Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:23

Marije_jiplover schreef:
Ik ga nooit zonder kortingsbon naar een sauna...
Er is altijd wel ergens iets te vinden waarmee je 2 voor 1 entree hebt of bv een lunch of diner inclusief entree voor maar een (paar) euro meer dan alleen entree.

Waar vind je die bonnen dan...?

Wij zijn tijdens de wk naar de Veluwse Bron geweest en omdat NL een wedstrijd had gewonnen kregen we vrijkaarten voor 2 personen! *\o/* Toch nog ergens goed voor, die voetbal :))

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:07

Jans schreef:
Ik vond Elysium een beetje op de zwaluwhoeve gaan lijken in drukte en sfeer.. nu hebben ze de zwaluwhoeve ook overgenomen dus zijn ze bekender geworden onder de vaste gasten daar ook gok ik..

Entree vond ik nog meevallen voor een hele dag, eten vond ik wel echt schreeuwend duur geworden := normaal waren we voor 100 euro wel klaar met twee personen, laatste keer waren we 180 euro kwijt en hebben we tussen de middag beiden een broodje gehad, keertje wat gedronken en het buffet gehad.. geen behandelingen niks :=

180 piek! Wij zijn nog steeds wel voor 50 pp een dag zoet hoor! :D
Maarja i love de tosti daar en savonds lekker kipsatetje dus kom altijd zo'n beetje op hetzelfde uit ;)

Spa Sereen ben ik een tijdje geleden geweest, vond ik ook wel een toffe sauna!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 21:24

Kortingsbonnen krijg je als je ergens vaker bent geweest gewoon voa de nieuwsbief per mail.
Of je googlet op korting en sauna, dan vind je vaak ook wel wat.

Anoniem

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 23:14

Sereen is vlak bij mijn werk, daar wip ik ook maar eens langs gok ik :D

Ik krijg ze inderdaad van zowel Houten als van Elysium met de nieuwsbrief mee :j
Gelukkig hebben we die 180 euro dag toen cadeau gehad voor onze ondertrouw _O- dat scheelt weer

Ik denk dat ik volgend weekend eens een dagje devarana ga boeken.. dan is er weer salaris en dat vindt mn man niet erg gok ik zo.. alleen jammer dat ik voor Devarana nooit kortingsbonnen krijg :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 08:54

Typisch, die ervaring met die opgieter bij Bussloo. Die ervaring heb ik absoluut niet (en maakt me wel nieuwsgierig naar wie het was hahaha). En gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Is inderdaad wel veel drukker geworden en duurder. Dat maakt voor mij de drempel zeker hoger.

En inderdaad ik zou niet tijdens die kampioenschappen gaan. Wat ik zo inschat is het dan inderdaad stervensdruk. Mij niet gezien :D Mijn ervaring is wel dat het daar 's avonds relaxter en rustiger is dan overdag.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:02

Ik ben gisteren bij Spa Zuiver geweest en heb me zeker vermaakt :j Een prima sauna, maar hoef er niet nog een keer naar terug. Het kost me anderhalf uur reizen en dat is het voor mij niet waard :)

Herkende erg wat iemand hier zei, de ietwat klinische sfeer. Huiselijkheid zoals bij TB of de VB is er niet, het is allemaal strak en modern ingericht. Ik vond het eten erg duur, wat maakte dat we uiteindelijk voor het lunchbuffet (€17,50) hebben gekozen en dat was zeker de moeite waard! Heerlijk brood, soep, franse kaas, zoetigheid, warm eten etc :9 Smoothie erbij van €3,50, dat is heel goedkoop in vergelijking met TB :)

Qua faciliteiten vond ik het prima :j Een aantal lekkere sauna's en veel verschillende soorten. Vond het alleen jammer dat de sauna's buiten met zijn tweeën in een gebouwtje zaten en daar tussenin douches en soms een dompelbad zat. Dat gaf veel lawaai dat je in de sauna goed hoorde

We hebben ook nog deelgenomen aan een opgieting, was ook heerlijk! Werd goed gedaan :)

Qua publiek viel het me op dat de gemiddelde leeftijd jonger was dan ik gewend ben en er werd toch wel een aantal keer op een vervelende manier naar me gekeken (gestaard! :x), dat ben ik ook niet zo gewend. Mannen die wijdbeens zitten en je lekker gaan zitten bekijken of mannen die erg veel interesse hebben in hoe jij je afdroogt, rot op ..
Maar goed, een boze blik of even weglopen doet wonderen en we hebben een fijne dag gehad :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:26

Polivy schreef:
Typisch, die ervaring met die opgieter bij Bussloo. Die ervaring heb ik absoluut niet (en maakt me wel nieuwsgierig naar wie het was hahaha). En gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Is inderdaad wel veel drukker geworden en duurder. Dat maakt voor mij de drempel zeker hoger.

Dank je wel :)

Misschien was het ook wel omdat ik het al zo aangaf dat hij ervanuit ging dat ik niet geheel onervaren was, maar ik had wel iets meer "controle"/betrokkenheid verwacht. Niet uiteraard dat hij zich helemaal over mij ontfermt en 1001 vragen steld, maar er is ook ergens een tussenweg ;)

@correli: ik denk dat je het als een compliment kunt opvatten...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:42

Allemaal leuk en aardig, maar op dat soort complimenten zit ik niet te wachten :n

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Corelli schreef:
Allemaal leuk en aardig, maar op dat soort complimenten zit ik niet te wachten :n

Achja, ik zie het altijd maar positief en negeer het :Y) (niet dat ik daar met mijn zwangere buik en dikke zwangerschapsbillen last van had afgelopen bezoek ;) )

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:54

Ach die ouwe mannetjes zijn allang blij dat ze 's een keer wat moois voorbij zien komen in plaats van hun verrimpelde uitgezakte vrouwen :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 08:35

Hallo allemaal.
Ik wil als verassing een dagje naar Spa zuiver. Ben er al eens vaker geweest en vond het erg lekker en qua reistijd is het top. Nu wil ik er met mijn moeder en tante heen. Ik ging vaak via vakantieveilingen bieden maar helaas heb je daar alleen voor 2 personen. Weet iemand toevallig waar ik korting voor 1 persoon kan vinden? Zou het ook niet erg vinden om voor 1 persoon de volle mep te moeten betalen maar als er ergens korting is heb ik dat natuurlijk liever :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:05

xNathaliee schreef:
Hallo allemaal.
Ik wil als verassing een dagje naar Spa zuiver. Ben er al eens vaker geweest en vond het erg lekker en qua reistijd is het top. Nu wil ik er met mijn moeder en tante heen. Ik ging vaak via vakantieveilingen bieden maar helaas heb je daar alleen voor 2 personen. Weet iemand toevallig waar ik korting voor 1 persoon kan vinden? Zou het ook niet erg vinden om voor 1 persoon de volle mep te moeten betalen maar als er ergens korting is heb ik dat natuurlijk liever :)

Vriendin waarmee ik vorige week was had een 50% kortingsbon via de telegraaf

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:09

Thanks voor de tip. Had gekeken maar die actie geldt tot 10 oktober en ik ga in november pas erheen. Dus helaas kan ik deze actie niet gebruiken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:28

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:21

ik ga wel naar de sauna maar niet naakt dat durf ik niet. Heb ook een maatje meer en voel mij in badkleding ook nog niet echt comfi. Ik ga normaal naar de veluwsebron al merk ik dat die ook commerciëler beginnen te worden. Zwaluwhoeve is een ramp vind ik. Bussloo ben ik een keer geweest maar daar waren hele respectloze bezoekers. Ik ben nog wel erg gevoelig voor *** opmerkingen waardoor ik dan ook wel klaar ben met de sauna..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:38

Mijn ervaring is dat op badkledingdagen geen sauna-mensen komen. En dat is toch echt een ander slag. Ik ben ook een maatje meer maar nog nooit raar aangekeken of nagekeken of ooit een opmerking gehad. En heb dat ook echt bij niemand anders zo ervaren. Er lopen juist veel soorten en maten, maar iedereen kan daar gewoon zijn zoals hij of zij is, is mijn ervaring. Daar kijkt niemand je op aan of beoordeelt je op. En in de loop der tijd heb ik toch heel wat lichamen gezien. Van extreem slank/mager tot de winnaar van de g.ouden k.ooi. En van kinderen tot oude besjes :) De meeste mensen kijken niet eens naar je, ook al denk je dat misschien van tevoren. Mij valt het niet eens echt meer op dat men naakt is. Is gewoon normaal en iedereen is prima zoals ie is. En het ene naakte mens verschilt echt niet veel van de ander dus niet eens moeite om te bestuderen. Kom er gewoon om te genieten. Niet om mensen te kijken. En dat geldt voor iedereen. Als ik op mijn gemak voor vermaak en plezier naakte mensen wil loeren koop ik wel de Playboy o.i.d. Haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:39

Ik zie allerlei soorten mensen door de sauna lopen, maar eigenlijk spreekt niemand elkaar echt aan (gesprek in je blote kont voeren met onbekenden is gewoon altijd een beetje awkward :') ). Als iedereen naakt is, is iedereen ook wat kwetsbaarder en dat maakt dat iedereen ook gelijk is. Ik geloof best dat met badkleding dagen hele andere mensen komen. Dan is er opeens weer onderscheid als het ware en kun je je eigen imperfectie verstoppen en is het makkelijker commentaar te leveren op anderen.

Je gaat naar de sauna om je te ontspannen en ik merk eigenlijk in elke sauna waar je bloot moet zijn die dag, dat dat het hoofddoel is en zeer weinig überhaupt met anderen bezig zijn. Ja natuurlijk kijk je heus wel, ben niet blind natuurlijk :Y) maar er iets over zeggen? Neuh. Maatje meer, maatje minder, missende borst of andere lichaamsdelen, kleine piemel, grote balzak... Maakt echt geen ehhh bal uit. Iedereen heeft wel iets.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:48

Nee heb ik ook nog nooit meegemaakt op de "blote" dagen :n Zelfs mensen met nare littekens of met maar een been of met flink wat maatjes meer gezien, maar daar werd nooit wat over gezegd, behalve misschien "goeiemiddag" :) Als je dat wel doet vind ik dat je je doel volledig voorbij schiet als saunaganger. Ontspannen moet voor iedereen gelden, en als je dan nare dingen gaat lopen verkondigen heb je niks in een sauna te zoeken. Iedereen moet zich daar op z'n gemak kunnen voelen, ongeacht je lijf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:51

Hoe ehm schadelijk is de sauna voor de mannelijke vruchtbaarheid? Is een kort sauna bezoek veilig? :=

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:02

Gevonden op internet:
Onderzoek wijst effectief op een verminderde beweeglijkheid van spermacellen tijdens en onmiddellijk na een saunabezoek, maar dit is een zeer tijdelijk fenomeen. Er is geen enkel bewijs voor een negatieve invloed op de vruchtbaarheid.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:02

De 'zwemmers' zijn idd geen fan van de sauna :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:05

Murthul schreef:
Bij de zwaluwhoeve werd ik naar t ehbo hok gestuurd, was wel lekker ruim. :))

Ik ga eens kijken naar de opties die jij noemt jans, devarana heb ik nog nooit van gehoord.. Het is stom dat t allemaal zo ver weg zit! En de enige sauna die hier om de hoek zat en n beetje verschillende sauna's had heeft z'n deuren gesloten. -O-

Ik wilde mij sowieso melden bij dit topic omdat ik ook een sauna gek ben maar je bedoelt sauna Hilversum die gesloten is? Ik heb daar gewerkt.. erg jammer dat het dicht is inderdaad :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:14

Hmm mijn man dus maar alleen in rustruimte achterlaten :')

Hmm plan B, man thuis laten en een vriendin meenemen *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:21

Nou ja, als dus net in die periode dat je naar de sauna gaat, "raak moet mikken" dan zou ik m thuis laten idd :D Maar als het er voor of er na pas raak hoeft te zijn; gewoon lekker genieten vd sauna ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 14:24

neem aan dat in 2 week zijn voorraadje zwemmers wel weer ehm kan zwemmen. Gewoon even goed plannen dus, dan mag hij wel mee :j