Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:39

Ik zou ook zeggen fysio bewegen is wat anders als belasten en beweging
is naar mijn idee wel goed (met mate)

ik heb ook liever vloeibaar in stressstand kan ik niet eerst kauwen kan me dan niet snel
genoeg gaan, drinken is sneller

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:40

ja, je bent er sowieso een tijd mee zoet :\
kan me je machteloze gevoel goed voorstellen..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 09:43

hallo allemaal,

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (58 pagina's waren me toch iets te veel ;)), maar waarom hebben jullie je laten testen op diabetes? Hoe wist je dat er iets niet goed was en dat je daarom naar de dokter bent gegaan?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 09:50

Ik was als peuter 2 jaar altijd in en in bleek futloos, mager , en dronk hele poppenbadjes leeg van de dorst mijn vader heeft een urine test laten doen en daar sprong de suiker bijna uit ik had dus diabetes type 1.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:02

@ingeborg: ik ben toen met spoed opgenomen omdat ik mijn hartslag zo hoog was dat ze hem niet meer konden voelen, niet meer op mijn benen kon staan, steeds plassen en overgeven en ontzettend mager was. Toen ik binnen kwam hadden ze gelijk een vermoeden omdat ik naar aceton rook :)

ik ging gister slapen met een bloedsuiker van 8,9 en vanochtend wakker met 6,1 :) was ik erg blij aangezien ik gister nog een wedstrijd had!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 10:13

Netjes zo Mijkee_!

Ik heb dus net pas diagnose (al had ik veel symptonen al langer, maar waren mn waardes met testen altijd goed, vindt de internist ook nog steeds vreemd)
Bij mij is bloed geprikt omdat ik echt uitgeput was, heel erg verzuurde spieren had (kwam mn bed uit alsof ik al 3u gesport had), en veel dorst... Maar grootste trigger was bij mij mn spieren, dat vond ik echt bizar.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 11:13

Mijn diagnose was 11 mei 2011
niet normaal dorst echt liters cola en een heel onrustig gevoel
en ga normaal nooit naar de dokter maar dit keer wel want had er echt last van en dat bleek maar weer
de tweede dag met insuline weet ik nog dat ik me supergoed voelde

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:26

Ik kon al vroeg zonder luier. Maar op een gegeven moment dronk ik zo ontzettend veel dat ik het ook niet meer droog kon houden. Zelfs wanneer we even naar het dorp moesten, moest ik plassen onderweg. Onzettend futloos. Erg bleek. Dokter bleef maar zeggen dat het staal tekort was................. Tot op een gegeven moment m'n moeder het zo zat was en de staaltabletten niet meer accepteerde........ De dokter heeft haar zelfs nog toegesnauwd 'Als je dan wilt dat je dochter net zo'n bleekscheet wordt als jij!!'......... :( Die avond ben ik met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Op m'n tweede werd dus diabetes geconstateerd.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:02

zo wat gaan jullie ineens hard hier!
Leuk om te zien dat we elkaar hier kunnen stimuleren en ook toch een beetje kunnen helpen :)
Bij mij werd het op mn dertiende geconstateerd, indd de standaard symptomen, moe, dorst veel plassen, afvallen.
Wat balen tootje! Raar ook dat ze niks voor je kunnen doen.... Kan je niet een second opinion laten doen?
Dit weekend ben ik van hypo naar hyper gestuiterd, maar goed het was het waard :)
Nu weer in het gelid, werd vanochtend alweer te laag wakker.... 2.3 toen gewoon ontbeten en om 10 uur gemeten (10.3) en toen pas gespoten. net voor de lunch zat ik op 8.3.
Hopen dat het deze week een beetje lukt, voel me echt klote op het moment en zal deze week nog wel zo blijven... -O-

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:03

Ingeborg86 schreef:
hallo allemaal,

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (58 pagina's waren me toch iets te veel ;)), maar waarom hebben jullie je laten testen op diabetes? Hoe wist je dat er iets niet goed was en dat je daarom naar de dokter bent gegaan?

ik was 16 maanden, erg hangerig en huilerig en wou niet eten, wel drinken, heb uiteindelijk bloemen uit vaas getrokken en dat bloemwater opgedronken, tsja toen maar naar huisarts en gelijk door zkh

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:10

meikemarieke schreef:
zo wat gaan jullie ineens hard hier!

Wat balen tootje! Raar ook dat ze niks voor je kunnen doen.... Kan je niet een second opinion laten doen?

Volgende week moet ik een echo laten maken en die week erop krijg ik uitslag als ik dan nog geen advies krijg ga ik naar een ander ziekenhuis.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:19

goed zo, hopen dat ze je verder kunnen helpen dan!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:43

Hopen dat de echo meer info gaat geven idd! En zeker je gevoel blijven volgen.. :j

ik heb echt een slechte dag :') Zit thuis te werken, eet k al meer, kreeg k ineens alsnog een hypo, toen heb k echt als een idioot zitten eten, en nu stuiter ik :') Gelukkig laat avondeten, kan ik even tot rust komen _O- :')

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 17:24

oliebol man.. mijn Carelink USB doet het niet meer. en ik moet mijn pomp uitlezen voor het ziekenhuis.
denk dat het ook aan mijn pomp ligt want die doet de laatste tijd raar, batterij niveau is op het ene moment nog 3 vd 4 en volgende moment nog 1 vd 4 en dan weer 3...

edit; hij doet het gelukkig weer! *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:15

tootje.. succes en hopenlijk wordt je alsnog wijzer ergens. Net als bij suiker.. geen pijl op te trekken soms :o ;)
kan je geen nieuwe krijgen Mijkee? Dat mag toch niet? fabrieksfoutje

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:57

Tootje
succes met de echo hopen dat je wat wijzer word

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:01

ben je mooi klaar mee Mijkee, dat heb ik ook wel s gehad, de onzekerheid of ie t nu wel echt deed of niet, nu met zelf spuiten weet ik zeker dat t erin zit.

vandaag intervieuw met vriendin gehad, volgende week komt fotograaf langs, shoot op stal geregeld natuurlijk haha

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 21:13

hallo allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik heb sinds mijn 17e diabetes. Ik ben nu 27, dus aankomende zomer 10 jaar.
Mijn vader en mijn zusje hebben het ook. Mijn vader heeft (helaas) sterke genen ;)

Ik heb er altijd veel moeite mee gehad en nog steeds. Eigenlijk ben ik een vrij stabiele patient met de waardes, als ik maar zou meten...
Het meet apparaat heb ik soms 2 weken in mijn tas zitten zonder te gebruiken....

Ik spuit 4 keer per dag, per keer zo'n 12 eenheden. En oh oh wat hou ik van snoep _O- heeft iemand hier ook zo'n last van??

Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen en heb er al aantal pagina's gelezen.
@ Tootje en andere dames die met diabetes aan de kids zijn: Mijn eierstokken zijn een beetje aan klapperen ( wat mijn vriend nog best wel vervelend vindt haha), maar hoe was het bij jou om zwanger te worden? Je hoort er nare verhalen over en goede verhalen.. moet ik mijn vruchtbaarheid eens laten testen, of gewoon beginnen wanneer we er beide aan toe zijn?

Groetjes Kim

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 21:46

Welkom calypso84 , bij mij waren toen der tijd de suikers erg onstabiel ik mocht pas zwanger worden als het gemiddelde rond de 7 lag.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met de pil met het idee dat het even duurt dat die troep uit je lijf is ..
Ik kreeg groen licht in het ziekenhuis maar bleek al twee weken zwanger, dus ik heb niet lang hoeven wachten tot ik zwanger was.
De zwangerschap was wel drama bij 7 en 9 weken een bloeding gehad en met 33 weken is mijn zoon geboren.
Hij was een huilbaby maar het is helemaal goed gekomen ! (hij heeft gelukkig geen suiker).

Mijn ogen gingen ook achteruit en ben 6 keer gelaserd na de zwangerschap nooit meer.

Wij hebben het bij 1 kindje gelaten omdat de complicatie's te heftig werden.

Klinkt niet echt positief maar ben zo blij dat we in ieder geval 1 kind hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:40

Hoi Kim, welkom! Heel herkenbaar hoor!! Ik heb m'n bloedprikapparaat niet eens bij me... :o En oh wat ben ik gek op chocolade....
Eigenlijk moeten we het gewoon niet in huis halen, dan is de verleiding er ook niet....
Betreft de zwangerschap hoor je inderdaad heel verschillende dingen. Kan niet uit eigen ervaring praten. In het ziekenhuis sprak ik eens iemand met een baby. De zwangerschap was betreft suiker echt prima gegaan, alleen ging het helemaal mis met zwangerschapsvergiftiging... M'n schoonzus haar bazin heeft 3 kinderen en ze heeft zich nog nooit zo goed gevoeld als tijdens de zwangerschappen! Denk dat het gevaar betreft ogen e.d. het grootst zijn wanneer je normaal nogal wisselende en hoge suikers hebt en dan tijdens de zwangerschap 'perfect' zit! Die te grote verschillen zijn erg funnest voor o.a. ogen en nieren. Als je normaal ook mooie suikers hebt, is dat risico tijdens de zwangerschap veel minder aanwezig!
Je hoort bij diabeten vaak dat ze zwaardere kinderen krijgen, maar dat gebeurd bij 'gezonde' mensen net zo goed :D (mijn collega heeft een prachtfiguurtje en daar kwam een bijna 10 ponder uit :D )

Mijkee, ik zou het wel even informeren over je pomp!! Is wel erg belangrijk dat deze goed werkt!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:22

Calypso84 schreef:
hallo allemaal,

Mag ik me hier ook melden? Ik heb sinds mijn 17e diabetes. Ik ben nu 27, dus aankomende zomer 10 jaar.
Mijn vader en mijn zusje hebben het ook. Mijn vader heeft (helaas) sterke genen ;)

Ik heb er altijd veel moeite mee gehad en nog steeds. Eigenlijk ben ik een vrij stabiele patient met de waardes, als ik maar zou meten...
Het meet apparaat heb ik soms 2 weken in mijn tas zitten zonder te gebruiken....

Ik spuit 4 keer per dag, per keer zo'n 12 eenheden. En oh oh wat hou ik van snoep _O- heeft iemand hier ook zo'n last van??

Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen en heb er al aantal pagina's gelezen.
@ Tootje en andere dames die met diabetes aan de kids zijn: Mijn eierstokken zijn een beetje aan klapperen ( wat mijn vriend nog best wel vervelend vindt haha), maar hoe was het bij jou om zwanger te worden? Je hoort er nare verhalen over en goede verhalen.. moet ik mijn vruchtbaarheid eens laten testen, of gewoon beginnen wanneer we er beide aan toe zijn?

Groetjes Kim

Hallo Calypso
Allereerst welkom hier,
ik ben afgelopen 3 februari 2012 moeder geworden van een prachtige dochter Alexia Marcella,
ik raakte onverwachts zwanger met een HBA1c van boven de 9. ben toen heel streng onder controle komen te staan.
Helaas heb ik geen fijne zwangerschap gedurende de zwangerschap veel in het ziekenhuis gelegen. de laatste 2 maanden heb ik in het ziekenhuis uitgezeten tot aan de bevalling.
ik ben bevallen door middel van een spoedkeizersnee, ze konden aan de echo's zien dat Alexia groot was en dat ik veel vruchtwater had, dit bleek ook het geval Alexia was 4560 gram bij de geboorte en 56 cm terwijl ik zelf maar 1.51 groot ben...

maar mijn suikers zijn nog nooit zo goed geweest als tijdens de zwangerschap!

ik zag trouwens weer mooie waardes voorbij komen wat een superwaardes *\o/*
gister naar dvk en internist geweest ze hadden meer oog voor mijn dochter dan voor mij haha :') vanmorgen opgestaan met een 11,5 nog niet ideaal maar wel beter dan de 20ers waar ik mee opsta..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:04

oh, wat ik blij om ook zulke verhalen te horen _O- Ook heel blij te horen dat de kindjes gezond zijn,ook al was die van jou nogal zwaar Valeria ;)
Ook blij te horen van Kentaro dat chocola lastig is om vanaf te blijven hahah. Als ik het niet in huis heb en heb er zin in, ga ik het gewoon halen bij de benzinepomp :/ ook niet ideaal. Gebeurt trouwens zelden hoor dat ik het ga halen.. ik ga dan meestal sjachie op de bank zitten :P

Hebben jullie ook zo last van moodswings tijdens een te hoge suiker? Ik merk het vaak aan mezelf maar ook vriendlief zegt wel eens tegen mij; 'ga jij eens spuiten, je bent niet te harden.' _O-

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 11:21

:j oeh ik kan zo sjaggie zijn en inderdaad manlief zegt dan kijk jij de suikes eens na..en dan wordt ik nog bozer :') maar goed hij heeft wel gelijk..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:56

whahhaha, ik herken dat wel ja

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:04

Calypso84 schreef:
oh, wat ik blij om ook zulke verhalen te horen _O- Ook heel blij te horen dat de kindjes gezond zijn,ook al was die van jou nogal zwaar Valeria ;)
Ook blij te horen van Kentaro dat chocola lastig is om vanaf te blijven hahah. Als ik het niet in huis heb en heb er zin in, ga ik het gewoon halen bij de benzinepomp :/ ook niet ideaal. Gebeurt trouwens zelden hoor dat ik het ga halen.. ik ga dan meestal sjachie op de bank zitten :P

Hebben jullie ook zo last van moodswings tijdens een te hoge suiker? Ik merk het vaak aan mezelf maar ook vriendlief zegt wel eens tegen mij; 'ga jij eens spuiten, je bent niet te harden.' _O-

Bij mij moest ik ook een gemiddelde onder de 7 hebben. Ik had dit altijd al, dus had snel groen licht. Ik was eigenlijk een maand daarna al zwanger! In de eerste weken heel veel hele lage hypo's gehad. Ik heb toen gelijk een continue glucosesensor gekregen tot het eind van mijn zwangerschap. IDEAAL!
Ik heb tijdens mijn zwangerschap nog nooit zulke goede bloedsuikers gehad.

Tot in ene vanaf week 33 ik geen insuline meer nodig had. Ik kon eten/ drinken zonder dat ik hoefde te bolussen.
Ik lag s'nachts van de pomp af. Dit vonden ze in het ziekenhuis vreemd en wisten niet wat ze ermee moesten.
Toen ben ik met 35w en 6 dagen ingeleid en bevallen van een meisje --> 3600gr en 50 cm, dus best flink voor een maand te vroeg!

Ondanks dat de bevalling ong 26uur heeft geduurd ben je zo gelukkig dat je dat alles weer vergeet!!

Verder geven jullie mij allemaal echt weer kracht de laatste dagen om weer meer te prikken..
Ik zie ik alleen wel dat het eigenlijk poedersuiker gaat..Aldoor ook naaldjes die niet goed zitten enzo..

Ach het moet altijd slechter gaan, voordat het weer beter kan gaan!

Ik denk dat ik maar ff ga poetsen in huis.
Dochterlief ligt heerlijk te slapen!