Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:44

_Malu_ schreef:
Als jullie 's avonds na het avondeten gaan sporten ( krachttraining voornamelijk) wat eten jullie daarna nog? En wat eten jullie daarvoor? Ik wil ook niet teveel eten voor het slapen gaan..maar helemaal niks lijkt me ook niet goed.
Gister heb ik 1 uur voor het sporten quinoa op met spitskool en een kip, had geen last van mijn maag ofzo met sporten, maar na het sporten toch een klein beetje trek. Is een eiwitshake dan goed met een banaan erbij? Of is fruit na het sporten minder goed ivm met snelle suikers?

Oja , ik heb weleens iets gehoord over kwark eten na het sporten, maar ivm lactoseintolerantie gaat dat niet...

Ik heb altijd erg honger na het sporten
Eet dan 2 appels een banaan en mandarijn en als dat echt nog niet wil lukken een broodje
Als ik dat niet doe dan ben ik de volgende ochtend zo dizzie dat ik flauw kan vallen van de honger

Ja beyonce vind ik een mooi lichaam
Ik vind het mooi als je spieren ziet bij inspanning en bij ontspanning dan niet

Ik eet niet elke dag vlees gewoon omdat ik dan misselijk word
Melk en kaas eet ik wel
Kaas eet elke dag op 2 beschuitjes
Schaaf het zelf van een blok af anders vind ik de plakjes te dik
Noten eet ik niet zo vaak
Ze verkopen toch ook eiwit repen?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:47

ik sport altijd 's avonds en drink dan al snel meer dan een liter water weg.
Nadeel vind ik wel dat ik vaak 's nachts uit mijn bed moet om te plassen....

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:49

Oh ja ik moet er ook altijd twee keer uit om te plassen
Dat is jammer maar goed water is wel belangrijk

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:52

Mijn eten over de dag bestaat nu uit:

S'ochtends Eiwit shake
Lunch 4 boterhammen met vegetarisch beleg of kaas.
Avond eten wat de pot schaft
En voor het slapen nog een shake

En tussendoor nog fruit

Vandaag Shake gehad
2 croissantjes en
2 bruine boterhammen met vega beleg
Risotto met 4 groenten.
Een banaan
En wou nog een shake erbij nemen voor het slapen.
Maar zit nu al op de 1300 calorieen, dus weet nog niet :o

En op trainingsdagen neem ik wel 2 shakes :)

xBibi

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:08

Jeeee wat eet jij weinig zeg! Moet wel zeggen dat ik niet weet of zo'n eiwitshake erg vult en hoeveel je 's avonds eet en je lunch is wel behoorlijk, maar voor mij klinkt het echt alsof je weinig eet :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:08

SuzanLarissa: Dat je "al" zegt. Zoveel vind ik 1300 calorieën niet. Niet "al"-waardig in ieder geval :P
Ik zit zelf volgensmij gemiddeld rond de 1500 calorieën per dag.

Ik heb vandaag gehad:
- Witte boterham met boterhamworst en een lu cracotte met filet american.
- omelet met kip, paprika, ui en courgette.
- meloen.
- zo'n wereld gerecht met kip.
- plak ontbijtkoek.

Letten jullie nog op de calorie inname op een (gewone/trainings)dag?
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 07-03-12 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:09

Ik vind Beyoncé trouwens ook een heel mooi lichaam hebben! Heel vrouwelijk :j

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 23:10

Ik niet. Nouja let er wel op hoeveel calorieën in iets zitten, maar ga niet iedere dag hele lijstjes maken en alles bij elkaar optellen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:10

xBibi schreef:
Ik vind Beyoncé trouwens ook een heel mooi lichaam hebben! Heel vrouwelijk :j

Het mooi aan haar is ook dat zij er kei hard voor moet werken :D
Zij ziet er zo mooi uit, mooi lichaam :j

En je ziet ook dat ze er voor traint.

Ik ben wel fan van haar :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:11

Nee, ik let niet op calorie inname..

Als ik me daar mee bezig moet houden.. Gaat het wel erg ver..
Ik kijk gewoon wat ik eet, en hoeveel ik eet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:22

Ik eet gezond en neem verder geen supplementen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:32

annepaardoes schreef:
SuzanLarissa: Dat je "al" zegt. Zoveel vind ik 1300 calorieën niet. Niet "al"-waardig in ieder geval :P
Ik zit zelf volgensmij gemiddeld rond de 1500 calorieën per dag.

Ik heb vandaag gehad:
- Witte boterham met boterhamworst en een lu cracotte met filet american.
- omelet met kip, paprika, ui en courgette.
- meloen.
- zo'n wereld gerecht met kip.
- plak ontbijtkoek.

Letten jullie nog op de calorie inname op een (gewone/trainings)dag?

Ik heb echt een calorieen fobie, ik tel alles, en eet alleen magere producten.
Ik denk dat ik wel elke dag uitreken wat ik kan eten en hoeveel enzo, ik kijk vaak de dag van te voren wat ik eet
omdat ik heel goed ben in doorslaan met eten. Liefste eet ik de hele dag door en dan hartige dingen.
Maar als ik toch wat wil bereiken in de korte tijd die ik heb zal ik toch een beetje een schema moeten hebben of
in elk geval richtlijnen voor mezelf in stellen.

Ik was vorige bericht aan het typen, zegt vriendjelief 4 broodjes dat eet jij niet :')
Eet niet altijd croissantjes hoor, normaal gewoon brood :+

Normaal at ik ook brood als ontbijt maar meestal ga ik sporten na ontbijt dus dan vind ik alleen eens shake genoeg.
zit ontzettend vol van die dingen :P

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:59

SuzanLarissa: Ik at ook het liefs de hele dag door, maar ik zorg nu dat ik standaard elke 2,5 uur iets eet. Ik moet zeggen dat de overheersende trek al een stuk minder is. En als ik mij verveel ga ik aan eten denken, dus ik moet iets te doen hebben :P
Ontbijt, lunch en avondeten zijn de grotere maaltijden en daartussen zitten de tussendoortjes.
Ik heb gewoon voor mijzelf een aantal producten in mijn hoofd die in mijn lijstje van tussendoortjes passen en die niet heel zwaar of vet zijn. Bijvoorbeeld fruit, lu cracotte met mager beleg, snack a jack, ontbijtkoek of rijstwafel met mager beleg.
Ik heb ook een tijdje calorieën geteld. Ik weet nu ongeveer wat ik inneem en schat gewoon een beetje. Als je er wat soepeler mee om gaat, beheerst het je ook minder.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:58

annepaardoes schreef:
SuzanLarissa: Ik at ook het liefs de hele dag door, maar ik zorg nu dat ik standaard elke 2,5 uur iets eet. Ik moet zeggen dat de overheersende trek al een stuk minder is. En als ik mij verveel ga ik aan eten denken, dus ik moet iets te doen hebben :P
Ontbijt, lunch en avondeten zijn de grotere maaltijden en daartussen zitten de tussendoortjes.
Ik heb gewoon voor mijzelf een aantal producten in mijn hoofd die in mijn lijstje van tussendoortjes passen en die niet heel zwaar of vet zijn. Bijvoorbeeld fruit, lu cracotte met mager beleg, snack a jack, ontbijtkoek of rijstwafel met mager beleg.
Ik heb ook een tijdje calorieën geteld. Ik weet nu ongeveer wat ik inneem en schat gewoon een beetje. Als je er wat soepeler mee om gaat, beheerst het je ook minder.

Verveling is inderdaad de grootste boosdoener, moet gewoon wat te doen hebben. zelfs onder het tv kijken of laptoppen.
Ik had juist geleerd dat snack a jacks niet zo goed zijn als ze beweren :o ?
Rijstwafels zijn ook lekker! Ik snak altijd naar hartig door het zoute, ik heb vaak idee dak zout te kort heb en dan wil ik <3 snacken. Vind dat zou lekker.
In duitsland hebben ze witte half harde broodjes met dikke korrels zout erop
zoooo lekker

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 02:02

Ik deel mijn ontbijt in twee delen
Rond 09:00 eet ik of twee sneetjes brood met jam
Of twee plakjes ontbijtkoek
Een uurtje daarna nog twee beschuitjes met kaas
Rond 12:00 4 sneetjes brood
Rond 14:00 fruit of liga koek net waar ik trek in heb
Avond eten is bijna altijd aardappels met groente en eens per week gebakken aardappels
Woensdag is patatdag maar ik doe daar niet altijd aan mee
Zaterdag is brooddag en na het avond eten sport ik en na het sporten nog fruit
En soms chips of koek als ik daar echt trek in heb

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 07:39

Suzanlarissa: 1300 kcal vind ik jezelf uithongeren, je hebt 1400 kcal minimaal nodig om alle voedingsstoffen binnen te krijgen heb ik wel eens gelezen. En dan moet je vooral geen croissant gaan eten, daar zit echt niks voedszaams in. Kun je beter nog een stuk fruit nemen. Net zoals ontbijtkoek. Kun je beter een boterham nemen.

Ik let niet echt op kcal. Ik zit sowieso wel aan 2000, als ik sport wel wat meer. En ik heb ook geen vast schema, maar probeer genoeg af te wisselen. Ik zorg er wel altijd voor dat ik minimaal één glas melk of een schaaltje yoghurt/vla neem (calcium), minimaal 250-300 gram groente, minimaal 2-3 stukken fruit per dag en vaak ook minimaal 4 volkoren boterhammen. Wit/bruin brood vermijd ik zo veel als mogelijk.

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:40

Ik eet s' morgens altijd 1 bruine boterham met meestal kaas. In de middag neem ik om kwart voor 11 nog 2 bruine boterhammen. Dan om 1 uur nog 2 bruine boterhammen met een appel. Dan s' avonds gewoon het warme eten... Ik at eigenlijk nooit meer tussen doortjes. Ik heb soms erge moeite inderdaad bij verveling om koekjes e.d. te laten liggen. Nu ik me meer bezig hou met mijn voeding ga ik nu toch wat meer tussen doortjes eten om zo mijn lekkere honger te stillen. Op calorieën let ik eigenlijk niet, soms door die lekkere honger neem ik daar denk ik wel wat te veel van in. Maar dat gaat steeds beter en kan ik er gewoon vanaf blijven,

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:01

Ik zit ook aan de 2000 en soms wel wat meer (soms ook minder)..
Ik probeer iedere 3 uur wat te eten.. :j

1300 is wel HEEL weinig hoor :j

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:05

Die foto's van een paar pagina's terug:
Die eerste vind ik echt te mager. Dat vrouwtje heeft geen kont, en ik vind dat een vrouw best vrouwelijke vormen mag hebben. De tweede foto vind ik juist weer heel mooi. Als ik dat ooit voor elkaar krijg.... Ben bang dat dat een droom blijft.
Heb zelf ook echt vrouwelijke vormen, flinke heupen en billen. Helaas is de bovenkant een beetje achtergebleven :D .
Taille is wel weer heel smal, dus de basis is er :Y) .

Qua calorieen zit ik meestal rond de 1700. In het weekend wat meer, omdat er dan nog wel eens een biertje gedronken wordt en die tikken toch wel aan.

Vanavond staat Zumba op de planning en daarna nog een uurtje Bodypump. Normaal doe ik krachttraining voor de zumba, maar voor de afwisseling voor mij en voor mijn spieren doe ik maar een lesje pump tussendoor. Lijkt me niet verkeerd.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:09

Verschilt dat niet per persoon? Als ik 1700/1800 calorieen eet val ik niet af.. Sterker nog ik ben veel aangekomen terwijl ik nooit aan de 2000 kom. Ik probeer nu altijd 1500/1600 binnen te krijgen en dan heb ik wel vaak een hongergevoel maar anders val ik echt niet af.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:23

Ik tel nooit calorieën... maar als je bang bent dat je te weinig binnenkrijgt is dat misschien wel handig. Ik ben zelf een redelijke heathfreak. Eet nooit kant en klaar dingen, of dingen uit pakjes. Geen snoep, chips of patat. Alleen pure dingen die rechtstreeks uit de natuur komen zoals , noten, zaden, fruit, biovlees en vis, heel veel groentes. En nog wat dingen als quinoa, spelt, bruine rijst, boekweitpasta. Ik eet dus ook suikervrij en heb veel meer energie en geen nare suikerdipjes meer.

oh en trouwens, die foto van Beyonce is hoogstwaarschijnlijk heel veel photoshop ;) En ja, daar kun je ook iemand iets smaller mee krijgen... in haar videoclips lijkt ze wat voller namelijk, nog steeds wel mooi hoor, maar staar je niet blind op zo'n foto... :D
Laatst bijgewerkt door _Malu_ op 08-03-12 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:24

'Mijn' cronometer zegt 56 gram eiwit = 100%
Maar jij 'dieet' met veel eiwit, dat is niet 'normaal' (als in aanbevolen hoeveelheid), dus dan is het toch ook logisch dat jij niet makkelijk aan je eiwit komt?

Het zal niet helemaal kloppen, dit is de eerste site die ik tegenkom maar het geeft een beetje een idee

http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

Hier kan je je BMR berekenen, wat je lichaam dus in rust verbrand, dus gewoon 'nodig' heeft aan energie.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:29

Ik tel geen calorieën daar wordt ik wild van... :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:30

Oeh, als een wilde hengst :+

Ik tel ook geen calorieen, dan wordt het zo snel een obsessie. Ik ben al veel met voeding bezig, als ik dat ook ga doen dan denk ik dat het niet goed komt :+

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:49

Haha ja echt wel! Nee precies, dat tellen wordt dan obsessief! Ik kijk voornamelijk dat ik zo min mogelijk bewerkte producten eet en dus die repen daar heb ik het ook niet zo op. Ze zijn sowieso duur, (heb een hele periode atkins gedaan en dan ben je echt heeeeel veel geld kwijt aan die klommelen) + dat ik het idee heb dat er dan fructosesiroop in zit of weet ik veel. Een bakje kwark of een eitje is net zo makkelijk mee te nemen en op te eten, anders handje noten (ongezouten en ongebrand) of banaantje!