Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:35

Lijkt mij ook goed om te doen SAK! :j
Gelukkig maar Noor! ;)

Werk 10 feb op de kop af 8 jaar! :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:40

Ach baat het niet dan schaad het niet in dit geval.

Nu moet ik wel zeggen dat ik me niet ziek voel hoor en dat de hartkloppingen nog steeds weg zijn :j
En ik heb wel vaker last van mijn rechterbeen, geen idee hoe dat komt, maar dat heb ik al jaaaaaaren.
En ik moet ook rechterop gaan lopen en zitten :o
De spieren in mijn rug en schouders zijn 1 blok beton, dinsdag heb ik dat los laten maken en dinsdag en gisteravond heb ik tot twee keer toe vreselijk pijn tussen mijn schouderbladen gehad. Ik hang dan meestal wat op de bank en als ik dan rechtop ga zitten is het zo weer weg.
Kortom ik moet wat aan mijn houding gaan doen :o

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:46

Ja, waarschijnlijk zal je dat wel gaan helpen als je wat meer op je houding gaat letten. Gelukkig voel je je verder niet ziek en heb je nog geen hartkloppingen weer gehad! :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:52

ja ik ben wat moe, maar ik krijg ook te weinig slaap en ik heb het overdag te druk.
Ik moet eigenlijk zorgen dat ik rond kwart over 10 op bed ga :j Maar dat red ik meestal nooit.
Het is eerder een uur later. Maar ik sta wel om kwart over 6 op ;)
Maar goed ik ben altijd al iemand geweest die laat op bed gaat :o
Van het voorjaar zal het vast allemaal weer wat beter gaan, dit zijn voor mij altijd gewoon maanden waarin ik me altijd een beetje slapjes voel :+

Kun je nagaan hoeveel energie iok heb in de zomer :') Dan zie je vaak alleen nog een stofwolk :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 11:00

Haha, ja hoor....:D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:42

Hallootje!

Ik word zooooooo blij als ik naar buiten kijk en de zon zie schijnen!!!! (hebben jullie daar ook "last" van????)

@Sakkia Ik heb hetzelfde "slaapprobleem"... Mijn wekker gaat iedere ochtend om 6 uur. Elke dag probeer ik om 22:00 uur mijn bed in te gaan... In praktijk komt dit erop neer dat ik eigenlijk altijd pas rond 23:30 uur naar bed ga... Ik snap ook niet dat ze maar 24 uur in een dag hebben gestopt...
Meestal zorg ik ervoor dat ik 1 dag in het weekend heb dat ik kan "uitslapen" (lees tot 8 uur in mijn bed liggen). Dan hou ik het aardig vol. Ik heb zowiezo 's winters veeeeel meer moeite met dit schema dan zomers!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:47

hetbommeke schreef:
Wen, klinkt leuk, beter dan je vorige baan waar na 1 uurtje alles klaar was en je neus ook leeg had :+ :9

Fan, dat klinkt niet OK :n Probeer het los te laten, je vertrekt niet naar de andere kant van de wereld waar geen foon of i-net is, je blijft gewoon bij hetzelfde bedrijf werken, ze kunnen je altijd bellen. Ennnuuhhh... geen mens is onmisbaar ook al denken velen van wel. De wereld blijft gewoon doordraaien! Maar ik herken het wel hoor, zou hetzelfde hebben, maar tegen een ander is het makkelijker gezegd dan tegen jezelf. Lekker lopen, koppie leegmaken en vergeet niet een doos tissues te kopen |( |( |( Ken de film niet, gelukkig maar anders staat L'town blank :')

Bij deze ga ik lekker NEE zeggen, doet mijn zoon van 4 uur ook, kan ik nog wat van leren :o

Teennagels heb ik geen last van, alleen als ik ze te kort knip dan gaat mijn sok erover schuren. Maar dan niet alleen tijdens lopen, ook gewoon in andere schoenen en laarzen.

Net nog even naar stal geweest, paardjes kijken, zoonlief had meer oog voor de trekker van de staleigenaar >;) da's niet de bedoeling, het paardenvirus, daarmee wil ik ze graag besmetten, niet met een trekkervirus := daar heeft mams nix an

Missen wij iets? >;) Net bevallen?

;)

Gisteravond weer 10 kilometer gelopen, wisseltempoduurloop! :D Was wel lekker maar ook wel zwaar. :j

Ik moet mijn schoenen gewoon nog wat uitlopen, daarom is het gevoelig aan mijn tenen. Nog een maat groter moet ik echt niet hebben want dan past de schoen niet meer. Best moeilijk is dat. :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:52

MamboBeach schreef:
hetbommeke schreef:
Bij deze ga ik lekker NEE zeggen, doet mijn zoon van 4 uur ook, kan ik nog wat van leren :o

Missen wij iets? >;) Net bevallen?

Heel scherp!! _O-

Hier ook iemand die helemaal gelukkig wordt van het zonnetje buiten. *\o/* Ga nu ff lekker een broodje halen.

De film van gisterenavond was echt een tranentrekker ;( Heb mij lekker leeg kunnen brullen. Wat een mooie film! :j

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:52

Ik heb 't zelfde Judith! Typte vanmorgen ook al, dat ik happy wordt van dit weer! :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:09

_O- ja knap he, 4 uur en hij kan al praten, gaat naar de basisschool, loopt, eet vaste voeding en is zelfs zindelijk. Mijn wonderkind <3

Phoe, druk hier! en wat een heerlijk weer :j Ga zo even lekker naar buiten, pietamientjes Z opsnuiven en hoop dat het morgen ook zo mooi is, lekker vrij en ik wil dan zeker even een half uurtje lopen en knollie weer lekker aan het werk zetten.

Kan hier geen foto's bekijken maar dat zal ik vanavond even doen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:34

Haha 4 uur oud en dat allemaal al kunnen! Idd wat een wonderkind! ;)

T is echt een prachtig weertje. Net lekker weer met de hond gewandeld, al met al weer een half uur. Maar oh wat hebben wij een vieze hond....ze heeft de laatste tijd weer ontdekt dat ze in sloten kan springen, met name sloten waar veel water in staat! Vervolgens vliegt ze die sloten door, vliegt de bouwlanden (bemest nog wel!) op om er vervolgens lekker een holletje in te graven. *zucht* Je begrijpt hoe mijn auto rook toen we terug naar huis reden. Gelukkig zit ze in de kofferbak (zonder hoedenplank) en ligt er een handdoek in, die ik dan zo weer uit kan wassen. Eenmaal thuis is ze dan ook direct onder de douche gegaan...nu loopt ze weer gewassen en heerlijk ruikend door 't huis met de bal te spelen! :D

Ik heb m'n kopje koffie op en ga de douche maar 's ff lekker schoonmaken. Wel zo fris! ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 16:31

Sakkia, inderdaad vreemd dat je schoonzus dat niet wil vertellen...

Judith, geeft wel een goed gevoel he, als je een tijdje niet loopt en dan wel weer en 't gaat heel lekker dan :D
Ik word ook blij van de zon inderdaad.

Mambo, hardloopschoenen moet je inderdaad altijd een maat groter kopen :j

Ik mag ook wel eens een beetje op m'n eten gaan letten trouwens. Laatst een zak M&M's gekocht, die gaat dan in 2 dagen leeg.

Over je mening geven en direct zijn... Ik krop dingen soms te veel op denk ik. Al merk ik wel dat ik de laatste jaren steeds meer m'n mening durf te geven enz. Zal iedereen wel hebben :P Al hangt 't wel heel erg van de situatie af hoor... Bij vrienden/vriendinnen geef ik eerder m'n mening. Tegen een burgemeester ingaan zou ik dan nog niet durven bv :P

Jaan, dat heb ik ook wel eens, dat dingen harder overkomen dan de bedoeling is.
Een shetje die Boris heet :D

Noor, beterschap met je neus. Klinkt pijnlijk :=

Scriptie gaat wel ok :j Heb gister weer een hoop tips gekregen waar ik weer mee verder kan.

Vanmorgen naar m'n verzorgpaarden geweest, daarna wilde ik meteen gaan hardlopen. Heb ik ook wel gedaan maar ik moest eigenlijk 4 keer 5 minuten hardlopen, dat zijn er 2 keer 5 geworden. Had echt geen energie meer nadat ik bij de paarden was geweest... Zaterdag/zondag ga ik wel 4 keer 5!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:00

Mijn hardloopschoenen zijn maat 39,5 terwijl ik van normale schoenen toch echt altijd 38 heb! Dus volgens mij klopt het ook dat je ze altijd iets groter moet hebben.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:13

:wave:

Ik heb normaal maat 38/39 en van hardloopschoenen 39.

Sak, mbt de magnesium, baat het niet dan schaadt het ook niet denk ik zo. Ik slik het zelf ook als supplement hoor.'

Dagje vandaag was weer leuk, grappig om te zien wát het bedrijf nu eigenlijk verkoopt. Zijn bij veel bedrijven geweest. Ben wel echt moe weer. Heb ook besloten om deze week maar even niet te gaan lopen, ook omdat ik een vervelend hoestje heb en das vast niet fijn met lopen... := Ff een weekje rust dus, wil dinsdag weer gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:32

Gaat magnesium niet ophopen in je lijf als daar een teveel van is?

Net de nationale IQ-test gedaan. Heb een IQ van 100 volgens die test terwijl ik toch echt aan een master van de universiteit ga beginnen binnekort :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:41

Zo, nog rondje gehold. 5km interval in 32 minuutjes. Was les 18 van Evy, moest w-u(2)2-2-4-2-5-2-6-2-7-2, maar was bij de 7min al na 4min thuis := dus les niet helemala uitgelopen, haha!
Stukjes die hard moesten echt op tempo gelopen. Dus niet ver, maar wel behoorlijk fanatiek! :j

Ben nog nie eel bijgelezen, maar dat doe ik morgen! ;)

Straks lekekr languit op de bank met vriendje, ik heb nu nl weekend! Moet nog wel rapporten schrijven en cijfers doen, maar goed.
Weet niet meer wei het vroeg, maar ik werk in het basisonderwijs :)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:45

Lieve hardlopende meiden, ik lees zo even bij.
Heb net weer een opbouwlesje (les 11) gedaan, maar mèn, moet echt weer regelmaat in het lopen krijgen, zo schiet het heus niet op.
Ik wil gewoon snel weer naar mn oude conditie, maar vind elke keer de tijd en zin niet om 3x in de week te lopen. Wil op dinsdag (vrije dag), donderdagavond en zaterdag gaan, dan heb ik mooi 3x in de week gedaan.
Donderdagavond lukt me gewoon niet goed, ben om half 7 klaar met werken, dan altijd meteen hooi halen en voeren, dus dan ben ik om kwart over 7 klaar, snel eten en dan pas na 1u hardlopen. Vaak ben ik dan al ingekakt op de bank. :o
Jullie nog tips?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 00:14

Ah, Wenk al een nieuwe baan, dat is gelukkig erg snel gegaan! Gefeliciteerd!!! :D

Klasse Fan, veer in het poezelige achterwerk is altijd fijn! :D
Fan, doe het rustig aan met je werk hè?! Veren zijn fijn, maar loop jezelf natuurlijk niet voorbij.
Goed alles op een rijtje blijven houden en je rust goed meepakken!

Sak en Judith, hier ook een lente-komt-er-bijna-aan-dippie, ik heb mijn Wake-Up light al twee standjes hoger gezet `s morgens, dat helpt wel vind ik. Ben overigens wel heel vrolijk omdat ik merk dat de dagen langer worden en de zon vaker gaat schijnen.

Tara, super van je scriptie, doorzetten hoor!! Het is zó lekker om klaar te zijn :D

Judith, goed gelopen, knap hoor! :D

EY MB, jou ken ik nog niet in dit topic, zie al wel dat je behoorlijk ver loopt, gaaf!
Bij mijn nieuwe schoenen kreeg ik inderdaad ook last van tenen, maar ook van de zijkanten van mijn voeten.

Sak, heel goed dat je daarin goed je grenzen aangeeft en niet te lief bent. Heb zelf wel moeten leren omgaan met directheid, maar sinds ik heb ontdekt dat ik zelf ook geen lieverdje ben en dat ik zelf ook heel goed mijn grenzen kan aangeven, kan ik ook meer respect opbrengen voor directe mensen. Liever direct dan eromheen draaien en aaiaailieflief zijn.
Mijn ma vindt het de laatste tijd ook niet meer leuk om bv. met mij te gaan shoppen: 'lieverd, wat vind je van deze jurk?' 'nou mam, je lijkt er wel 60 in, sorry := ' ' :( '
Vervelend van je lijf. Heeft de HA een vinger aan de pols? Nog beter op je houding letten dus. Wat wel fijn is, is zo'n zitbal. Ik heb er één gekocht en in het begin merk je pas hoe scheef je zit. Op zo'n kreng moet je namelijk rechtzitten anders rol je om :+

Scooby, ik denk dat je inderdaad beter kunt kijken naar het vetpercentage dan naar het gewicht, fijn dat je dat op de sportschool kunt meten :)

Bom, het is niet de directheid die je moet leren, maar je moet je eigen grenzen leren kennen, leren herkennen als iemand er overheen gaat en dan reageren zoals die persoon wenst. Ik heb nog wel wat interessant materiaal over dat laatste. Meen dat WenK en nog iemand uit dit topic de kleurentraining van Jung had gehad? Die cursus heeft mij in elk geval geholpen om persoonlijkheden te herkennen en daarop te reageren. Het grenzen leren kennen heb ik echt geleerd in therapie... :o Ik heb een keer een sollicitatiegesprek gehad waarin ze zó hard over mijn grenzen heen gingen, dat ik toen eindelijk mijn alarmbellen leerde herkennen en ook 'nee' heb gezegd. Achteraf was dat één van de leerzaamste momenten in mijn leven.

Jaan, jouw kids ook aan de Cito :) Vandaag de laatste dag. Gisteren kwamen ze bij mij allemaal zeer opgelucht de klas uit dat hij best meeviel. Gelukkig maar, anders heb je in mijn klas echt de poppen aan het dansen :=

Oei Noor!!! Heb je er nog iets aan over gehouden?
Gezellig om samen met de hond te lopen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:06

Goedenmorgen,

Puchje is dinsdag vrijdag en zondag lopen dan geen optie?
Of de ene week 3 keer en de andere week 2 keer .

Haha jaan je rondje dus groter maken.
en 5 km is niet gek hoor .

hetbommeke schreef:
ja knap he, 4 uur en hij kan al praten, gaat naar de basisschool, loopt, eet vaste voeding en is zelfs zindelijk. Mijn wonderkind

Zo kan je er ook wel een paar krijgen ook. :j

wat een wind zeg hier het boesterd lekker.
Zo naar de sportschool en daarna naar de ruitersportzaak lekker snuffelen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:36

Morning :O

Jaan, die foto's <3
@scooby, lekker shoppen, heerlijk leuke dingetjes kopen voor die viervoeterige vriendjes! :j
@Puchje is dinsdag, vrijdag en zondag geen optie? Ik heb ook vaste dagen, merk toch dat je er aan gaat wennen.
@WenK, wat verkoopt je nieuwe werkgever?

Vandaag laatste dagje, voelt wel raar. Gisterenmiddag waren mijn collega's heul geheimzinnig aan het doen. Continue in de weer met de printer, met doorzichtig inpak papier en een gegiechel van de andere kant! :n :D Moest eigenlijk nog een stukje overdragen aan één collega, maar die was er maar druk mee. Had haar gemailt met het bestand en de tekst erbij: "aangezien jij het te druk hebt, met dingen die ik niet mag weten, stuur ik je het bestand zo maar. Hoor het wel als je nog vragen hebt. :')

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:32

Goedemorgen!

Jeemig wat waait het hier hard! Lijkt wel herfst... jakkes...
Heb vandaag kort dagje op werk en wilde vanmiddag gaan hardlopen... Zal wel niet zoveel worden.
Nou ja, morgen weer een dag.

Gister heerlijk gereden op mijn knollie! Hij pakt het weer zo lekker op! Dinsdag weer les na 3 maanden. Ben benieuwd wat mijn juffie ervan vindt!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:36

Hahaha, staat je dus wat te wachten Fann! :)) Plezier en succes!

Scooby, trainse en shopse, of ga je alleen snuffelen?

Puchje, kan je niet voor het eten lopen? Dat doe ik altijd, ook als ik laat ben, om precies dezelfde reden als die jij noemt, dus dat ik na t eten zo inkakt en dus 9 van de 10 keer niet meer ga.
Mijn kids vonden p[aar onderdelen wel lastig, was ik wel met ze eens. Waren flinke doordenkers bij en bijv. bij studievaardigheden moesten ze 4 kaartjes bekijken en dan, om een vraag te beantwoorden, 2 of 3 kaartjes combineren. Dat was echt een lastige.

Judith, super dat je zo lekekr gehobbeld hebt! Anders vanmiddag gewoon lekker genieten van je vrije middag, ook fijn!

Zo lessen met Tycho (11u) Het stormt hier, dus ben benieuwd in welke staat we daar heen gaan. := :o
Voel mn benen wel beetje van gister, dus wel echt goed bezig geweest.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:31

Hier ook sinds een paar weken begonnen met lopen!
Heb er nog echt een hekel aan en moet me er echt toe zetten, maar het gaat wel lekker en erna ben ik ook tevreden.
Het schijnt na een maand of 3 leuker te worden, daar gok ik dan maar op. ;-)
Moet echt van de zwangerschapskilo's af....

Wie kan me even een hart onder de riem steken door te vertellen dat het na een maand of 3 echt berer mee gaat vallen? ;-)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:35

NoaC schreef:
Hier ook sinds een paar weken begonnen met lopen!
Heb er nog echt een hekel aan en moet me er echt toe zetten, maar het gaat wel lekker en erna ben ik ook tevreden.
Het schijnt na een maand of 3 leuker te worden, daar gok ik dan maar op. ;-)
Moet echt van de zwangerschapskilo's af....

Wie kan me even een hart onder de riem steken door te vertellen dat het na een maand of 3 echt berer mee gaat vallen? ;-)

Hier een hart voor onder je riem!
Het wordt echt steeds leuker.

Het is vooral heel leuk als je je prestaties/vooruitgang kan vastleggen bijvoorbeeld!
Ik loop zelf met een Ipod nano en de Nike+ set.
Hiermee kan je precies zien wat je gelopen afstand is, hoe hard je gelopen hebt, hoeveel caloriën je verbrand hebt, etc. Bij mij werkt dat erg stimulerend.
En wat hier al erg vaak genoemd is, is goede schoenen is heeeeeeel belangrijk!! Met goede schoenen loop je ook echt veel fijner en beter!

Heel veel succes!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:09

Goede schoenen heb ik; bij speciale hardloopzaak (runnersworld) gehaald na looptesten.
Maar dat viel ook nog niet mee; wat zijn die hardloopschoenen over het algemeen spuuglelijk zeg! En ik moet natuurlijk wel leuke! ;-)

Ik loop wel met muziek en heb ook een hartslagmeter gehaald, maar hoe dat werkt moet ik nog even uitzoeken.

Ik merk wel al vooruitgang; eerst was ik na 2 minuten dood, en nu loop ik met gemak 5 x 5 minuten.
Maar ik blijf het niet leuk vinden en hoop dat dat nog gaat veranderen.
Heb gelukkig (of helaas, is maar hoe je het bekijkt) een super gemotiveerd vriendje.