[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:59

Ik heb ook wel stevia gehad, maar kon niet echt wennen aan de smaak, nu ben ik ook vrij snel weer terug gegaan naar candarel. Zal het binnenkort nog eens proberen en dan langer volhouden :+ Het is in ieder geval veel sterker dan 'gewoon' zoetstof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:45

Stevia is gewoon een plantje :j mn buurvrouw heeft ze in haar tuin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:46

Wendy_Komen schreef:
takkie_muis schreef:

Klein laagje van dat in de smaak sinasappel, en dan aanlengen met groene spa! Echt een lekker drankje met geen Kcal!

True! Ik doe het dan altijd met spa rood, en dan met Karvan cèvitam cactus lemon. Is een light versie er van, deze:
Afbeelding
De middelste dus! Drink ik 1/2 glaasjes per dag van en dan heel erg licht aangelengd, vind ik sowieso al het lekkerste want meestal drink ik gewoon water. Maar tegenwoordig drink ik het eigenlijk alleen nog maar met normaal water, maar met spa rood is wel ECHT heel erg lekker, net frisdrank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:48

Silvia schreef:
Ell_en schreef:
Een zoetstof ;)
Is aspartaam nu echt zo slecht? :o.
Daar waren in het verleden al eens hele discussies over..

Men is er nog niet over uit of aspartaam slecht voor je is of niet.
Het enige wat ik weet dat ik maag-, darmkrampen en hoofdpijn krijg als ik iets eet of drink waarin aspartaam zit. Er daar kwam ik al achter voordat de discussie op internet begon.
Mijn broer kan er trouwens ook niet tegen.

Oh echt? Ik dacht dat je van aspartaam depressief (/depressieve gevoelens) kan worden in grote hoeveelheden.. Maar dit is wel eens goed om voor mij over na te denken, ik heb namelijk pds dus altijd last van m'n buik/darmen.. Zit zeker ook in alles van optimel en zo? Moet ik maar eens vervanging voor gaan zoeken, misschien helpt het iets. Word soms gek van de pijn namelijk.. Nooit gedacht dat dit ook één van de dingen kan zijn waar ik sterk op reageer. Ga het in de gaten houden!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-12-11 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:49

Ja inderdaad, van de zoetigheid afblijven is echt het moeilijkst. Maar een lekker alternatief voor hagelslag ed op brood heb ik nog niet gevonden :o heeft iemand tips?
Fietsen doe ik idd al, kan de hond wel eens vaker mee uit nemen natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:51

Inney schreef:
Ja inderdaad, van de zoetigheid afblijven is echt het moeilijkst. Maar een lekker alternatief voor hagelslag ed op brood heb ik nog niet gevonden :o heeft iemand tips?
Fietsen doe ik idd al, kan de hond wel eens vaker mee uit nemen natuurlijk!

Jam? Zit natuurlijk ook wat in, maar veel minder dan in hagelslag, en ik eet het zonder boter (Jam) dus nog minder! En je hebt ook halva/light jam, maar dat vind ik persoonlijk niet zo lekker.. Verder vind ik geroosterd brood ook heel erg lekker, en dan met tomaat, kipfilet en wat zout en peper. En die gekleurde hagelslagjes (vruchtenhagel?) die mogen ook wel afentoe ter afwisseling. En verder let ik niet zo heel erg op m'n beleg moet ik eerlijk zeggen.. Eet sowieso al vaak kipfilet en tomaat, maar vind afentoe hagelslag zo lekker dat ik dan zoiets heb van nou ja, dan maar een kleiner tussendoortje. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 20:29

ik heb van mams aardbei smaak gekregen , valt reuze mee kwa smaak :P

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:16

Ik ben sinds eind augustus ook begonnen met afvallen. In het begin dronk ik ook veel water, maar ik krijg het nu amper weg. Smaakloze zooi... :') Ik doe er meestal wat diksap doorheen. Verder eet ik nog gewoon m'n broodje hagelslag met roomboter. En m'n pizza in het weekend. :+ Maar ik eet gewoon een stuk minder, minder grote porties en laat het snoepen staan.

Ben nu al 16,5kg kwijt... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:23

netjes, hoeveel woog je en wat wil je wegen?

ben stout heb nog niks gegeten vandaag :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:56

mij werdt dit aangeraden :

Klein laagje van dat in de smaak sinasappel, en dan aanlengen met groene spa! Echt een lekker drankje met geen Kcal![/quote]
True! Ik doe het dan altijd met spa rood, en dan met Karvan cèvitam cactus lemon. Is een light versie er van, deze:
Afbeelding
De middelste dus! Drink ik 1/2 glaasjes per dag van en dan heel erg licht aangelengd, vind ik sowieso al het lekkerste want meestal drink ik gewoon water. Maar tegenwoordig drink ik het eigenlijk alleen nog maar met normaal water, maar met spa rood is wel ECHT heel erg lekker, net frisdrank!

Dit heb ik vanmiddag eens uitgeprobeerd!
En dat is echt lekker!! :D

Oeps, de quote tekens zijn weggehaald..
Foutje!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:16

@ Takkie_muis: Ik woog 102,8kg en zit nu op 86 rond. Er moeten er iig nog 6 af. Alles wat er meer af gaat is mooi mee genomen. Moet er wel bij zeggen, ik ben 1.80 lang en breed gebouwd. Ben absoluut geen poppetje. :')

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:51

Net een hardloop outfit besteld.
Ik hoop hem snel binnen te hebben en dan wil ik 2 of 3 keer per week gaan hardlopen.
Moet ik alleen nog het start to run programma downloaden.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:47

het is hier verdacht stil _O- zijn jullie stout geweest?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:22

Ik ben afgelopen dagen helemaal los gegaan. Eigenlijk was dat wel welkom want inmiddels woog ik in de ochtend meteen nadat ik uit bed kwam nog maar 56 kg. Nooit meegemaakt dat ik weer aan moest komen na het afvallen. Wil het toch wel graag op 58/59 kg houden.

Mijn organen protesteerden wel aardig. Nijn darmen en maag zijn aardig van streek geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:29

ik heb gewoon 2 dagen chinees gehad , ook een dag rollade met vette aardappels := vreselijk veel oliebollen , ben stout geweest :=

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 09:36

Ik heb niet zo gek veel gegeten met kerst.
Wel iets meer, maar niet overdreven.

Begin nu wel eindelijk af te vallen, na volgens mij 6 weken.
Ik zag het vanochtend zelf en ik kom op het werk en toen zei een collega het ook.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:58

Ik meld me hier ook eventjes...

Ik woon sinds een paar maanden in het buitenland (Tsjechië), en de combinatie van pas alleen wonen, pas beginnen werken, in een vreemd land wonen en dagen waarop het om 4uur al donker is, maken dat ik er toch een 'rolletje' bij heb gekregen (zoals mijn zus en moeder dat zo charmant zeiden toen ik met kerst weer thuis was). Ik ben 1.65m en weeg nu rond de 72kg, net wat te zwaar dus. Gewoon terug naar de 65kg is prima voor mij....
Met nieuwjaar ga ik er weer een dagje niet op letten, maar verder ga ik weer voor gezond! Hopelijk helpt dit topic me er een beetje door :+

arosier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 18:19

Ook ik meld me, lees al een tijdje mee. Ik ben nu 7kg kwijt, doormiddel van Sonja bakker dieet. Mijn BMI is zelfs al gezakt met 3 punten :-) nog 8 kg te gaan en ik zit op het gewicht wat ik wil... Mijn BMI is overigenst nu 25 dus we zitten op de goede weg :-)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:16

Ik heb een vraagje waarmee jullie me misschien kunnen helpen! Ik eet momenteel cornflakes in de ochtend, is dit beter of minder goed dan een normale boterham/knackebrod/beschuitje? Aangezien ik er net achterkom dat ik de laatste maanden 3 kilo ben aangekomen, moet ik weer een beetje op m'n eten gaan letten..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:39

Cornflakes is een van de slechtste dingen, bestaat voor ca 90% uit snelle koolhydraten. Beter is dan havermout of die zachte muesli (van reform ofzo). Of speltbrood.
Ik ontbijt altijd met (uitgelekte) kwark.

Calve met bruine dop zijn geen suikers aan toegevoegd.
Als ik speltbrood eet beleg ik m enorm, bv kaas tomaat basilicum, kaas pesto, kaas rucola, pesto kipfilet, rookvlees roomkaas ui, pindakaas komkommer sambal, maar liefst guacemole, kaas, chorizo, geroosterde paprika (pot) rucola. En ja, die is enorm, urenlang geen honger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:57

Ik ga binnenkort eens kijken voor muesli van eat natural. Lijkt me echt heel erg lekker, die repen zijn in elk geval heeeerlijk en muesli is best goed voor je :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:52

Ik moet vanavond wegen, spannend :)
Denk dat er niet zo veel af is aangezien het kerst is geweest haha. Heb me niet vreselijk misdragen maar wel lekker gegeten. Ik vind groente niet lekker en moet van m'n consulente elke week een nieuwe groente proberen en het is gelukt :D Heb echt heerlijke boerenkool gegeten vanavond! is echt aan te raden

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:53

als je 1.76 lang bent en ong. 77 kg. ben je dan te zwaar???

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:02

Ja :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:06

Ruby1995 schreef:
als je 1.76 lang bent en ong. 77 kg. ben je dan te zwaar???

je mag maximaal 74 kilo wegen volgens de bmi meter. Het hangt natuurlijk ook wel van je bouw af.