Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:47

Aranel schreef:
Ik zou dan ook 'van binnen' de oorzaak zoeken Jamieshanin :)
Veel water drinken of thee zonder suiker, vers fruit (rode appels!) en minder vet. Zuivel kun je idd ook beter mee stoppen.. Ik drink ook geen melk meer nu.

thee drink ik altijd zonder zuiker ik eet minstends 2 stukken fruit , vaak gewoon zoute krekkers en geen zuivel , tja koffie melk...

ik heb namelijk ook bloeddruk verlagende medicijnen waardoor ik een ontzettend lage bloeddruk heb dus ik moet wel minstends 1 kopje koffie drinken en het liefste veel zoute dingen om mijn bloeddruk hoog te houden...

van binnen uit tja hoe doe je dat?? ik weet dat ik van ontbijtkoek een explosie krijg dus dat doe ik al niet meer...

en ik eet eigenlijk al amper vlees omdat ik niet zo'n vlees eter ben maar ik mag geen vegatarier worden omdat ik de eiwitten nodig heb...

Anoniem

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:51

Brood en witte pasta bestaat ook voornamelijk uit suiker.. hoe zit het met bijvoorbeeld koekjes, alcohol en broodbeleg?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:27

mijn moeder bakt zelf brood dus zonder suikers volgens mij, brood beleg tja dat verschilt heel erg, het ligt er aan wat we hebben maar meestal is het in de ochtend 1tje zoet 1tje vleeswar e en dan middags zelfde, koekjes heel soms in het weekeind bij een filmje maar dan zijn het van die country koekjes.

ik drink eigenlijk nooit sinds ik 16 ben heb ik ongeveer hoogstens 5-7 glazen alcohol op...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:11

JamieShanin schreef:
ik heb namelijk ook bloeddruk verlagende medicijnen waardoor ik een ontzettend lage bloeddruk heb dus ik moet wel minstends 1 kopje koffie drinken en het liefste veel zoute dingen om mijn bloeddruk hoog te houden...

van binnen uit tja hoe doe je dat?? ik weet dat ik van ontbijtkoek een explosie krijg dus dat doe ik al niet meer...

en ik eet eigenlijk al amper vlees omdat ik niet zo'n vlees eter ben maar ik mag geen vegatarier worden omdat ik de eiwitten nodig heb...

Wat bedoel je met die medicatie?

Van binnenuit: zo min mogelijk suiker, melk en vlees (sowieso geen varkensvlees), veel water, groene thee drinken e.d.

Eiwitten zitten ook in andere producten hoor, het is echt de grootste onzin om geen vegetariër te worden omdat men (waarschijnlijk je ouders) zeggen iets zult missen, er zijn zoooooveel producten en vleesvervangers waar tegenwoordig vanalles in verwerkt zit. Ik ben gevoelig voor een te laag ijzergehalte maar heb tijdens mijn 4 jarige periode dat ik vega was daar echt amper last van gehad :n

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:13

NinaCharlie schreef:
Kan ik mij aanmelden?

Heb niet zozeer last van veel puistjes maar mijn huid is wél oneffen. Veel mee-eeters rond mijn mond en kin..
Zit helaas in mijn genen, mijn moeder en zus hebben het ook, bij mijn moeder ging het over toen ze 30 was.
Heb er vooral last van als ik stress heb...

Ja tuurlijk, welkom :) ik heb ongeveer hetzelfde probleem als jij. Niet echt puistjes-puistjes maar wel die vervelend verstopte poriën, vlekjes e.d.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 01:39

Thanks!

Ja ook dat is erg vervelend he.. Maar puistjes hebben is eigenlijk nog vervelender, maargoed die heb ik op z'n tijd ook wel hoor..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:16

dressagelady schreef:
Aylie heb je al eens zinkzalf geprobeerd voor je wondjes? Daarmee geneest het bij mij altijd supersnel!

Goh ik heb weer iets, slik iedere avond voor het slapengaan trouw vitamines in de vorm van pillen, blijk ik een multi-vitamine/boost achtig iets te gebruiken al een half jaar waar een lading cafeïne in zit :+ mijn vader vroeg net waarom ik dat s avonds gebruikte hahaha, die gooien we dus weg :P
Denk dat ik inderdaad maar eens voor zinkzalf ga kijken. :j

Mijn huid is in 1 woord gewoon slecht op dit moment. :') komt omdat ik er aan blijf zitten, stomme ik..
Ga vanavond uit en ik word denk ik maar een barbiepopje, er gaat zoiezo een flinke laag foundation op. O:)
Het wondje boven m'n mond is wel heel netjes aan het wegtrekken, maar ik had er een budhastipje bijgekregen, zag er niet uit. :')
Merk wel dat als ik veel kaas eet dat het minder gaat, dus dat probeer ik zo weinig mogelijk te eten.
Verder gewoon thee drinken, vitamine B pillen slikken, goed slapen en huidje schoonhouden..
En ikdoe maar wel foundation op, dat droogt het wat uit en zorgt voor een stuk minder irritatie vooral bij mezelf.
Heb nu 3 rode vlekken op m'n voorhoofd, nog een klein beetje tussen m'n wenkbrauwen endan boven m'n mond, zucht.

romeoluver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:48

Ik lees net dat tomaat goed vvoor je is. Je moet een tomaat doorsnijden en het sap over je gezicht uitwrijven, even laten zitten en dan afspoelen. Er zit een goed stofje in, tomatide, dat de groei van bacterien remt... Nouja proberen kan geen kwaad :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:04

Tomaat is hartstikke zuur.. dus ik betwijfel of dat wel goed is eigenlijk? Overigens eet ik elke dag wel een paar tomaten ook. Hartstikke lekker en gezond :9

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:19

Verwarmt zijn ze het gezondst :P

Pff paar dagen choco pasta op brood en een ramp :/ niet slim.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:22

romeoluver schreef:
Ik lees net dat tomaat goed vvoor je is. Je moet een tomaat doorsnijden en het sap over je gezicht uitwrijven, even laten zitten en dan afspoelen. Er zit een goed stofje in, tomatide, dat de groei van bacterien remt... Nouja proberen kan geen kwaad :+

Dat benozyldioxide (hoe je het ook mag schrijven) remt ook de bacteriegroei en krijg je niet zo'n rotzooi van :')

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:07

dressagelady schreef:
JamieShanin schreef:

Wat bedoel je met die medicatie?

Van binnenuit: zo min mogelijk suiker, melk en vlees (sowieso geen varkensvlees), veel water, groene thee drinken e.d.

Eiwitten zitten ook in andere producten hoor, het is echt de grootste onzin om geen vegetariër te worden omdat men (waarschijnlijk je ouders) zeggen iets zult missen, er zijn zoooooveel producten en vleesvervangers waar tegenwoordig vanalles in verwerkt zit. Ik ben gevoelig voor een te laag ijzergehalte maar heb tijdens mijn 4 jarige periode dat ik vega was daar echt amper last van gehad :n

tja medicatie(voor mijn nieren...)

okey maar stel wat eet ik dan als brood beleg?? water ja groene thee goeie tip ;)

ik moet vlees eten vanwege mijn nieren het is nog al een lang verhaal ik wil het u wel in een pb vertellen ;)

Weten sommige mensen nog iets kwa maskertjes die je kan maken dat
ook op de beschadigde huid gebruikt kan worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:13

Er staan op internet best veel maskertjes! Vooral dingen waar honing en yoghurt inzitten zijn fijn voor een beschadigde huid :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:33

Honing wist ik idd maar yoghurt lijkt mij zo zuur??

zeker magere yohurt enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:39

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:47

maartpaard: ik pak gewoon 'chai tea' theezakjes, kokend water, en dan melk erin en dat met zo'n melkschuimer laten schuimen haha, en daarboven op doe ik kaneelsuiker. heerlijk! :)

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:15

Rebeccaa@ super zeg!! ga het vanavond maar eens proberen ;)

heb er vanmiddag een geprobeerd en die was ook wel lekker maar wel raar :P

1 kwart wit uitje gesneden (klein) in kokend water gooien en roeren tot het water ''geel'' word
dit warm tot heet even over de huid smeren met een doek en enkele dagen herhalen .

ik merk nu dat de roodheid wel wat wegtrekt hierdoor, ik ben nu benieuwd of het na enekeldagen nog werkt ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:24

Ben ik ook wel benieuwd naar! En hoe zit het met de dove cream oil hier? Ik ben nog erg benieuwd naar de wonderverhalen!

Mijn huidje gaat ok! Gelukkig! Mag nou ook wel eens een keer! Vervelend dat pukkeltjes op je wangen alleen zo moeilijk weggaan en zoveel achterlaten, vind ik echt zonde. Op je voorhoofd is dat een stuk beter geregeld haha.

@deruijter: ooh zo, ik maak zelf gewoon met de kruidensamenstelling enzo, kruiden vijzelen etc etc. Best wel heel erg lekker! Vind de after dinner tea van Pukka trouwens ook heel erg aan te raden, super lekker als je zwaar hebt gegeten!

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:25

Hoe doen jullie dat dan met eten?? zouden jullie mij misschien je ochtend middag enzo kunnen vertellen en de tussen doortjes ?? dan kan ik daar ook op letten ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:37

Hoi ik had even een vraagje,

Ik gebruik nu al een tijdje speciale producten en ik moet zeggen ik ben totaal puistloos. ER zijn alleen nog genezende bulten en littekens. Maar is het verstandig om weer over te stappen op mildere producten of moet je de lijn blijven gebruiken ?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:38

Morrow_Less@ mag ik vragen welke lijn dat is??

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:41

Ik heb nu zon fijne foundation! photoshop finish foundation van catrice cosmetics. Ik krijg hier (bijna) geen pukkeltjes van omdat er geen olie in zit :D heb met carnaval er zelf mee op geslapen en had maar 1 pukkeltje, terwel ik normaal dan minstends 10 heb haha.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:47

JamieShanin schreef:
Hoe doen jullie dat dan met eten?? zouden jullie mij misschien je ochtend middag enzo kunnen vertellen en de tussen doortjes ?? dan kan ik daar ook op letten ;)

Ik eet dan gewoon gedroogd fruit; cranberries, vijgen, abrikozen. En anders kan je ipv een koekje iets van noten/pinda's eten, ik ben nu helemaal weg van studentenhaver. Of een volkoren Wasa cracker, kan ook!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 19:53

Ik zit 'aan' de dove cream oil.
Nu 3 keer gebruikt, huid is minder rood, weinig puistjes(en anders hele kleine) en minder droog :j
Morgen komt mijn lush creme en dan hoop ik dat het helemaal goed gaat :)
Nu nog wat zon om de verschil in kleur van mijn huid te egaliseren :p

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:03

JamieShanin schreef:
Morrow_Less@ mag ik vragen welke lijn dat is??

Avène lijn :)
Met name de cleanance zeep, cleanance K voor 's nachts en de talg regulerende creme voor overdag :)