De ziekte van lyme nummer twee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:15

De kanonnen zijn binnen!
Start the party!

:Y)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:52

Voor mee-lezers die een update interessant vinden:

Gisteren begonnen.
Met zowel de azi en de tini. :+
Eerst dacht ik.. Laat ik eerst een week azi doen en dan met tini beginnen. Ivm dat het ene later dan het andere binnen zou komen.
Maar daar ik ze beide tegelijk binnen kreeg en de rakkers niet in eventuele extra cystes wil jagen.. Beide in huis is beide gebruiken.

Volgendsmij heb ik niet direct een (felle) reactie op azi.
Tini in tegenstelling geeft na een uur al een swirl aan de dag.
Wazig zicht, onrustig lijf, rete drukke buik, hoofdpijn en een niet heel erg storende misselijkheid. Vannacht pas tegen drie van kunnen slapen, maar bij opstaan was het oké. Dus vandaag was tini smiddags aan de beurt, en weer dezelfde reactie, ik lig toch altijd van 2-6 in bed, al lig er nu nog in. Beter een goede nachtrust en iets aan mijn ochtend. Hopelijk een beter plan dan tini in de avond.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 06-06-15 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:55

Succes!
Ik heb zelf hier flagyl liggen, ook best nasty spul.
Weinig gemerkt behalve erg moe, maar nog weken flinke herxheimers gehad dus t kraakt de cystes lekker. :Y)
Meeste mensen die ik ken durven het niet eens te slikken, zegt genoeg.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 19:58

Fasygin (Tinidazole) kom je nog iets minder tegen op fora dan plaquenil idd.

Hmm.. Dus naast ala-minute reacties zijn after reacties ook mogelijk.

Hoe zit dat bij jou? Neemt dat af met de tijd of blijft dat steeds.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:04

Plaquenil doet vind ik geen reet. :o
Ja het werkt geniaal om je immuunsysteem plat te leggen, dat wel. :')
Ik slik het dus als ik koorts heb en fit wil zijn, of niet meer slaap vd koorts.

Qua flagyl, en reacties achteraf, ja dat kan een tijd blijven inderdaad.
Ik ben er alweer een tijd af maar het heeft ern flinke poos geduurt.
Maandag ga ik zelf starten met borrelia nosode 200k i.c.m. Fenbendazol.
Die eerste is ook echt heftig, de tweede is nieuw voor mij.
Van die nosode ga ik standaard mank lopen, dus de sporttape ligt klaar. :Y)
Nu jij over tinidazole begon, de flagyl ga ik er ook bij inzetten 2 dagen per week. Dan doe ik op die dagen de fenbendazol niet.

Afbeelding

Hannanas

Re: De ziekte van lyme nummer twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:18

Interessant!!

Welke doseringen neem je per dag?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:40

Dat ga ik nog uitvogelen.
Het hangt af hoe de reactie is, principe is 1 ml fenbendazol per dag.
Maar dat is met ivermectine ook en dat is voor mij ook veel teveel. :+
De korrels denk ik 2 max.
Flagyl 2 dagen per week, het mag gecombineerd las ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 09:09

moonfish13 schreef:
Dat ga ik nog uitvogelen.
Het hangt af hoe de reactie is, principe is 1 ml fenbendazol per dag.
Maar dat is met ivermectine ook en dat is voor mij ook veel teveel. :+
De korrels denk ik 2 max.
Flagyl 2 dagen per week, het mag gecombineerd las ik.

Ik ga eens googelen op febendazol.
Dat ga je nu proberen ipv ivermectine of afgewisseld naast de ivermectine?

Flagyl dosering. Heb je veel in huis?

Ik zit hier vrij laag met azi 250 Mg en tini ook 250 Mg. Eerste bel afspraak verder op doorvragen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:05

Flagyl heb ik niet veel, een doosje.
Ga het afwisselen idd.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:01

Hannanas schreef:
Voor mee-lezers die een update interessant vinden:

Gisteren begonnen.
Met zowel de azi en de tini. :+
Eerst dacht ik.. Laat ik eerst een week azi doen en dan met tini beginnen. Ivm dat het ene later dan het andere binnen zou komen.
Maar daar ik ze beide tegelijk binnen kreeg en de rakkers niet in eventuele extra cystes wil jagen.. Beide in huis is beide gebruiken.

Volgendsmij heb ik niet direct een (felle) reactie op azi.
Tini in tegenstelling geeft na een uur al een swirl aan de dag.
Wazig zicht, onrustig lijf, rete drukke buik, hoofdpijn en een niet heel erg storende misselijkheid. Vannacht pas tegen drie van kunnen slapen, maar bij opstaan was het oké. Dus vandaag was tini smiddags aan de beurt, en weer dezelfde reactie, ik lig toch altijd van 2-6 in bed, al lig er nu nog in. Beter een goede nachtrust en iets aan mijn ochtend. Hopelijk een beter plan dan tini in de avond.

Ik kreeg na een uur of 2 reactie op tinidazol, bij was dat voornamelijk hoofdpijn.
Morgen begin ik met de volgende ronde en komt er een AB bij.

Wel interessant om te lezen hoe bij anderen de lyme (en co-infecties) wordt aangepakt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 08:40

@ meert: welke behandelingen heb jij al gehad incl doseringen? En wat ga je nu starten?
Hoe voel jij je, helpt het (al iets)?

@ moonfish: ben benieuwd! Zowel de korrels als de nieuwe anti-beestjes

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:36

Ik ga nu met de 3e kuur beginnen. Begonnen met doxy, daar is tinidazol bijgekomen en nu is er de 3e bijgekomen, zinnat.
Ik begin af en toe wat betere momentjes te krijgen, maar dat is nog heel wisselend. Nu aan het einde van de stopweek gaat het weer minder.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:32

Pff.. Ik ben er normaal te koppig voor maar zou mij toch nu bedlegerig noemen.
Wat een ellende.
Dacht vorige week dat de reactie afnam, dat klopt, niet meer wazig zien en misselijk, maar ik ben zo intens moe, zwak, loom en stroperig.

Stug blijf ik lopen met m'n hond, waarbij de sleutel in de voordeur rond draaien al een lamme arm geeft en ik pauzes moet nemen, en een broek ophangen (natregent vandaag) aan mijn wasrek aan de deur is nauwelijks uitvoerbaar.

Moet toch flink graven naar m'n hoop op betere tijden. Al die twaal jaar al. En de dips... Vooral sinds november gaat het tergend slecht met mij waarvan het wel eens mocht beteren..en nu nog een extra schepje er bij.

@ meert. Neem je pulsekuren of alle drie tegelijk?

@franka75 hoe is het nu met jou?

@moonfish: hoe gaat het?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:45

:(:)

Het valt ook echt niet mee, daar weet ik alles van.
Het tij kan ineens keren, maar dat is nooit voor eeuwig, de dips en het goede blijven afwisselen.

Hier gaat het wel goed momenteel.
Ik ben net uit mijn dip geklommen, ik had weer non stop koorts en heb van de week drie dagen azitromycine i.c.m. Doxy geslikt.
Nu gaat het wel weer goed, afgelopen dagen weinig geslikt i.v.m. veel moeten doen.
Nu vandaag weer gestart met de fenbendazol, dat werkt wel erg goed merk ik, het wordt ook gebruikt bij Bartonella bij paarden.
Voel me wel echt lam als ik het gebruikt heb, en ik ben non stop verkouden.

Ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn, en mijn zinnen te verzetten bij mijn ponybeest.
Heb hem nog niet zo heel lang, nog niet eens 1.5 maand en hij heeft 9 maanden stil gestaan dus er zit werk in.
Hij was echt enorm scheef, dus ik longeer hem veel, lange lijnen en dat soort dingen als voorbereiding op het mennen weer.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:37

Thnx.
Koortsig ken ik, maar dan zonder koorts.
Nu ook weer last, veel koud koortszweet. Maar ik heb nauwelijks koorts, ook met een heftige longontsteking niet.

Einde deze week bel afspraak. Ben benieuwd.

Wat gaaf een eigen vierbener!
Heb je een foto?
Leeftijd?

Bartonella was trouwens goed.
Moet ook zeggen dat ik vooral 12-5 jaar geleden zeer zeer zeer pijnlijke voetzolen had. Laatste jaren is dat 1 van de klachten die ineens weg zijn gegaan, idem dito met 24/7 zomer winter water loopneus, waarvoor helaas genoeg andere weer zijn gekomen.

Gisteren osteopaat. Weer genoeg te klussen. Blaas/baarmoeder, hoofd, voorkant ruggenwervel enzovoort.
Buik dik/dunne darm overgang en radix extreem hard weer. Had het al een paar weken door, als ik op m'n rug lag nauwelijks ribben te zien, zo bol. En ben zeer slank. Gelukkig heeft de massage van mijn vriend en de pijnlijke osteo behandeling verlichting gegeven wbt buik.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:05

Hannanas, alle 3 tegelijk. 3 weken en dan een stopweek.
Ik heb het idee dat de zinnat niet zoveel doet.

Fijn moonfish dat het wat beter gaat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:33

Interessant Meert.
Wat merk jij in een stopweek?
En jij hebt ervaring met rifampicine?

Hier ook besloten voor een stopweek.
Dan weer beginnen met dezelfde kuur van drie weken van Azithromycine en Tinidazole plus samento en banderol.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:41

Plus gelukkig een Nystatine kuur tegen candida. Heeft me in 2010 goed geholpen.
Ik eet al drie maanden gist,melk,gluten en suiker vrij. Maakt niets uit voor m'n buik.
In nov heb ik griep gehad, sindsdien is m'n buik klote. Ik denk dat de candida daarna z'n kans heeft gegrepen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:51

In de 1e stopweek heb ik niet zoveel gemerkt, bij de 2e stopweek voelde ik me aan het begin beter en tegen het einde begon het wat minder te gaan.
Rifampicine heb ik 3 jaar geleden een tijd gebruikt in combinatie met minocycline. Daar knapte ik zeker van op, maar kreeg te veel last van bijwerkingen waardoor ik er mee moest stoppen. Daarna doorgegaan met samento, banderol en cumanda. Dat is in het begin vooral één grote ellende geweest.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:17

MMS werkt super tegen candida. Echt turbo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:27

Ah! Ik ben benieuwd.
Het is de bedoeling om op te bouwen en uit te breiden namelijk. Daarbij viel de naam rifampicine etc.

Welke bijwerkingen kreeg je? Heftig voor de lever?

Samento en Banderol heb ik in 2009 al eens gebruikt in pilvorm met een boel andere zooi, had een schroevendoos voor alle pillen. Kan me niet meer herinneren of ik destijds last van samento of banderol had. Nu krijg ik druppels.

Heb thuis ook nog Avea mood en Burbur staan.

Ben benieuwd naar m'n stopweek. Beter/slechter of gelijk. Echt waardeloos zo m'n dagen.

MMS heb ik ook nog thuis. Bedankt voor de tip.

Ik focus nu op m'n vakantie. Ik ga gewoon op vakantie. Als een klein kind zo blij, uit de dagelijkse sleur, al weken elke dag: ik heb zin in de vakantieeee.. Even iets positiefs. Ik hoop zo dat ik een beetje lekker door m'n dagen ga komen daar ipv eigenlijk te ziek om rond te kijken. We hebben een afgelegen plek op de camping, en een grote uv-werende luifel. Alle dag-tukkies heerlijk buiten in de schaduw op een luchtbed.

Ik las trouwens iets over WMO met bijv huishoudelijke hulp dat je tegenwoordig met de dit jaar nieuwe regels zoveel % zelf moet betalen. Dat zou balen zijn.. Dan heeft WMO aanvragen ook geen zin. Kan nog geen tientje missen.

Edit: voor bovenstaand verhaal 6 x gewijzigd en zinnen bijgevoegd etc. Al met al ben ik met dit klote berichtje alweer een kwartier bezig. Stemt me treurig en drukt me op de feiten. Hak op de tak, niet uit m'n woorden komen etc. Vroeger vlagen en bij dips, nu meer aanwezig dan dat het er niet is. Soms he..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:44

Hannanas schreef:
Ah! Ik ben benieuwd.
Het is de bedoeling om op te bouwen en uit te breiden namelijk. Daarbij viel de naam rifampicine etc.

Welke bijwerkingen kreeg je? Heftig voor de lever?

Samento en Banderol heb ik in 2009 al eens gebruikt in pilvorm met een boel andere zooi, had een schroevendoos voor alle pillen. Kan me niet meer herinneren of ik destijds last van samento of banderol had. Nu krijg ik druppels.

Heb thuis ook nog Avea mood en Burbur staan.

Ben benieuwd naar m'n stopweek. Beter/slechter of gelijk. Echt waardeloos zo m'n dagen.

MMS heb ik ook nog thuis. Bedankt voor de tip.

Ik focus nu op m'n vakantie. Ik ga gewoon op vakantie. Als een klein kind zo blij, uit de dagelijkse sleur, al weken elke dag: ik heb zin in de vakantieeee.. Even iets positiefs. Ik hoop zo dat ik een beetje lekker door m'n dagen ga komen daar ipv eigenlijk te ziek om rond te kijken. We hebben een afgelegen plek op de camping, en een grote uv-werende luifel. Alle dag-tukkies heerlijk buiten in de schaduw op een luchtbed.

Ik las trouwens iets over WMO met bijv huishoudelijke hulp dat je tegenwoordig met de dit jaar nieuwe regels zoveel % zelf moet betalen. Dat zou balen zijn.. Dan heeft WMO aanvragen ook geen zin. Kan nog geen tientje missen.

Edit: voor bovenstaand verhaal 6 x gewijzigd en zinnen bijgevoegd etc. Al met al ben ik met dit klote berichtje alweer een kwartier bezig. Stemt me treurig en drukt me op de feiten. Hak op de tak, niet uit m'n woorden komen etc. Vroeger vlagen en bij dips, nu meer aanwezig dan dat het er niet is. Soms he..

Kan het prima lezen hoor dus daar hoef je hoe frustrerend ook niet druk om te maken het is gelukt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 23:49

Maak je niet druk over je foutjes hoor.
Niks mis met je berichten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:03

Gelukkig leesbaar.

Herkennen jullie dat ook?
WO geschoold maar soms kom ik niet eens op de zin "waar zijn mijn schoenen?"
Ja eh... Die dingen aan je voeten voor buiten.. Enzovoort.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:38

Ja, heel erg. Ik heb het met cijfers en letters op papier, kost me enorm veel moeite alles gaat door elkaar. Verder weet ik vaak heel simpele dingen niet meer koffie met 1 of 2x f enzo terwijl ik daar noooit problemen mee heb gehad. Hetzelfde voor spreken. Mijn zinsopbouw is 3x niets en ik kom heel vaak niet meer op woorden.