[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:46

Nagano schreef:
SteffiiY schreef:
in welke dingen waarvan mensen denken dat ze gezond zijn(weinig koolhydraten) zitten juist veel koolhydraten en zijn dus helemaal niet verantwoord?

brood en aardappelen
hartigetaart pasta enz
probeer eens alleen groente en vlees te eten savonds
en over dag een eitje of salade
het is even wennen maar je vald er zeker van af

Maar is het goed voor je? Nee, want je gaat dingen schrappen. Ze kunnen prima, als je ze maar weer verbrand.

Als je al dit soort voedingsmiddelen gaat schrappen en op een gegeven moment wel weer normaal gaat eten, want dat zal je toch ooit moeten, dan kom je het dubbele aan van wat je af bent gevallen

Charr_x schreef:
Nagano: snel afvallen is niet altijd goed afvallen. Ik ben van mening dat je nooit 1 voedselcategorie helemaal moet weg laten vallen. De meiden hier hebben allemaal een gezonde, verantwoorde voeding die zeker vol te houden is. Aardappels, brood, pasta,... het hoort bij onze voeding en levensstijl.
Dr. Frank vind ik ook maar niks, mijn broer (internist) is collega van hem en het ook niet zo eens met zijn manier en zijn dieet is net als elk ander dieeten, iets tijdelijks en zodra je weer normaal wil gaan eten kom je weer aan.

Ik ben ondertussen ook al 12 kg kwijt, niet zo snel maar ook op de goede manier.

Jij verwoord precies wat ik wilde zeggen ja :)

Amy: Respect hoor :oo

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:03

[quote="Charr_x"]Nagano: snel afvallen is niet altijd goed afvallen. Ik ben van mening dat je nooit 1 voedselcategorie helemaal moet weg laten vallen. De meiden hier hebben allemaal een gezonde, verantwoorde voeding die zeker vol te houden is. Aardappels, brood, pasta,... het hoort bij onze voeding en levensstijl.
Dr. Frank vind ik ook maar niks, mijn broer (internist) is collega van hem en het ook niet zo eens met zijn manier en zijn dieet is net als elk ander dieeten, iets tijdelijks en zodra je weer normaal wil gaan eten kom je weer aan.

Ik ben ondertussen ook al 12 kg kwijt, niet zo snel maar ook op de goede manier.

dat zeg ik ook niet
maar als je wat minder koolhydraten eet gaat het beter het afvallen
en bij mij is het een heel ander verhaal
ik heb een sleeve gekregen(maagverklienig )dus ik val af zonder dat ik er zelf over kan beslissen
maar moet wel voor de operatie aan een vet en koolhydraten arm dieet
en dat werkte echt
dus daar om mijn andwoord

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:09

Nagano schreef:
dat zeg ik ook niet
maar als je wat minder koolhydraten eet gaat het beter het afvallen
en bij mij is het een heel ander verhaal
ik heb een sleeve gekregen(maagverklienig )dus ik val af zonder dat ik er zelf over kan beslissen
maar moet wel voor de operatie aan een vet en koolhydraten arm dieet
en dat werkte echt
dus daar om mijn andwoord

Logisch dat je als je geen vet of koolhydraten eet, snel afvalt. Alleen als je ze dan weer wel gaat eten, kom je ook weer aan. Het is beter om gewoon te matigen met ongezonde dingen, en proberen om dat wat je er in stopt ook te verbranden.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:43

Eefske schreef:
Goedemorgen! Boterhammetje appelstroop :D

Ja, proost :D die heb ik ook gehad! En een halve mok milk&fruit, het pak was leeg :')

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:57

Hmmm ik moet in de schoolkantine eten, nu maar eens zien wat slim is, ik denk iets van salade, broodje en drinken

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:02

Pfieuw, amy, respect hoor! Dat doe ik je echt niet naar dat is me een pokke eind!!!

Over geen koolhydraten eten, dit topic is voor mensen die gezond en verantwoord willen afvallen, liever langzaam dan snel, maar wel blijvende kilo's. Dus dr. Frank, dat past niet echt in dit topic. Het gaat hier om gezond en gevarieerd eten, en eenzijdig eten past hier dus niet echt thuis. Wij houden ons allemaal een beetje aan de schijf van 5, en zorgen dat we van alle productgroepen voldoende binnenkrijgen.

Ik heb een portie spierpijn van gister joh, niet te geloven, echt mn armen auw :')

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:03

Jaime_ schreef:
Ik heb een portie spierpijn van gister joh, niet te geloven, echt mn armen auw :')

Dan ben je goed bezig geweest *\o/*

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:09

Haha ja, bodypump gedaan, gelijk volop mee met de gevorderden, auw.. Morgen callanetics :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:11

Je laat er geen gras over groeien zeg... Poe...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:11

Jaime_ schreef:
Haha ja, bodypump gedaan, gelijk volop mee met de gevorderden, auw.. Morgen callanetics :)

Oh leuk bodypump! :D
Wat is callanetics?

Ik heb vandaag lekker een half uurtje met m'n hondje in het bos gelopen, wat een rust zeg, d'r was echt helemaal niemand :))

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:23

Dit vind ik erover op internet:

Citaat:
Callanetics

Sporten op muziek
Callanetics is een low impact fitnesstraining op muziek die vooral gericht is op het verhogen van de spanning in uw spieren.Als belangrijkste doel heeft callanetics dan ook figuurcorrectie.

Low impact wil zeggen dat er voornamelijk grondoefeningen worden gedaan en dat er niet gesprongen wordt. Uw gewrichten worden minder belast dan bij een high impact training, zoals aerobics of hardlopen.
De gebruikte oefeningen zijn zijn vooral gericht op de dieper liggende spieren van de buik, billen, benen en rug. Met gerichte oefeningen wordt de basisspanning in de psieren vergroot wat een positief effect heeft op uw houding en figuur. Rek- en ontspanningsoefeningen maken de spieren daarnaast soepel en sterk en bevorderen de lenigheid.

Callanetics is uitermate geschikt voor mensen die op zoek zijn naar een inspannende maar rustige workout. Alle bewegingen worden zeer gecontroleerd uitgevoerd en de trainer let in het bijzonder op uw houding. Dit maakt callanetics vooral geschikt voor mensen met klachten en beperkingen in bijvoorbeeld de rug of de knie.

Aangezien callanetics low impact is, is het ook geschikt voor mensen met overgewicht en seniore sporters.

Ik heb dat eerdre ook altijd gedaan, en je gaat gewoon op een matje op de grond allerlei buikspier oefeningen doen, bilspieren, beenspieren, rugspieren, een beetje armspieren.. maar het zijn dus allemaal oefeningen die je vanuit je eigen lichaam doet op eigen kracht, zonder behulp van gewichten en apparaten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:26

Ik ga ook niet door weer en wind op de fiets naar school zitten hoor, als het maar droog is. En
Ja, 52 km heen en weer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:28

Respect hoor Amy! nogmaals!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:46

Abiola, Atkins is een levenswijze dus je doet het je hele leven.Als het goed is anders kom je weer aan.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:55

Dames... ik ben ooit 3,5 jaar geleden van 90 naar 77 afgevallen in korte tijd met montignac. Ik at helemaal gaan combi's van koolhydraten en vetten... daarna ben ik nóg 5 kilo afgevallen door langzaamaan gewoon te gaan eten en allerlei ideeën van dieeten te combineren... zo lunch ik nóg regelmatig volgens montignac met boterhammen jam of appelstroop of bijv. avondeten waarbij ik alleen vezels en vetten neem en geen koolhydraten. Zo krijg ik op een dag wel alles binnen maar niet in de, volgens meneer montignac, verkeerde combi's. De volgende dag hou ik me aan het 5000 kilojoule dieet met punten tellen en weer een andere dag kijk ik naar kcal. Ik denk dat eenzijdig leven sowieso slecht is voor een mens ;) maar een beetje rekening houden met sommige principes zoals Nagano oppert is niet ongezond denk ik... zolang je maar niet weken lang koolhydraten gaat weren...

TOT zover mijn ervaring...

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:02

En ik zou nog graag iets willen toevoegen daaraan... als je de medische verklaring leest voor dieeten die combinaties van vetten en koolhydraten afraden dan schijnt dat wel te kloppen... net als dr Frank die het idee eiwitten die langer een vol gevoel geven gebruikt. Dat is overigens niets nieuws want voedingsdeskundigen gebruiken dat al jaren...

Ik ben wel van mening dat je beter bepaalde combinaties van voedsel kunt mijden en wel genoeg eten en dan vervolgens afvallen dan dat je heel weinig gaat eten... want dan krijg je hetzelfde probleem als wat een aantal van jullie aandragen hier dat je weer aankomt als je normaal gaat eten....

Begrijp me niet verkeerd... ik ben helemaal geen voorstander van dieeten op één manier maar er zitten ook goede elementen in de meeste dieeten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:15

marleen_usar schreef:
Abiola, Atkins is een levenswijze dus je doet het je hele leven.Als het goed is anders kom je weer aan.

Dat geloof ik graag, maar het lijkt me moeilijk vol te houden om de rest van je leven geen brood meer te eten. Met mate eten en voldoende bewegen is ook een levenswijze, en dan kan er best af en toe iets "fouts" naar binnen gewerkt worden imo :o

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:19

AmyII schreef:
Ik ga ook niet door weer en wind op de fiets naar school zitten hoor, als het maar droog is. En
Ja, 52 km heen en weer.

:wow:
Ik vond mijn 10 minuten naar 't station al een prestatie _O- Van mij dus ook een dikke respect, haha.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:20

nou ik moet er niet aan denken om nooit in mijn leven meer iets lekkers te nemen hoor, ik wil niet de rest van mn leven op dieet.. ik wil mijn streefgewicht behalen en dan behouden.. en dan af en toe wat ongezonds met mate moet dan best kunnen, volgende dag weer balansen, en gewoon gezond en verantwoord blijven eten met af en toe wat lekkers (maar ongezonds).. dan moet best kunnen.. zolang je je gewicht maar in de gaten houd en niet pas weer wat gaat doen als er weer 5kg bij opzit..

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:30

Ik ben gister weer heerlijk wezen sporten!
totaal ruim 700 caloriën verbrand met de cardio apparaten (als je die teller kunt geloven)
Verder nog verschillende krachtoefeningen gedaan (vooral mn benen dit keer)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:37

Jaime_ schreef:
nou ik moet er niet aan denken om nooit in mijn leven meer iets lekkers te nemen hoor, ik wil niet de rest van mn leven op dieet.. ik wil mijn streefgewicht behalen en dan behouden.. en dan af en toe wat ongezonds met mate moet dan best kunnen, volgende dag weer balansen, en gewoon gezond en verantwoord blijven eten met af en toe wat lekkers (maar ongezonds).. dan moet best kunnen.. zolang je je gewicht maar in de gaten houd en niet pas weer wat gaat doen als er weer 5kg bij opzit..

Nee, dat is ook zo... maar het verschil is dat jij een slank meisje bent en af en toe even op moet letten... als je er 15 tot 20 kilo af moet hebben dan heb je soms even wat extra's nodig om dat te bereiken en kun je als je op streefgewicht zit weer leven zoals jij omschrijft... Als jij 20 kilo afval dan blijft er niets van je over...

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:50

Ik ben niet slank en ik wil ook 22 kwijt!
Ondertussen al 12 kwijt op de manier van het topic (ik was eerst, het topic heeft mij na gedaan! :P)
Ik heb niks extra's nodig om dat te bereiken, elk pondje gaat door het mondje zei mijn oma altijd en ze had gelijk.
Het heeft lang geduurd voor het er aan zat, dan moet je niet klagen als het lang duurt voor het er af gaat.

Ik wil niemand aanvallen voor wie het wel werkt Dr Frank, Atkins, Motignac,.... maar daar gaat DIT topic niet over.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:54

Nee, maar je kunt toch wel een beetje gebruik maken van de paar goede elementen?
Want als je het echt over gezond eten hebt dan zijn er in dit topic best een aantal die heel weinig binnen krijgen... en dan krijg je toch het probleem van jojo-en als je weer 'gewoon' gaat eten?

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:59

Wat versta jij onder "goede elementen"? Schijf van 5, meer verbranden dan je opneemt, alle voedingsstoffen binnen krijgen,... Paar meiden hier eten echt weinig, ik zeg ook, ik vind alles rond en onder de 1000 kcal crashen (zie eerder).
Ik ga niet jojo-en, want ik pas gewoon mijn voeding aan. Ben niet van plan om ooit weer te gaan snoepen/eten zoals vroeger. Als ik eens zondig, volgende dag balansdag. Heel simpel. Het is geen dieet, het is een wijziging in je levenspatroon, bewust keuzes maken en je daar aan houden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:01

Ik zit nu ongeveer rond de 1700 kcal per dag.