt geen kwaad voor een keertje. Probeer nou de draad gewoon weer op te pakken en gezond verder te gaan. Ga er niet teveel over in zitten.

Ik kan er ook zo van genieten om even een rondje te wandelen. Doe het ook elke dag wel even, lekker het koppie even leegmaken!

Gisteren had ik ook een beetje een raar dagje. Ik heb de hele dag geholpen met koninginnedag. Ik ontbeet 's morgens om 7 uur met 2 boterhammen met ham en daarna had ik pas om 1 uur weer wat te eten. Ze hadden daar helaas alleen maar witte bolletjes, maar ik had zo'n honger dat ik er toch maar twee met ham gehad heb. De rest van de dag gelukkig wel gewoon gezond gegeten. Was wel erg gezellig en in ieder geval genoeg bewogen. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:53

Ja ga ik ook doen! Want ja gebeurd is gebeurd :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:54

Elke bakker heeft ze en sommige supermarkten, en daar zit vaak heel veel verschil in qua smaak en prijs, dus je moet even zoeken welke jij lekker vind.

Bij de ambachtelijke bakker kost het €2 voor een halfje, in Groningen vond ik een bakker die hele voor €3 verkocht, maar dit brood vond ik niet zo lekker. Koop het nu bij Poiesz, 1 heel voor €2 en deze vind ik erg lekker, ook nog hele vlokken op de bovenkant.

Ik eet er bij ontbijt 2 en bij lunch, soms op een hongerige dag pak in een 3e maar dan heb ik na een kwartier opeens spijt, haha!

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:58

Oke, dank je wel! Ik zal eens even rond gaan kijken. Zijn er ook nog verschillen in 'goedheid' tussen de soorten? Ontbijt jij er alleen mee of eet je ze ook nog bij de lunch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:01

Ik vraag me ook vaak af welke het gezondst is, want er zit enorm verschil in, de een is heel donker, de ander licht, structuur kan echt anders zijn. Dat is het lastige van brood, het is altijd maar een beetje een raadsel wat er precies inzit. Waarom is dit zo slecht voorzien van etiketten?
Ik doe nu maar welke ik het lekkerst vind en van vol raak.

Op de zak die ik nu koop staan alle ingrediënten en zo kan ik zien dat er geen tarwe aan te pas komt.

Ik eet het bij ontbijt en lunch, dit komt voor mijn pds het beste uit (heb bijna een jaar lang geen broodproducten gegeten en ben blij dat mn stoelgang nu weer goed komt). Ik ontbeet ook wel met havermout, maar daar raak ik weer van verstopt.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:06

Heel interessant dit! Ik ben zelf ook echt een broodmens. Het is handig om mee te nemen omdat ik vaak van huis ben en ik vind het ontzettend lekker. Ja, duidelijke etiketten op brood mis ik ook heel erg. Je weet gewoon niet goed wat je binnen krijgt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:08

Jeej! 3 dagen alcohol heeft mijn gewicht niks slechts gedaan.. ik ben tevreden! 8-)
Nu weer verder met 'mijn' dieet ..

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:10

Ik lunch meestal met 3 speltboterhammen met mager beleg, het ontbijt is meestal yoghurt met fruit etc. S'ochtends krijg ik geen brood op
Ik eet nu al een jaar bijna alleen maar speltbrood en vaak gebruik ik het meel ook voor het bakken van fruitcakes etc.
Laatst had ik het een week niet op vakantie, alleen maar witbrood. Dan merk je het verschil -O- had een enorm opgeblazen gevoel en last van mijn buik.
Vind het dus wel een aanrader...

Bij ons is het 2,30 euro voor een heel brood bij de bakker ( 25 plakken of zoiets)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:13

Mag ik mij ook melden hier?
Ik ben vanaf vandaag begonnen met lijnen..
Ik ben sinds vorig jaar 6 kilo aangekomen.. Van hele dagen lopen naar hele dagen zitten... -O-
Nu heb ik de knop weer omgezet en ik wil sws die 6 kilo eraf.

Mijn plan van aanpak:

Gezond en minderen. Geen snoep etc meer. Meer water drinken en 2x pw sporten.

Ik hoop dat jullie mij hier wat tips en evt een peptalk kunnen geven haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:17

gister was ook zo moeilijk, al dat patat.. maargoed, niks genomen:) Merk wel dat ik nu ook veel op andere mensen let. wat ik helemaal niet prettig vind. Dat ik denk " jij mag ook wel op dieet" of iemand die slank is " oké, dat is mijn doel"

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:24

Welkom hier Naamloos :) Heel veel succes :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:26

Volgens die site is mijn ideale gewicht ongeveer 67 kg := Mijn streef is op het moment 80, ben echt blij als ik dat haal.