HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerfunss

Re: HELP! Kanker?? Ben pas begin 30!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:52

SG, heb je een beetje lekker kunnen slapen?

Miss is het al een iedee om alvast je bed een beetje op te gaan hogen aan je hoofdend? Nu kan je miss wat beter tegen slecht slapen dan wanneer je in de chemo's en bestralingen zit. en dan je bed langsaam steeds iets hoger zodat je er langsaam aan went, en tegen de tijd dat het echt moet, je al lekker schuin slaapt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:58

tinkerfunss schreef:
SG, heb je een beetje lekker kunnen slapen?

Miss is het al een iedee om alvast je bed een beetje op te gaan hogen aan je hoofdend? Nu kan je miss wat beter tegen slecht slapen dan wanneer je in de chemo's en bestralingen zit. en dan je bed langsaam steeds iets hoger zodat je er langsaam aan went, en tegen de tijd dat het echt moet, je al lekker schuin slaapt.

Lijkt mij een goed idee. :j

Heb je ook adviezen gekregen wbt het eten in de komende periode zodat je wel met een redelijke conditie de operatie ingaat?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:16

*komt gewoon even langs om een knuffel te geven voor SG :(:) *

Wat lief trouwens al die hulp/uitstapjes die worden aangeboden <3

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:39

Ik wil even zeggen dat ik het geweldig vind om te lezen hoe veel mensen op hun eigen manier iets voor ts (willen) betekenen! Zo veel lieve reacties van iedereen aan iemand die je waarschijnlijk niet eens kent.
Ik vind het echt hart verwarmend!! +:)+

Ts, heb je wat kunnen slapen?
Bovenstaande idee is heel goed denk ik. Misschien kan je van de thuiszorg spullen lenen? Daar hebben ze vast wel goede en veilige hulpmiddelen om je bed aan te passen.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:46

Jeetje meid, wat een kei-kei harde klap in je gezicht is dat!
Wow... Je wereld slaat dan in een keer om.

Ik wens je heel veel sterkte en ook heel veel vechtlust.
En ik wens je echt toe, dat jij deze ziekte gaat overwinnen!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

Jeetje TS, wat een dag heb jij achter de rug....Wat een moeilijk vooruitzicht, maar toch ook weer heel goed dat er geen uitzaaiingen zijn gevonden. Je gaat het redden, echt!

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

sterkte moed en kracht,dat sleurt je erdoor,als ik dit zo lees,voel ik dat je dat hebt.
blijf dat vasthouden,ga er helemaal voor.
heel veel sterkte bij de behandelingen ,en alles wat daar bij hoort.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:53

Jeetje, pittig nieuws gisteren!! Dikke knuf...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:10

TS, ik heb nog een tip voor je!
Weet niet of het al genoemd is hoor, maar wat vind je van smoothies? Ze hebben deze week echt hele lekkere smoothies in de aanbieding bij de AH, 2 voor 2 euro! Ze zijn echt heel erg lekker, en nog gezond ook :)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:44

Gelukkig dat je geen uitzaaiingen hebt, maar tergelijkertijd ook zo'n harde klap..

Maar je hebt al bewezen dat je zo'n sterke vrouw bent, hier ga jij doorheen komen!!
Een hele dikke knuf!!!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:56

Ik heb even alleen de posts van TS gelezen.

Wat heftig zeg! :oo
Gelukkig geen uitzaaiingen maar wel kalote van de rest! :(:)
Het wordt een zware tijd maar jij komt er gewoon weer uit! :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:30

Nou ik zie je weer met de post humor krijgen, hahaha! Wat ben je een topper zeg, zo sterk!!
Die B&J heb je zeker verdient!! :D

Dat van dat bed omhoog zetten is een goed idee! Dan kan je vast een beetje wennen!

Als je nog een MEGA blender zoekt :') .. Ik heb er een voor je!! Hij is wel uit de middeleeuwen :o maar hij werkt meer dan prima! :D _O-

Hoe gaat het vandaag met je??

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:24

Vanmorgen mijn eerste berichtje hier gepost. Het verhaal bleef in mijn hoofd zitten, dus heb alsnog het hele topic doorgelezen. Zal de baas leuk vinden, tijdens werktijd... :o , daar moet ik maar geen gewoonte van maken!
Goed om te lezen dat er zoveel mensen met je meeleven, meedenken, meelachen en meehuilen. Vooral al die blender recepten, fantastisch wat er allemaal in een blender gegooid wordt (of voorgesteld wordt om uit te proberen). Als je alles uit wilt proberen wat voorgesteld wordt, dan wordt wel een vracht bij elkaar zeg! kan je iedereen die hier op dit topic meeleest en schrijft wel uitnodigen om mee te komen eten! :+
Ik bewonder je om je positiviteit en je humor, dat gaat je zeker helpen om je hier doorheen te slaan!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:25

Goedemiddag lieve SG, heb je een beetje kunnen slapen? :(:)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:39

SG? heb ik wat gemist? :')

Hoe is het nu met je? :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:40

SuperGirl haha, klinkt wat beter dan alleen ts. Andere bokker was crea :j alleen ts klinkt zo onpersoonlijk hihi

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:41

Aaaaaaaah dat stukje heb ik wel gezien haha :)) maar ik vind het ook een betere benaming :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:44

SuperGirl is ze zeker.. SUPERWOMAN zelfs!!!

Afbeelding

Horse_lover9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:04

Heey lieve mensen!!!
Vanmorgen moest ik vrij vroeg naar het ziekenhuis naar de radioloog, dus lees nu pas alles.
Bedankt weer voor de geweldige uitnodigingen, goede tips, hulp etc!!!
(*zit ondertussen aan een smoothie en wasa cracker met bourcin.. gaat niet van harte.. maar ik krijg hem er in haha).
De radioloog (die gaat over de bestraling, voert het alleen niet zelf uit) was een leuke en pittige dame waar ik wel vertrouwen in heb.
Ze vertelde dat het geen 25 maar 23 bestralingen worden :j . Kunnen we dus al beginnen met terugtellen :') .
Helaas gaan ze dus slokdarm en maag bestralen, waardoor ze verwachten dat ik erg misselijk daarvan word. Behoorlijke tegenvaller, want ik dacht dat alleen de chemo daar voor zou zorgen.
Ook zal ik erg moe worden. Gedurende die 5 weken (die over ongeveer 2 weken beginnen) zal ik dus niet echt mijn huis uitgaan op de bestraling na vermoed ik.
Thuiszorg is aangevraagd via de huisarts nu. Ze bellen voor een intake en zetten er spoed achter.
Dan ga ik ook overleggen wat de mogelijkheden (ook nu al) met dat bed zijn. Wellicht is het al goed als er een soort blokken hout onder de poten bij mn hoofdeind komen zodat bed wat omhoog gaat daar?
Heb net ook met vriendin die mee was een bril uitgezocht. Wat een dure krengen :oo , maar zo simpel mogelijk gehouden.. Ga straks geen puf hebben iedere dag lenzen in te doen.
Binnen 2 weken is ie klaar, nog voordat alles begint dus. Moest gewoon gekocht worden.
Daarna was het behoorlijk einde oefening en heb ik een tijd op de bank gelegen voordat ik weer moed had verzameld om naar de pc te schuifelen en daar ff te zitten.
Al een kopje soep en dus een wasa opgegeten.
Het eten gaat duidelijk weer minder goed en heb echt weer geen trek.
Doe mijn best... :j
Voor vanavond als ik dan puf heb iets te maken op advies van iemand hier bloemkool gehaald v stamppot.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:07

SG, lukken stamppotjes wel, over het algemeen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:07

Meer dan je best kun je nu ook niet doen! Fijn dat thuiszorg in werking is gezet :j ze hebben vaak wel klosjes oid voor onder het bed (mijn moeder kreeg die eerst in bruikleen van de thuiszorg winkel en is later zelf aan het klussen gegaan... Nou ja, mijn vader :+ moeder delegeerde haha)

Gek dat je over 2 week in een hele andere wereld gaat belanden... Jeetje!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:08

Ach :(:) Je komt er wel doorheen ! Veel sterkte :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:10

bloemkoolstamp is lekker hoor. heb je toevallig nog een zakje kaassaus liggen?
als dat mee erdoor heen pureert is het denk ik nog lekkerder?
(wel eerst saus maken en dan er doorheen he :D )

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:12

meis ik vind het knap hoe je er mee omgaat. ik weet niet of ik dat vol zou houden als ik zulk nieuw kreeg. je zit vol humor en ik vind je nu al een kanjer. die tip van de ah van de smoothies is een goeie. die zijn echt heerlijk. heb je je kaartje al binnen? zal vandaag of morgen zijn. de verpleegkundige die dienst had zou m posten voor me omdat ik nog niet zo ver naar buiten kan met die krukken. en je gaat er nog veel meer van me krijgen. en zodra ik alle vrijheden heb kom ik een keer langs en kijk ik of ik iets voor je kan doen of dat we gewoon een dvdtje kijken ofzo. kan ook wel lekker zijn, even je hoofd leegmaken bij een leuke film en een lekkere smoothie. xxx lonneke

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:13

Ja bloemkoolstamp met kaassaus is inderdaad een goede tip, jum! :9

Goed dat je toch wat eet, beter iets dan niets!! :)